Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kerst en Corona.

<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2143

Geregistreerd: 07 Sep 2013 20:12

Bericht 16 Sep 2020 22:02

Kerst en Corona.

Omdat in mijn schoonfamilie-groepsapp de discussies al flink zijn losgebarsten ben ik toch wel erg benieuwd hoe jullie hierover denken.

Is het een ver van je bed show? Aangezien de feestdagen nog 3 maanden weg zijn.

Zoals je er nu over denkt, ga je het gewoon vieren als altijd? Ook als dit betekent dat je met een grote groep bij elkaar in een relatief kleine ruimte bent? Of houd je je netjes aan de regels en vier je het alleen met je eigen gezin?

Heb je een andere creatieve oplossing in je hoofd om de feestdagen toch gezellig met familie te kunnen vieren?
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 16 Sep 2020 22:05

Re: Kerst en Corona.

Wij vieren het alleen met mijn ouders en dat vind ik prima. Dat zal dit jaar ook wel zo zijn. Soms nodigen we ook een vriend van ons uit, dat past ook nog volgens de coronaregels. Met een grote groep vieren doen we al een paar jaar niet meer.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11397

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 16 Sep 2020 22:05

Re: Kerst en Corona.

Oef.. Verleidelijk om gewoon door Corona helemaal niks te doen en nergens heen te hoeven ? lekker twee dagen in pyjama niksen!

Maar denk dat we wel even bij ouders en schoonouders langs gaan. In wat voor vorm.... Geen idee!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6196

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 16 Sep 2020 22:11

Re: Kerst en Corona.

Bij mij is het vooral een ver-van-m'n-bed-show nog. Met m'n eigen familie zijn we niet met heel veel mensen. Dat zal wel gewoon doorgaan. Mijn schoonfamilie ben ik heel benieuwd hoe dat gaat. Is met veel mensen in een kleine ruimte. Omdat de familie steeds groter wordt, is er al jaren sprake om het anders te vieren. Misschien is dan dit jaar een mooie gelegenheid. Als ze het wel zo door willen laten gaan, denk ik dat wij niet gaan. Dat vind ik nog moeilijk inschatten nu 3 maanden van te voren. Dan doen we denk ik vast nog wat met gezin van m'n vriend. Ook prima.
Ik ben dan ook ruim 36 weken zwanger, dus sowieso maar even kijken hoe het dan allemaal gaat.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 16 Sep 2020 22:18

Re: Kerst en Corona.

Wij vieren het denk ik
Zoals altijd. Een dag met mijn ouders en zus en zwager. En een dag met een bevriend stel. En dat kan prima volgens de regels zoals ze nu zijn.
Maar het is ook een ver van mijn bed show want ik ben er nog niet mee bezig in de zin van nu al wat afspreken.
:heart: :heart: 2011
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2860

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:15

Bericht 16 Sep 2020 22:19

Re: Kerst en Corona.

Toevallig hier kort over gesproken met m’n moeder gisteren. We wachten gewoon af. We doen sowieso niet iets heel spannends, maar we zouden dan met 8 volwassenen en 3 kinderen samen zijn als we het vieren als altijd. Niet perse erg trouwens om over te slaan.
Bij m’n schoonouders wordt het sowieso niet gevierd denk ik, dus tweede Kerstdag willen we misschien als gezin een nacht weggaan en dan
misschien naar de Efteling of iets anders leuks voor de kinderen.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 16 Sep 2020 22:22

Re: Kerst en Corona.

Ik heb hier nog geen seconde over nagedacht. Ergens half december lijkt me vroeg genoeg.
<<

JaneDoe

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2143

Geregistreerd: 07 Sep 2013 20:12

Bericht 16 Sep 2020 22:23

Re: Kerst en Corona.

Het is ook belachelijk vroeg hoor.
Maar omdat mijn schoonfamilie er dus al over begon ben ik er eens over aan het nadenken en daarom dacht ik.... ik gooi ‘m er hier even in.
<<

Anoniem304

Bericht 16 Sep 2020 22:27

Re: Kerst en Corona.

Wij vieren alleen kerst met schoonfamilie en die zien we gewoon nog steeds, dus dat zal met kerst ook net zo zijn als anders.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 16 Sep 2020 22:27

Re: Kerst en Corona.

Als de regels nog steeds zijn dat je max 6 personen mag uitnodigen dan zou het voor ons wel door kunnen gaan, het vieren van kerst met de familie. Zelf hou ik er rekening mee dat de maatregelen tegen die tijd weer anders kunnen zijn. En dat de kans groot is dat er wel iemand een hoestje of een snotje heeft. Oftewel: ik hou er rekening mee dat het dit jaar anders zal gaan, en als het allemaal wel lukt dan is dat leuk.
#teammaple🍁
<<

Anoniem316

Bericht 16 Sep 2020 22:28

Re: Kerst en Corona.

Als het goed is hebben we dan een twee weken oude tweeling en gaan wij lekker nergens heen. Nu al zin in ?
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 16 Sep 2020 22:30

Re: Kerst en Corona.

Maar je weet toch ook helemaal niet hoe tegen die tijd de situatie is met corona, welke maatregelen dan gelden en wat wel en niet mag? Dus in die zin lijkt het me ook weinig zinvol.
Lijkt me trouwens heel irritant als mijn (schoon)familie nu al over kerst begon. Het is half september, het was gisteren 35 graden, ik ben daar nog lang niet mee bezig. Als zoiets hier speelde zou ik ze lekker laten discussiëren en het laten voor wat het is en zeggen dat ik dat tegen die tijd dan wel bekijk.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4409

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 16 Sep 2020 22:33

Re: Kerst en Corona.

Met de maximaal 6 personen (exclusief kleine kinderen) ontvangen, zou het bij mijn familie wel kunnen, al gaat 1,5 m afstand niet lukken. Maar binnen onze familie nemen we die 1,5 m sowieso niet zo letterlijk, we houden wel afstand en mijden fysiek contact.

Bij mijn schoonfamilie redden we het niet met deze regel, maar mijn zwager is een enorme hypochonder en nog banger dat zijn kinderen iets overkomt, dus zijn gezin zal wel thuisblijven. En dan kan het wel binnen de regels ?

We hebben het er nog niet over gehad, al weet ik dat mijn schoonouders wel al cadeautjes aan het verzamelen zijn voor sinterklaas bij hen thuis. December duurt gelukkig nog even.
december 2016
juli 2019
<<

Anoniem307

Bericht 16 Sep 2020 22:44

Re: Kerst en Corona.

Het zal nooit drukker worden dan maximaal 6 personen. Ik denk er niet over na. Kan goed zijn dat we gewoon op vakantie zijn. In mijn familie hechten we niet ontzettend veel waarde aan deze dagen. Leuk als we samenzijn, maar het is geen verplichting.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11568

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 16 Sep 2020 22:45

Re: Kerst en Corona.

Geen idee vorig jaar heb ik een topavond gehad, maar met het Max aantal mensen zal dat niet mogen dit jaar. Vorig jaar waren we namelijk met 15 volwassenen. Er waren toen geen kinderen bij. Ik hoop wel dat we wat kleins kunnen doen.
2015 💙
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6681

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 16 Sep 2020 23:48

Re: Kerst en Corona.

Als de grenzen eindelijk weer opengaan vieren we het in Melbourne bij zwager, vrouw en zoon. Als het dicht blijft gaan we naar vrienden. Elk jaar hetzelfde dus verandert dit jaar niet.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 17 Sep 2020 06:50

Re: Kerst en Corona.

Als de regel van 6 nog er nog is dan zou het met mijn schoonfamilie kunnen.

Maar met mijn familie niet ik kom uit een gezin van 6 kinderen en iedereen heeft een partner. Behalve mijn moeder.

Misschien vieren we het alleen met ons gezin. Scheelt een hoop gedoe.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

Radler

Yipyapper

Berichten: 1703

Geregistreerd: 31 Dec 2018 18:26

Bericht 17 Sep 2020 06:55

Re: Kerst en Corona.

Als de regel van 6 dan nog is kunnen we het met mijn familie vieren. Dan zal de ene dag bij mijn ouders zijn en de andere dag met zijn 3en denk ik.
Juli 2019
<<

Kira

Bericht 17 Sep 2020 06:57

Re: Kerst en Corona.

Wij vieren het altijd alleen met m'n ouders. Of we gaan bowlen met de hele familie maar dat zal nu niet doorgaan.
Dus denk dat het met ons 4 en blijft.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5875

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 17 Sep 2020 07:04

Re: Kerst en Corona.

Zoals Jip ook al zegt, lijkt me heerlijk als alle verplichtingen niet door kunnen gaan. Dan zie ik heel idyllisch een kerst voor me waarbij we het grootste gedeelte van de dag in pyjama rond lopen, lekker eten en mijn man en de kinderen grote Lego bouwwerken maken, we een foute kerstfilm kijken en misschien een rondje op de hei wandelen. :love:

Maar bij mijn ouders vierde we altijd kerst met een tante en oom en hun gezin maar omdat de groep steeds verder uitgebreid werd met aanhang en kinderen en het gewoon niet meer past hebben we dat vorig jaar al afgeschaft. Met alleen mijn ouders en mijn broer en zijn gezin zijn we met 6 volwassenen dus zou het met de huidige richtlijnen gewoon door kunnen gaan.
Ook bij mijn schoonouders zijn we precies met 6 volwassenen als mijn schoonoma er tenminste niet bij is ( ene keer wel, andere keer is ze er niet), dus ook daar voorzie ik niet al te veel problemen.

Maar goed, voor nu is nog niemand er over begonnen, ben ik voorstander van afwachten hoe de komende periode loopt en wat de ontwikkelingen zijn rondom Corona. Het is nog zo ver weg en er kan nog zoveel gebeuren in de komende drie maanden. Mocht er iemand in mijn familie over beginnen dan plan ik het denk ik gewoon net zoals andere jaren, met de kanttekening dat de situatie het op het moment zelf wel toe moet laten.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem295

Bericht 17 Sep 2020 07:06

Re: Kerst en Corona.

Wij kunnen met mijn ouders en broertje aan de eisen van bezoek voldoen (ook als die nog aangescherpt worden) en kunnen in principe ook anderhalve meter afstand houden. Dat zal waarschijnlijk gewoon hetzelfde blijven. Met mijn schoonfamilie weet ik het nog niet, hoe we daar een invulling aan gaan geven.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43705

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 17 Sep 2020 07:13

Re: Kerst en Corona.

Als de 6 personen regel nog geldt rond Kerst, wordt een Kerstdiner met familie bij mijn moeder niet mogelijk. Daar zijn we met z'n 10en aan volwassenen plus drie kinderen. Schoonfamilie zou wel kunnen.
Als het qua aantal personen niet uitmaakt zouden we bij m'n moeder wellicht een hele grote tafel kunnen maken (met de eettafel en tuintafel aan elkaar ofzo) in de woonkamer en daar met z'n allen aan zitten op 1.5 meter afstand. Dat zou ik wel weer lollig vinden, al vraag ik me af of dat verder te handhaven valt want je zit niet de hele tijd aan tafel.
Maar daar ga ik me nu nog niet druk over maken, dat zien we tzt allemaal wel. Eerst maar eens kijken hoe het zich komende maanden ontwikkelt.
Let's discover the world together.
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 17 Sep 2020 09:54

Re: Kerst en Corona.

Corona of niet, kerst vind ik niet meer wat het was sinds het overlijden van mijn moeder. Voor mij hoeft het dus allemaal niet meer zo.
Liefst zou ik met het gezin op vakantie gaan tijdens kerst en oud & nieuw, maar dat is ook achterlijk duur. We zien wel. Thuisblijven is ook geen straf, dan hoeven we niet te veel mee te sjouwen naar familie vanwege de kids en kunnen we gewoon ons ding doen.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8475

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 17 Sep 2020 10:11

Re: Kerst en Corona.

Bij ons is kerst ook meestal een gedoe. Mijn ouders zijn te bang dat ook maar iets voor iemand voelt als een verplichting dus die houden de boot altijd af totdat we dan toch maar weer zelf met een plan komen. En dan is het toch altijd moeilijk moeilijk. Uiteindelijk wel altijd gezellig maar die áánloop. Man man.

Bij mijn schoonouders is het altijd lekkere chaos en gourmetten. Het afgelopen jaar hebben we ze op kerstavond mee uit eten genomen bij ons in de buurt en hebben we onszelf de lange rit bespaard. Dit jaar zou ik er best weer heen willen rijden, maar we zijn dan nét met teveel als mijn schoonzusjes met aanhang ook komen.

Nou ja, ik ben er eigenlijk nog helemaal niet mee bezig en vind het helemaal niet erg als het gewoon duidelijk is dat we kerst dit jaar met het gezin vieren. Dan maken we er hier iets gezelligs van.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2084

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:04

Bericht 17 Sep 2020 10:29

Re: Kerst en Corona.

Ik had het er toevallig van de week met mijn moeder ook over. Normaal gesproken vieren we eerste kerstdag met mijn ooms, tantes, oma en neven en nichten. Dat is een flinke groep en past bij niemand thuis op 1,5m. We gaan er eigenlijk wel vanuit dat die regel nog wel even blijft. Dus voorzichtig gaan we er ook vanuit dat we kerst dit jaar alleen met ons gezin vieren. Maar ik hoop wel heel hard dat mijn broer uit het buitenland dan weer kan komen. Normaal zie ik hem zo’n drie keer per jaar, nu is kerst afgelopen jaar de laatste keer geweest ?
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers