Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Mobieltje voor je basisschool kind

<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11407

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 11 Sep 2020 21:08

Mobieltje voor je basisschool kind

Zijn hier moeders die hun basisschool kind een mobiel hebben gegeven? En met wat voor reden?

Doe je dit om ze te volgen, ben je erg bezorgd? Of uit praktische overwegingen?

Ik kan mij echt niet voorstellen dat als V 8/9/10 jaar is ze een mobiel krijgt zodat ik kan zien waar ze buiten speelt of bij wie ze is of dat ik kan zien dat ze op school aangekomen is of dat ze kan bellen als er wat is.

Dat werd vroeger toch ook niet gedaan? De tijden zijn wel verandert natuurlijk, maar dan nog.

School kan bellen als er wat is, ik kan met haar afspreken waar ze allemaal mag spelen, ik kan telefoonnummers van ouders vragen waar V graag zou spelen, etc.
Laatst gewijzigd door Jip op 12 Sep 2020 12:24, in totaal 1 keer gewijzigd.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6198

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 11 Sep 2020 21:20

Re: Nav Controle houden over kind

Ooh ja daar kan ik me ook weinig bij voorstellen. Bij pubers helemaal niet. Als ik eraan denk dat m'n ouders vroeger mij zo in de gaten konden houden... Verschrikkelijk echt, en het lijkt me ook niet erg gezond voor je ontwikkeling.
Voor jongere kinderen kan ik er ook weinig bij voorstellen. Wij speelden vroeger veel op straat met buurkinderen, waren dan weer eens hier, dan weer eens daar. Als ik met vriendinnetjes die wat verder weg woonde speelde dan wisten m'n ouders dat en bleven we daar ook in de buurt. Dan fietste ik rond etenstijd weer naar huis. Zie niet in waarom dat in deze tijd anders zou moeten.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 11 Sep 2020 21:24

Re: Nav Controle houden over kind

Nee voor controle niet. Maar ik had het wel vandaag met m’n man over een horloge voor kids waar je mee kunt bellen en waar je een berichtje op kunt sturen, misschien vinden we dat we iets voor m’n oudste. Hij moet zo nu en dan voor een afspraak de school uit, en normaal plukten we hem dan uit de klas maar nu moet dat via een briefje en hebben we er minder controle op of het lukt (moet z’n juf er ook maar net aan denken). Dus dan lijkt ons dat wel handig.
#teammaple🍁
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2828

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 11 Sep 2020 21:25

Re: Nav Controle houden over kind

Lijkt me ook vrij situatieafhankelijk. Sowieso van het kind, maar ook wel van je woonomgeving.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6198

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 11 Sep 2020 21:31

Re: Nav Controle houden over kind

Ja denk je? Dat vraag ik me dus af. Tuurlijk heb ik makkelijk praten in een dorp. Maar ik kan me geen situatie voorstellen dat ik op zo'n manier m'n kind zou willen volgen. Wat misschien ook de reden is dat ik m'n kind in deze omgeving op wil laten groeien (en die mogelijkheid heb). Ik denk dat het vooral ouderafhankelijk is.
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 09:52

Bericht 11 Sep 2020 21:34

Re: Nav Controle houden over kind

Controle houden over je kind klinkt gelíjk wel zwaar.

Wij speelden vroeger idd ook wel door t halve dorp. Kregen een globale tijd mee waarop we terug moesten zijn et voila. Weet niet meer precies vanaf welke leeftijd, ergens basisschool. Fietsen we met hele club kinderen naar natuurgebied aan rand van t dorp om daar verstoppertje en oorlogje (tsja ?) en van alles te spelen.

Toch kan ik me niet voorstellen dat mijn kinderen dat later ook zo gaan doen. Andere tijden, maar vooral ook andere plek (ik ben opgegroeid in een klein dorp, mijn kinderen in een grotere stad met echt wel drukke wegen etc). Maar misschien groei ik er nog in, I dont know.

Maar als ze dan toch een mobieltje hebben (daar ontkom je denk ik niet aan), dan denk ik wel dat ik me zou afspreken dat ze wel af en toe appen waar ze zijn en hoe en wat. Mijn man en ik hebben elkaar nu in find friends op onze telefoons, ik vind dat vooral handig (Ff check hoe ver iemand is/ ongeveer thuis zal zijn) en niet voelen als controleren. Dus wellicht op telefoon van mn kids tzt ook. Nogmaals weet het echt nog niet hoe ik er dán in sta, maar nu klinkt het wel als een geruststellend idee dat je er dan vrij makkelijk achter kan komen waar ze zijn.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11407

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 11 Sep 2020 21:39

Re: Nav Controle houden over kind

Ik wist geen andere benaming dan controle te bedenken.

Uiteraard ontkom je er niet aan dat ze een mobiel krijgen. Ik hoop dat wij dat kunnen uitstellen tot V naar de middelbare gaat. Toen kreeg ik zelf eentje, omdat ik 12 km naar school moest fietsen. En alles van de middelbare school qua roosters ed gaan nu digitaal natuurlijk. Dus dan is het echt noodzakelijk.
Laatst gewijzigd door Jip op 11 Sep 2020 21:41, in totaal 1 keer gewijzigd.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 11 Sep 2020 21:41

Re: Nav Controle houden over kind

Ja vroeger was dat zo anders! Vriend en ik delen ook elkaars locatie. Handig vinden we dat. Ik denk dat ik dat later met mijn kinderen ook fijn vind, als zij dat ook ok vinden. Mijn stiefzusjes delen allemaal hun locatie met mijn stiefvader en hij ook met hen. Ik vond dat eerst heel bijzonder, maar tegelijk/inmiddels ook wel echt een blijk van vertrouwen ofzo. Dit zijn dan inmiddels wel meiden van rond de 20.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6198

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 11 Sep 2020 21:41

Re: Nav Controle houden over kind

Mijn kind zal tzt vast ook een mobiel krijgen, en locatie delen doen m'n vriend en ik nu ook regelmatig (of deden voor corona, nu gezellig altijd samen :laughcry:), dat is soms erg handig.
Maar dat vind ik iets anders dan constant kunnen zien waar je kind is. Ik vind kunnen zien waar je kind is zeker wel een vorm van controle houden over je kind.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11407

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 11 Sep 2020 21:41

Re: Nav Controle houden over kind

Vanaf welke leeftijd zou je dat dan doen Zora?

Mijn man en ik delen nooit locatie. Ik had het net kunnen doen in de auto naar huis. Maar ik heb gewoon even gebeld om te zeggen hoe laat ik thuis zou zijn.

Het is ook leren loslaten denk ik?
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 09:52

Bericht 11 Sep 2020 21:44

Re: Nav Controle houden over kind

Ik denk trouwens dat t mij zelf niks uit had gemaakt als mn ouders hadden kunnen zien op welke plek ik uithing eigenlijk. Ik kan me geen situaties of plekken herinneren waar dat onhandig of oncomfortabel was geweest.
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 09:52

Bericht 11 Sep 2020 21:45

Re: Nav Controle houden over kind

Joey schreef:Mijn kind zal tzt vast ook een mobiel krijgen, en locatie delen doen m'n vriend en ik nu ook regelmatig (of deden voor corona, nu gezellig altijd samen :laughcry:), dat is soms erg handig.
Maar dat vind ik iets anders dan constant kunnen zien waar je kind is. Ik vind kunnen zien waar je kind is zeker wel een vorm van controle houden over je kind.


Maar met locatie delen kun je dat dan toch constant zien?
<<

Anoniem304

Bericht 11 Sep 2020 21:46

Re: Nav Controle houden over kind

Ik weet het niet. Over 10 jaar is het vast allemaal weer anders.

Mijn vriend en ik delen wel onze locatie met elkaar op Google Maps. Super handig.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 11 Sep 2020 21:47

Re: Nav Controle houden over kind

Haha ik op zich wel Sophie, met alle coffeeshops en dubieuze tentjes waar ik vroeger allemaal uithing. Maar dat gaan mijn jongens natuurlijk nooit doen later ? haha nee ik hoop heel erg dat we daar dan gewoon over zouden kunnen praten.

Ja moeilijke vraag Jip. Ik heb nu nog niet eens een idee wanneer ze een tel zouden krijgen. En we zitten nu ook nooit al in de situatie dat bijv zo’n horloge handig zou zijn. Ik denk dat ze daarvoor iets ouder moeten zijn voor ik goed weet wat ik daar wb mijn eigen kinderen van vind.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem304

Bericht 11 Sep 2020 21:48

Re: Nav Controle houden over kind

SophieZMY schreef:Ik denk trouwens dat t mij zelf niks uit had gemaakt als mn ouders hadden kunnen zien op welke plek ik uithing eigenlijk. Ik kan me geen situaties of plekken herinneren waar dat onhandig of oncomfortabel was geweest.

Ik had wel regelmatig een hele hoop uit te leggen gehad ben ik bang. ?
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 09:52

Bericht 11 Sep 2020 21:49

Re: Nav Controle houden over kind

Hahaha nou ja mijn ouders wisten toch niet welke tentjes wat precies inhielden ? coffeeshops ben ik nooit geweest dat scheelt dan denk ik ?
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6198

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 11 Sep 2020 21:49

Re: Nav Controle houden over kind

Ik denk dat het verhaal van 'het is nu een andere tijd' vooral is dat het nu anders is dat ouders de mogelijkheid hebben hun kinderen te controleren en dat nu ook steeds meer normaal gevonden wordt, en niet dat deze tijd veel gevaarlijker is of bepaalde risico's groter zijn. Maar wel dat je er meer gevaren en risico's hoort, omdat nieuws zich binnen no time verspreid. En in het nieuws worden uitzonderingen genoemd maar dát is wat je hoort, waardoor je gaat denken dat dat de standaard is. En onterecht gedacht wordt dat de samenleving dus gevaarlijker is geworden. Criminaliteit daalt bv al jaren maar ik denk dat weinigen dat zo voelen.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6198

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 11 Sep 2020 21:54

Re: Nav Controle houden over kind

SophieZMY schreef:
Joey schreef:Mijn kind zal tzt vast ook een mobiel krijgen, en locatie delen doen m'n vriend en ik nu ook regelmatig (of deden voor corona, nu gezellig altijd samen :laughcry:), dat is soms erg handig.
Maar dat vind ik iets anders dan constant kunnen zien waar je kind is. Ik vind kunnen zien waar je kind is zeker wel een vorm van controle houden over je kind.


Maar met locatie delen kun je dat dan toch constant zien?

Zolang je deelt. Maar dat deel je toch niet constant? Zo bedoel ik het iig dus niet. Wij doen het als we onderweg zijn van iets waar we van verder weg moeten komen, zodat de ander weet wanneer iemand thuis komt. Niet 24/7?.
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 09:52

Bericht 11 Sep 2020 21:55

Re: Nav Controle houden over kind

Ja of is het puur “omdat het kan”.
Hadden onze ouders wellicht ook wel gedaan als de techniek er toen was zeg maar. Die hebben af en toe ook behoorlijk slapeloze nachten gehad in het “loslaatproces”.
<<

Anoniem304

Bericht 11 Sep 2020 21:56

Re: Nav Controle houden over kind

Joey schreef:
SophieZMY schreef:
Maar met locatie delen kun je dat dan toch constant zien?

Zolang je deelt. Maar dat deel je toch niet constant? Zo bedoel ik het iig dus niet. Wij doen het als we onderweg zijn van iets waar we van verder weg moeten komen, zodat de ander weet wanneer iemand thuis komt. Niet 24/7?.

Wij hebben het in Google Maps altijd aan staan.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6198

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 11 Sep 2020 21:57

Re: Nav Controle houden over kind

Savi schreef:
Joey schreef:Zolang je deelt. Maar dat deel je toch niet constant? Zo bedoel ik het iig dus niet. Wij doen het als we onderweg zijn van iets waar we van verder weg moeten komen, zodat de ander weet wanneer iemand thuis komt. Niet 24/7?.

Wij hebben het in Google Maps altijd aan staan.

Jullie moeten wel echt heel verliefd zijn ?
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 09:52

Bericht 11 Sep 2020 21:58

Re: Nav Controle houden over kind

Joey schreef:
SophieZMY schreef:
Maar met locatie delen kun je dat dan toch constant zien?

Zolang je deelt. Maar dat deel je toch niet constant? Zo bedoel ik het iig dus niet. Wij doen het als we onderweg zijn van iets waar we van verder weg moeten komen, zodat de ander weet wanneer iemand thuis komt. Niet 24/7?.


Oh ik heb dat scherm 24/7 open hier ?
Nee grapje, wij kijken ook alleen als er een logische aanleiding is. Maar het staat wel continu aan, tis niet iets wat we bewust aan of uitzetten. Dus als ik zou willen kan ik de hele dag zien waar mn man uithangt (meestal op dezelfde plek als ik tegenwoordig idd ook ?). Oh en mn ouders heb ik er ook instaan. En 1 van mn broertjes. En mn schoonouders ook volgens mij.
<<

Kira

Bericht 11 Sep 2020 22:19

Re: Nav Controle houden over kind

Nee, mijn zoon heeft geen mobiel zodat ik kan zien waar hij is. Z'n locatie hoeft hij ook niet te delen.
Ik vinddat er ook ruimte voor privacy moet zijn en vertrouwen. Hij is nu 14, we hebben altijd afgesproken dat hij laat weten waar hij is, of in ieder geval ongeveer. En dat hij z'n telefoon opneemt, en laat weten als hij later thuis is.
Dat gaat af en toe mis, maar ik ga daarom niet z'n locatie in de gaten houden.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 11 Sep 2020 22:30

Re: Nav Controle houden over kind

Tja, wij hebben dus een gps-horloge voor ons kind. Ze draagt hem nog niet omdat ze nog niet alleen de deur uitgaat maar in de vakantie was ze zo lief met andere kindjes aan het spelen en soms was ze dan buiten mijn zicht op onbekend terrein. Haar vertrouw ik maar de omgeving niet en ik werd daar heel onrustig van. Ik ben 30+ en als ik een lange tijd niet op whatsapp ben geweest belt mijn moeder me ook op. Met een smoes, dat dan weer wel maar ik ken haar al langer dan vandaag.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 11 Sep 2020 22:31

Re: Nav Controle houden over kind

Ja wij hebben locatie delen altijd aanstaan ook idd! Plus een pushbericht als we van werk vertrekken en bericht als we thuis aankomen.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers