Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Mobieltje voor je basisschool kind

<<

Anoniem304

Bericht 11 Sep 2020 22:36

Re: Nav Controle houden over kind

Joey schreef:
Savi schreef:Wij hebben het in Google Maps altijd aan staan.

Jullie moeten wel echt heel verliefd zijn ?

Hahaha. Puur praktisch hoor, dan weet ik wanneer ik kan beginnen met koken. ?
<<

Kira

Bericht 11 Sep 2020 22:38

Re: Nav Controle houden over kind

Savi schreef:
Joey schreef:Jullie moeten wel echt heel verliefd zijn ?

Hahaha. Puur praktisch hoor, dan weet ik wanneer ik kan beginnen met koken. ?


En wat als hij dan even zou bellen zodat je weet wanneer je kan beginnen met koken?

Iedereen moet natuurlijk doen waar hij zich prettig hij voelt maar ik zou dus echt niet m'n locatie constant willen delen.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 11 Sep 2020 23:09

Re: Nav Controle houden over kind

Ik vind “vroeger hadden we dat toch ook niet” altijd een beetje een flauw argument. Vroeger had je ook geen autostoeltjes, maar die gebruiken we nu ook allemaal. Tijden veranderen, technologie ontwikkelt en we hebben nu gewoon meer mogelijkheden dan vroeger.

Mijn man en ik delen af en toe onze live locatie via whatsapp met elkaar, en dat doe ik ook wel eens met vriendinnen als ik heb afgesproken iemand op te halen. Dat is toch juist ultiem praktisch? Ik zie het probleem niet.

Voor wat betreft kinderen, de mijne zijn 3 en 1 dus die hebben geen mobieltje, maar ik kan me er echt wel iets bij voorstellen dat je het als ouder fijn vindt om te weten waar je kind uithangt. Bijvoorbeeld wanneer ze grote afstanden moeten fietsen naar school, of als ze uren buitenspelen in een drukke wijk. Ik zie de voordelen er wel van in hoor.

♥♥
<<

Anoniem304

Bericht 11 Sep 2020 23:27

Re: Nav Controle houden over kind

Kira schreef:
Savi schreef:Hahaha. Puur praktisch hoor, dan weet ik wanneer ik kan beginnen met koken. ?


En wat als hij dan even zou bellen zodat je weet wanneer je kan beginnen met koken?

Iedereen moet natuurlijk doen waar hij zich prettig hij voelt maar ik zou dus echt niet m'n locatie constant willen delen.

Wij bellen nooit eigenlijk.
En hij had ook nooit een goede carkit dus dan zit je beide als een idioot te schreeuwen.
Ik ben sowieso geen voorstander van bellen in de auto ook al is het met een headset en appen tijdens het rijden uiteraard helemaal niet.

Maar buiten dat, ik vind het juist mega handig dat je niet hoeft te bellen of appen, maar dat de ander het gewoon kan zien. En ergens vind ik het ook wel veilig voelen ofzo.
We zien het ook niet als controle, gewoon als handig. ?
<<

Kira

Bericht 11 Sep 2020 23:32

Re: Nav Controle houden over kind

Ja ik snap het wel ook hoor.
Misschien is 't ook m'n eigen ervaring. M'n ex kwam ik tegen in de supermarkt als ik zei dat ik naar de winkel ging, die liep dus echt te controleren of ik daar echt was haha. Hij zou een voorstander zijn van locatie delen denk ik ;)

Maar het ging over kinderen en ik vind dat pubers ook de mogelijkheid moeten hebben even iets te doen waar de ouders op dat moment niets mee te maken hebben. En vertrouwen in waar ze uithangen is wat je ze de jaren er voor ook leert.
<<

Anoniem304

Bericht 11 Sep 2020 23:49

Re: Nav Controle houden over kind

Ja dat snap ik Kira.

Ik had het als puber niet leuk gevonden dus ik denk ook niet dat ik dat zou doen tegen die tijd. Maar we zijn dan minstens 10 jaar verder.
Jij krijgt er eerder mee te maken. ?
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1692

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 11 Sep 2020 23:53

Re: Nav Controle houden over kind

Dat stukje waaraan Jip refereert is van mij en gaat over mijn dochter van 8. Die zelf gevraagd heeft of ik het aan wilde zetten omdat haar broer het ook zelf ingesteld had en zij "er ook bij wilde horen" (want zij kunnen ook zien waar mijn man en ik zijn). Dus niet over een puber die niet wil dat we weten waar ze uithangt en het toch moet van ons. Als zij het op een gegeven moment weer uit wil dan is dat prima, alleen mag ze dan niet meer zover alleen buiten spelen omdat ze dan soms de weg niet meer precies weet. Maar ik ga ervan uit dat ze dan ook wel weer een stuk ouder is dus dat zien we dan wel weer.
2010 2012
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2448

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 12:30

Bericht 12 Sep 2020 00:23

Re: Nav Controle houden over kind

Onze dochter is nu 8, en heeft een oude mobiele telefoon van mij. Ze mag hem meenemen naar vriendinnetjes om daar via de WiFi te robloxen of te tiktokken samen. Vriendinnetjes van haar doen dat net zo.

Whatsapp staat erop voor als ze alleen thuis is, dan kan ze een van ons bellen als er wat is. Zodra ze volgend schooljaar zelf naar school moet rijden (2 verschillende locaties), moet ze hem van mij elke dag meenemen. Daarin is ze niet de enige, meer klasgenootjes hebben dat. Dan krijgt ze overigens wel een begrensd abonnement.

Normaal hadden we het ook even uitgesteld, eigenlijk is 10 jaar onze minimum leeftijd voor een mobiele telefoon, maar ze heeft een lichte vorm van autisme en een angststoornis, dus ik vind het heel erg fijn dat ze hier rust in vindt dat ze ons altijd kan bereiken. En, mijn ouders wonen een uur verderop, af en toe appt ze even met mijn moeder en dat vindt vooral mijn moeder heel erg fijn.

Natuurlijk was het vroeger anders, maar idd toen woonde ik in een dorp en nu in een stad - en de tijden zijn ook echt veranderd. Ik vind het eigenlijk nog lastiger als ze de enige in de klas is die niet met iets mee kan ‘doen’.
<<

Anoniem301

Bericht 12 Sep 2020 08:36

Re: Nav Controle houden over kind

Bo vroeg in de zomervakantie of ze alleen naar het speeltuintje mocht zo’n 50 meter verderop. Ik vond dat heel spannend maar ze mocht dat wel van mij. Ik steeds stiekem kijken. En ik vroeg of ze af en toe even terug kwam. Deed ze toen elke 5 minuten haha. Toen leerde ze andere meisjes kennen en ging ze in overleg steeds een stukje verder. Nu hebben we een grens bepaald tot een bepaalde speeltuin, de range is een stuk groter geworden. Nu speelt ze met een heel groepje, ze fietst erop los, ze spelen en fantaseren. Zoeken besjes, slakken, dan komt ze weer verhit binnen snel wat water drinken en plassen en weg is ze weer. Of die kinderen zijn bij ons in de tuin, of met zn allen op haar kamer. Wat een bijzondere nieuwe fase en was is dit ineens snel gegaan. Hele dagen is ze buiten.

M’n man wilde ook een horloge met GPS aanschaffen maar ik denk zolang we goede afspraken maken en zij ernaar luistert dit niet nodig is. Soms zijn we haar kwijt dan is ze bij een van die kinderen binnen binnen maar inmiddels hebben we van elke ouder een telefoonnummer en zo lost dat zichzelf weer op.

Ik zal dus later haar niet constant tracken op haar mobiele telefoon.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 12 Sep 2020 08:57

Re: Nav Controle houden over kind

Oh wat klinkt dat heerlijk carrie!
#teammaple🍁
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2513

Geregistreerd: 26 Mei 2016 19:46

Bericht 12 Sep 2020 09:07

Re: Nav Controle houden over kind

Via whatsapp kun je locatie delen voor 15 minuten, 1 of 8 uur. Mijn vriend stuurt die vaak als hij vertrekt van zijn werk op de fiets. Hij kan er afhankelijk van het weer 3 tot 5 kwartier over doen. Ik heb hem ook weleens gebeld toen hij in noodweer een kwartier niet had bewogen naast het kanaal. Stond ie te schuilen onder een brug.

Ik kan me voorstellen dat ik zulke dingen later ook kan vragen. Dan kun je niet continu controleren, maar alleen op het moment dat diegene er bewust voor kiest.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 12 Sep 2020 09:12

Re: Nav Controle houden over kind

Wij delen ook elkaars lokatie en dat is inderdaad puur praktisch. Mijn vriend werkt overal en nergens. Ik bel altijd als ik van mijn werk naar huis kom rijden.
Ik geloof best dat wij over een x aantal jaar een mobiel of horloge of wat ze dan weer bedacht hebben, voor onze kinderen hebben. Wij zitten midden op het platteland en ze moeten altijd een heel eind fietsen voor ze ergens zijn.
En ‘vroeger hadden we dat ook niet’ is inderdaad een kul argument.
(Als ik trouwens leerlingen laat nablijven, sturen ze ook vaak even een berichtje naar huis om te laten weten dat ze later zijn.)
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11420

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 12 Sep 2020 09:21

Re: Nav Controle houden over kind

Dat je als partner locaties deelt vind ik niet eens gek hoor. Zou wel handig zijn als wij dat ook eens doen wanneer hij bij zijn ouders wegrijdt of zo dan weet ik hoe laat hij en de kids thuis zijn. Nu app ik zijn moeder vaak of ze al weggereden zijn.

Het ging mij echt meer om je kind(eren) dan wat je met je partner deelt.

Een voorbeeld van vroeger had je ook geen autostoel vind ik dan weer kul, want dat is gewoon gemaakt ten behoeve van de veiligheid. Een mobiel voor je 9 of 10 jarige die buitenspeelt, is niet gemaakt tbv de veiligheid, toch?

In het geval van Parel kan ik het mij wel voorstellen. Al kan ik me dan weer niks voorstellen bij een 8-jarige die tiktok filmpjes maakt en dat dan online deelt. Maar ik ken heel tiktok niet, dus dat zal ook wel helemaal afgeschermd kunnen worden? (Leuk om dit over 5 jaar nog eens terug te halen, kijken of V dan nog steeds geen tiktok gebruikt of mij uitlegt hoe het werkt, haha!)

In die van Lexi dan weer minder. Soms heb je als jongste gewoon pech dat je oudere broers/zussen iets hebben wat jij nog niet hebt.

Ik verwacht dat wij het gaan doen zoals Carrie.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem301

Bericht 12 Sep 2020 09:52

Re: Nav Controle houden over kind

Urban Naked schreef:Oh wat klinkt dat heerlijk carrie!

Ja is het ook! Voor haar helemaal. Alleen soms mis ik haar wel ?
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2829

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 12 Sep 2020 10:02

Re: Nav Controle houden over kind

Maar wat Lexi doet is toch geen controleren? Ik vind het ook niet raar om locatie te delen met je kind. En dus al helemaal niet als kind stuk moet fietsen langs een drukke weg of weet ik wat qua ‘gevaar’ in de buurt is. Locatiedelen staat voor mij ook niet gelijk aan controle, dat wordt het pas als je voortdurend op de app in de gaten houdt waar iemand uithangt. Of dat nou je kind of partner is.

Overigens gaat het hier volgens mij over kinderen van een jaar of 8-10, dat vindt ik een wezenlijk verschil met kinderen vanaf 14 ofzo die gaan stappen of met vrienden de stad in. Bij basisschool kinderen vind ik het argument veiligheid (als is het vaak schijnveiligheid) valide, terwijl je van oudere kinderen over het algemeen meer mag verwachten zodat iets als locatie delen niet nodig zou moeten zijn.
<<

Anoniem295

Bericht 12 Sep 2020 10:35

Re: Nav Controle houden over kind

Elliot schreef:Ik vind “vroeger hadden we dat toch ook niet” altijd een beetje een flauw argument. Vroeger had je ook geen autostoeltjes, maar die gebruiken we nu ook allemaal. Tijden veranderen, technologie ontwikkelt en we hebben nu gewoon meer mogelijkheden dan vroeger.

Dit. Eigenlijk zouden we onze ouders eens moeten vragen wat ze hadden gedaan als we de technologie van nu, toen ook hadden.
<<

ChiQ

Bericht 12 Sep 2020 10:56

Re: Nav Controle houden over kind

Zoals Carrie hebben wij t ook gedaan. Vertrouwend losgelaten. Soms is hij idd kwijt.. dan na zoeken zie je alle fietsjes bij iemand in de tuin. Het zijn kinderen..

Ik zou er echt niet aan moeten denken dat je elkaar als partners kan tracken. Geeft me een enorm naar gevoel. Niet omdat we stiekeme dingen doen, maar bel me maar als je wil weten waar ik zit.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11420

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 12 Sep 2020 11:11

Re: Nav Controle houden over kind

Ik schreef al dat ik controleren een zwaar woord vond, maar niks anders kon bedenken.

Ik zou mijn kind van 8 ook nog geen verantwoordelijkheid willen geven over een mobieltje wat ze steeds mee moet nemen dan.

Leuk al die verschillende meningen te lezen!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1692

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 12 Sep 2020 11:16

Re: Nav Controle houden over kind

Jip schreef:
Ik zou mijn kind van 8 ook nog geen verantwoordelijkheid willen geven over een mobieltje wat ze steeds mee moet nemen dan.




Maar heb je het nu weer over mij?
Zo ja, waar staat dat mijn kind constant haar mobieltje mee moet nemen dan?

Ik vind je erg veroordelend met termen als overbezorgd, en leren loslaten voor iemand die dit topic begint met dat je me niet aan wil vallen.

En ik zou het ook fijn vinden als je mij buiten deze discussie laat verder want ik vind je manier van praten over mijn situatie waar je verder niks vanaf weet bijzonder onprettig.
2010 2012
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 12 Sep 2020 11:25

Re: Nav Controle houden over kind

Ik moet er echt niet aan denken dat ik constant mijn locatie deel met mijn vriend. Niet omdat ik dingen doe die hij niet mag weten maar je hoeft elkaar toch niet altijd in de gaten te kunnen houden? Soms deel ik m’n live locatie op whatsapp zodat hij weet hoe laat ik ergens ben (zoals in de auto als er file staat oid dan kan ie het een beetje volgen) maar niet zo’n app die het constant deelt.

Met kinderen heb ik er nog geen ervaring mee maar zoals bij Carrie en ChiQ lijkt me fijn! Klinkt super leuk voor Bo Carrie! Maar snap dat je haar dan mist haha.
<<

Miccie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1064

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:01

Woonplaats: Den Haag

Bericht 12 Sep 2020 12:06

Re: Nav Controle houden over kind

Ik denk dat dit ook echt wel van je kind afhangt. Ik merk dat ik met de oudste (7,5 en een jongen) minder goed afspraken kan maken dan met zijn zusje van 4. De oudste is een lekkere dwaler en zou bij het spelen ineens weg zijn zonder dat hij daar erg in heeft. Voor hem hebben we nu een GPS horloge. Wij bellen hem als hij naar huis moet komen. Als we een tijd afspreken houdt hij zich daar wel weer goed aan. De grenzen van speeltuinen houdt hij zich minder goed aan helaas.
Daarnaast wonen wij in een waterwijk dus hij mag pas alleen naar buiten met zwemdiploma's op zak.
In grote pretparken vind ik het horloge ook heel fijn. Als hij wegrent naar een attractie kunnen we hem altijd terugvinden. Op vakantie was hij samen met zijn zus op onderzoek uitgegaan zonder wat te zeggen. Konden we ze toch terugvinden. Uiteraard wel aangegeven dat ze de volgende keer even moeten melden als ze ergens anders heen lopen.

Ik vind het erg prettig om toch een klein beetje 'controle' te hebben hier over.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11420

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 12 Sep 2020 12:11

Re: Nav Controle houden over kind

Lexi schreef:
Jip schreef:
Ik zou mijn kind van 8 ook nog geen verantwoordelijkheid willen geven over een mobieltje wat ze steeds mee moet nemen dan.




Maar heb je het nu weer over mij?
Zo ja, waar staat dat mijn kind constant haar mobieltje mee moet nemen dan?

Ik vind je erg veroordelend met termen als overbezorgd, en leren loslaten voor iemand die dit topic begint met dat je me niet aan wil vallen.

En ik zou het ook fijn vinden als je mij buiten deze discussie laat verder want ik vind je manier van praten over mijn situatie waar je verder niks vanaf weet bijzonder onprettig.


Nee hoor, er had ook 9-/10-jarig kind kunnen staan. Ik gebruik de termen inderdaad. Nog altijd niet om iemand aan te vallen. Ik stel ze in een vraag. Dus je kunt ook die vraag beantwoorden dan? Dan weet ik de achtergrond en kan ik mij er in verplaatsen. Sorry als het wel aanvallend over komt.

Ik kan mij er voor ONS gewoon nog niks bij voorstellen dat ik over 5 of 6 of 7 jaar V een mobiel mee zou geven. En ja daar heeft ze op dat moment dan toch echt de verantwoording over die ze op dat moment constant bij zich moet houden. Lijkt mij. In een fietstas of kratje laten liggen lijkt me niet veilig gezien het gevaar dat het gestolen kan worden dan.
Laatst gewijzigd door Jip op 12 Sep 2020 12:15, in totaal 1 keer gewijzigd.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6130

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 12 Sep 2020 12:13

Re: Nav Controle houden over kind

Ik zal dan wel een overbezorgde moeder zijn, maar punt is dat ik mijn eigen kind wel vertrouw maar je weet nooit wat er kan gebeuren vandaar dat horloge, wat ze in de praktijk nog nog heeft gedragen. Mijn man hoeft van mij geen gps-horloge aan of z’n locatie te delen.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11420

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 12 Sep 2020 12:14

Re: Nav Controle houden over kind

Miccie schreef:Ik denk dat dit ook echt wel van je kind afhangt. Ik merk dat ik met de oudste (7,5 en een jongen) minder goed afspraken kan maken dan met zijn zusje van 4. De oudste is een lekkere dwaler en zou bij het spelen ineens weg zijn zonder dat hij daar erg in heeft. Voor hem hebben we nu een GPS horloge. Wij bellen hem als hij naar huis moet komen. Als we een tijd afspreken houdt hij zich daar wel weer goed aan. De grenzen van speeltuinen houdt hij zich minder goed aan helaas.
Daarnaast wonen wij in een waterwijk dus hij mag pas alleen naar buiten met zwemdiploma's op zak.
In grote pretparken vind ik het horloge ook heel fijn. Als hij wegrent naar een attractie kunnen we hem altijd terugvinden. Op vakantie was hij samen met zijn zus op onderzoek uitgegaan zonder wat te zeggen. Konden we ze toch terugvinden. Uiteraard wel aangegeven dat ze de volgende keer even moeten melden als ze ergens anders heen lopen.

Ik vind het erg prettig om toch een klein beetje 'controle' te hebben hier over.



Leuk dat je het zo uitlegt. In deze gevallen kan ik me heel goed voorstellen dat je het dan zo doet!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1692

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 12 Sep 2020 12:19

Re: Nav Controle houden over kind

Jip schreef:
Lexi schreef:

Maar heb je het nu weer over mij?
Zo ja, waar staat dat mijn kind constant haar mobieltje mee moet nemen dan?

Ik vind je erg veroordelend met termen als overbezorgd, en leren loslaten voor iemand die dit topic begint met dat je me niet aan wil vallen.

En ik zou het ook fijn vinden als je mij buiten deze discussie laat verder want ik vind je manier van praten over mijn situatie waar je verder niks vanaf weet bijzonder onprettig.


Nee hoor, er had ook 9-/10-jarog kind kunnen staan. Ik gebruik de termen inderdaad. Nog altijd niet om iemand aan te vallen. Ik stel ze in een vraag. Dus je kunt ook die vraag beantwoorden dan? Dan weet ik de achtergrond en kan ik mij er in verplaatsen. Sorry als het wel aanvallend over komt.

Ik kan mij er voor ONS gewoon nog niks bij voorstellen dat ik over 5 of 6 of 7 jaar V een mobiel mee zou geven. En ja daar heeft ze op dat moment dan toch echt de verantwoording over die ze op dat moment constant bij zich moet houden. Lijkt mij. In een fietstas of kratje laten liggen lijkt me niet veilig gezien het gevaar dat het gestolen kan worden dan.


Sorry hoor Jip maar jij opent een topic over mijn reactie en dan moet ik maar jouw vragen beantwoorden om mijn situatie uit te leggen? Misschien moet jij gewoon een algemeen topic openen in plaats van ongevraagd mijn reactie uit een ander topic daarin te betrekken.
2010 2012
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers