Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoeveel woonoppervlak?

<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 12 Sep 2020 11:57

Re: Hoeveel woonoppervlak?

Ons vorige huis had een oppervlakte van 96 m2 en voelde echt klein aan met twee kinderen (laat staan drie). Op de eerste verdieping al overal schuine wanden, waardoor alle kamers klein waren en de zolder helemaal mini.
We wonen nu op ongeveer 160 m2 en ik vind het nog steeds groot voelen. De woonkamer en keuken zijn lekker ruim en we hebben op de eerste verdieping drie prima slaapkamers en een ruime badkamer. We slapen zelf op zolder in een grote kamer en hebben ook nog een flink stuk zolder in gebruik als wasruimte.

Ik denk dat 130 m2 voor ons ook wel prima zou zijn, helemaal als de locatie zo mooi is. En dan bewaar je misschien wat minder troep ?
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2395

Geregistreerd: 08 Sep 2016 16:43

Bericht 12 Sep 2020 13:49

Re: Hoeveel woonoppervlak?

Volgens de makelaar is ons huis 108 m2. Best klein als ik de oppervlaktes hier zo lees! Wij willen wel graag verhuizen, maar met 2 kinderen kan je hier iig prima wonen. Nu met de derde missen we een slaapkamer, maar de zolder zouden we kunnen verbouwen.
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8488

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 12 Sep 2020 13:52

Re: Hoeveel woonoppervlak?

Wat wisselend! Maar leuk om van jullie te lezen.

Carrie, ja daar ja! Waar heb je precies gewoond?

Er zijn vijf kamers boven waarvan 3 redelijk ruime. Dus er is voor ieder een slaapkamer en dan nog één kamer waar we een bureau neer kunnen zetten en waar we de wasmachine kwijt willen. Het is al maximaal uitgebouwd met voor en achter een kleine dakkapel en beneden is het gewoon echt ruim zat met ook een mooie uitbouw.

Door wat schuine wanden boven kunnen we alleen geen enorme kasten kwijt maar er zijn wel veel inbouwkasten. En de schuur is groot met ook nog een vliering. Daar kunnen we veel opbergen.

De badkamer willen we dan opnieuw doen, nu staat daar de wasmachine en droger waardoor er verder weinig ruimte overblijft.

Het huis is wel duurder dan ons huis nu, en we willen nog wat veranderen qua sfeer en stijl. En er waren 40 kijkers dus het huis gaat sowieso voor een hoog bedrag weg. Aargh lastige keuzes. Maar als dat nou de plek is waar je de komende 30 jaar woont dan is die investering natuurlijk prima.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2395

Geregistreerd: 08 Sep 2016 16:43

Bericht 12 Sep 2020 13:58

Re: Hoeveel woonoppervlak?

Hoeveel geld je wilt uitgeven aan een huis vind ik ook zo lastig!

Een fijn huis op een fijne plek vind ik heel belangrijk, maar ik wil ook genoeg geld over houden voor vakanties en dagjes weg en zo
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Anoniem300

Bericht 12 Sep 2020 14:03

Re: Hoeveel woonoppervlak?

Wij hebben 150m2 en super logisch ingedeeld (zelf morgen kiezen, nieuwbouw haha).
Wij hadden voorheen koop 110m2 en huur 90m2.
110 was ook genoeg voor ons met 3 kinderen (4 slaapkamers) nu hebben we 5 slaapkamers waarvan 1 kantoor is geworden en dat vinden we echt super fijn, zeker nu. (We zouden zelfs nog een 6de slaapkamer kunnen maken, maar die hebben we niet nodig dus wij hebben gewoon 1 super grote slaapkamer)
Ik geloof niet dat ik minder wil als we dat nu hebben.
Ons huurhuis van 90m2 was echt te klein maar meer omdat dat vanaf de 1ste verdieping (alleen achter) meteen schuine kanten waren ook mede denk ik en je had niks aan de zolder.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5363

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 12 Sep 2020 14:18

Re: Hoeveel woonoppervlak?

112m2 en dat is ruim genoeg met 3 personen. We hebben 3 slaapkamers op de eerste verdieping en een ruime zolder.
De kleinste slaapkamer is in gebruik als kledingkamer, waardoor we op de slaapkamers geen grote kledingkasten hebben staan, scheelt lekker veel ruimte.
Ik ga binnenkort wel een bureau op onze slaapkamer zetten voor mijn hobby (epoxy hars).
De zolder is in gebruik als pc kamer voor mijn vriend en we hebben veel ruimte achter de schotten waar vanalles opgeborgen is.

We hebben een vrij ruime tuin (perceeloppervlakte 345m2) en dat is echt heerlijk voor zoon. Het is een heus speelparadijs ondertussen haha!
10.04.17
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6723

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 12 Sep 2020 14:46

Re: Hoeveel woonoppervlak?

Wij wonen met 2 volwassenen en 2 kinderen in een niet super sfeervol maar heel praktisch ingedeeld huis van 120 m2.
We hebben 5 slaapkamers, waarvan we 2 kamers op zolder nu gebruiken als opslag en washok. Ik vind deze oppervlakte echt heel fijn. Misschien 10 of 15 m2 extra maar meer is niet nodig.

Ondanks dat we het huis ansich niet zo mooi vinden hebben we hier toch voor gekozen omdat het aan de hei ligt en op loopafstand van het station (destijds perfect vanwege werk).

Laatst hebben we een hele mooie jaren ‘30 woning bekeken. Deze had een oppervlakte van 185 m2. Maar echt, daar zou ik in verdrinken. Veel te groot. Ik zie hier in de buurt bij klasgenootjes van de meiden veel grote huizen en in geen enkele is het écht gezellig en knus. Dat zou ik vooral missen in zo’n groot huis.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5497

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 12 Sep 2020 14:55

Re: Hoeveel woonoppervlak?

Ik vind ons huis echt heel gezellig en sfeervol. Ik ken ook voorbeelden waar dat niet is maar als je er een beetje kijk op hebt moet dat toch wel lukken? Dus dat snap ik niet zo goed.
<<

Elisabeth

Kletskop

Berichten: 920

Geregistreerd: 10 Jan 2019 17:59

Bericht 12 Sep 2020 14:56

Re: Hoeveel woonoppervlak?

Wij hebben 139 m2. We wonen hier met zn 4e en grote hond. We hebben een ruime woonkamer, de vorige bewoners hebben een stuk garage bij de woonkamer betrokken. Het stuk boven de garage en woonkamer is ook bij de eerste verdieping betrokken, waardoor we drie ruime slaapkamers hebben en ook een fijne badkamer.
De zolder is in verhouding klein want die zit dus niet boven de garage. Onze tuin vinden we wat klein, die is 8 bij 8 ongeveer.

Wij zijn ook naar andere huizen aan het kijken. Qua woonoppervlakte willen we niet minder en tuin willen we echt groter. Maar dit is een luxeprobleem want we wonen hier prima qua ruimte.
<<

Anoniem304

Bericht 12 Sep 2020 14:57

Re: Hoeveel woonoppervlak?

Een zolder mis ik wel echt!
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 12 Sep 2020 15:08

Re: Hoeveel woonoppervlak?

Ons huis is 120m2 en we wonen hier met 2 tot 6 mensen :P
Na de verbouwing van de zolder hebben we 5 slaapkamers.
Er komt nog een uitbouw bij van 3x3 m en dan hebben we dus een kleine 130m2
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6231

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 12 Sep 2020 15:32

Re: Hoeveel woonoppervlak?

Wij hebben 150m2 verdeeld over 2 lagen. Beneden een aardige woonkamer met keuken, maar ook grote garage. Boven een ruime badkamer, 3 slaapkamers (waarvan de onze ruim) en 1 werkkamer
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem331

Bericht 12 Sep 2020 16:16

Re: Hoeveel woonoppervlak?

Ik heb even gekeken want ik wist het niet maar ons huis is 153 vierkante meter aan woonoppervlak.
Dat zijn 3 originele slaapkamers, 1 slaapkamer boven de uitgebouwde garage en een grote zolder wat slaapkamer is.
Wij wonen hier de helft van de week met ons beiden, vaak met ons vieren en om het weekend met ons 5en.
De grootste originele slaapkamer hebben we over en gebruiken de kinderen voor al hun speelgoed.

De vroegere garage hebben ze bij jet huis getrokken en daardoor een grote woon-eetkamer die het huis heel prettig maakt.
<<

Anoniem307

Bericht 12 Sep 2020 18:36

Re: Hoeveel woonoppervlak?

Volgens internet 143m2. 3 slaapkamers, 1 werkkamer, woonkamer, een aparte keuken, een badkamer en 2 bijkeukens. We moeten onze eigen touch er nog aan geven.

We zijn met zijn tweeën. Dat kan ook 3 zijn. Bij 4 moeten we al uitbouwen.
<<

ekiaam87

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1500

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:38

Bericht 12 Sep 2020 18:57

Re: Hoeveel woonoppervlak?

Ik heb een 60m2 appartement voor mij zelf, woonkamer + slaapkamer. Ik mis een tweede slaapkamer wel, al is het om er spullen in op te slaan bijvoorbeeld. Maar goed, het appartement zelf is fijn, fijne locatie ook en als ik deze kans niet gepakt had, had ik nu nog bij mn ex of ouders ingewoond. (Ivm wachtlijsten/ingeschreven staan)
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6818

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 12 Sep 2020 19:18

Re: Hoeveel woonoppervlak?

Hier 140. Echt ruim zat maar ik mis toch iets van een woonkeuken. Maar dit ligt dus echt aan de indeling van het huis, niet aan de woonoppervlakte.
2016
<<

Anoniem308

Bericht 12 Sep 2020 19:38

Re: Hoeveel woonoppervlak?

Wij wonen op zo’n 135m2 gok ik, de woonkamer is om verhouding wel klein, maar praktisch ingedeeld. Plus we hebben beneden een werkkamer, wasmachinehok en badkamer. Dus veel spullen liggen uit het zicht. Dan nog 4 slaapkamers (3 op de 1e en grote zolder). Waardoor we allebei een eigen werkplek hebben met een fatsoenlijk bureau. Onze tuin is 80m2 en we hebben een garage, op rit. Dus behalve de woonkamer is het huis perfect.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 12 Sep 2020 19:46

Re: Hoeveel woonoppervlak?

Wij wonen heel ruim, volgens de brochure 187m2. De benedenetage is 12,50x7,30m groot.
Boven hebben we 4 slaapkamers, een badkamer en een toilet.
Momenteel laten we nog een vaste trap naar de zolder plaatsen, zodat we daar een (extra) werkplek en wasruimte kunnen realiseren. Het worden ruimtes met hele schuine wanden. De effectieve woonruimte die er bij komt is dus minimaal, maar het is qua woonplezier wel super fijn!

Voor mij/ons is de oppervlakte van de woonkamer+keuken het belangrijkste, want dit zijn vrijwel de enige ruimten waar je met je hele gezin tegelijk bent. Dus als je twijfelt zou ik in ieder geval een goede vergelijking maken tussen de benedenetages van de beide huizen. De grootte van de slaapkamers zou voor mij minder belangrijk zijn. Het gewenste aantal slaapkamers lijkt me wel relevant, zeker met drie kinderen.

Waar ik denk ik wel moeite mee zou hebben, is verhuizen naar minder vierkante meters terwijl het wel meer gaat kosten. Natuurlijk bepaalt de locatie een groot deel van de vraagprijs, maar gevoelsmatig zou ik dat een heel ingewikkeld punt vinden.

Hebben jullie al besloten om een bod te gaan doen? Wel heel spannend hoor!
<<

Neno

Kletskop

Berichten: 503

Geregistreerd: 09 Feb 2020 09:45

Bericht 12 Sep 2020 19:54

Re: Hoeveel woonoppervlak?

Hier 172m2 woonoppervlak, ruime woonkeuken en kleinere woonkamer, beneden ook nog een werkkamertje. Boven de badkamer en drie ruime slaapkamers. Wij wonen met zijn vieren en ik vind het ruim zat, zou met minder ruimte ook prima uitkomen. Succes met jullie keuze!
<<

Anoniem315

Bericht 12 Sep 2020 20:03

Re: Hoeveel woonoppervlak?

Wij hebben zo'n 120m2 en vinden dat goed te doen met 2 kinderen. De keuken is niet zo groot, de woonkamer wel redelijk, alleen langgerekt en daardoor wat onpraktisch. We hebben 3 slaapkamers, waaronder 2 flink grote voor de kinderen over bijna de gehele bovenverdieping. Ons huis staat op een perceel van bijna 1700m2 en dat vinden we wel heel fijn.
Laatst gewijzigd door Anoniem315 op 12 Sep 2020 20:05, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 12 Sep 2020 20:04

Re: Hoeveel woonoppervlak?

Inderdaad wat Green_Pepper zegt klopt. Beneden is het belangrijkste. Meestal gaat de uitbouw ten koste van de achtertuin, maar als die diep genoeg is dan is dat niet erg. Hier is beneden ongeveer 10,50 x 5,50 terwijl je boven 8,50 x 5,50 ongeveer is. Die extra meters beneden merk je goed. Zeker met de indeling daar die veelal beter is dan huizen met vergelijkbare oppervlakte beneden. Dan heb ik ook nog een zogenaamde luie trap (een trap die niet zo stijl naar boven gaat als de meeste trappen en dat is ook erg fijn).
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 12 Sep 2020 20:57

Re: Hoeveel woonoppervlak?

Volgens mij iets van rond de 190m2. Het is een jaren ‘30 huis dat door de vorige bewoners helemaal opgeknapt en uitgebouwd is. De slaapkamers zijn niet zo ruim, maar toch nog plek zat. Een fijne badkamer met bad, inloopdouche en toilet. Beneden een aanbouw waar onze keukentafel staat en een bijkeuken met extra badkamer met douche en ruimte voor wasmachine en droger. Een verdieping op de aanbouw met een thuiswerkplek en straks een speelruimte voor de kinderen. Dan ook nog een garage met zolder en een vlizo boven de slaapkamers. Plus ook nog een grote tuin. Perceel van rond de 600 m2. Ja echt genoeg ruimte voor ons 4en.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Weilandjes

Noob

Berichten: 197

Geregistreerd: 18 Apr 2020 09:26

Bericht 12 Sep 2020 21:26

Re: Hoeveel woonoppervlak?

Wij hebben ongeveer 110 m2.
Boven hebben we maar 3 slaapkamers. Beneden is het erg ruim. Grote woonkamer, grote woonkeuken, bijkeuken en badkamer.

Ons huis is ruim 100 jaar oud.

Wij wilde vooral beneden en buiten meer ruimte. De slaapkamers van de kinderen zijn ruim genoeg. Ze kunnen daar straks prima leren.
<<

Linvi

Bericht 12 Sep 2020 22:03

Re: Hoeveel woonoppervlak?

Ooh La La! schreef:. Ik zie hier in de buurt bij klasgenootjes van de meiden veel grote huizen en in geen enkele is het écht gezellig en knus. Dat zou ik vooral missen in zo’n groot huis.


Hier ben ik het heel erg mee eens, wij zijn al een nieuwbouw woning naar een huis uit de jaren80 gegaan, woonkamer met aangrenzend de open keuken van ons oude huis was bijna 75m2. Nu net 45m2. Maar de sfeer is zoveel fijner, het is knus, gezellig en toch nog ruimte zat.
<<

Anoniem301

Bericht 13 Sep 2020 11:11

Re: Hoeveel woonoppervlak?

Ja het Lady, wat een zegen!

Teun, in een straatje vlakbij het centrum, in een appartement in de Dorpstraat. Echt met heel veel plezier gewoond en je bent zo in Utrecht, ook op de fiets prima te doen.
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers