Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Salade of bijgerecht borrel

<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1465

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:58

Bericht 11 Sep 2020 07:56

Salade of bijgerecht borrel

Vanavond komen vrij last minute vrienden eten. We zijn alleen zelf pas laat thuis dus urenlange tijd om te koken is er niet. Overdag heb ik wel een paar uur.

Met heb beginnen we altijd met een uitgebreide borrelplank, dat doen we nu weer. Vervangt ook altijd alleen deel van een maaltijd dus dat is mooi. Wat is nu leuk en handig om erna nog te serveren?

Een plaattaart en een salade? Maar welke dan, en een salade is niet zo makkelijk te preppen. Staan we voor beide nog wel even in de keuken.

Jullie goede ideeen? Als we bij hen eten toveren ze altijd het mooiste eten van de green egg dus een beetje leuk eten is wel fijn haha
Smile, it's free!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 11 Sep 2020 08:09

Re: Salade of bijgerecht borrel

Ik maak vanavond een soort upside down hartige taart door eerst groenten te roosteren en daarna te beleggen met bladerdeeg (en daarna om te keren). Je zou overdag vast die groenten kunnen roosteren, dan hoeft 's avonds alleen nog 't bladerdeeg afgebakken.
Uit Jamie's Veg
https://www.copymethat.com/r/rCsKPfE/ja ... try-pizza/

Ik houd zelf van veldsla, dus ik zou een veldsla salade (met evt rucola) erbij maken met wat stukjes blauwe kaas en pecan noten. Is niet zoveel werk.


En een simpele salade die mijn moeder vaak maakt is met van die little gem / kleine romaine sla blaadjes. Onderkantje eraf snijden maar verder gewoon groot en grof laten en uitspreiden over een groot bord of schaal, nootjes, feta evt granaatappelpitjes erop.

Oh en FWIW, als er borrel op tafel staat is 't helemaal niet erg als één van jullie even in de keuken staat hoor vind ik. Wij hebben helaas geen open keuken en doen dan ook altijd zo dat de één kookt (we kiezen dan idd slimme recepten) en de ander blijft bij de borrel.
Let's discover the world together.
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1465

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:58

Bericht 11 Sep 2020 12:38

Re: Salade of bijgerecht borrel

Thanks Marin, klinkt heel goed die taart van je, ga ik sowieso een keer maken. En even in de keuken is ook niet zo erg, maar geen zin in vandaag haha. Dus hou ik het echt simpel, had bedacht een borrelplank en daarna een spaghetti carbonara met simpele salade.
Smile, it's free!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 11 Sep 2020 12:46

Re: Salade of bijgerecht borrel

Klinkt ook lekker!
Let's discover the world together.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 11 Sep 2020 13:59

Re: Salade of bijgerecht borrel

Ik maak dan vaak een pan soep. Tomatensoep, lekker wat verse basilicum, goede pesto, grof geraspte Parmezaan en pijnboompitjes op tafel om in de soep te doen naar smaak.
En dan knoflook olijven, charcuterie, gemarineerde druiven, caprese spiesjes, stokbroodje met lekkere kaasjes en pesto/tapenade ed op tafel. Nou ja, wel even verse soep maken maar verder een hoop bakjes open trekken maar allemaal lekkere verse producten en dan is het al snel goed.

En dan dus niet de borrelplank vooraf maar alles tegelijk serveren.
Ow en met dit zonnige weer zou ik er denk ik een gekoelde Pinot noir of Spätburgunder bij serveren ( zo lekker!)
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 11 Sep 2020 15:14

Re: Salade of bijgerecht borrel

Nou toevallig komen er bij ons ook vrij onverwacht vrienden borrelen en dus ben ik die taart nu vast aan 't preppen en gooi ik 'm zo bij de borrel erbij.

Veel plezier vanavond, Lavendel!

En ik wil ook een gekoelde pinot/spatburgunder Minoes. Damn wat zou ik daar trek in hebben. ?
Let's discover the world together.
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 12:00

Bericht 11 Sep 2020 15:47

Re: Salade of bijgerecht borrel

Lekker hoor! Als ik borrel met vrienden en ik maak een goed gevulde borrelplank hoeven we er eigenlijk helemaal geen maaltijd meer naast. Je kunt er nog wat warme hapjes bij doen zoals calamares met aioli, samosa met chutney of gyoza met kewpi en sesampitjes erover. Of je haalt een goed stuk ossenhaas die je tataki serveert met wat sojasaus. Of je grilt een paar coquilles als je echt chique wil doen ;)
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 11 Sep 2020 17:56

Re: Salade of bijgerecht borrel

Ah Marin, nog heel even volhouden, je mag bijna weer je wijntje!!
25-11-2014 & 09-06-2017

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers