Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Iets kwijt zijn

<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17381

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 06 Sep 2020 22:06

Re: Iets kwijt zijn

Bliss schreef:
Zora schreef:Ik kan echt ontzettend niet tegen dingen kwijt zijn. Echt een beetje buitenproportioneel. Vooral als de jongens ergens zijn geweest, uit logeren ofzo, en dat er dan iets niet mee terug komt. Dan ga ik het liefst elke dag appen of bellen of ze al daar of daar hebben gekeken en dan kan ik er ook echt enórm van balen als het echt weg is.


Ja dit! Zo had ik m'n dochter laatst mooie speldjes in haar haar gedaan naar het kdv. Eind van de dag had ze ze niet in, dus ik vroeg aan de leidster of ze misschien wist waar ze waren. Ze had geen idee. Waarschijnlijk heeft N ze zelf ergens uit gedaan, maar heb er daarna dus nooit meer iets over gehoord. Zo irritant! Sindsdien krijgt ze geen speldjes meer in en maximaal één haarelastiekje, want die zijn ook al vaker verdwenen daar.

Ik ben trouwens best vaak dingen kwijt, heel irritant. Labello's heb ik altijd overal, maar raak ik ook vaak kwijt. Toevallig vandaag weer één uit de wasmachine gevist. :palm:


Ja op de crèche heb ik het ook heel erg. Ze zijn ook een keer de knuffel waar T mee sliep kwijt geraakt. Dat kan ik dan zo niet hebben. Ik blijf heel aardig hoor haha maar dan vraag ik echt meerdere dagen nog of ze m al gevonden hebben (ding was belangrijk voor hem) en als sommige leidsters deden dan ook een beetje zo van ach ja kan gebeuren, raakte ik al helemaal gefrustreerd. Maar dat snap ik dan dus niet. Iets is nooit echt weg ? uiteindelijk is ie 1,5 maand later gevonden!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem309

Bericht 06 Sep 2020 23:54

Re: Iets kwijt zijn

Ik ben best wel vaak dingen kwijt. M’n sleutels, portemonnee, telefoon, boodschappenbriefjes. nouja, eigenlijk alles wel. Mijn hoofd is echt chaos. Ik kan ook best slecht dingen onthouden dus dat helpt ook niet mee. Maar gelukkig vind alles meestal snel weer terug.
Een paar jaar geleden dacht ik wel helemaal gek te worden toen mijn portemonnee kwijt was. Ik dacht op een gegeven moment echt dat ik gerold was. Ik wist zeker dat ik hem in mijn tas had gedaan, maar 3 keer mijn tas te hebben doorzocht en overal te hebben gekeken was het ding nog steeds nergens te vinden. Uiteindelijk heb ik mijn tas helemaal uitgemest en toen voelde ik dat de lege tas toch wel zwaar was. Het bleek dat er een scheur zat in mijn voering en dat die dus daar dus doorheen was verdwenen. Die scheur zat op een plek waar je het niet snel opmerkte vandaar dat ik het niet eerder had ontdekt terwijl ik al meerdere keren in m’n tas grondig had doorzocht.
<<

Anoniem295

Bericht 07 Sep 2020 09:47

Re: Iets kwijt zijn

Naast het pak taksi van pagina 1 (waarvan vriend nu zegt dat hij het echt nuet meer weet en misschien toch leeg was) zijn we inmiddels nu al twee dagen op zoek naar zijn toilettas en mijn weekendtas... :palm:
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10387

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 07 Sep 2020 10:35

Re: Iets kwijt zijn

Echt super irritant is dat. Ik ben heel lang cadeauzakjes kwijt geweest. E zei ze niet te hebben opgeruimd. Nu waren we vorige week de vliering aan het opruimen, wat kom ik tegen? De door hem opgeruimde cadeauzakjes ;-) haha

Maar ben best vaak iets 'kwijt' en dan uiteindelijk komt het altijd boven water. 'Het kan niet weg zijn' zei mama altijd.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem298

Bericht 07 Sep 2020 11:10

Re: Iets kwijt zijn

Ik vind het echt frustrerend als ik iets kwijt ben. Het gekste wat wij kwijt zijn geraakt is onze douchemengkraan. We hadden er een gekocht, maar bij het monteren bleek hij te lekken. Tijdelijk een andere (goedkopere) kraan erop gezet, tot er iemand van Grohe was geweest om de kraan te repareren. Dag voor die man zou komen was de kraan dus ner-gens te vinden. Echt weg, foetsie, verdwenen. Nooit meer teruggevonden ook. Wanneer we nu iets kwijt zijn zeggen we dat ie waarschijnlijk bij de douchemengkraan ligt haha. Nu kunnen we er wel om lachen, maar toen kon ik wel janken.
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3612

Geregistreerd: 23 Jun 2016 21:23

Bericht 07 Sep 2020 15:15

Re: Iets kwijt zijn

Een jaar of 16 geleden ben ik mijn ID-kaart kwijt geweest. Daar kwam ik achter toen ik mijn paspoort, dat ik naast die ID-kaart had, moest verlengen. Nergens kunnen vinden, dus ik moest ook nog eens aangifte van vermissing doen en een boete betalen. Hij is nog altijd spoorloos.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 07 Sep 2020 15:38

Re: Iets kwijt zijn

Zo heb ik laatst weken lopen zoeken naar mijn draadloze oortjes. Alleen ik had in mijn hoofd zitten dat ik het doosjes oranje had gemaakt met een krijtstift. Alleen vergeten dat ik het er ook weer had afgeveegd omdat het toch niet bleef zitten en ik niet wilde dat het ergens zou afgeven. Kwam ik ook na 1,5 maand achter haha.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem316

Bericht 08 Sep 2020 07:53

Re: Iets kwijt zijn

Zo ben ik al tijden een trui kwijt. Zo raar, zelfs met de verhuizing niet weer gevonden.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8479

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 08 Sep 2020 08:27

Re: Iets kwijt zijn

Ohh zo irritant!

Ik ben sinds de vakantie mijn favoriete riem kwijt. Ik weet zeker dat ik m op de stapel kleren heb gelegd dat in de tas moest, mijn man heeft het in de tas gedaan. Er lag ook echt niks meer in die kamer, dat heb ik gecheckt.

Sinds het warme weer voorbij is draag ik weer graag jeans waarop ik vrijwel altijd die riem draag. Weg! Ik snap er niks van.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 08 Sep 2020 09:08

Re: Iets kwijt zijn

Ik kan daar slecht tegen. Maar raak ook echt regelmatig iets kwijt en ik bezit de gave ook echt niet te kunnen zoeken. Ik kijk over dingen heen.

Maar het belangrijkste dat kwijt is, is mijn knuffeldoek van vroeger. Ik heb die áltijd bij me gehad. Ik sliep er niet meer mee, maar hij lag wel ergens in de buurt van het bed. Vaak in een nachtkastje ofzo. Het was gemaakt van de bruidsjurk van mijn oma nog en ik liep er als kind altijd mee te zeulen. Ik verdenk dus dat mijn vriend die heeft weggeknikkerd onder het mom van 'wat een gekke oude doek'. Bij de verhuizing kwam hij ook echt niet meer naar voren, en ik moest echt huilen als een klein kind. Nog steeds verwijt ik hem dit minstens een keer per week.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15975

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 08 Sep 2020 09:20

Re: Iets kwijt zijn

Oh wat erg Caro!

Ik ben acht jaar geleden, net in relatie met mijn man, mijn simpele maar favoriete donkerblauwe shirtje van H&M kwijt geraakt. Nooit meer terug gevonden. Ik kan me er nu nog druk over maken.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 08 Sep 2020 09:29

Re: Iets kwijt zijn

Ja want hij weet het niet eens meer. Dat is nog het erge. En zei alleen maar 'dat heb ik niet expres gedaan'. Je snapt, dat is nog steeds dé zin in huis.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6124

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 08 Sep 2020 11:38

Re: Iets kwijt zijn

Caro dat is wel heel verdrietig, maar ook voor je vriend zelf vind ik het vervelend. Ik ben altijd van alles kwijt en ik vergeet ook altijd mijn sleutels, zonnebril enz. Mijn familie maakt altijd grapjes over mijn verstrooid- en klunzigheid. Het is wie ik ben. Meestal helpt het niet zoeken het beste, komt vanzelf weer naar boven. Ik ben weleens mijn bril maanden kwijt geweest maar die was ik achteraf niet kwijt want die zat gewoon in het brillendoosje maar als ik er mee schudde hoorde ik niks rammelen. ?
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 08 Sep 2020 11:59

Re: Iets kwijt zijn

Hahaha die trok zich er niet veel van aan eigenlijk. Hij haalt dan echt zijn schouders op en voor zichzelf weet hij dan dat hij het niet expres deed. Dus dan is het afgedaan :-D.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6124

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 08 Sep 2020 12:04

Re: Iets kwijt zijn

Oh dan zou ik hem ook blijven herinneren hoor Caro. ?

Jet en Marsy, zijn jullie na het betalen bij de kassa de kraan en melk niet gewoon vergeten mee te nemen naar huis? Weet uit ervaring dat dit eenvoudig kan gebeuren.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8166

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 08 Sep 2020 13:22

Re: Iets kwijt zijn

Kees schreef:Hier ligt ergens een half opgegeten cakeje, nergens te vinden ??

Verder ben ik eigenlijk vrij weinig kwijt, maar als het kwijt is is het idd echt goed kwijt.
Is je koptelefoon niet achter bed gevallen ofzo?


Gevonden!
Ze had hem op een eettafel stoel gelegd die we nooit gebruiken.
30-04-2017
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6682

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 08 Sep 2020 13:38

Re: Iets kwijt zijn

SoGood schreef:Oh dan zou ik hem ook blijven herinneren hoor Caro. ?

Jet en Marsy, zijn jullie na het betalen bij de kassa de kraan en melk niet gewoon vergeten mee te nemen naar huis? Weet uit ervaring dat dit eenvoudig kan gebeuren.


Het waren eieren (was dit een strikvraag?). Ja, alles kan. Ik kan het vergeten zijn in de winkel, op het dak van de auto hebben neergezet, het ergens anders in huis geplaatst hebben..
dat is het frustrerende ook, want met mijn fotografisch geheugen wat betreft alles in huis snap ik dus niet dat ik die eieren niet kan plaatsen.

Overigens plaagde de baby brain me sowieso behoorlijk. Ik had post-its overal op mijn computer scherm om me te helpen herinneren en mijn dieptepunt was dat ik op het toilet ging zitten en vergeten was mijn broek naar beneden te doen en er dus doorheen plaste. Toen dacht ik echt dat ik gek aan het worden was.

Gelukkig weer goed gekomen!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 08 Sep 2020 13:40

Re: Iets kwijt zijn

SoGood schreef:Oh dan zou ik hem ook blijven herinneren hoor Caro. ?

Jet en Marsy, zijn jullie na het betalen bij de kassa de kraan en melk niet gewoon vergeten mee te nemen naar huis? Weet uit ervaring dat dit eenvoudig kan gebeuren.
Ja dit, of als je maar 1 item kocht dat je het even op het dak van de auto hebt gelegd terwijl je je autosleutel zoekt.. en het daar laat liggen.
#teammaple🍁
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5492

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 08 Sep 2020 14:09

Re: Iets kwijt zijn

Ja als iemand anders iets kwijt maakt vind ik het ook vet irritant. Mijn zoon heeft maar 1 favoriete knuffel dus als ze die kwijt raken zou dat heel erg zijn. Aan de andere kant weet ik hoe spullen op het dagverblijf zomaar kunnen verdwijnen. Ik let altijd heel goed op knuffels, speentjes, speldjes en elastiekjes in mijn werk maar daar heb ik dan echt een dagtaak aan. Bij sommige kinderen doe ik het speldje dan ook maar gewoon zelf uit als ze het niet laten zitten. Maar ik snap dat een nonchalante reactie vervelend is. Maar ik zou wel aanraden om de écht leuke dingen die je niet wil verliezen lekker thuis te laten want ik heb al vaak zat alles op zijn kop moeten zetten om 1 klein dingetje te zoeken. En je vind dingen op de raarste plekken. Denk: 2 leid(st)ers op 12 kids.
<<

Anoniem304

Bericht 08 Sep 2020 14:12

Re: Iets kwijt zijn

Lot schreef:Ja als iemand anders iets kwijt maakt vind ik het ook vet irritant. Mijn zoon heeft maar 1 favoriete knuffel dus als ze die kwijt raken zou dat heel erg zijn. Aan de andere kant weet ik hoe spullen op het dagverblijf zomaar kunnen verdwijnen. Ik let altijd heel goed op knuffels, speentjes, speldjes en elastiekjes in mijn werk maar daar heb ik dan echt een dagtaak aan. Bij sommige kinderen doe ik het speldje dan ook maar gewoon zelf uit als ze het niet laten zitten. Maar ik snap dat een nonchalante reactie vervelend is. Maar ik zou wel aanraden om de écht leuke dingen die je niet wil verliezen lekker thuis te laten want ik heb al vaak zat alles op zijn kop moeten zetten om 1 klein dingetje te zoeken. En je vind dingen op de raarste plekken. Denk: 2 leid(st)ers op 12 kids.

Ja daarom koop ik aparte voor netjes en de rest is voor het KDV en die zijn ook gewoon leuk met glitters enzo, maar het is niet erg als ze kwijt raken. Ik zeg dat ook altijd, dat het niet erg is. Elastiekjes heb ik 500 stuks van op Alie besteld, dus die mogen ook gewoon kwijtraken.
Bij G op de opvang is ook een kindje dat niet buiten mag spelen want dan wordt ze vies/slijten de kleren. Zo zielig. En dan zit je op een agrarisch KDV. :palm:
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5361

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 08 Sep 2020 14:19

Re: Iets kwijt zijn

Ik ben altijd alles kwijt en ben heel slecht in zoeken. Daarom probeer ik altijd zoveel mogelijk alles op dezelfde plek neer te leggen, maar mijn vriend heeft er altijd een handje van om het net weer even ergens anders terug te leggen als hij het heeft gebruikt. Dus zit ik daarna weer in de stress omdat ik mijn sleutels niet kan vinden ofzo.

Op mijn werk doe ik alle bestellingen en ruim het meestal ook allemaal op als het geleverd wordt. Daardoor weet ik alles dus te liggen, maar als mijn collega's het ook maar een schap hoger terugleggen zie ik het echt niet meer en bestel ik dus soms iets wat nog helemaal niet nodig was.
En nu heb ik vakantie, dus ben erg benieuwd hoe ik alles straks weer aantref. De laatste werkdag ben ik ruim 2 uur aan het opruimen en schoonmaken geweest in de vriezer en koelcel. Ik hoop toch zo dat het nog netjes is als ik terugkom.
10.04.17
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5361

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 08 Sep 2020 14:23

Re: Iets kwijt zijn

Oh, zoon had de laatste ochtend psz voor de vakantie zijn tas met spulletjes voor de gastouder mee omdat hij door haar opgehaald werd. Zijn beker drinken heeft toen gelekt en toen de juf zijn tas openmaakte om dat op te ruimen, heeft hij snel zijn favo knuffel er uitgehaald. Die is hij daar toen kwijtgeraakt en de leidsters konden hem nergens meer vinden. De hele vakantie heeft zijn knuffel dus ergens in het lokaal gelegen. Vorige week was weer de eerste dag na de vakantie en toen liep zoon opeens weer met zijn knuffel, de leidsters hebben niet gezien waar hij die nou vandaan heeft gehaald ?
10.04.17
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17381

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 08 Sep 2020 16:12

Re: Iets kwijt zijn

Jemig Savi dat kan toch niet? Wat zielig. Praktisch lijkt me dat niet eens haalbaar. Dan moet er altijd een leidster binnen blijven met kind? Sneu zeg. Op onze kdv zijn de kinderen, zeker in de oudere groepen echt in weer en wind buiten. Bijna de hele dag. Lijkt me heerlijk voor ze juist!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem304

Bericht 08 Sep 2020 16:24

Re: Iets kwijt zijn

Zora schreef:Jemig Savi dat kan toch niet? Wat zielig. Praktisch lijkt me dat niet eens haalbaar. Dan moet er altijd een leidster binnen blijven met kind? Sneu zeg. Op onze kdv zijn de kinderen, zeker in de oudere groepen echt in weer en wind buiten. Bijna de hele dag. Lijkt me heerlijk voor ze juist!

Ze is nu op een leeftijd dat het nog kruipen is. Maar dat mag ze niet, ook niet in het gras of op een mat want dan krijg je kale/vale/vieze knietjes. Dus ze zit buiten in een soort buitenbox dan. Of binnen bij de leidster die het oog op de slaapkamers houdt.
Ik hoop wel dat ze gewoon buiten mag spelen als ze fatsoenlijk kan lopen, maar ik vrees het ergste als ik zie wat voor (nette, dure) kleding ze altijd draagt.
Ik vind het ook echt heel zielig.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17381

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 08 Sep 2020 17:23

Re: Iets kwijt zijn

Ah ok dan is het nog iets meer haalbaar op die leeftijd idd. Hoop idd dat dat wat bijtrekt uiteindelijk zeg!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
VorigeVolgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers