Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Opgelicht door garage

<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:49

Bericht 05 Sep 2020 18:44

Opgelicht door garage

Ik had er al over bericht in het baaltopic, maar kan toch wel wat advies gebruiken.

M’n auto was kapot, naar de garage, gebeld met prijsopgaaf: €540,- voor een nieuwe versnellingsbak/koppelingsplaat. Akkoord gegeven, moet helaas toch gebeuren.
Kom ik m’n auto ophalen, is de rekening ruim €800,-!!
Hebben ze er ongevraagd een beurt en APK bij gedaan!

Ik geef dus aan dat dat niet afgesproken is. Ze gaat het opnemen met de collega die mij gebeld had en ik krijg m’n auto mee. Volgende dag word ik teruggebeld; collega weet het niet precies meer (goh) en ze denken dat er twee orders door elkaar gehaald/samen gevoegd zijn.
Ter compensatie wil ze het bedrag verlagen tot €100,- (bovenop die reparatiekosten van €540,-).

Maar ik wil dat helemaal niet!
1. Ik heb er niet om gevraagd
2. M’n auto heeft in januari nog een beurt + APK gehad, dus het is toch ook niet logisch dat ik dat in augustus alweer zou laten doen?!

Nu gaat ze er nog even over nadenken en belt ze me maandag weer terug. Heb m’n auto wel al mee, maar geen rekeningspecificatie.

Iedereen zegt heel logisch, maar heel makkelijk, sta op je strepen! Maar das makkelijker gezegd dan gedaan, ik ben niet zo assertief.

What to do?
<<

Anoniem295

Bericht 05 Sep 2020 18:45

Re: Opgelicht door garage

Kom ik weer met mijn stokpaardje: Rechtsbijstand? Ben je daarvoor verzekerd?
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 05 Sep 2020 18:49

Re: Opgelicht door garage

Ter compensatie? Bedenken ze mooi, zelf een fout maken en dan jou laten betalen. Idd op je strepen staan hoor, makkelijk gezegd misschien maar wat wil je anders (horen)? :)
<<

Anoniem295

Bericht 05 Sep 2020 18:52

Re: Opgelicht door garage

Wat Joey zegt is ook wel waar natuurlijk. Ik ben face to face ook lang niet altijd even assertief maar bedenk: wat kunnen ze je maken? Het lijkt me niet dat ze een hele incassoprocedure in werking kunnen zetten voor zo'n fout van hun zelf, dus ik zou echt je poot stijf houden en weigeren alles boven die €540 te betalen.
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:49

Bericht 05 Sep 2020 18:59

Re: Opgelicht door garage

Nouja ik zie al een hele rechtszaak komen ofzo whaha.
Of dat ze nu dus de prijs van de reparatie hebben opgeschroefd...
Of als ik alleen de reparatie betaal, dat ze daarna zeggen dat het nog niet betaald is ofzo...
Of of of... ?

Heb m’n auto wel al mee haha, dat scheelt.

Heb helaas idd geen rechtsbijstand.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12105

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 05 Sep 2020 19:20

Re: Opgelicht door garage

wat bizar zeg dat ze gewoon een apk doen. Wist niet eens dat het kon zo vroeg. Ik zou er zeker niet mee akkoord gaan.
Afbeelding
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 05 Sep 2020 19:24

Re: Opgelicht door garage

Huh een APK kan toch niet zo vroeg? Daar krijg je toch altijd bericht over van het RDW geloof ik wanneer het weer zo ver is. Klinkt echt alsof ze twee orders door elkaar hebben gehaald en jou ervoor op willen laten draaien. Ik zou alleen betalen voor wat is afgesproken hoor, zijn ze nou helemaal gek. Voet bij stuk houden.
<<

Loïs

Kletskop

Berichten: 713

Geregistreerd: 14 Aug 2019 20:51

Bericht 05 Sep 2020 20:08

Re: Opgelicht door garage

Ik zou niet betalen voor die beurt en apk, dat is hun fout.

APK kan zeker wel zo vroeg, hij is alleen vanaf nu een jaar geldig (of 2 jaar bij een nieuwe auto) dus ipv in januari weer APK wordt dat nu augustus.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 05 Sep 2020 20:44

Re: Opgelicht door garage

Ik vind niet dat je het direct opgelicht moet noemen, maar dat ter zijde.

Wat ik zou doen indien ze toch niet aangeven het bij €540,- te houden:

Betaal die overeengekomen €540,- en schrijf een brief waarom je niet meer betaald. Dus gewoon dat verhaal wat je hier ook hebt verteld. Wel daarin opnemen dat ze zelf ook stellen 2 orders door elkaar gehaald te hebben.

Rechtsbijstand is echt niet nodig, die dien niet meer dan bovenstaande. Voor de rest is het namelijk aan de garage of ze toch op je willen verhalen.
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 05 Sep 2020 21:07

Re: Opgelicht door garage

ls de garage lid is van de bovag?
Dan kun je hun altijd nog raadplegen.

Ze mogen dan namelijk maar 10% (geloof ik)boven het afgesproken bedrag gaan zitten.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1384

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:24

Bericht 05 Sep 2020 21:14

Re: Opgelicht door garage

Net wat Luisa zegt: stuur ze een brief - of een email met ontvangstbevestiging - waarin je schrijft dat je alleen opdracht hebt gegeven tot de twee reparaties, dat je auto nog helemaal niet toe was aan een beurt of een APK-keuring. De garage moet bewijzen dat jij die opdracht hebt gegeven, en niet andersom (artikel 150 van het wetboek van Burgerlijke Rechtsvordering). Zij zullen dus aan de Kantonrechter moeten bewijzen dat jij een opdracht tot APK en beurt hebt gegeven, dat gaan ze voor die paar euro's niet doen, al was het maar omdat het griffierecht alleen al duurder is.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 05 Sep 2020 21:19

Re: Opgelicht door garage

Ik zou inderdaad in ieder geval wel die 540 euro betalen, en voor het resterende bedrag schriftelijk toelichten waarom je dat niet betaalt.

Overigens vind ik je topictitel wel een beetje een “telegraafkop”, dit is geen oplichting maar een menselijke fout. Dat ze het niet netjes oplossen maakt ze klantonvriendelijk, maar geen oplichters.

♥♥
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:49

Bericht 06 Sep 2020 18:56

Re: Opgelicht door garage

Ja ze zijn lid van de Bovag, goede tip.

Ik wacht hun telefoontje idd af en anders betaal ik idd alleen de reparatie. Die brief is ook een goede, ga ik doen.

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers