Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Weekend ontbijtjes

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 05 Sep 2020 08:04

Weekend ontbijtjes

Wat ontbijt jij graag in het weekend? Maak je er iets specialers van dan doordeweeks of eigenlijk niet?

Wij halen vaak lekkere broodjes bij de bakker (die is ook op zondag open in de ochtend, zo chill) en wat extra lekker beleg (oude kaas en filet Americain bijv) en sinaasappelsap.
Soms maken we een smoothie met lekker veel fruit en havermout.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem295

Bericht 05 Sep 2020 08:12

Re: Weekend ontbijtjes

Hangt ervan af of ik alleen ontbijt of dat we samen ontbijten. Op zaterdag is het sowieso hetzelfde als doordeweeks aangezien ik om 9:00 sport, en er dan liever op let dat ik echt iets voedzaams pak. Als ik op zondag alleen ontbijt, dan ook hetzelfde als doordeweeks (vind ik totaal geen probleem, ik hou van voorspelbaarheid), en als we samen ontbijten, is het vaak wel met een paar broodjes, of een simpel wit bolletje.
<<

Anoniem304

Bericht 05 Sep 2020 08:21

Re: Weekend ontbijtjes

Wij hebben alleen weekend samen op zondag. Dan hebben we afbakbroodjes, soms wat extra luxe beleg en fruit erbij. En dat was het.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7550

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 05 Sep 2020 08:29

Re: Weekend ontbijtjes

Wij doen dat eigenlijk nooit, alleen met speciale gelegenheden als vader- en moederdag, Pasen, etc.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8166

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 05 Sep 2020 08:42

Re: Weekend ontbijtjes

Mizz_S schreef:Wij doen dat eigenlijk nooit, alleen met speciale gelegenheden als vader- en moederdag, Pasen, etc.


Hier ook zo.
We doen wel op zaterdag lunchen met broodjes en lekkere salades van de verswinkel.
30-04-2017
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 05 Sep 2020 09:00

Re: Weekend ontbijtjes

Mizz_S schreef:Wij doen dat eigenlijk nooit, alleen met speciale gelegenheden als vader- en moederdag, Pasen, etc.


Hier net zo.

Toevallig vandaag wel verse broodjes, veel vers fruit/sap en een eitje. We vieren onze trouwdag.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 05 Sep 2020 09:38

Re: Weekend ontbijtjes

Door de weeks ontbijt ik met yoghurt, granola en blauwe bessen. In het weekend bij voorkeur met lekker belegde broodjes, kaas, vleeswaar maar ook wel zoet met Loonse stroop (zo lekker, in meer smaken, speciaal uit België laten bezorgen), Caramelz of jam. Wat fruit, plakjes komkommer en tomaatjes erbij. Thee, soms sap. Lekker op de bank, tv aan en internetten. En dan paar uur luieren. Vooral op zondagochtend. Op zaterdag is het afhankelijk van mijn plannen. Ik eet zo meteen mueslibollen in de auto op weg naar Groningen.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem309

Bericht 05 Sep 2020 10:04

Re: Weekend ontbijtjes

Normaal gesproken ontbijten we nooit en doen we er ook zeker niets speciaals mee. Alleen momenteel lukt het me niet meer zonder ontbijt. Vanochtend stond ik al om 5u30 al een appel te eten. En nu zit ik alweer aan de yoghurt met musli. Engels ontbijt vind ik wel heel lekker, maar als we dat maken dan doen we dat eigenlijk altijd als lunch.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 05 Sep 2020 10:19

Re: Weekend ontbijtjes

Klinkt lekker Rapa Nui!
Let's discover the world together.
<<

Myloon

Kletskop

Berichten: 898

Geregistreerd: 16 Sep 2013 13:41

Bericht 05 Sep 2020 10:43

Re: Weekend ontbijtjes

Zaterdags is het ontbijt net als iedere andere dag maar op zondag ontbijten wij wel regelmatig met afbakbroodjes of croissants, eitjes, fruit en lekkere sap er bij.
20-09-2013 N. & T. Geboren!
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 05 Sep 2020 11:57

Re: Weekend ontbijtjes

Vandaag hebben we toevallig van die minipizza'tjes (met alleen kaas erop) over van gisteravond. Normaal eet ik in het weekend meestal gewoon wat ik doordeweeks eet - en eigenlijk is dat niet echt iets vasts, gewoon net waar ik trek in heb.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 05 Sep 2020 12:00

Re: Weekend ontbijtjes

Wij eten op zondag altijd afbakbroodjes en soms -croissantjes. Meestal eet ik sowieso één afbakbroodje met ham en kaas uit de oven, soort tosti dus eigenlijk.
❤ 7 juni 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 05 Sep 2020 12:00

Re: Weekend ontbijtjes

Oeh leftover pizza voor ontbijt. Dat vind ik stiekem heel lekker.
Oh en ik maak ook wel graag iets van huevos rancheros oid, iets pittigs als ontbijt, vooral als ik een kater heb.
Let's discover the world together.
<<

Agnes

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1640

Geregistreerd: 11 Jul 2018 18:09

Bericht 05 Sep 2020 13:32

Re: Weekend ontbijtjes

Eigenlijk eten we gewoon wat we doordeweeks ook eten, tenzij we bijvoorbeeld afbakbroodjes of eitjes in huis hebben, dan willen we nog wel eens een omeletje maken of eitje koken.
<<

Anoniem332

Bericht 05 Sep 2020 13:48

Re: Weekend ontbijtjes

Nee niet echt. Ik werk normaal op zaterdag en wel vaak op zondag een iets uitgebreidere lunch met vis van de markt en vers gesneden vlees waar En kaas van de Italiaanse supermarkt.
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1937

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:18

Bericht 05 Sep 2020 15:55

Re: Weekend ontbijtjes

Soms warme afbakbroodjes, dat hebben de kinderen erg graag. Maar het liefst eet ik gewoon m'n dagelijkse ontbijt (beste maaltijd van de dag, kan ik echt kan genieten): kwark met lauwwarme blauwe bessen (uit de vriezer en even in magnetron), gepofte spelt en extra dikke pure hagelslag.
Juli 2015
Maart 2017
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 05 Sep 2020 16:13

Re: Weekend ontbijtjes

Wij hadden vanmorgen Piccolini's, van die minipizzaatjes met een soort crème fraiche en kaas, maar dat was alleen omdat dat over was van gisteren. Normaal eet ik in het weekend niet echt iets anders dan door de weeks, maar ik varieer sowieso heel veel, ik doe 's morgens boodschappen nadat ik Y naar school heb gebracht en neem dan ontbijt mee voor mezelf, dus dat is altijd net waar ik op dat moment zin in heb.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 05 Sep 2020 16:16

Re: Weekend ontbijtjes

Vaak eten we gewoon hetzelfde als doordeweeks, maar soms bak ik pannenkoeken/american pancakes/poffertjes of maken we croissantjes.
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 05 Sep 2020 16:20

Re: Weekend ontbijtjes

Wij hebben een Franse bakker hier op de hoek van de straat, zo’n beetje om de week halen we daar verse croissantjes of chocoladebroodjes op zaterdag. Op zondag eten we meestal wel iets van ei, soms gekookt, roerei of gebakken, soms is er nog een restje spek of kaas wat we er bij doen.

En heel soms maakt mijn man een oven “ pannenkoek” in een braadslee met jam en pindakaas er doorheen geroerd. Ik bak heel soms americain pancakes of wentelteefjes met vers fruit of zo. In het weekend eten we altijd gezellig redelijk uitgebreid ontbijt aan tafel met zijn allen wat door de week niet lukt.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem326

Bericht 05 Sep 2020 21:53

Re: Weekend ontbijtjes

Wij eten croissants in het weekend en de tafel is veel uitgebreider gedekt dan doordeweeks. En we nemen er veel uitgebreider de tijd voor. Doordeweeks ben ik druk bezig drie broodtrommels en fruitbakjes te vullen en ondertussen instructies te geven over het opeten van boterham en opdrinken van melk zonder te knoeien. Voelt meer als een militaire exercitie. En in het weekend gelukkig niet. Dan eet ik op mijn dooie gemak een croissant met een cappuccino met sojamelk.
<<

sophiee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1224

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:24

Bericht 05 Sep 2020 22:02

Re: Weekend ontbijtjes

Ja dat proberen we om de zondag (als ik vrij ben). Verse broodjes en croissantjes, verse jus, eitjes, yoghurt met zelfgemaakte granola en fruit.. Heerlijk!
3 dochters van 11, 9 en 7 jaar 🖤
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 05 Sep 2020 23:06

Re: Weekend ontbijtjes

Hmm croissantjes! Ben ik ook gek op!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem304

Bericht 05 Sep 2020 23:26

Re: Weekend ontbijtjes

Wij hebben ook altijd croissantjes erbij. We doen dit sinds G baby is en ben zeker van plan om de traditie voort te zetten 'voor altijd'.
Hopelijk komen de dames er over een jaar of 18 hun bed voor uit op zondagochtend rond een uur of 11.
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2098

Geregistreerd: 08 Nov 2018 16:38

Bericht 05 Sep 2020 23:41

Re: Weekend ontbijtjes

Meestal wel ja. Dekken de tafel gezellig, broodjes uit de oven, sinaasappelsap erbij. Heerlijk. Mocht het toch zo lopen dat ik uitslaap en we en snel ontbijtje doen dan halen we lekkere broodjes van de winkel om tussen de middag te eten.

We hebben het doordeweeks altijd best druk dus ik vind het wel gezellig in het weekend wat meer tijd daarvoor te nemen.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Peinture

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1304

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:27

Bericht 06 Sep 2020 13:18

Re: Weekend ontbijtjes

Wij eten meestal ook uitgebreider in het weekend, net hoe het uitkomt. Soms ook zaterdag EN zondag ;)

We eten vaak afbakbroodjes of afbakbrood, roerei of gebakken (spiegel)ei of gekookt ei. Komkommer, soms fruit. Vers geperst sap. Croissantjes doen we ook wel eens. De kinderen willen wel eens een broodje ongezond, zoals ze dat zelf noemen. Kaas met komkommer en ipv boter mayonaise.

Dingen zoals (banaan)pannenkoekjes doe ik bijvoorbeeld op woensdag of vrijdag bij de lunch als de kinderen geen school meer hebben erna.
Volgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers