Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


voorhoofd thermometer

<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 04 Sep 2020 09:35

voorhoofd thermometer

Ik wil graag een voorhoofd thermometer aanschaffen. Ik weet dat een rectale thermometer nauwkeuriger is, maar mijn dochters vinden dat echt niet prettig en ik wil zelf ook mijn temperatuur kunnen meten en vind het op die manier ook niet prettig.

Er zijn veel soorten, hele dure, hele goedkope en er tussen in. Maar ik weet niet wat ik moet kiezen, de recensies zijn ook zo wisselend.

Dus heb jij er een en zo ja welke? Bevalt die? Zou je hem aanraden?
:heart: :heart: 2011
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 04 Sep 2020 09:38

Re: voorhoofd thermometer

Waarom geen goede oorthermometer?
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 04 Sep 2020 09:41

Re: voorhoofd thermometer

https://www.tandenborstel.com/sale/ther ... zfEALw_wcB

Deze bijvoorbeeld gebruiken we echt superveel in de kliniek (weet trouwens niet of die site ok is, zocht gewoon even deze braun thermometer volgens mij kosten ze iets 80/90 ofzo).
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 04 Sep 2020 09:41

Re: voorhoofd thermometer

Whatever schreef:Waarom geen goede oorthermometer?


Euh omdat mij vertelt is dat je dan goed op de trommelvliezen moet richten? En ik bang ben dat ik dat niet goed doe? Of is dat niet perse nodig bij een oorthermometer?
:heart: :heart: 2011
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 04 Sep 2020 09:47

Re: voorhoofd thermometer

Dat is niet heel lastig hoor! Beetje aan de oorschelp trekken omhoog/naar achter (bij kleintjes meer naar achter dan omhoog) en dan met de thermometer de gehoorgang volgen. Je voelt heel makkelijk of je goed zit en dan heb je ook echt wel het trommelvlies. Daarnaast geeft hij vaak een error als hij niet goed kan lezen. En volgens mij wordt dat gebaseerd op de lichtreflex van het trommelvlies. En dat heb ik overigens bijna nooit, heel soms idd bij fors oorsmeer. En ik zou er dan wel eentje nemen die minstens 2 of 3 standen heeft voor kleine kindjes ook. En braun is dus goed.

Kijk rectaal is nog makkelijker en nog foutbestendiger, maar ik vind oor wel een stuk betere optie dan voorhoofd. ;)
Laatst gewijzigd door Whatever op 04 Sep 2020 09:49, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 04 Sep 2020 09:48

Re: voorhoofd thermometer

Ik heb er zo eentje (een keer in een aanbieding gekocht), maar die is absoluut niet nauwkeurig, bovendien ook niet echt veel makkelijker in het gebruik dan een oorthermometer, want je moet ook een heel precieze afstand van het voorhoofd houden en dan een bepaalde beweging maken naar opzij. Als je drie keer achter elkaar meet komen er vaak ook drie totaal verschillende waardes uit. Misschien als je een heel dure hebt, maar ik zou gewoon voor een oorthermometer gaan, volgens mij kan daar echt niet zoveel mee misgaan.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 04 Sep 2020 09:51

Re: voorhoofd thermometer

Bedankt Whatever voor je helder uitleg, dan ga ik ook even kijken naar oor thermometers en de gene die jij aangaf.
:heart: :heart: 2011
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 04 Sep 2020 10:11

Re: voorhoofd thermometer

Heel graag gedaan ♡
<<

Anoniem304

Bericht 04 Sep 2020 15:52

Re: voorhoofd thermometer

Eeen oorthermometer is idd heel simpel in gebruik hoor!
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 05 Sep 2020 19:10

Re: voorhoofd thermometer

Enige nadeel vind ik die beschermhoesjes. Wij hebben een oorthermometer van het Kruidvat en een oorthermometer van Omron. De beschermhoesjes van het Kruidvat zijn nog wel eens uitverkocht en voor die van Omron moeten we naar een zorgwinkel die voorheen bij ons in de wijk zat maar tegenwoordig aan de andere kant van de stad.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem304

Bericht 05 Sep 2020 19:15

Re: voorhoofd thermometer

Ik temperatuur bijna nooit, dus ik denk eerder dat de thermometer een keer stuk gaat dan dat we nieuwe hoesjes nodig hebben. ?
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5101

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 05 Sep 2020 19:36

Re: voorhoofd thermometer

Ik heb de gene besteld die Whatever hier plaatste.
Vandaag binnen gekomen, meteen ff geprobeerd, al fijn dat we allemaal een andere temperatuur hadden. Ik had er in april een gekocht en het maakte niet uit wie ik testte op welk moment, we waren altijd 36.9. Maar dat was nu gelukkig niet zo.

Ik temperatuur ook eigenlijk nooit. Maar goed nu met alle corona maatregelen vind ik het wel fijn om te weten wanneer iemand wel echt koorts heeft hier in huis
:heart: :heart: 2011
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 05 Sep 2020 19:40

Re: voorhoofd thermometer

Altijd 36,9 is wel heel raar, dan kan je net zo goed een speelgoedthermometer hebben waar 36,9 op geschreven staat.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem295

Bericht 05 Sep 2020 19:43

Re: voorhoofd thermometer

Sommige oorthemometers zijn tegenwoordig inderdaad best betrouwbaar geloof ik. Desondanks heb ik nog wel een ouderwetse. Ik temp mezelf altijd onder m'n oksel en als hij dan aangeeft dat ik koorts lijk te hebben, meet ik voor de precieze temperatuur nog even rectaal. Kan me herinneren dat mijn moeder dat vroeger ook altijd zo deed. Gelukkig heb ik bijna nooit koorts en is het rectale zelden nodig...
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 05 Sep 2020 20:36

Re: voorhoofd thermometer

Maple schreef:Sommige oorthemometers zijn tegenwoordig inderdaad best betrouwbaar geloof ik.


Dat lijkt me wel, als artsen ze zelf ook gebruiken.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1612

Geregistreerd: 20 Jul 2015 12:32

Bericht 08 Sep 2020 19:32

Re: voorhoofd thermometer

Whatever schreef:https://www.tandenborstel.com/sale/thermometers/braun-irt-6520-thermoscan-7-thermometer/?gclid=Cj0KCQjwy8f6BRC7ARIsAPIXOjg5YugANKxySVXkOLmBb_4cM5zG_tgsNlMIhRL5L9-UMhq5NzE2RmwaApzfEALw_wcB

Deze bijvoorbeeld gebruiken we echt superveel in de kliniek (weet trouwens niet of die site ok is, zocht gewoon even deze braun thermometer volgens mij kosten ze iets 80/90 ofzo).

Naar aanleiding van deze reactie heb ik deze thermometer ook gekocht voor thuis. We waren er al langer over aan het denken een oorthermometer te kopen omdat de kinderen rectaal vervelend vinden. Vandaag binnen gekregen en ik vind het echt een geweldig ding. Supermakkelijk in gebruik en de kinderen vinden het veeeeeeeeeeeel minder vervelend zo.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 08 Sep 2020 19:57

Re: voorhoofd thermometer

Haha top, blij dat ik jullie heb kunnen helpen dames!

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers