Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Iemand tips voor Hasselt/Luik/Leuven?

<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 03 Sep 2020 12:12

Iemand tips voor Hasselt/Luik/Leuven?

Ik ga een paar dagen richting België op vakantie. Ik heb al wel het e.e.a. uitgezocht op internet, maar misschien hebben jullie nog leuke tips om te doen.
Ik verblijf 2 nachten in Hasselt, 2 in Luik (dit wil ik combineren met een dag Verviers) en 2 nachten in Leuven.

Verder denk ik niet dat Mechelen doorgaat, omdat dat nog een code oranje bestemming is op dit moment. Dus die bestemming ga ik zoals het er nu naar uitziet, overslaan.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 03 Sep 2020 12:19

Re: Iemand tips voor Hasselt/Luik/Leuven?

Als je van Poke Bowl houdt, in Hasselt zit de Hawaiian Poké Bowl, super lekkere poke bowls!

Verder, houdt er rekening mee dat je een formulier moet indienen online met al je gegevens omdat je langer dan 48u in België verblijft.
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 03 Sep 2020 12:22

Re: Iemand tips voor Hasselt/Luik/Leuven?

Oh die ga ik onthouden, dat vind ik wel lekker!

Bedankt voor de tip, dat formulier ben ik al wel voorbij gekomen, dus die ga ik zeker invullen. Want ik verblijf langer dan 48 uur ja.
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1385

Geregistreerd: 11 Sep 2013 13:24

Bericht 03 Sep 2020 12:40

Re: Iemand tips voor Hasselt/Luik/Leuven?

Hasselt is een leuke oude stad, met twee goede restaurants. Zelf wel eens gegeten bij Just Eat Right, www.jer.be.
Leuven is natuurlijk helemaal een leuke studentenstad, met kroegjes op een groot plein, daar kom je je dag wel door :)
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 03 Sep 2020 14:28

Re: Iemand tips voor Hasselt/Luik/Leuven?

Bij Luik denk ik altijd aan het Mediacité: https://www.mediacite.be/nl
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:43

Bericht 03 Sep 2020 17:15

Re: Iemand tips voor Hasselt/Luik/Leuven?

In Hasselt heb je het Jenevermuseum, de Japanse tuin, niet ver van Hasselt het Openluchtmuseum Bokrijk.
Je hebt er tal van winkels en sinds kort is er ook het nieuwe gedeelte Quartier Bleu.
Wat ook tof is om te bezoeken is Chocoladehuis BOON (een open atelier maar je kan er ook veel unieke lekkernijen kopen).
PEAS is ook een aanrader voor heerlijke cinnamon rolls.

Niet ver van Hasselt heb je in Genk C-mine (mijnen) wat je kan bezoeken en in Tongeren het Gallo-Romeins Museum.

Qua restaurants in Hasselt zijn aanraders het Hooghuis, Pattos (enkel overdag open), La Fontanella, Lento, De Foodmaker (eerder lunch), The Century, L' Avenida, Cafè Latino, Botanique, Rossi, POCOMATTO, Buon'Eatalia, Taste of India, Tasty Bowl en buiten het centrum Crudo, Het Pleintje, de Stroobander, De kleine tafel en Het Cordaat.

Voor Leuven en Luik heb ik geen tips maar ik vind Leuven wel een gezellige stad! Luik ben ik voornamelijk in Mediacité geweest, tof daar :)

En vergeet je mondmasker(s) niet! Op veel plaatsen is het verplicht. In Hasselt is het hier verplicht (hoe het in de andere steden zit weet ik niet): https://www.hasselt.be/nl/mondmasker?fb ... w-mEn-v_M0

Naast het formulier dat hier al is genoemd dien je bij restaurants en cafés ook een formulier in te vullen met je gegevens maar dat is in Nederland ook zo misschien?

Veel plezier alvast!
If you cannot do great things, do small things in a great way.

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers