Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Winterjas kind

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 03 Sep 2020 07:40

Winterjas kind

Waar kopen jullie een winterjas voor jullie kind?
Kopen jullie elk jaar een nieuwe of kan de jas wel twee jaar mee?

Zoontje heeft twee jaar geleden een winterjas gehad van Tumble & Dry die stevig was en qua maat twee jaar mee kon maar die winkel zit niet meer in de stad. Kan wel online kijken maar ben van plan vandaag even de stad in te gaan dus kan nog elders kijken.
Let's discover the world together.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 03 Sep 2020 07:49

Re: Winterjas kind

D. heeft tot nu toe wel ieder jaar een nieuwe gehad, omdat het qua maat net niet lekker liep om hem nogmaals te gebruiken. De “oude” jas was dan voor het mooie net te krap. Die kreeg hij wel aan naar het KDV. Dit jaar heb ik ook weer een nieuwe gekocht, vaak koop ik ze bij C&A of in de uitverkoop van een kinderboetiekje hier in het dorp.

♥♥
<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2410

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:03

Bericht 03 Sep 2020 07:55

Re: Winterjas kind

ik heb er dit jaar 1 gekocht bij c&a in de sale. Geen idee waarom hij aan het begin van het seizoen in de sale was?‍♀️

Vorige jaren bij H&M en zara.
J: 7-16💙 & C: 6-19💟
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 03 Sep 2020 08:00

Re: Winterjas kind

Ik heb er vorige week 1 gekocht in de sale bij Prenatal, oude colectie denk ik maar dat maakt me niet uit. Vorig jaar had ie een hele leuke van C&A maar die past nu echt niet meer.
<<

Anoniem304

Bericht 03 Sep 2020 08:02

Re: Winterjas kind

H&M, Zeeman, Wibra, C&A of ergens anders voor een fatsoenlijke prijs.
Ik had een mooie gezien van Quapi, maar ga ecjt geen €70 neertellen voor een jas. Koekoek.
Ik koop meestal 2. 1 voor de mooi (vaak wat een lichtere kleur) en 1 voor op het KDV (vaak wat donkerder).
G. past haar KDV jas van vorig jaar nog en die was al tweedehands, dus die trekt ze eerst nog mooi aan.
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4823

Geregistreerd: 22 Nov 2013 08:57

Bericht 03 Sep 2020 08:03

Re: Winterjas kind

Ik koop er meestal elk jaar eentje van de Zeeman. Die gaan een jaar mee en daarna door naar de kindjes van vriendinnen.

Daarnaast kocht ik soms ook nog een wat duurdere, via Zalando. Maar vaak hadden ze alleen maar die van de Zeeman aan, haha.
Voor T. heb ik er van de week eentje via Marktplaats gekocht.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 03 Sep 2020 08:03

Re: Winterjas kind

Mizz_S schreef:Ik heb er vorige week 1 gekocht in de sale bij Prenatal, oude colectie denk ik maar dat maakt me niet uit.


Oh slim, aan die winkel denk ik nou nooit voor kinderkleding eigenlijk. Zal even kijken of ze O's maat nog hebben. Ik mis een beetje echt leuke kinderkledingwinkels in de stad toen ik hier over ging nadenken. Wel Zara en H&M enz, waar ik wel even kan kijken, maar wil wel beetje gericht de stad in met peuter+buik ipv ronddwalen haha. Vandaar dat ik maar even hier om inspiratie vroeg.

Oude collectie zou mij inderdaad ook totaal niet uitmaken trouwens. Een leuke jas is een leuke jas, heb niet het idee dat dat vorig jaar nou zo anders was haha.
Let's discover the world together.
<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2410

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:03

Bericht 03 Sep 2020 08:07

Re: Winterjas kind

Prenatal heeft echt superleuke kleding tm maat 104. In de winkel wel meer keus dan online. Ik koop er voor C nu geregeld.
J: 7-16💙 & C: 6-19💟
<<

Elisabeth

Kletskop

Berichten: 920

Geregistreerd: 10 Jan 2019 17:59

Bericht 03 Sep 2020 08:07

Re: Winterjas kind

Ik slaag nu al twee jaar bij Shoeby. Ik weet alleen niet vanaf welke maat het daar gaat.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17373

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 03 Sep 2020 08:13

Re: Winterjas kind

Ik koop vaak een ‘mooie’ jas bij de Zara en dan bij de Lidl of Decathlon oid nog zo’n wintersportjack. Tot nog toe moest ie idd wel elk jaar een nieuwe jas, ergens in de helft van de winter ? dan groeit ie er net uit.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 03 Sep 2020 08:29

Re: Winterjas kind

Ik bestel er een aantal bij Zalando en kijk of er wat tussen zit. Meestal een functionele warme voor naar het kdv en een nettere voor thuis, als we ergens naar toe gaan. Rond de 30 - 40 euro.
Toevallig kon ze vorig jaar en kan ze dit jaar (van de week gepast) haar oude jas nog wel even aan, maar helaas niet voor de hele winter.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 03 Sep 2020 08:35

Re: Winterjas kind

Ik koop er een net waar ik wat leuks zie. Koop eigenlijk elk jaar wel een nieuwe jas, is qua maat meestal wel nodig. En E.'s jas van vorig jaar is na een winter spelen op het plein ook niet heel mooi meer, haha.
Meestal heb ik 2 jassen per kind. 1 voor op school of KDV en 1 voor wat netter.
Voor L. heb ik nu een nieuwe gekocht bij de Zeeman voor 18,-, haha. E. had vorig jaar voor de net een belachelijk dure van BNosy, maar die kan ze dit jaar gelukkig weer aan.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 03 Sep 2020 08:41

Re: Winterjas kind

Heel verschillend eigenlijk. Zo heeft de oudste zijn Zara jas twee winters aan gehad, die hadden we wat enthousiast op de groei gekocht ( hij was er toen niet bij), maar dat misstond toen niet. Dat was een jas waar de voering uit kon, dus dan kon ik de buitenjas even snel wassen als hij vies was en de volgende dag kon hij hem gewoon weer aan. Daarnaast heeft hij een dik gevoerd spijkerjasje. Dit jaar heb ik een jas van Lindex voor hem op het oog.

Voor de jongste hebben we afgelopen zomer in Belgie een winterjas in de sale gekocht die uiteindelijk maar 8,- euro gekost heeft haha. Als reserve jas heeft hij een oud jasje van zijn broer, hij is net wat kleiner dan zijn broer was op deze leeftijd dus hij past de kleding die zijn broer droeg toen hij een half jaar jonger was.

Ik heb geen vast merk wat ik voor ze koop, ik koop eigenlijk gewoon wat ik leuk vind, zo lang het maar redelijk van prijs is want kleding gaat hier, vooral bij de oudste ook wel echt kapot en hij raakt regelmatig spullen kwijt. Zo had ik een hele mooie jas gezien van Gosoaky maar die was meer dan 100 euro, dat doe ik dan dus niet. Ze hebben jasjes gehad van Next, Tumble n dry of Zara maar ook Zeeman bijvoorbeeld als ze daar toevallig iets leuks hebben.

Mijn voorkeur gaat wel echt uit naar jassen die wind en waterdicht zijn aangezien wij door elk soort weer met de kinderen fietsen.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 03 Sep 2020 08:48

Re: Winterjas kind

Arwyn schreef:Meestal heb ik 2 jassen per kind. 1 voor op school of KDV en 1 voor wat netter.


Dit deed ik tot dit jaar ook met schoenen en ook wel eens met een jas gedaan inderdaad. Maar in de praktijk draagt hij die nette versies dan dus helemaal niet en dat zijn dan juist de duurdere dingen dus best zonde. Zijn zelfs schoenen die hij nooit heeft gedragen! Zie het meer staan, dragen jullie kinderen dat dan wel? Ik was altijd wel van de nette kleertjes maar met een rauwdauw peutertje ben ik daar toch steeds meer vanaf gestapt merk ik.

Ik heb dus echt deze supertoffe duffle jas (houtje touwtje) gezien maar krijg het niet over m'n hart zoveel geld uit te geven voor een jas haha.
https://www.mayoral.com/en/netherlands/ ... -blue-nln1
Let's discover the world together.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 03 Sep 2020 08:50

Re: Winterjas kind

Vaak dragen ze in deze periode zo’n gevoerd regenjasje van Zara, Hema of Zeeman. Die mag ook prima vies worden op het kdv of op school. Als het echt kouder wordt dan dragen ze een donsjas.

Die echte winterjasjes kocht ik tot nu toe bij Zara, Moodstreet, Tumble ‘n dry of Hema. Soms al het jaar van te voren in de sale, kunnen ze er net mee doen tot de volgende sale.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem304

Bericht 03 Sep 2020 08:52

Re: Winterjas kind

Zo'n jas heeft G ook gehad Marin, die kwam van Zalando en een stuk goedkoper haha.

G draagt al haar jassen en schoenen ja. We zijn 3 dagen op het KDV, dus 4 dagen 'over' voor de mooi. Maar die dingen zijn ook meestal niet duurder bij mij ?
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 15:55

Bericht 03 Sep 2020 08:54

Re: Winterjas kind

Marin schreef:
Arwyn schreef:Meestal heb ik 2 jassen per kind. 1 voor op school of KDV en 1 voor wat netter.


Dit deed ik tot dit jaar ook met schoenen en ook wel eens met een jas gedaan inderdaad. Maar in de praktijk draagt hij die nette versies dan dus helemaal niet en dat zijn dan juist de duurdere dingen dus best zonde. Zijn zelfs schoenen die hij nooit heeft gedragen! Zie het meer staan, dragen jullie kinderen dat dan wel? Ik was altijd wel van de nette kleertjes maar met een rauwdauw peutertje ben ik daar toch steeds meer vanaf gestapt merk ik.

Ik heb dus echt deze supertoffe duffle jas (houtje touwtje) gezien maar krijg het niet over m'n hart zoveel geld uit te geven voor een jas haha.
https://www.mayoral.com/en/netherlands/ ... -blue-nln1


Ik zag toevallig gisteren op de site van Prenatal een vergelijkbare jas! Volgens mij net iets minder dan 50 euro.

Hier vaak ook twee winterjassen per kind, de jongste krijgt als tweede jas een jas die de oudste dan al eerder heeft gedragen. Ik zoek vooral jassen die ik mooi vind en die goed te betalen zijn. Bij bedragen boven de 50 euro begin ik heel erg te twijfelen of de jas het echt waard is. De jassen van zeeman en wibra heb ik al meerdere keren gehad voor de oudste, echt fijne prijsjes en prima jassen! Zelfs waterdicht!
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:13

Bericht 03 Sep 2020 08:59

Re: Winterjas kind

Die van mij hebben winterjassen van het merk Cars, Name-it, WE maar ook wel eens van de Zeeman gehad. Voor zoon heb ik midden in de zomer een winterjas gescoord van de WE. Waarschijnlijk van afgelopen jaar want hij was van €50 afgeprijsd naar €19. Echt goeie kwaliteit jas (zo voelt hij in elk geval). Dochter past haar winterjas van vorig jaar nog. Die hebben we vorige winter wat laat aangeschaft omdat de ander niet meer goed paste.
Daarnaast heb ik voor beide een borgvest van Z8 gister tweede hands overgenomen (zien we uit als nieuw) ideaal voor tussendoor.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem332

Bericht 03 Sep 2020 09:02

Re: Winterjas kind

Zowel winter- als zomerja 2 jaar mee gedaan omdat de jassen op de groei gekocht zijn.

Nu heeft ze ook een nieuwe nodig. We moeten nog op zoek, ik zag laatst ook. Dat scotch and soda en sissy boy kinder kleding verkopen misschien daar nog eens kijken.
En decatlon, heeft ook wel oké jassen. Ik zoek vooral iets wat warm en degelijk is. Zonder printjes
<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2410

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:03

Bericht 03 Sep 2020 09:08

Re: Winterjas kind

O ja de gevoerde regenjas van hema hebben mijn beide kinderen ook! En een keer een goedkope 2e jas van primark.

Next direct heeft ook wel eens leuke dingen.
J: 7-16💙 & C: 6-19💟
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 03 Sep 2020 09:37

Re: Winterjas kind

Nou ik zie dat de Prénatal in de stad helemaal weg is, wat jammer. Dus ik ga toch maar online wat jassen bestellen en bekijken dan.

Next kon ik nu niks naar m'n smaak vinden maar koop daar wel veel van z'n garderobe idd.
Let's discover the world together.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 03 Sep 2020 09:41

Re: Winterjas kind

Ik koop ze meestal bij de Zara. Dit jaar een wat duurdere winterjas voor Y (wel met kortingscode), maar hij staat haar zo leuk, we hebben hem ook samen uitgezocht:

https://www.zalando.nl/guess-winterjas- ... l?size=146

Voor E moet ik nog een winterjas uitzoeken.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem326

Bericht 03 Sep 2020 09:44

Re: Winterjas kind

Ik koop in de uitverkoop in januari/februari dure wollen jassen voor het jaar erop en in het jaar zelf nog een winterspeeljas. Die koop ik meestal bij de Zara of de Mango.
<<

Neno

Kletskop

Berichten: 503

Geregistreerd: 09 Feb 2020 09:45

Bericht 03 Sep 2020 09:46

Re: Winterjas kind

Voor dochter vaak van z8 en voor zoon vingino of scotch Schrunk. Vaak gaan ze 2 jaar mee en vind het dan niet erg om wat meer uit te geven aan een wat duurdere jas, als ze daarna nog goed zijn verkoop ik ze vaak ook nog op marktplaats. Als reserve jas hebben ze hun wintersportjas.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43718

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 03 Sep 2020 10:37

Re: Winterjas kind

Bedankt voor alle tips! Ik heb ook eentje van Name It besteld nav de tip van Framboos. Daar koop ik eigenlijk nooit wat van maar die hadden ook een leuke parka. Dan toch maar even rustig thuis passen.

Deze drie besteld:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Feel free om jullie aankopen ook te laten zien natuurlijk!
Let's discover the world together.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers