Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vraag aan onderwijzers en misschien ook moeders

<<

Anoniem307

Bericht 02 Sep 2020 19:51

Vraag aan onderwijzers en misschien ook moeders

De dochter van mijn man valt onder Jeugdzorg. Het is bewezen en staat zwart op wit dat ze thuis psychisch mishandeld wordt en zo nu en dan ook fysiek. Dat is al haar hele leven zo. In ieder geval ontstond het echt toen mijn man bij ex wegging.

Vandaag kregen we een handgeschreven brief van de school (speciaal onderwijs) van de dochter thuis, waarin gesteld werd dat mijn man een slechte vader is als hij geen toestemming geeft voor opname in een gesticht. Wij hebben daar hele goede redenen voor om niet akkoord te gaan. Omdat dochter niet mankeert wat moeder zegt.

Mijn man belde de school. Hij legde uit dat dochter onder Jeugdzorg valt. Veilig Thuis 'het gesticht' streng heeft afgeraden. En legde uit dat het zwart op wit staat dat dochter geestelijk en lichamelijk is mishandeld. En toen kwamen de woorden uit de mond van de lerares waar ik van schrok.

"Zolang wij geen blauwe plekken zien en het kind vertoont enkel raar gedrag, dan bemoeien we ons niet met de thuissituatie of wat daar mogelijk speelt".

En dan vraag ik jullie, want ik weet het echt niet, maar zijn dat normale uitspraken?
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 02 Sep 2020 20:00

Re: Vraag aan onderwijzers en misschien ook moeders

Als je de meldcode hanteert gaat dat niet enkel om het wel/niet hebben van blauwe plekken. Die zet je juist al in in een heel vroeg stadium. Want ervaring leert dat als een kind een signaaltje afgeeft dit waarschijnlijk al veel vaker aan de orde is thuis. Je moet alle signalen serieus nemen en beter te vaak de meldcode inzetten dan te weinig.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 02 Sep 2020 20:01

Re: Vraag aan onderwijzers en misschien ook moeders

Wat ze zegt klopt al niet met hoe ze handelt, als je stiefdochter met zo'n briefje thuiskomt.
<<

Anoniem307

Bericht 02 Sep 2020 20:09

Re: Vraag aan onderwijzers en misschien ook moeders

Er klopte al meer niet aan het hele gesprek. Zo gebruiken ze IQ-test resultaten van vier jaar geleden, het diagnoserapport van ruim een jaar geleden (waar in staat dat ze een hechtingsstoornis heeft. Geen adhd, geen verstandelijke beperking of autisme. Dat wat moeder verzint ), is mevrouw kennelijk vergeten dat ze een voorbeeldig kind in de klas had, toen dochter bij haar pleegmoeder woonde en nu verder dan terug bij af is.

Ze wist nota bene niet eens dat de begeleider van moeder en dochter op non actief is gesteld, omdat ze werkte zonder verplichte SKJ-registratie. Daar is ze te lang mee weggekomen, want leidinggevende loog gezellig met haar personeelslid mee. En afgelopen maandag zijn ze op hun vingers getikt en mag ze niet meer werken tot ze een registratie heeft. Ik ben benieuwd. Maar dat mens zorgt er wel voor dat ze alles voor moeder schoon praat wat vies is. En dat vind ik zo smerig.

Dochter kwam niet met het briefje thuis. Ze woont nog bij haar moeder. We kregen het per post. :)

Maar het is dus niet raar dat ik hierover val? Niets wat moet gebeuren in deze situatie gebeurt en wie is er de dupe? Het kind! Ze willen haar zelfs aan de ritalin zetten. Nou nee, dat nooit. Niet anders dan dat adhd o.i.d. is gediagnosticeerd. En ze heeft het gewoon niet. Ze is gewoon erg bang voor mijn moeder en negatieve aandacht is ook aandacht.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 02 Sep 2020 20:11

Re: Vraag aan onderwijzers en misschien ook moeders

Eens met Lot en Joey. En daarbij.. een handgeschreven brief in tijden dat alle scholen computers en printers hebben? Ik vind het bijzonder.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 02 Sep 2020 20:15

Re: Vraag aan onderwijzers en misschien ook moeders

Dat is inderdaad niet normaal, maar ik vind de woordkeus in dat briefje ook niet normaal. Ik vind het althans niet erg met professioneel om termen te gebruiken als 'gesticht' of 'slechte vader'.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem313

Bericht 02 Sep 2020 20:17

Re: Vraag aan onderwijzers en misschien ook moeders

Weet je zeker dat dit briefje van school komt Isles? Want de inhoud klinkt zo onprofessioneel.
Tegelijkertijd, als maandag pas is beslist dat die begeleider eruit moet, wist degene die het briefje schreef dat op het moment van schrijven waarschijnlijk niet.
<<

Anoniem307

Bericht 02 Sep 2020 20:18

Re: Vraag aan onderwijzers en misschien ook moeders

Tom schreef:Eens met Lot en Joey. En daarbij.. een handgeschreven brief in tijden dat alle scholen computers en printers hebben? Ik vind het bijzonder.


De rest was afkomstig van een computer. Er werd meerdere malen gesproken over de gesprekken tussen school en ouders. Mijn man is nog nooit naar school geweest en afgelopen jaar nooit gebeld? Dus ik weet niet waar ze het over hebben. Misschien is handgeschreven tegenwoordig intimiderend?
<<

Anoniem307

Bericht 02 Sep 2020 20:20

Re: Vraag aan onderwijzers en misschien ook moeders

Caulfield schreef:Weet je zeker dat dit briefje van school komt Isles? Want de inhoud klinkt zo onprofessioneel.
Tegelijkertijd, als maandag pas is beslist dat die begeleider eruit moet, wist degene die het briefje schreef dat op het moment van schrijven waarschijnlijk niet.


Ja, het is van school. Er zat een rapport bij van dochter met verbeterpunten en punten die behaald waren. Plus een brief, zoals ik hierboven zeg, met onwaarheden. Dit briefje met toebehoren is gisteren verstuurd n.a.v. gesprek met begeleider. Dus ze staat niet op non actief of heeft het op zich genomen om moeder in privésfeer bij te staan. Heel leuk, maar dat gaat al helemaal niet door.
<<

Anoniem307

Bericht 02 Sep 2020 20:23

Re: Vraag aan onderwijzers en misschien ook moeders

Ik moet wel zeggen dat ik het vreemd vond dat er werd gesproken over onderzoeken op 21 april 2020. Dat kan nooit hebben plaatsgevonden toch? Toen zaten we midden in Corona en waren de meeste bedrijven dicht en was er geen face-to-face contact. Of wel met kinderen? Maar ja, een kind van 7 jaar komt niet zonder moeder, lijkt me. Daarnaast heeft vader daar geen toestemming voor gegeven en is de ingeschakelde instantie er al twee jaar uit dat kind geen therapie mag, vanwege angst van moeder en omdat ze voorheen al handtekeningen van vader heeft vervalst. Zeg het maar, het is weer lekker soapig. :palm:
<<

Anoniem326

Bericht 03 Sep 2020 08:43

Re: Vraag aan onderwijzers en misschien ook moeders

Een handgeschreven brief met woorden als gesticht en uitlatingen als je bent een slechte vader als komt niet van een school af. Ik zou deze brief inleveren bij jeugdzorg.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 03 Sep 2020 08:43

Re: Vraag aan onderwijzers en misschien ook moeders

Er ligt een vrij voor de hand liggende suggestie. Bel de school en vraag het na.
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 03 Sep 2020 08:46

Re: Vraag aan onderwijzers en misschien ook moeders

HollyGolightly schreef:Een handgeschreven brief met woorden als gesticht en uitlatingen als je bent een slechte vader als komt niet van een school af. Ik zou deze brief inleveren bij jeugdzorg.

Dit, maar ik ben geen moeder of onderwijzeres.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Anoniem326

Bericht 03 Sep 2020 08:55

Re: Vraag aan onderwijzers en misschien ook moeders

Ik heb je verhalen over dit onderwerp niet gevolgd, dus misschien mis ik cruciale informatie. Heeft jouw man gezag? Volgens mij niet, want anders zouden heel veel van jouw posts niet kloppen. En zonder gezag vraagt een school een vader geen toestemming ergens voor. Het is echt een ontzettend ongeloofwaardig verhaal.
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2076

Geregistreerd: 08 Nov 2018 15:38

Bericht 03 Sep 2020 09:22

Re: Vraag aan onderwijzers en misschien ook moeders

Als ze zich verder niet met thuis situaties bezig houden, laat ze zich dan er ook buiten houden want ze doet nu precies hetzelfde. Ik zou er ook niet van gediend zijn dat ze door een reeds opgepakte situatie heen banjert zonder daar verder informatie over te willen ontvangen en zou contact opnemen met de school hierover.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Anoniem295

Bericht 03 Sep 2020 09:29

Re: Vraag aan onderwijzers en misschien ook moeders

HollyGolightly schreef:Een handgeschreven brief met woorden als gesticht en uitlatingen als je bent een slechte vader als komt niet van een school af. Ik zou deze brief inleveren bij jeugdzorg.

Dit is ook wat ik dacht. En wat ik me afvraag, heeft school hier sowieso adviesbevoegdheid in? Ik weet van mijn werk dat we wel onze bevindingen mogen delen dmv observaties en alles, maar wij zouden nooit bij een andere ouder mogen aangeven dat een kind naar het ‘gesticht’ zou moeten. Dat oordeel ligt bij andere instanties.

Een ander ding wat ik me afvraag, en waarvan ik wel bang ben dat ik een gevoelige snaar ga raken: Kan het niet gewoon zo zijn dat er wel écht iets met het meisje aan de hand is, de moeder de zorg voor het meisje daardoor echt niet meer trekt, zij ook alleen maar vecht voor het welzijn van haar dochter, maar ze jouw man echt niet als vader vertrouwd? Dat uithuisplaatsing haar de veiligste optie lijkt voor het meisje?

Ik vind het echt heel lastig een mening te vormen in dit hele verhaal en vind het ook heel moeilijk je advies te geven. Het is duidelijk dat er over de rug van het meisje heel wat gebekvecht wordt en dat arme grietje de dupe is in dit hele verhaal. Maar we kennen maar één kant, alleen jullie kant. Ik begin me steeds meer af te vragen hoe de andere kant van dit verhaal nou precies in elkaar steekt. Ik bedoel, wanneer hebben jullie haar voor het laatst gezien? Hoe frequent zien jullie haar en dragen jullie op die momenten ook echt zorg voor haar? Hoe kunnen jullie met het weinige contact wat er is, zo zeker weten dat er niks aan de hand is met haar?
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 03 Sep 2020 11:07

Re: Vraag aan onderwijzers en misschien ook moeders

HollyGolightly schreef:Ik heb je verhalen over dit onderwerp niet gevolgd, dus misschien mis ik cruciale informatie. Heeft jouw man gezag? Volgens mij niet, want anders zouden heel veel van jouw posts niet kloppen. En zonder gezag vraagt een school een vader geen toestemming ergens voor. Het is echt een ontzettend ongeloofwaardig verhaal.


Eens, ik geloof het verhaal niet.
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1498

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:29

Bericht 03 Sep 2020 12:33

Re: Vraag aan onderwijzers en misschien ook moeders

Isles, is er een ondertoezichtstelling? Waar is casemanager of gezinsvoogd in deze verhalen? Ik zie regelmatig een reactie van je hierover voorbij komen en ik moet eerlijk zeggen dat ik het vanuit mijn beroepskennis een heel verwarrend, niet kloppend geheel vindt.

Gezinshulpverleners werken naar mijn ervaring ten alle tijde samen met kind, ouder, mogelijke andere belangrijke personen rond een kind en is er altijd een casemanager (vrijwillig kader) of gezinsvoogd (OTS) betrokken. Er is begeleiding, pleegzorg, allerlei onderzoeken etc ingezet, dan moet er dus sowieso een casemanager of gezinsvoogd zijn die de indicaties hiervoor heeft afgegeven. Deze persoon is altijd eindverantwoordelijke mbt de veiligheid van cliënten in zijn/haar caseload en overziet dus ook wat ingezette hulpverlening doet en voor effect heeft. Het verschilt daarin soms welke persoon/instantie er contact heeft met school, maar wanneer er zoveel aan de hand is rond dit meisje en ouders lijkt het me volstrekt ongeloofwaardig dat er geen contact is tussen hulpverlening en school. Dat een school op deze manier met ouders communiceert klopt daar niet in en als dat toch zo gebeurt zou ik dat onmiddellijk laten weten aan de casemanager / gezinsvoogd.
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Anoniem307

Bericht 03 Sep 2020 16:36

Re: Vraag aan onderwijzers en misschien ook moeders

Fantine schreef:
HollyGolightly schreef:Ik heb je verhalen over dit onderwerp niet gevolgd, dus misschien mis ik cruciale informatie. Heeft jouw man gezag? Volgens mij niet, want anders zouden heel veel van jouw posts niet kloppen. En zonder gezag vraagt een school een vader geen toestemming ergens voor. Het is echt een ontzettend ongeloofwaardig verhaal.


Eens, ik geloof het verhaal niet.


Huh? Het is verschrikkelijk lef hebben om dit uit te kramen. Ik ben er dan ook niet van gediend!

Voor de laatste reageerder. Er is een casemanager, maar geen OTS. Inmiddels wel aangemeld bij de raad.

Maandag hebben we gewonnen bij een onafhankelijke klachtencommissie vanwege klacht begeleider moeder en dochter. Ze is NIET skj geregistreerd en is per direct op non actief gesteld. Maar dat heeft wel ruim een jaar geduurd voor we dit voor elkaar kregen.

Mapje, dochter is bang voor moeder. Er zijn om die redenen geen verdere diagnoses gesteld. Ze zal heus iets mankeren. Maar niet wat moeder beweerd. Moeder neigt naar Munchhausen by proxy. Niet juist geschreven, maar je snapt wat je bedoelt. Daarnaast heeft mijn man exact hetzelfde meegemaakt met zijn moeder. Exact hetzelfde! Dus nee, moeder heeft geen gelijk.
<<

Anoniem315

Bericht 03 Sep 2020 16:44

Re: Vraag aan onderwijzers en misschien ook moeders

Isles, citeer je de woorden 'gesticht' en 'slechte vader', of zijn dat jullie eigen bewoordingen? Want dat maakt ook wel een verschil.
<<

Anoniem307

Bericht 03 Sep 2020 16:52

Re: Vraag aan onderwijzers en misschien ook moeders

Exogenesis schreef:Isles, citeer je de woorden 'gesticht' en 'slechte vader', of zijn dat jullie eigen bewoordingen? Want dat maakt ook wel een verschil.


Gesticht is mijn woord. Ik wil geen naam noemen en dat wat er op lijkt is een gesticht. Maar slechte vader is letterlijk geschreven in dat briefje. Had er een foto van moeten maken als bewijs, maar het ligt nu bij de advocaat. Dus dat gaat niet meer.
<<

Radler

Yipyapper

Berichten: 1692

Geregistreerd: 31 Dec 2018 17:26

Bericht 03 Sep 2020 16:57

Re: Vraag aan onderwijzers en misschien ook moeders

Ik werk ook met gezinnen, opvoedondersteuning, bezoekregeling etc maar heb ook geen SKJ registratie.

Maar als je man geen gezag heeft dan is er geen toestemming nodig van vader voor dit soort dingen en mag school geen info aan vader doorgeven. Hij heeft toch geen gezag?

Als de situatie bij moeder echt zo onveilig is dan is ze toch juist beter af op een groep? Desnoods voor tijdelijk. Ik heb jarenlang gewerkt op groepen met kinderen en jongeren en menig kind zien opknappen door dat de situatie thuis zo onveilig was en ze nu meer aan zichzelf konden werken en rust hadden
Juli 2019
<<

Anoniem307

Bericht 03 Sep 2020 17:30

Re: Vraag aan onderwijzers en misschien ook moeders

Mijn man heeft gewoon gezag. :)

Dochter knapte zienderogen op bij pleeggezin. Ze knapte naar terugplaatsing naar moeder zienderogen af. Pleeggezin wil kind terug, maar geen omgang met moeder. Daardoor kan kind nooit naar hun terug.

Skj is verplicht als je ambulant begeleider bent. Dus ben je dat, dan moet je nodig met je werkgever om de tafel. Het mag gewoon echt niet.
<<

Anoniem295

Bericht 03 Sep 2020 17:46

Re: Vraag aan onderwijzers en misschien ook moeders

Isles schreef:Mapje, dochter is bang voor moeder. Er zijn om die redenen geen verdere diagnoses gesteld. Ze zal heus iets mankeren. Maar niet wat moeder beweerd. Moeder neigt naar Munchhausen by proxy. Niet juist geschreven, maar je snapt wat je bedoelt. Daarnaast heeft mijn man exact hetzelfde meegemaakt met zijn moeder. Exact hetzelfde! Dus nee, moeder heeft geen gelijk.

Maar, en dit is een oprechte vraag hoor: Hoe weten jullie dit allemaal zo zeker, als er geen diagnoses gesteld konden worden (en dus te weinig onderzoek naar gedaan kon worden), en er nauwelijks contact is tussen dochter en jullie? Zou het niet kunnen zijn dat je man zijn eigen jeugd voor zijn ogen ziet afspelen en daarom ten koste wat het kost wil blijven vorhouden dat er niets is, zelfs als jullie de details nog niet weten?
<<

Anoniem307

Bericht 03 Sep 2020 18:06

Re: Vraag aan onderwijzers en misschien ook moeders

Maple, absoluut niet. Dat zou ik niet toestaan. Er staat letterlijk in een rapportage van de instantie: Kind heeft door dat moeder in de andere kamer zit. Ze geeft expres verkeerde antwoorden en vertoont clownesk gedrag. Onderzoek niet kunnen voortzetten, omdat het geen goed beeld zou geven van de problematiek van kind.

Wij ontkennen niet dat er een probleem of problemen zijn. We ontkennen de zelfgemaakte diagnoses door moeder en haar wil om het kind desondanks Ritalin te voeren.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron