Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vraag aan onderwijzers en misschien ook moeders

<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 08 Sep 2020 10:54

Re: Vraag aan onderwijzers en misschien ook moeders

Floor schreef:
Isles schreef:
Floor, we willen haar graag hier. Maar volgens instanties is ze verstandelijk beperkt. En stel dat wij het verkeerd zien en ze is verstandelijk beperkt, dan moet ze in haar eigen omgeving blijven. Dat is voor haar gezondheid dan beter. Maar hebben we haar liever hier? Absoluut! Hier liever dan in een pleeggezin, maar wat als dat niet goed voor haar is? We moeten alles tegen elkaar opwegen.


Dus... zoals jij het nu stelt is de woonplaats/omgeving belangrijker dan een veilig thuis wat ze dus nu bij haar moeder niet heeft en bij haar vader wel kan hebben?

Ik snap er echt helemaal niets van.
Aan de ene kant doe je het voorkomen alsof jullie alles voor haar doen, maar aan de andere kant is dat dus eigenlijk helemaal niet zo.

Snap jij zelf eigenlijk wel wat er speelt? En welke rol speel jij hier eigenlijk in, jij bent geen ouder tenslotte.


Helemaal mee eens. Open dan aub geen topics meer over dit onderwerp Isles als mensen niks mogen vragen en je nergens een fatsoenlijk antwoord op geeft.
<<

Anoniem313

Bericht 08 Sep 2020 11:09

Re: Vraag aan onderwijzers en misschien ook moeders

Ik zou hier toch als forummer niet zo snel over oordelen. Het belang van het kind moet voorop staan. Natuurlijk is bij een ouder wonen dat, maar in een bekende omgeving zijn is dat ook. Kennelijk is het voor de betrokken instanties ook niet evident dat verhuizen naar de vader voor dit kind de beste optie is. Wij kennen hier natuurlijk maar een zeer beperkt deel van het verhaal, op basis waarvan we geen conclusies kunnen trekken.
<<

Floor

Noob

Berichten: 143

Geregistreerd: 14 Mei 2015 14:17

Bericht 08 Sep 2020 11:26

Re: Vraag aan onderwijzers en misschien ook moeders

@Caulfield: Isles opent meerdere topics over dit onderwerp en steeds komt er naar voren dat het kind niet veilig is in de omgeving waar ze nu is: niet bij haar moeder, niet op school (want die letten schijnbaar alleen op blauwe plekken) en ook niet bij de hulpverleners die de situatie steeds verkeerd in lijken te schatten.

Op basis van die informatie geef ik dus een mening en vraag ik ook aan Isles of dit wel alle informatie is en of ze zelf wel weet wat er echt speelt. Ze kan namelijk niet alle (veelal logische) vragen die hier gesteld worden beantwoorden.
En hoewel ik echt geloof dat ze het beste met het meisje voor heeft, vind ik het ook heel gek dat dit ondanks alle stappen die er (volgens haar) zijn ondernomen hierin steeds zo mis blijft gaan.
Dit is haar verhaal. Zij is geen ouder en daarom vraag ik dus in hoeverre zij echt op de hoogte is of haar informatie alleen maar van horen zeggen heeft.
<<

Anoniem326

Bericht 08 Sep 2020 12:11

Re: Vraag aan onderwijzers en misschien ook moeders

Caulfield schreef:Ik zou hier toch als forummer niet zo snel over oordelen. Het belang van het kind moet voorop staan. Natuurlijk is bij een ouder wonen dat, maar in een bekende omgeving zijn is dat ook. Kennelijk is het voor de betrokken instanties ook niet evident dat verhuizen naar de vader voor dit kind de beste optie is. Wij kennen hier natuurlijk maar een zeer beperkt deel van het verhaal, op basis waarvan we geen conclusies kunnen trekken.


Nee dat is zo. Maar Isles opent wel steeds topics over dit onderwerp en als ze geen topic opent dan bespreekt ze het wel in andere topics. Ik heb het heel lang volgehouden om er niet op te reageren. Maar ik merk dat het me frustreert dat ze een topic opent met daarin de tekst dat een school een brief schrijft waarin staat dat vader zijn dochter naar een gesticht moet sturen en dat als hij dat niet doet hij een slechte vader is. Iedereen hier weet toch dat scholen geen handgeschreven brieven schrijven met deze teksten. Verwacht Isles dat forummers gaan zeggen: joh dat had ik ook laatst met school. En nee we kunnen niet oordelen. Maar op een forum kan je wel reageren op de informatie die er wel staat. En daar kan je in dit geval best wel heel veel vraagtekens bijzetten. En sowieso frustreert het me ook omdat het een hele schrijnende situatie is. En de houding van Isles mij daarin ook frustreert. De enige optie is dus eigenlijk onder de negeer. En dat ga ik dan ook doen. En tip voor Isles, hier gewoon niet meer over praten op het forum. Je wil geen tips, je weet het toch beter en je hebt al een goede advocaat.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 08 Sep 2020 13:00

Re: Vraag aan onderwijzers en misschien ook moeders

Nou, ik snap Isles vaak ook niet maar dit topic is voor mij wel helder op zich.

De brief was niet handgeschreven, maar er was wel iets bijgeschreven met de hand als ik goed heb begrepen. Dat is op zich niet heel erg raar vind ik. Dat die brief vervolgens naar de advocaat gaat snap ik ook, dat zou ik ook meteen doen (al maak ik vaak een foto ervan, maar snap dat dat ook niet vaak gebeurd - ik zou zelf ook een map bewijsmateriaal aanleggen, maar ik ben dan ook control freak).

Ook ik maak me plaatsvervangend heel erg zorgen om dat meisje. Ik geloof niet dat Isles iets aandikt, ze is gewoon niet zo handig met verwoorden en gooit vaak haar gedachtes die op dat moment spelen eruit en weet niet meer wat ze eerder heeft gezegd of uitgelegd.

En als laatste denk ik ook dat een kind uit leefomgeving halen en bij een vader die allemaal diagnoses heeft die getrouwd is met Isles met haar eigen problemen ook niet dé oplossing is. Het pleeggezin, van wat ik daarvan heb meegekregen en Isles ook benoemd, lijkt een hele goede oplossing voor het meisje. Maar die stappen er naar toe duren veel en veel te lang. Kind bij een moeder weghalen kan natuurlijk niet zomaar, zeker als ze is zoals Isles schetst. Haar vader kan haar ook niet zomaar ophalen, en ook daar vraag ik me af of je daar het meisje plezier mee doet.

Ik zou er wel heel anders mee omgaan dan Isles en man, maar dat is niet aan ons om te veroordelen.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9737

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 08 Sep 2020 13:07

Re: Vraag aan onderwijzers en misschien ook moeders

Eens met Marsy. Verder is het vorige/huidige pleeggezin, hoe ik het lees, ook geen optie meer, omdat pleegmoeder de biologische moeder niet wil zien/spreken. Ik denk dat in deze situatie een ander lief pleeggezin misschien nog wel de beste optie is. Maar ik vind het wel vreemd dat als vader het gezag heeft, hij niet minimaal een omgangsregeling kan treffen waarbij dochter tenminste elke weekend bij haar vader en isles is. Dat is duidelijk een lange zaak dan, maar wellicht komt dat ook doordat de situatie daartoe nog niet toereikend was met ziekte van isles man.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 08 Sep 2020 16:06

Re: Vraag aan onderwijzers en misschien ook moeders

Ik vind het topic ook wel helder eigenlijk. Het zijn vooral anderen dan Isles die zijsporen bewandelen waardoor er meerdere dingen door elkaar lopen. Het begon met die brief, daarover is ook met lerares gesproken. Brief vervolgens bij advocaat ingeleverd, wat m.i. een volkomen logische gang van zaken is ivm het vormen van een compleet dossier. Nergens zegt Isles dat de advocaat stappen gaat ondernemen tegen de school, iets waar verschillende forumsters wel vanuit lijken te gaan.

Verder wordt er toch echt door anderen gevraagd waarom de advocaat zich niet bezig houdt met meisje naar vader halen oid. Wat overigens ook nergens door Isles wordt gezegd dat advocaat hier niet mee bezig is. Veel aannames m.i. dus vanuit waaruit vragen worden gesteld. Vragen waar Isles grotendeels op ingaat ook. Ze zegt toch ook dat ze het liefst willen dat meisje bij hen komt, maar dit gelet op bepaalde omstandigheden misschien voorhaar niet het beste is. Wat is dan onduidelijk?
<<

Anoniem307

Bericht 08 Sep 2020 19:56

Re: Vraag aan onderwijzers en misschien ook moeders

Marsy heeft het inderdaad goed begrepen. Verder snap ik onzin in het topic niet. Er worden hele verhalen gecreëerd en geen zijn van mijn hand.

En ook Luisa en Tabbie hebben het goed begrepen. Precies wat de drie zeggen. En misschien waren het er meer hoor. Waarvoor dan dank. :)

Edit: Het was inderdaad een handgeschreven briefje bij een getikte brief en rapport gefabriceerd met vier jaar oude uitslagen, waar ze voor het gemak april 2020 bij hebben getikt.
<<

Anoniem295

Bericht 08 Sep 2020 20:05

Re: Vraag aan onderwijzers en misschien ook moeders

Ik heb het wel vaker opgemerkt Isles, maar ik vraag me oprecht af of je er in dit hele proces goed aan doet om alles wat er gebeurt, hier online te bespreken. Jullie hebben een advocaat die zich hard voor jullie maakt, dus ik begrijp de meerwaarde van deze topics ook niet zo goed. Voor advies hoef je het niet te doen, jullie hebben een advocaat. Ik denk dat er best eens een punt in het proces kon komen waarop alles wat je hier bespreekt, eens tegen jullie gebruikt kon worden. Ik hoop het niet voor jullie, maat hoe meer er over deze hele situatie op internet staat...
<<

Anoniem307

Bericht 08 Sep 2020 20:16

Re: Vraag aan onderwijzers en misschien ook moeders

Op het moment dat ik het topic opende moest ik het kwijt. Of het verstandig is om online van alles te vertellen? Vast niet. Maar soms heb ik schijt aan iedereen die ook internet heeft. Of dat goed is? Nee, maar ik ben er vaak ook gewoon klaar mee. Maar ik zal het weer even inperken tot amper tot niet. Vooral omdat zulke topics uitmonden in een hoop onbegrip en een paar forummen die het wel helder hebben.

Ik heb het er vandaag voor het eerst met mijn tm over gehad. Hij had het nooit aan mij gemerkt, maaris blij dat ik het hem heb verteld. Gek genoeg begreep hij ieder woord en stelde vragen waar ik antwoord op gaf en hij weer begrip toonde. Zo anders dan dit soort online topics. Hecht steeds meer waarde aan mijn mensen irl dan internet.

Nu ga ik even tv kijken. Want moet zo weer slapen. :)
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 08 Sep 2020 22:19

Re: Vraag aan onderwijzers en misschien ook moeders

Nou dat vind ik ook niet terecht Maple? Alle persoonlijke topics gaan toch over iets in je leven? Waarom mag Isles dat niet?! Vind het stuk overzichtelijker dat het in 1 topic is en niet verspreid in baaltopic. Ik hoop dat je nog wel deelt Isles, want dat meisje spookt vaak door mijn hoofd en je hebt verder nul eventueel herkenbare dingen op geschreven.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem295

Bericht 09 Sep 2020 02:46

Re: Vraag aan onderwijzers en misschien ook moeders

Ik zeg toch niet dat het niet mag? Ik vraag me af of het in zo’n gevoelige situatie handig is.

Edit: het gaat me ook helemaal niet om het forum, ik dacht dat dat wel duidelijk was. Het is alleen zoveel privacygevoelige informatie over een kwetsbaar meisje, waarbij het in het proces denk ik alleen maar raadzaam is als daar heel discreet mee omgegaan wordt. Ik deel de mening ook niet dat er nul herkenbare dingen opgeschreven zijn, de hele situatie is zo uniek dat betrokkenen hem direct zouden herkennen. En dan is het een kleine moeite om even verder te spitten door de reacties van Isles om te kijken wat ze nog meer deelt hier. Het maakt mij persoonlijk verder helemaal niets uit dat het hier op het forum staat, maar het zou zo verdrietig zijn als straks juist Isles haar openheid op het forum hier, misschien tegen haar gebruikt wordt in de rechtsgang oid.
Laatst gewijzigd door Anoniem295 op 09 Sep 2020 05:23, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Floor

Noob

Berichten: 143

Geregistreerd: 14 Mei 2015 14:17

Bericht 09 Sep 2020 05:07

Re: Vraag aan onderwijzers en misschien ook moeders

@Isles, je voelt je aangevallen in dit soort topics, maar dat is volgens mij niemand zijn of haar bedoeling. Het komt door hoe je het uitlegt.

Nu zeg je in je laatste reactie ook weer tussen neus en lippen door dat het een rapport met uitslagen van 4 jaar geleden is waar voor het gemak april 2020 boven is gezet en daar zat dus dat handgeschreven briefje bij... Waar baseer je dat soort uitspraken over dat rapport dan op?
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 09 Sep 2020 06:04

Re: Vraag aan onderwijzers en misschien ook moeders

Tja Maple, dan is dat ook zo voor alle partners/collega's en andere mensen die hier besproken worden. Ze is niet 1 keer specifiek geweest, ik weet niet eens waar het meisje woont. Ik denk dat je het te groot maakt.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 09 Sep 2020 06:38

Re: Vraag aan onderwijzers en misschien ook moeders

Ik denk dat veel mensen hier wel weten waar ze (ongeveer) woont dus in die zin snap ik wel wat Maple bedoelt.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11504

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 09 Sep 2020 06:39

Re: Vraag aan onderwijzers en misschien ook moeders

Marsy31 schreef:Tja Maple, dan is dat ook zo voor alle partners/collega's en andere mensen die hier besproken worden. Ze is niet 1 keer specifiek geweest, ik weet niet eens waar het meisje woont. Ik denk dat je het te groot maakt.


Ik denk dat je dit echt wel onderschat. Een melding richting veilig thuis is natuurlijk zo gemaakt. En veel mensen die hier al jaren komen weten elkaars namen. Weten de achtergrond en weten zelfs veel woonplaatsen. Er staat echt enorm veel online en ook echt gevoelige info.
2015 💙
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9737

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 09 Sep 2020 06:41

Re: Vraag aan onderwijzers en misschien ook moeders

Isles, ik hoop dat je hier wel dingen blijft delen. Want ook hier spookt het meisje vaak door mijn hoofd.

Heb je ook steun via die ene Facebook groep van jullie? Ik kan me daar iets van herinneren.
<<

Anoniem326

Bericht 09 Sep 2020 08:11

Re: Vraag aan onderwijzers en misschien ook moeders

"Vandaag kregen we een handgeschreven brief van de school (speciaal onderwijs) van de dochter thuis, waarin gesteld werd dat mijn man een slechte vader is als hij geen toestemming geeft voor opname in een gesticht. Wij hebben daar hele goede redenen voor om niet akkoord te gaan. Omdat dochter niet mankeert wat moeder zegt.""

Dit staat letterlijk in de openingspost. Ik vind dit echt provocerend. Sowieso het woord gesticht gebruiken in relatie tot stiefdochter. Gesticht bestaat niet eens meer. Ik snap niet dat Marsy en Tabbie dit soort uitdrukkingen normaal vinden.

En wat betreft discretie. Het is haar stiefdochter. Niet haar eigen dochter. Dit soort informatie over een kind, met bewoordingen als gesticht, online gooien is echt niet oké. Normaal gesproken ben je als stiefmoeder sowieso heel discreet over de informatie die je over je stiefkind deelt. Of dat zou je tenminste moeten zijn.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 09 Sep 2020 08:18

Re: Vraag aan onderwijzers en misschien ook moeders

Het enige wat ik me continu afvraag bij deze situatie is hoe het toch kan dat er zoveel incapabele mensen(aldus de beschrijvingen van Isles) kunnen werken aan deze zaak, en dat er niks verder kan worden gedaan aan de veiligheid van dit meisje. Ik lees alleen maar dat er een hoop gedoe is en nergens een oplossing. Dat vind ik echt zo sneu voor het meisje.
<<

Anoniem326

Bericht 09 Sep 2020 08:22

Re: Vraag aan onderwijzers en misschien ook moeders

Dit is natuurlijk een erg eenzijdig verhaal. Er zullen ongetwijfeld fouten gemaakt zijn, maar er zullen niet enkel incapabele mensen werken.
<<

Floor

Noob

Berichten: 143

Geregistreerd: 14 Mei 2015 14:17

Bericht 09 Sep 2020 09:35

Re: Vraag aan onderwijzers en misschien ook moeders

En dat is dus waarom ik al meerdere keren vraag in hoeverre Isles op de hoogte is van de hele situatie...

Het is trouwens ook vreemd dat school niet betrokken is bij de thuissituatie en bijvoorbeeld niet weet dat Veilig Thuis hierbij betrokken is, maar wel aangeeft dat het meisje naar ‘een gesticht’ zou moeten.
Is dat briefje wel echt van school? Aangezien het ook een oud rapport was blijkbaar?
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 09 Sep 2020 09:37

Re: Vraag aan onderwijzers en misschien ook moeders

Er zit echt wel wat in je post Luisa, maar ik blijf erbij dat ik de stap van gesprek met leerkracht naar advocaat te groot vind. Ik zou eerst de directie spreken, al is het maar om te voorkomen dat leerkracht in een nieuwe situatie hetzelfde zou doen..
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 09 Sep 2020 09:38

Re: Vraag aan onderwijzers en misschien ook moeders

Floor schreef:En dat is dus waarom ik al meerdere keren vraag in hoeverre Isles op de hoogte is van de hele situatie...

Het is trouwens ook vreemd dat school niet betrokken is bij de thuissituatie en bijvoorbeeld niet weet dat Veilig Thuis hierbij betrokken is, maar wel aangeeft dat het meisje naar ‘een gesticht’ zou moeten.
Is dat briefje wel echt van school? Aangezien het ook een oud rapport was blijkbaar?

Ja dit.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3185

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:39

Bericht 09 Sep 2020 11:05

Re: Vraag aan onderwijzers en misschien ook moeders

Volgens mij woont stiefdochter en haar mama niet eens in de buurt want ze moesten er altijd een paar uur voor rijden om ze te bezoeken. Ik weet wel waar isles woont maar niet waar stiefdochter woont. Er zijn hier wel meer forumleden die dingen over stiefkinderen delen. Maar dat zijn wat bekendere forumleden die beter in de groep liggen, en daar word niet over gevallen.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 09 Sep 2020 12:00

Re: Vraag aan onderwijzers en misschien ook moeders

Tom schreef:Er zit echt wel wat in je post Luisa, maar ik blijf erbij dat ik de stap van gesprek met leerkracht naar advocaat te groot vind. Ik zou eerst de directie spreken, al is het maar om te voorkomen dat leerkracht in een nieuwe situatie hetzelfde zou doen..


Nogmaals, nergens staat dat de advocaat stappen gaat ondernemen richting school of leerkracht. Dus hoezo grote stap? Die advocaat behartigt de belangen van de man van Isles in zaken rondom dochter. Het is dan ook volkomen logisch dat hij dit briefje wil, als is het maar om het dossier zo compleet mogelijk te hebben. Dat betekent geenszins dat er iets mee gedaan wordt.

Overigens denk ik dat je je kan afvragen of het in belang man van isles is dat dit briefje deel uitmaakt van het dossier. Maar goed, dat zal die advocaat wel beoordelen.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers