Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vraag aan onderwijzers en misschien ook moeders

<<

Radler

Yipyapper

Berichten: 1692

Geregistreerd: 31 Dec 2018 17:26

Bericht 04 Sep 2020 15:16

Re: Vraag aan onderwijzers en misschien ook moeders

Niet als de functie waarin je werkt officieel op mbo niveau is (wat in de gehandicaptenzorg meestal het geval is), zoals al enkele gezegd is maar wat je op de 1 of andere manier niet aan wil nemen.
Als je ambulant begeleider bent of mbo niveau is skj registratie dus niet verplicht.
Ondanks dat ik senior begeleider bent valt de functie inschaling nog steeds onder mbo niveau.

Prima dat die van jullie dat schijnbaar wel verplicht moest hebben, mogelijk een hbo functie qua inschaling etc... maar dus niet alle ambulant begeleiders zijn dat verplicht.

In de praktijk zullen er vandaag de dag onder verantwoordelijkheid van de gemeenten verschillende categorieën professionals werkzaam zijn bij aanbieders van jeugdhulp en jeugdbescherming, als het gaat om registratie. Dat zijn uiteraard de geregistreerden in het Kwaliteitsregister Jeugd of het BIG register. Professionals op mbo-functies zijn werkzaam zonder registratie.

De Jeugdwet biedt aanbieders ook de mogelijkheid om een niet geregistreerde professional in te zetten. Dit kan wanneer aannemelijk wordt gemaakt dat de kwaliteit van de uit te voeren taken hierdoor niet nadelig wordt beïnvloed of wanneer het de kwaliteit van de zorg juist bevordert.
https://skjeugd.nl/gemeenten/informatie-voor-gemeenten/
Juli 2019
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 04 Sep 2020 15:20

Re: Vraag aan onderwijzers en misschien ook moeders

Isles schreef:Studiebol, dat gevoel heb ik inderdaad heel erg vaak. Vooral als mensen dit letterlijk zeggen. Gek genoeg heb ik dit probleem alleen op het forum. En mijn man en ik zijn bijna 6 jaar samen en het is alleen maar ellende geweest.

Een SKJ-registratie is sinds 1-1-2019 een verplicht onderdeel in de zorg. De meeste mensen denken nog steeds dat het een optionele factor is binnen de zorg, maar dit is absoluut niet het geval. Dit heb ik zelf niet bedacht, dit valt te lezen op de website van SKJ. Ik heb het gelezen en ben van mening dat het een verplichting is, maar de klachtencommissie is dezelfde mening toegedaan. Voor 1-1-2019 was het inderdaad een optie en geen verplichting.

En inderdaad, ook met een registratie kun je mensen treffen die geen bal verstand hebben van wat ze doen. Maar ik/we wilde(n) van de begeleider af, omdat ze voor moeder loog en met moeder nog meer leugens verspreidde, en dit bleek onze uitweg om eindelijk afscheid van haar te kunnen nemen.


Echt niet in alle delen van de zorg, ik weet hoe het werkt, ik heb die registratie. Maar het is niet in alle onderdelen van de zorg verplicht. Misschien wel bij de begeleider van de dochter van je vriend, dat weet ik niet. Het heeft echt te maken met het werk wat je doet, het niveau MBO of HBO, maar goed.
:heart: :heart: 2011
<<

Anoniem307

Bericht 04 Sep 2020 17:27

Re: Vraag aan onderwijzers en misschien ook moeders

Het klopt wat je zegt. Maar in dit geval gaat het om een HBO-functie waarbij SKJ-registratie verplicht is. Het gaat om zelfstandig beslissingen nemen, behandelplannen opnemen en uitvoeren. Daarbij verwacht ik ook Hbo ipv mbo.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 05 Sep 2020 07:10

Re: Vraag aan onderwijzers en misschien ook moeders

Wat ik me nog afvroeg he; als je echt zo boos/onthutst bent over wat de leerkracht zei, waarom bel je de directie dan niet?
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem295

Bericht 05 Sep 2020 07:15

Re: Vraag aan onderwijzers en misschien ook moeders

Isles, het valt me op dat je sommige vragen of opmekingen negeert. Zoals de vraag van Tom hierboven, dit is volgens mij al meerdere keren gevraagd. Ben ik zelf ook wel benieuwd naar, eigenlijk.
<<

Anoniem307

Bericht 06 Sep 2020 13:35

Re: Vraag aan onderwijzers en misschien ook moeders

Het spijt me, Maple. Maar ik zit niet zo vaak meer op het forum en heb haar vraag niet gelezen. Er zijn ook andere zaken buiten het forum wat ik liever doe.

Tom, we leggen het bij de advocaat neer en hij is ermee aan de slag. Ik werk ook nog fulltime. Het kan niet en, en, en. En daar betalen we de advocaat ook voor.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 06 Sep 2020 14:43

Re: Vraag aan onderwijzers en misschien ook moeders

Ik vraag me af, en dat meen ik serieus, of je wel het gewenste antwoord gaat krijgen als je meteen een advocaat erop zet richting school en niet eerst zelf het gesprek aangaat.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3718

Geregistreerd: 01 Jan 2015 12:05

Bericht 06 Sep 2020 15:04

Re: Vraag aan onderwijzers en misschien ook moeders

Isles schreef:Het spijt me, Maple. Maar ik zit niet zo vaak meer op het forum en heb haar vraag niet gelezen. Er zijn ook andere zaken buiten het forum wat ik liever doe.

Tom, we leggen het bij de advocaat neer en hij is ermee aan de slag. Ik werk ook nog fulltime. Het kan niet en, en, en. En daar betalen we de advocaat ook voor.


Waarom gebruiken jullie de advocaat niet mbt de omgangsregelen en het hoofdverblijf bij vader?
<<

Anoniem307

Bericht 06 Sep 2020 17:43

Re: Vraag aan onderwijzers en misschien ook moeders

Tom schreef:Ik vraag me af, en dat meen ik serieus, of je wel het gewenste antwoord gaat krijgen als je meteen een advocaat erop zet richting school en niet eerst zelf het gesprek aangaat.


De advocaat hebben we al twee jaar. ;)

Daarnaast wordt mijn man voor de derde keer voor het gerecht gesleept de 28e. Dus deze man, de advocaat, is niet allen al 45 jaar werkzaam in de jeugdzorg, maar weet ook wat er te winnen valt.
<<

Anoniem307

Bericht 06 Sep 2020 17:49

Re: Vraag aan onderwijzers en misschien ook moeders

Fantine schreef:
Isles schreef:Het spijt me, Maple. Maar ik zit niet zo vaak meer op het forum en heb haar vraag niet gelezen. Er zijn ook andere zaken buiten het forum wat ik liever doe.

Tom, we leggen het bij de advocaat neer en hij is ermee aan de slag. Ik werk ook nog fulltime. Het kan niet en, en, en. En daar betalen we de advocaat ook voor.


Waarom gebruiken jullie de advocaat niet mbt de omgangsregelen en het hoofdverblijf bij vader?

De 28e. Hij is nu het 1 en ander aan het uitwerken.

Als dochter vanwege zogenaamde beperkingen niet naar Groningen kan komen, dan gaat ze naar het bekende pleeggezin. Het liefste hebben we haar hier, maar we hebben ook ingecalculeerd dat mensen de omgeving belangrijk vinden. En aangezien moeder dichtbij pleeggezin zit, is dat voor ons ook goed.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 06 Sep 2020 20:24

Re: Vraag aan onderwijzers en misschien ook moeders

Isles schreef:
Tom schreef:Ik vraag me af, en dat meen ik serieus, of je wel het gewenste antwoord gaat krijgen als je meteen een advocaat erop zet richting school en niet eerst zelf het gesprek aangaat.


De advocaat hebben we al twee jaar. ;)

Daarnaast wordt mijn man voor de derde keer voor het gerecht gesleept de 28e. Dus deze man, de advocaat, is niet allen al 45 jaar werkzaam in de jeugdzorg, maar weet ook wat er te winnen valt.


Dat is alsnog geen antwoord op mijn vraag.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem307

Bericht 07 Sep 2020 19:18

Re: Vraag aan onderwijzers en misschien ook moeders

Wat is exact je vraag? Want ik lees echt geen vraag. Geen vraag waar ik niet op heb geantwoord.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 07 Sep 2020 19:20

Re: Vraag aan onderwijzers en misschien ook moeders

Ik denk dat Tom bedoelt (zo lees ik haar vraag): als je als reactie op de school de advocaat er op zet, dan is er geen gesprek meer mogelijk tussen jullie en school. Dus in vraagvorm: als je in gesprek wilt met school, is het dan wel handig om de advocaat dat te laten uitzoeken?
#teammaple🍁
<<

Floor

Noob

Berichten: 142

Geregistreerd: 14 Mei 2015 14:17

Bericht 07 Sep 2020 20:19

Re: Vraag aan onderwijzers en misschien ook moeders

Waarom woont dat meisje niet bij jullie?
Ze moet waarschijnlijk weer terug naar een pleeggezin schrijf je. Maar waarom kan ze dan niet bij haar vader wonen als het zo slecht gaat bij haar moeder?

En hebben jullie helemaal geen contact opgenomen met de betreffende leerkracht die dit briefje heeft geschreven of met school?
<<

Anoniem307

Bericht 07 Sep 2020 20:26

Re: Vraag aan onderwijzers en misschien ook moeders

UN, dat is niet de reden dat we de documentatie naar de advocaat hebben gebracht. We hebben eerst het gesprek met de leerkracht gevoerd en hebben daarna de advocaat gesproken. Laatstgenoemde wilde de documenten graag voor de opkomende rechtzaak.

Floor, we willen haar graag hier. Maar volgens instanties is ze verstandelijk beperkt. En stel dat wij het verkeerd zien en ze is verstandelijk beperkt, dan moet ze in haar eigen omgeving blijven. Dat is voor haar gezondheid dan beter. Maar hebben we haar liever hier? Absoluut! Hier liever dan in een pleeggezin, maar wat als dat niet goed voor haar is? We moeten alles tegen elkaar opwegen.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 07 Sep 2020 20:31

Re: Vraag aan onderwijzers en misschien ook moeders

Isles schreef:UN, dat is niet de reden dat we de documentatie naar de advocaat hebben gebracht. We hebben eerst het gesprek met de leerkracht gevoerd en hebben daarna de advocaat gesproken. Laatstgenoemde wilde de documenten graag voor de opkomende rechtzaak.

Isles, je antwoord is niet voor mij want het is de vraag die Tom stelde. Ik heb hier verder 0 kennis over dus ik meng me er niet inhoudelijk in :)
#teammaple🍁
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 07 Sep 2020 20:39

Re: Vraag aan onderwijzers en misschien ook moeders

Urban Naked schreef:
Isles schreef:UN, dat is niet de reden dat we de documentatie naar de advocaat hebben gebracht. We hebben eerst het gesprek met de leerkracht gevoerd en hebben daarna de advocaat gesproken. Laatstgenoemde wilde de documenten graag voor de opkomende rechtzaak.

Isles, je antwoord is niet voor mij want het is de vraag die Tom stelde. Ik heb hier verder 0 kennis over dus ik meng me er niet inhoudelijk in :)


En blijft mijn vraag; waarom niet eerst, na het gesprek met de leerkracht, een gesprek met directie?
(Tnx UN, zo bedoelde ik het ja)
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem307

Bericht 07 Sep 2020 20:43

Re: Vraag aan onderwijzers en misschien ook moeders

Gesprek met leerkracht gehad. Ze vond haar taalgebruik dwingend doch vriendelijk de lerares boeit ons niet zo. En toen zijn we verder gegaan met de voorbereiding van de rechtzaak. En daar hoort het handgeschreven briefje bij
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 07 Sep 2020 21:46

Re: Vraag aan onderwijzers en misschien ook moeders

Ik vraag me oprecht af wat hier toch gaande is, ik snap er helemaal niks van!


Je kreeg een handgeschreven brief met daarin dingen over het gesticht. Je hebt school gesproken en daarin zei je man dat dochter bewezen is mishandeld. ("En legde uit dat het zwart op wit staat dat dochter geestelijk en lichamelijk is mishandeld.").
Toen kwam er even een discussie over een diploma waar jij van vindt dat het voor jullie begeleiding verplicht is.

En nu gaat het weer over dat jullie haar net zo graag in dat pleeggezin stoppen en heb je weer een gesprek met de leerkracht gehad en dat boeit jullie niet zo (maar daar ging het topic toch over?).

En welke rechtzaak is relevant voor dit onderwerp?
Omgedraaid, waarom is dat handgeschreven briefje relevant voor de advocaat?
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem307

Bericht 07 Sep 2020 22:16

Re: Vraag aan onderwijzers en misschien ook moeders

Het is de manier van interpretatie, Spencer. Je hebt dus duidelijk niet door wat er speelt. Niet erg. Maar ga onze situatie dan ook niet bagatelliseren. Waarvoor dank.

En nee, ik beantwoord geen enkele vraag. Alles behalve behoefte aan na nog meer dom gedrag en gedachtespinsels
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 08 Sep 2020 05:38

Re: Vraag aan onderwijzers en misschien ook moeders

Spencer bagatelliseert de situatie toch helemaal niet? Ik denk dat niemand hier doorheeft wat er allemaal speelt want we snappen het allemaal niet. Hence de vragen.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 08 Sep 2020 05:47

Re: Vraag aan onderwijzers en misschien ook moeders

Isles schreef:Gesprek met leerkracht gehad. Ze vond haar taalgebruik dwingend doch vriendelijk de lerares boeit ons niet zo. En toen zijn we verder gegaan met de voorbereiding van de rechtzaak. En daar hoort het handgeschreven briefje bij


Om die uitspraken is dit hele topic toch gestart??

En prima, beantwoord je geen vragen. Het maakt alleen de vraagtekens groter.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Anoniem316

Bericht 08 Sep 2020 06:11

Re: Vraag aan onderwijzers en misschien ook moeders

Als heel veel mensen je verhaal niet begrijpen Isles (en zelfs de mensen in het werkveld), aan wie zou het dan liggen?
Je vraagt hulp, je opent namelijk een topic. Maar zodra mensen een verdiepende vraag stellen omdat ze uit de wirwar van informatie geen wijs meer worden, gooi je weer de kop in de nek.
Misschien een tip; open dan geen topic meer hierover en houdt dit soort zaken verder privé als we het schijnbaar toch allemaal verkeerd zien, elke keer.
<<

Kira

Bericht 08 Sep 2020 06:17

Re: Vraag aan onderwijzers en misschien ook moeders

Het is nog zelfs zo dat ik het na elke post van jou, waarin je het probeert te verduidelijken, ik heb juist minder duidelijk en juist warrig vindt.

Buiten dat, raad ik je aan altijd kopiëen te maken van documentatie die je naar een advocaat stuurt.
<<

Floor

Noob

Berichten: 142

Geregistreerd: 14 Mei 2015 14:17

Bericht 08 Sep 2020 10:51

Re: Vraag aan onderwijzers en misschien ook moeders

Isles schreef:
Floor, we willen haar graag hier. Maar volgens instanties is ze verstandelijk beperkt. En stel dat wij het verkeerd zien en ze is verstandelijk beperkt, dan moet ze in haar eigen omgeving blijven. Dat is voor haar gezondheid dan beter. Maar hebben we haar liever hier? Absoluut! Hier liever dan in een pleeggezin, maar wat als dat niet goed voor haar is? We moeten alles tegen elkaar opwegen.


Dus... zoals jij het nu stelt is de woonplaats/omgeving belangrijker dan een veilig thuis wat ze dus nu bij haar moeder niet heeft en bij haar vader wel kan hebben?

Ik snap er echt helemaal niets van.
Aan de ene kant doe je het voorkomen alsof jullie alles voor haar doen, maar aan de andere kant is dat dus eigenlijk helemaal niet zo.

Snap jij zelf eigenlijk wel wat er speelt? En welke rol speel jij hier eigenlijk in, jij bent geen ouder tenslotte.
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers