Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Lekkerste melk vervanger

<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 31 Aug 2020 18:24

Lekkerste melk vervanger

Afgezien van mij drinkt iedereen hier bij het ontbijt en de lunch (als ze dan thuis zijn) een glas melk. Dat is best wat liter per week, laat staan per jaar.
Ik kijk daarom soms naar de vervangers in de winkel, maar omdat ik de yoghurt varianten echt niet lekker vind, durf ik het niet mee te nemen..
Welke plantaardige melk vervanger vinden jullie nou echt lekker?
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem304

Bericht 31 Aug 2020 18:29

Re: Lekkerste melk vervanger

Geen. Kokosmelk is soms wel lekker, maar niet als vervanger van melk. Er is niets zo lekker als melk.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 31 Aug 2020 18:37

Re: Lekkerste melk vervanger

Ik vind ongezoete havermelk lekker.
Let's discover the world together.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 31 Aug 2020 18:57

Re: Lekkerste melk vervanger

Ik neem amandelmelk als ik wat anders wil dan melk.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:43

Bericht 06 Sep 2020 16:25

Re: Lekkerste melk vervanger

Havermelk is mijn favoriet maar er zijn zoveel soorten, je kan altijd proberen en zien welke het meeste in de smaak valt :)
If you cannot do great things, do small things in a great way.
<<

Monte

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 854

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:04

Bericht 06 Sep 2020 18:22

Re: Lekkerste melk vervanger

Ik drink elke dag een beker melk en had laatst een pak alpro havermelk en een almond meegenomen en eerlijk? Ik vind het niet te drinken zo vies. Ergens doorheen gaat wel, maar zo los drinken vind ik absoluut geen vervanger van mijn beker melk.
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2886

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 06 Sep 2020 22:21

Re: Lekkerste melk vervanger

Oatly Whole.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 07 Sep 2020 07:53

Re: Lekkerste melk vervanger

Daar ben ik dus ook bang voor Monte.

Toch maar even wat verschillende proberen iig, lees hier allemaal verschillende tips, haha.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1951

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:58

Bericht 07 Sep 2020 09:38

Re: Lekkerste melk vervanger

Goede amandelmelk vind ik het allerlekkerst, de gezoete van Ecomil is net vloeibare marsepein, maar die is prijzig.

Van de supermarkt smaakt amandel- en rijstmelk het neutraalst, maar ze zijn wel vrij waterig. Havermelk vinden heel veel mensen lekker, maar dat vind ik juist weer vies. Ik drink zelf altijd sojamelk, dat is het vetst en ook het makkelijkst te gebruiken in toetjes. Het is geen succes in hartige gerechten, dus dan gebruik ik rijstmelk.
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2075

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:04

Bericht 01 Jul 2022 11:43

Re: Lekkerste melk vervanger

Ik up even een oid topic. Door het topic over de boeren wil ik mij wat meer verdiepen in alternatieve zuivel. Vlees eet ik al niet meer en ik gebruik ook niet zoveel zuivel, maar als het “makkelijk” te vervangen is wil ik dat wel overwegen. Aangezien er de laatste jaren heel wat nieuwe producten in de winkel zijn gekomen zijn de ervaringen van twee jaar geleden in dit topic misschien niet meer helemaal actueel. Dus daarom opnieuw de vraag; welke drank vind jij een goede vervanger van melk, zowel qua smaak als qua voedingsstoffen?
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:26

Bericht 01 Jul 2022 11:59

Re: Lekkerste melk vervanger

Ik zou het wel wat vinden als er een soort proefverpakkingen zouden komen. Want je zit meteen met een liter van dat spul als je het na 3 slokken niet lekker vindt🤷‍♀️
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1893

Geregistreerd: 14 Apr 2014 11:58

Bericht 01 Jul 2022 12:07

Re: Lekkerste melk vervanger

Ik ben zelf fan van de melk van Oatly, maar ik hoor over de Alpro Not Milk ook goede verhalen. Beide heb je ook in een volle en halfvolle variant. Als je nou eens melk met een smaakje wilt heeft Alpro bijvoorbeeld ook Machiatto drink, dat drinken we hier thuis ook regelmatig tussen de middag.

Als je ze nou om te drinken niet lekker vindt, kun je ze nog altijd wel gebruiken om pannekoeken te bakken. Ik proef zelf geen verschil met koeienmelk en de pannekoeken worden net zo stevig als met koeienmelk.
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ Boy january 2014
♡ Girl january 2016
♡ Girl march 2019
♡ Girl september 2020
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 01 Jul 2022 12:12

Re: Lekkerste melk vervanger

De dochter van mijn vriendin mag geen melk en die drinkt sojamelk. Ik heb dat wel eens geprobeerd, maar vind het niet lekker. Echter bij de pannenkoeken merk ik inderdaad geen verschil.

Wel zijn al die zuivelvervangers een stuk duurder (het dubbele komt regelmatig voor) en daar klaagt mijn vriendin vaak over. Als ze een keertje in de reclame komen dan slaat ze, ze dan ook gelijk goed in.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 01 Jul 2022 12:14

Re: Lekkerste melk vervanger

Huppekee schreef:Ik zou het wel wat vinden als er een soort proefverpakkingen zouden komen. Want je zit meteen met een liter van dat spul als je het na 3 slokken niet lekker vindt🤷‍♀️


Oh ja, lijkt me ideaal!
Ook graag voor yoghurt dan.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 01 Jul 2022 12:21

Re: Lekkerste melk vervanger

Fred schreef:De dochter van mijn vriendin mag geen melk en die drinkt sojamelk. Ik heb dat wel eens geprobeerd, maar vind het niet lekker. Echter bij de pannenkoeken merk ik inderdaad geen verschil.

Wel zijn al die zuivelvervangers een stuk duurder (het dubbele komt regelmatig voor) en daar klaagt mijn vriendin vaak over. Als ze een keertje in de reclame komen dan slaat ze, ze dan ook gelijk goed in.


De ongezoete Sojamelk de van ah is 88ct. Dus goedkoper dan koemelk.

Ik vind ze helaas ook niet lekker. Ik drink alleen melk in koffie en thee. In de koffie heb ik de barista versie van havermelk geprobeerd maar dat vind ik heel erg naar olie smaken. Ik vind rijstmelk en havermelk te zoet.
Soja vind ik in de koffie dat het lekkerst.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 01 Jul 2022 12:36

Re: Lekkerste melk vervanger

Voor in de koffie gebruiken wij Alpro Barista, de soja Variant. Haver wel geprobeerd maar vond ik zo’n vieze nasmaak hebben. Verder drink ik geen melk, maar gebruik wel Sojayoghurt etc. Kocht in eerste instantie vaak de Alpro pakken in de aanbieding of de vanille yoghurt lactofree van Alpro. Toen bij de Lidl een keer de lactosevrije Skype geprobeerd (paarse potten) en dat gebruik ik sindsdien het meeste.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1951

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:58

Bericht 01 Jul 2022 15:10

Re: Lekkerste melk vervanger

Let vooral op de toegevoegde vitaminen en mineralen. Sommige plantaardige melksoorten bevatten geen calcium, vitamine D of B. Ik kreeg laatst een pak Wunda gratis, die vond ik ook lekker.
<<

Danny

Kletskop

Berichten: 634

Geregistreerd: 07 Mei 2021 07:54

Bericht 02 Jul 2022 09:02

Re: Lekkerste melk vervanger

Ik heb vroegah nog melk gedronken,direct onder de koe vandaan...die was nog warm.
Ik vind koeienmelk nog steeds het lekkerst..echt..die vervangers vind ik niet te drinken.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 02 Jul 2022 12:14

Re: Lekkerste melk vervanger

Ik gebruik graag kokosdrink in ijskoffie en smoothies ed. Heeft ook maar 23 calorieën per 100ml en ik vind de zachte kokossmaak lekker, helaas niet goedkoop met bijna €2,- per pak.
25-11-2014 & 09-06-2017

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers