Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het talentgesprek

<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 08 Sep 2020 21:50

Re: Het talentgesprek

Dan drukt je tm zich niet zo handig uit. Je stelt je sociaal en amicaal op, zoals ik het hier lees. Da’s wat anders dan extravert inderdaad. Ik kan ook heel sociaal en amicaal en vrolijk en gezellig zijn maar ben toch echt introvert, kennelijk net zoals jij :)
#teammaple🍁
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 08 Sep 2020 21:52

Re: Het talentgesprek

Maarre, veel belangrijker: wat tof dat je gesprek goed ging en dat ze zo tevreden zijn! Geeft vast een goed gevoel om zo op je plek te zitten en te merken dat anderen dat ook vinden ??
#teammaple🍁
<<

Anoniem307

Bericht 09 Sep 2020 20:55

Re: Het talentgesprek

Urban Naked schreef:Dan drukt je tm zich niet zo handig uit. Je stelt je sociaal en amicaal op, zoals ik het hier lees. Da’s wat anders dan extravert inderdaad. Ik kan ook heel sociaal en amicaal en vrolijk en gezellig zijn maar ben toch echt introvert, kennelijk net zoals jij :)


Hij zocht ook naar het woord toen hij het zei. Dus hij heeft het waarschijnlijk anders bedoelt. Wel moet ik opmerken dat ik een stuk socialer ben geworden sinds ik met mijn man ben. Dat maakt me niet direct extravert, maar ik snap wel waarom iemand voor dat woord kiest.

Ik ben ontzettend blij dat het goed ging. We hadden maar een half uurtje, waarbij hij ook direct zei dat dat hem met nog niemand was gelukt, dus we waren na een uur nog druk aan het kletsen. Ik vind het fijn dat hij snapt wat ik voor de toekomst wil en daar ook gelijk actie in onderneemt. :)
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 10 Sep 2020 00:22

Re: Het talentgesprek

Isles schreef:Ik moest vooral lachen omdat hij me als extravert aanmerkte. Ik weet niet beter dan introvert te zijn. Maar ik voel me lekker in de groep en durf in tegenstelling mee te kletsen met de rest. Een jongere collega doet dat liever niet. Zoals hij in zijn voorbeeld noemde. En dan zie ik de vergelijking wel. Dan ben ik extravert. Ook al ben ik het niet echt.


Die jongere collega zou best extravert kunnen zijn. Wellicht boeien de gespreksonderwerpen in de pauzes hem/haar niet, is er nauwelijks humor qua gesprekken of kunnen mensen in de groep niet tegen een geintje. Genoeg redenen waarom iemand niet kletst op zijn/ haar huidige werkplek en het voorheen bij een vorige werkgever wel deed.

Zelf merk ik dat ook. Bij een vorige werkgever was het altijd dikke pret in de pauzes met vaak stevige discussies (niet werkgerelateerd) waar ook veel humor bij zat. Daar deed ik altijd bij mee.

Nu bij mijn huidige werk is het qua gesprekken in de pauzes erg oppervlakkig en gaat ook regelmatig over werk. Daar zit ik niet op te wachten dus ga ik regelmatig alleen ergens zitten. Voor die collega's zal ik vast introvert overkomen terwijl als je mijn collega's van mijn vorige werk dat zou vragen dan zouden ze extravert zeggen.

Het hangt dus ook erg veel af van de situatie of iemand intro- of extravert kan en wil zijn.
<<

Anoniem307

Bericht 10 Sep 2020 07:10

Re: Het talentgesprek

Ik snap dat inderdaad, Fred.

Bij mijn vorige werkgevers was ik vooral niet 'thuis'. Ik vond mijn collega's niet aardig, kan nu zelfs hun namen niet herinneren en trok me terug als het weer zo'n prietpraat-gesprek was. Niet sociaal, maar dat boeide me niets.

De dynamiek binnen onze afdeling is gewoon aanwezig. Ik weet ook dat we met opzet bij elkaar zijn gezet. We vullen elkaar aan. We hebben dezelfde interesses. En prietpraat is niet erg. Maar dat laatste komt eigenlijk nooit voor. Het is altijd inhoudelijk.

Als we iets van elkaar willen weten, dan schakelen we snel over naar privé. En ook dan gaat het over iets. Ik kan nu in ieder geval zeggen gelukkig te zijn in mijn werk en met mijn collega's en dat is lang geleden. :)
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 10 Sep 2020 09:30

Re: Het talentgesprek

Dat laatste is wellicht het belangrijkste.

Bij mijn huidige werk ben ik neutraal qua werkgeluk (het verdient super goed, maar daarvoor had ik een hele korte baan waar ik mij bewust heb laten ontslaan omdat ik totaal niet gelukkig was. Lag aan dat ze niet flexibel waren. Daarvoor had ik wel een leuke baan met die leuke pret met collega's in de pauzes.

Het lastigste is dat naarmate je meer bedrijven van binnen hebt gezien en dus verschillende werksferen hebt ervaren je dat veel meer gaat vergelijken. Ik denk vaak bijv. bij mensen die heel erg lang werken (waar de werkgever bijv. niet flexibel zijn) hoe kun je het hier zo lang al volhouden. Tevens is stel ik hier in een sollicitatiegesprek veel vragen over, want ik wil zeker weten dat de sfeer en cultuur van een bedrijf wel bij mij past.

Het is nu werkgeluk is nu neutraal omdat de werkgever flexibel is, collega's oké zijn maar niet meer dan dat, arbeidsvoorwaarden super zijn, maar het werk voor mij niet uitdagend is. Sterker nog ik heb letterlijk tegen mij leidinggevende gezegd, dat wat ik voor dit werk krijg ik eigenlijk het werk niet waard vind en dat vind ik van de meeste functies hier. Het is echter wel de reden waarom veel mensen hier blijven werken denk ik.
Vorige

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers