Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Houten vloer white wash woonkamer

<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3493

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 28 Aug 2020 20:57

Houten vloer white wash woonkamer

In ons nieuwe huis ligt er een houten vloer in de woonkamer. Hij is nog goed, maar we vinden de kleur niet mooi (genoeg). Nu kunnen we hem eruit halen en een nieuwe in leggen (hele huis wordt gedaan) óf schuren en white washen.Dus niet echt wit maar zo’n laag meer, dat je het hout nog goed ziet.

Heeft iemand dit in huis? Zie je daar niet erg alles op? Ik zie schoonmaak problemen haha, maar het lijkt me wel heel gaaf.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1937

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:18

Bericht 28 Aug 2020 21:35

Re: Houten vloer white wash woonkamer

Mijn ouders hebben dit. Erg mooi geworden, maar idd wel beter dingen op te zien als eerder. Maar het is niet dat ze nu steeds aan de poets zijn hoor...
Juli 2015
Maart 2017
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3493

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 28 Aug 2020 21:37

Re: Houten vloer white wash woonkamer

Was het veel werk om te (laten) doen dat je weet? En blijft het mooi?
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 28 Aug 2020 21:40

Re: Houten vloer white wash woonkamer

Wij hebben dat gedaan, met een olie. Het is erg mooi geworden. Je mag het alleen niet dweilen met gewoon sop. We dweilen eens in de zoveel tijd met een speciaal middeltje. We hebben het 3,5 jaar nu en ik ben er nog steeds blij mee.

De kleur van het parket was een beetje gelig eiken. Nu is het met wat frisser en matter.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1937

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:18

Bericht 28 Aug 2020 22:41

Re: Houten vloer white wash woonkamer

Volgens mij was het in 1 dag gedaan (of 2?), maar daarna mochten ze er tijdje niet op (dag of 4 denk ik). Wij waren toen op vakantie en toen zaten ze in ons huis, dus dat was prima.
Volgens mij moeten ze idd ook zo min mogelijk dweilen en als ze 't wel doen met een bepaald goedje.
Ik weet ook dat onze kinderen met speelgoed het wat beschadigd hebben (oeps) , evenals dat dat gebeurd is bij door de eetkamer stoelen, maar dat valt niet heel erg op vind ik. Nu na een jaar of 4 vind ik het nog altijd mooi.
Juli 2015
Maart 2017
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4381

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 28 Aug 2020 22:47

Re: Houten vloer white wash woonkamer

Neeee niet eruit halen, zo zonde! Een parketeur kan hem schuren en in de olie zetten, dagje werk. Ja het kost wel wat maar een nieuwe vloer is veel duurder. Mijn vloer staat ook in de witte olie en ik heb 2 katten, is echt niet alles op te zien hoor. En anders is een robotstofzuiger de oplossing ;-)
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4381

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 28 Aug 2020 22:52

Re: Houten vloer white wash woonkamer

Oh trouwens, als de vloer gelijmd is dan gaat hij er sowieso niet makkelijk uit.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 29 Aug 2020 08:12

Re: Houten vloer white wash woonkamer

Prachtig, zo’n vloer! Maar met (jonge) kinderen lijkt het me zo kwetsbaar.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 29 Aug 2020 09:33

Re: Houten vloer white wash woonkamer

Nou op onze vloer wordt genoeg geknoeid en lomp gedaan maar het ziet er oprecht nog heel mooi uit. Ik heb niet het idee dat je er veel op ziet. Maar bij ons was het ook niet een hele donkere vloer die een hele lichte tint kreeg, de tonen lagen wat dichter bij elkaar. Misschien maakt dat verschil.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4381

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 29 Aug 2020 10:02

Re: Houten vloer white wash woonkamer

Een houten vloer kan je bij beschadigingen altijd herstellen of opnieuw schuren en in de olie zetten, dat is echt een voordeel. Zelf vind ik het onderhoud wel een nadeel, 1x per 1-2 jaar moet hij wel weer opnieuw in de olie worden gezet. Maar dat kan je ook laten doen, tijdens je vakantie bijvoorbeeld. Beschadigingen vallen niet zo op vind ik, bij andere vloeren zie je het veel meer (en kan je het bijna niet of niet herstellen). Wel moet je heel goed opletten met vloeistoffen, heb zelf een kleedje in de keuken liggen bij de gootsteen en dat werkt prima.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3493

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 29 Aug 2020 11:53

Re: Houten vloer white wash woonkamer

Het zit niet in de keuken, daar liggen tegels, gaat echt om het woonkamer gedeelte. We kunnen er nog even over nadenken.

De aannemer gaf dit als tip en wil het wel regelen, huis is toch leeg en moet volledig gedaan worden.. wij wisten niet dat het een echte houten vloer is.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Vajen

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 382

Geregistreerd: 10 Okt 2013 19:00

Bericht 29 Aug 2020 13:48

Re: Houten vloer white wash woonkamer

Toen wij hier kwamen wonen hebben we de beuken parketvloer (die er al lag) laten schuren en het is behandeld met dit spul https://www.rubiomonocoat.nl/nl?reset&country=nl
Het was vrij geel met zo'n dikke laklaag maar door het schuren en behandelen ziet het er een stuk beter uit. Ik zou het zeker niet aanraden in de keuken omdat wij daar veel kringen hebben nu, maar je geeft al aan dat het bij jullie niet daar ligt. Onder de eettafel zie je ook wel krassen van het schuiven van de stoelen, ookal hebben we er viltjes onder. Verder zie ik niet echt in waarom je hier meer of minder op zou zien dan bijvoorbeeld een laminaat of pvc vloer in dezelfde kleur.
<<

Anoniem332

Bericht 29 Aug 2020 13:59

Re: Houten vloer white wash woonkamer

Wat voor hout is het, Eiken hout?
Absoluut doen! Zeker als het massief is. Ik zou het wel aan iemand over laten die er verstand van heeft en een goed schuur apparaat.
Hier hebben we thuis ook een lichte eiken vloer met kinderen, hier en daar een kleine beschadiging maar geen vlekken of zo. Binnen lopen we ook niet echt op schoenen.
Vloer 1 X per jaar in de olie zetten is zo gedaan. Als je het s avonds doet.
<<

Plum

Kwebbel

Berichten: 451

Geregistreerd: 09 Sep 2013 12:33

Bericht 29 Aug 2020 14:53

Re: Houten vloer white wash woonkamer

Onze houten parketvloer moet ook nodig geschuurd en behandeld worden. Deze lag er al in, we wonen hier nu bijna een jaar.
Een lichte kleur lijkt ons ook mooi, white of lichte grey wash. Nu is de vloer meer donker eiken.
Maar we willen ook gaan kijken voor nieuwe meubels. We hebben nu mooie meubels gezien van mangohout. Welke kleur vloer staat daar goed bij? Past dat ook bij een white wash vloer?

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers