De service van bedrijven
Misschien ligt het aan mij en mijn verwachtingen maar ik vind het momenteel echt om te huilen. Winkels waar je binnenkomt en niet begroet wordt (en daar zitten ook best winkel in een hoger segment tussen), horeca waar niet gevraagd wordt of je nog wat wilt drinken oid en dan heb je nog de klantenservice van bedrijven waar je soms gewoon een grote mond van eht personeel krijgt.
Bijvoorbeeld PostNL en DPD. Beide bezorgers gaan totaal niet fatsoenlijk met pakketjes om. De een 'bezorgd' het in de kliko, de ander gooit het 2 meter over het hek de tuin in. Gevolgen : pakket kwijt en bij het andere pakket inhoud beschadigd. Beide bedrijven nemen mijn klacht niet in behandeling en geven aan dat ik het via de verzender moet doen. Raar, want deze problemen zijn toch echt veroorzaakt door de bezorgers en niet door de verzender, maar ok.
Maar voordat je die informatie krijgt ben je dus al 1 a weken verder, inclusief onbeschoft klantenservice personeel.
Nu heb ik voor dat gegooide pakket nog een ding lopen met het bedrijf wat het verzonden heeft. Of ik het even terug wilde sturen, zodat ze de beschadiging konden beoordelen. Sorry? Nu gaat dus iemand anders beoordelen of een beschadiging acceptabel is omdat een pakket bezorger met mijn pakket gooit? Als het artikel met deze beschadiging in de winkel had gelegen, had ik het niet gekocht. En nu ben ik afhankelijk van de goodwill van iemand anders om er wat van te vinden?
Hebben jullie ook slechte service ervaringen om te delen?