Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Thuis steeds te laat met plassen

<<

Anoniem83

Bericht 04 Nov 2013 15:36

Thuis steeds te laat met plassen

Onze oudste is al bijna anderhalf jaar zindelijk overdag ('s nachts nog steeds niet maar dat terzijde). Naar school, supermarkt, pretpark, dierentuin noem maar op gaat het altijd perfect. Nooit een natte broek. Maar zodra we thuis (in ons geval aan boord) zijn is ze gewoon steeds te laat. Meestal zijn het een paar druppels dat haar bovenkleding niet nat is, maar ze wel een schone onderbroek aan moet. Ik begin het nu wel irritant te vinden. Het zijn echt periodes, een hele poos gaat het goed en nu weer een poos dat ze gewoon vaak net te laat is. Terwijl er niks verandert in haar situatie. Ik maak er geen issue van tegenover haar en in het begin dacht ik dat het de leeftijd was, maar is dit normaal want ik begin me er behoorlijk aan te ergeren. Ik heb echt zoooo'n grote stapel onderbroekjes voor haar, omdat onze watervoorraad het niet altijd toelaat om steeds maar weer te wassen. Herkent iemand het? Nog belangrijker, gaat het over?

(Mijn schoonmoeder zegt ook steeds over mijn man dat hij vroeger meer water gelaten heeft dat de watertoren van hun woonplaats, als in: Hij was ook zeer moeilijk zindelijk te maken. Zou het erfelijk zijn? )
<<

Anoniem20

Bericht 04 Nov 2013 15:44

Re: Thuis steeds te laat met plassen

Heeeel herkenbaar! Hier gaat het precies zo helaas.

De oudste wacht te lang met plassen, en dan doet hij een paar druppels in de broek...houdt het op en gaat even later op aandringen of uit zichzelf plassen.
Hier zijn het ook fases. Dan weer tijdje goed, dan weer elke dag een keer mis. Op dagen dat we thuis zijn gaat het vaak mis, en als we ergens zijn neem ik onderbroeken mee...is het niet nodig. Dus ik ben ook benieuwd naar ervaringen!
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 04 Nov 2013 18:11

Re: Thuis steeds te laat met plassen

Hier is dat ook herkenbaar helaas.
Vaak zie ik hem al een keer aan zijn piemeltje duwen en zie ik dus al dat hij moet plassen, maar dan gaat hij dus niet.
En als ik dan vraag of hij moet plassen is het meestal nee.
3 min. Later moet hij dan zo nodig dat de eerste druppels in zijn onderbroek zitten. Hij staat dan ook te springen en te hupsen terwijl hij zijn broek open maakt.

Hij moet het denk ik zelf door gaan krijgen dat hij bij een klein beetje aandrang ook al gaat en niet wacht tot het (bijna) te laat is. Ik ga hem ook niet meer steeds vragen of hij moet, daar ben ik wel een beetje klaar mee.
Echt tips heb ik dus niet.
Afbeelding
Afbeelding

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Ginny, Indigo