Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Een hond(je)

<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4506

Geregistreerd: 11 Sep 2013 18:02

Bericht 30 Aug 2020 08:53

Re: Een hond(je)

Leuk MK! Klinkt als een passend ras. Ken niemand met een markies dus geen idee hoe ze in het echt zijn :)

Mijn hond gaat in de auto vast aan een hondengordel. Hij haat opgesloten zitten maar als je een pup neemt zou ik denk ik toch een bench voor in de achterbak doen. Veiliger voor iedereen, wordt de bestuurder ook niet afgeleid. Hij vindt auto rijden fantastisch. Springt (helaas) in iedere openstaande auto haha.

Ik heb vrienden en familie die oppassen. Hier kost een uurtje uitlaten circa 10 euro en dag tarief vaak rond de 20 geloof ik. Te duur voor mij in ieder geval.
<<

Rayna

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 995

Geregistreerd: 23 Feb 2016 22:09

Bericht 30 Aug 2020 09:02

Re: Een hond(je)

Leuk! Mijn broer heeft ook een Markiesje! Ik vind het leuke hondjes, ze blaffen alleen veel ?
Wij maken de hond in de auto vast met een hondengordel. Oppas of uitlaatservice hebben we gelukkig niet nodig, hij gaat naar mijn ouders als we een hele dag werken of langer weg gaan.
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1691

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 30 Aug 2020 09:05

Re: Een hond(je)

Wij hebben een bench achterin de auto. Dat gaat prima. Langste ritten die we gemaakt hebben zijn rond de 3 uur en dat is geen probleem.

Soms zit ze bij korte ritten bij mijn benen. Dan springt ze op me om door het raam te kijken dat vindt ze geweldig. Maar dat is niet heel veilig natuurlijk dus dat doen we niet vaak.
2010 2012
<<

Elisabeth

Kletskop

Berichten: 920

Geregistreerd: 10 Jan 2019 17:59

Bericht 30 Aug 2020 12:40

Re: Een hond(je)

Onze hond zit altijd in de achterbak van de auto. Niet in bench dat zou te groot zijn. We hebben max 4 uur met hem gereden en dat gaat prima!

2x per week hebben wij een hondenuitlaat. Eerst werd hij opgehaald door een bedrijf en dan na 2.5 uur weer terug gebracht. Dat was 12,50 per keer. Nu hebben we een meisje die hem uitlaat voor 6 euro per keer. Ze wandelt soms hier in de buurt en soms neemt ze hem mee naar het bos of strand. Tijd verschilt.

Ben erg blij met onze nieuwe oppas. Het bedrijf dat hem kwam halen was ook goed, maar kreeg hem altijd zo ontzettend vies terug. Altijd modder en zwart zand. Nu is dat gelukkig niet meer.
<<

Moederkoekje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 651

Geregistreerd: 16 Jun 2015 15:05

Bericht 23 Sep 2020 17:26

Re: Een hond(je)

We hebben een optie op een pupje in Portugal, via de stichting 'Dogs and Cats on the move Portugal'.

Iemand die deze stichting toevallig kent? En tips waar we op kunnen letten? Pup wordt gevaccineerd etc voor ze deze kant op zouden komen.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 25 Sep 2020 11:33

Re: Een hond(je)

Kijk even of ze alleen maar pupjes aanbieden, of ook oudere honden. Alleen pupjes kan erop wijzen dat ze toch wist willen maken met lieve snoetjes.
Als het een podeco (podenco?) achtingen is, hebben vaak veel jachtinstinct. Dan is loslopen lastiger, dat moet goed getraind worden.
Is de pup ook al gecastreerd?
<<

Annouk.

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 152

Geregistreerd: 06 Okt 2013 20:37

Bericht 25 Sep 2020 12:48

Re: Een hond(je)

Waar ik ook op zou letten is of de pup van straat komt of dat deze in een huiselijke kring is opgegroeid. Als ze van straat komen kunnen honden soms niet wennen aan het huiselijke leven en ervaren ze veel stress/angst. Niet fijn voor de hond en voor jullie.
Stand up for what you believe in, even if you're standing alone.
Vorige

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers