Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat doet jou aan vroeger denken?

<<

Donut

Noob

Berichten: 204

Geregistreerd: 02 Dec 2018 19:58

Bericht 24 Aug 2020 19:25

Re: Wat doet jou aan vroeger denken?

Fruittella. Op vakantie op het strand in het zonnetje. Met het papiertje wat door de warmte vastgeplakt zit
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 24 Aug 2020 19:49

Re: Wat doet jou aan vroeger denken?

ChiQ schreef:Ik was vorig jaar, met mijn zoon, naar het zwembad in mijn dorp waar ik opgegroeid ben. Ik zag dus ál die fietsen staan en ik schoot helemaal vol. Daar stond mijn fietsje vroeger ook. En bij het aanzicht van al die jonge kinderen van een jaar of 12/15 die nog eigenlijk zo kinds zijn en mooi zijn en in groepjes lagen. Moest echt aan mijn eigen fijne jeugd denken. Voor mijn gevoel duurden de zomers altijd eindeloos, en kwam er geen eind aan warm weer. Op mijn middelbare school mocht je met snikheet weer in de middag een briefje van je ouders meenemen waarbij je aangaf dat je naar t zwembad mocht ipv les en mocht blijven. Ik kreeg altijd dat briefje, en 5 gulden. Je kon dan nét een patatje met saus, een roze koek en een blikje drinken halen. Dan had je precies 0,50 cent over en dan haalde je na zo'n hele middag zon en water een speedy ijsje. Die waren 0,50 cent. En dan rozig van het weer met natte haren en warme huid je ijsje opeten en fietsen naar huis. Mooie tijd.


Klinkt goed! Wij hadden een buitenbad in de wijk waar we nog wel eens na schooltijd naartoe gingen, en toen ik op de middelbare school zat ook nog wel eens in de avonduren. Was echt een heerlijk zwembad, helaas is het weg en staat er nu een school. Echt jammer. Het binnenbad is er nog wel.

En o ja, Speedy! Doet me denken aan een zomer dat we in een bungalowpark waren waar ik na het eten altijd nog naar de speeltuin mocht, dan kwam mijn moeder me altijd halen en dan mocht ik ook een Speedy. Echt het lekkerste waterijs dat er is. Bij de Hoogvliet hebben ze ijslolly's die erop lijken.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem315

Bericht 24 Aug 2020 22:52

Re: Wat doet jou aan vroeger denken?

After eight chocola doet me denken aan mijn beppe.

Cassis aan mijn pake. Altijd cassis van Hero.

Gedroogd gras en hooi brengt me terug naar mijn jeugd op de boerderij.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17368

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 25 Aug 2020 06:42

Re: Wat doet jou aan vroeger denken?

Oh door Exo moet ik ook denken aan mijn pake en Beppe en de geur en smaak van houdbare melk. Brrr.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6814

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 25 Aug 2020 07:10

Re: Wat doet jou aan vroeger denken?

Als ik kindjes met zwemvestjes zie dan denk ik direct aan de tijd dat mijn ouders een boot hadden.
Die hebben ze 16 jaar gehad en we hebben vanaf mijn 1,5 jaar altijd gevaren in de weekenden en vakanties.
Naast zwemvestjes heb ik dat ook met sluizen. Ik krijg daar helemaal een warm gevoel van.
2016
<<

Kira

Bericht 25 Aug 2020 08:21

Re: Wat doet jou aan vroeger denken?

Ohh dat jullie dit zo kunnen oplepelen!
Ik heb genoeg dingen maar vaak moet ik het eerst ruiken, of horen voor ik het me weer herinner.
<<

Anoniem304

Bericht 25 Aug 2020 09:31

Re: Wat doet jou aan vroeger denken?

Fruitella lees ik hier. Die kreeg ik vroeger na een wagenziekte pilletje, om de vieze smaak van het pilletje weg te halen haha.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6680

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:19

Bericht 25 Aug 2020 09:58

Re: Wat doet jou aan vroeger denken?

Ik ruik het niet vaak, maar paardenmelk. Mijn zusje moest dat vroeger drinken vanwege haar allergieen (vraag me niet waarom) en ik herinner me nog haar waanzinnige gekrab. Ik heb werkelijk nooit meer in mijn leven iemand leren kennen die zo haar huid kapot krabde als mijn zusje. Ze wreef haar kuiten en polsen langs de hoek van de tafel tot het bloedde.

Er is ook een haarspray die mij doet denken aan weekendjes logeren bij mijn tante en de geur van sigaren en Vergulde Hand aftershave doet mij aan mijn vader van vroeger denken.

En de geur van garnalen aan lange vakanties op Ameland, Passoa aan vakanties in Frankrijk.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43701

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 25 Aug 2020 10:22

Re: Wat doet jou aan vroeger denken?

Savi schreef:Fruitella lees ik hier. Die kreeg ik vroeger na een wagenziekte pilletje, om de vieze smaak van het pilletje weg te halen haha.


Ik heb Fruitella gekocht voor in de vluchttas omdat het me zo aan vroeger deed denken!
Die had m'n tante altijd mee op wintersport en dan kregen we er eentje in de ski lift als we slap werden van de hoogte. Of Sugus, van die Zwitserse snoepjes. Hmm.. Oeh en Parfait, Zwitserse leverworst uit tube. Dat wil ik wel echt weer een keer eten!
Let's discover the world together.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11388

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 25 Aug 2020 10:23

Re: Wat doet jou aan vroeger denken?

Sigaren en pijp lucht, perzik snoepjes en 7 up (die we mixten met koffiemelk) aan mijn opa en oma.
Wuppies aan mijn andere opa (die maakte ze)

Verder kan ik, net als Kira, niet zo 123 dingen oplepelen!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem326

Bericht 25 Aug 2020 10:24

Re: Wat doet jou aan vroeger denken?

Ik moest laatst pinnen en toen dacht ik opeens aan stappen. Ik heb echt nooit contact geld bij me. Maar vroeger pinde ik altijd voordat ik uitging. Betalen jongeren nu in de kroeg contactloos? Of pinnen ze nog steeds geld?
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17368

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 25 Aug 2020 10:46

Re: Wat doet jou aan vroeger denken?

Alles kan met pin HG!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Meg

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1753

Geregistreerd: 20 Sep 2013 11:14

Bericht 25 Aug 2020 11:06

Re: Wat doet jou aan vroeger denken?

Albert Heijn heeft van die schoonmaakdoekjes met bloemengeur en die geur doet me zo ontzettend denken aan het Oilliygeurtje.
Moet steeds denken aan de Tina-dag (daar kon je het geurtje kopen) en een vriendschap. Met haar kocht en droeg ik het luchtje.
🩷 jan '16
💙 nov '18

instagram.com/draag_handgemaakt
<<

Anoniem326

Bericht 25 Aug 2020 11:08

Re: Wat doet jou aan vroeger denken?

Zora schreef:Alles kan met pin HG!


Je zou het denken. Maar ik moet contact betalen bij de pluktuin.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3726

Geregistreerd: 01 Jan 2015 13:05

Bericht 25 Aug 2020 12:08

Re: Wat doet jou aan vroeger denken?

Pepermunt van King doet me aan mijn oma denken.
De ijscoman die nu in de buurt rondrijdt doet me aan mijn eigen jeugd denken waarbij we elke zomer voor een duppie heerlijke ijsjes bij hem haalden.
Vers gemaaid gras doet me denken aan de kampeerzomers en jeugdkampen van vroeger. Ik ruik de camping dan weer.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17368

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 25 Aug 2020 12:20

Re: Wat doet jou aan vroeger denken?

HollyGolightly schreef:
Zora schreef:Alles kan met pin HG!


Je zou het denken. Maar ik moet contact betalen bij de pluktuin.


Haha ja nee ik bedoel in de kroeg ?
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem325

Bericht 25 Aug 2020 12:42

Re: Wat doet jou aan vroeger denken?

Ik heb het ook met het geurtje Charlie Silver. Die had ik als puber altijd. Een tijd terug zag ik 'm weer ergens, maar nu ruikt ie toch niet meer zo lekker als toen haha.
<<

Anoniem307

Bericht 25 Aug 2020 22:19

Re: Wat doet jou aan vroeger denken?

De loempia van de loempiaman. Ik ben opgegroeid met het gegeven dat ik elke zaterdag één loempia kreeg. We zijn minstens dertig jaar verder (de loempiaman staat er inmiddels al vijfendertig jaar) en telkens als ik een bapao of kerriepastei bestel, want dat was vroeger echt te duur om te krijgen, moet ik denken aan mijn eerste loempia. We hebben vorig jaar de dochter van mijn man meegenomen naar de loempiaman en zij smulde er net zo van als ik dat deed op haar leeftijd. :)
<<

Anoniem295

Bericht 25 Aug 2020 22:40

Re: Wat doet jou aan vroeger denken?

- Kleine King pepermuntjes, die had mijn opa altijd.

- Pannenkoeken, die bakte ik vroeger altijd met met mijn oma. Ik heb mezelf voorgenomen om elk jaar op haar verjaardag pannenkoeken te eten.

- Bij mijn andere opa en oma werd binnen altijd gerookt. Hoewel ik het super vies vond, kom ik soms nog wel eens bij mensen binnen, vooral oudere mensen, waar diezelfde geur hangt en dan zie ik meteen de keuken en eettafel van mijn opa en oma voor me. Ik kan het niet omschrijven, het is niet alleen rookgeur maar nog een bepaald ander geurtje ‘erbij’. Nouja lekker vaag dus.

- fluitenkruid, die bloemetjes. We moesten vroeger altijd door de polder naar school fietsen en als het fluitenkruid in de berm in bloei stond dan probeerden we die al fietsend te ‘plukken’. Mocht nooit van mijn moeder maar daar trok ik me natuurlijk niks van aan ☺️

- Dummies, Smarties en koetjesrepen. Vooral die Dummies, in één keer dat hele doosje in je mond gieten, haha.

- ohja en vroeger had je en bepaald soort babyzeep denk ik, dat werd voor elk neefje en nichtje van mij gebruikt. Ik ben de oudste van al mijn neefjes een nichtjes en iedere keer als we ergens op kraamvisite gingen rook ik weer datzelfde geurtje bij de baby. Vond dat zo lekker. Volgens mij was het gewoon Zwitsal, maar rook de Zwitsal van vroeger totaal anders dan nu. Ik zou nog altijd een keer een zeepje/douchegel ofzo met dezelfde geur willen vinden maar ik kom het uiteraard nergens meer tegen. Jaren geleden trouwens wel in Canada, een stuk zeep van Avène of Aveda, ik weet het even niet precies meer. Jammer.
<<

Anoniem307

Bericht 25 Aug 2020 22:52

Re: Wat doet jou aan vroeger denken?

Ow, ik heb er ook nog wel meer.

Bij opa en oma wit brood eten met gekleurde hagelslag. Alleen daar was het lekker.

Andere oma kocht elk jaar chocoladesigaretten. Mijn moeder kocht ze ook weleens als oma te druk was met bingo of het tijd was voor sinterklaas. Maar dat was niet lekker. :P

Gestoofde peren bij opa en oma en dat ik er elke keer tussenuit naaide. Want dat was en is niet lekker. Als ik gestoofde peren zie, dan blegh, weet ik weer waarom ik naar huis ging.

Pizza. De tantezegger van mijn moeder, mijn moeder is ouder :P , heeft een eigen pizzeria. Ik mocht toen mijn eigen pizza's maken. Pizza's, omdat ik er wel drie bambino's op kon. Ze bestaan nog steeds en binnenkort gaan we met mijn neef terug.

Pindasaus, de moeder van mijn neef maakte de lekkerste pindasaus. Van pindakaas, melk, sambal en ketjap. Telkens als ik haar recept probeer na te maken, smaakt het nergens naar.

Dagje Harderwijk en dan via de zee een pretpark binnen zien te komen. En dan bij de uitgang merken dat de poorten openstaan en we gewoon via de looproute naar binnen hadden kunnen lopen.

Mijn oom was fan van Koos Alberts en ik mocht hem graag, dus was ik ook fan. Ik kan echt alles meezingen.

De geur van Ariel met wasverzachter, precies de geur die mijn moeder altijd aan de handdoeken gaf. Vond het zo lief dat de dochter van mijn man tegen me zei "Isles, wat ruiken jouw handdoeken lekker". Nou dat is toch wel de bedoeling, of ben ik daarin één van de weinigen? Denk het niet trouwens haha.

En mijn andere opa, de schilder. Ik heb veel van zijn kunst in mijn huis hangen. En telkens als ik naar zijn kunst kijk, dan denk ik aan de dag waarop ik chippies kapot mocht trappen op het tapijt en oma daar boos van werd. Opa vond het fantastisch. Achteraf realiseer ik me dat hij niet degene was die het mocht opruimen. :)
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6121

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 26 Aug 2020 07:54

Re: Wat doet jou aan vroeger denken?

Bijzonder hoe dat werkt. Als ik een bepaalde bloesem ruik zit ik weer Als 6-jarige bij mijn moeder achterop de fiets.

Toen ik mijn man op mijn 16e leerde kennen droeg hij een bepaald geurtje. Hij draagt nu verschillende geurtjes maar voor mij draagt hij het nog steeds in het weekend of bij speciale dingen, brengt me weer helemaal terug naar toen.
<<

Anoniem321

Bericht 26 Aug 2020 15:47

Re: Wat doet jou aan vroeger denken?

Als ik op een warme onbewolkte dag het geluid van een (klein) vliegtuig hoor, brengt me dat terug naar de zomervakanties in mijn basisschooltijd waarin ik heerlijk speelde en genoot van mijn vrijheid.

Als ik natgeregend ben en thuis droge kleding aan doe en vervolgens een kop thee drink, dan doet dat me ook zo aan vroeger denken als ik bijvoorbeeld natgeregend was op mijn fietstocht terug van school en mijn moeder mij een kop thee gaf.

Ik heb ook een aantal triggers die minder leuke herinneringen boven brengen, Dat is als ik bijv langs mijn oude basisschool rijd of het liedje Final countdown van Europe hoor, dan denk ik terug aan bepaalde kinderen in mijn basisschooltijd die mij pestten.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4409

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 26 Aug 2020 18:56

Re: Wat doet jou aan vroeger denken?

Hier ook fruitella, die hadden we altijd in de auto als we op vakantie gingen.

Gewone smarties, het bruine zakje, en kinder surprise. Die kregen we vaak op zondag bij opa en oma.

Het liedje 'ik ben een kerstbal'. Mijn zusje heeft vroeger het cassettebandje hiervan gekregen en nu luistert mijn dochter het ook (via Spotify dan ?) dan denk ik steeds aan de decembermaand bij ons thuis.

Mijn moeder heeft heel veel kinderboeken van vroeger bewaard en die haalt ze nu tevoorschijn voor de kleinkinderen, dan denk ik altijd aan de voorleesmomentjes na het middageten thuis. We aten toen altijd warm tussen de middag en daarna ging mijn moeder voorlezen.
december 2016
juli 2019
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17368

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 27 Aug 2020 06:46

Re: Wat doet jou aan vroeger denken?

Jaaa die hele cd van Bert en Ernie is fantastisch!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem295

Bericht 27 Aug 2020 10:03

Re: Wat doet jou aan vroeger denken?

Ohja als ik sprookjesluisterboeken ergens op een rommelmarkt zie liggen, van die rode, dan denk ik altijd aan vroeger. We hadden ze volgens mij niet allemaal, maar wel veel, en ik luisterde en keek ze altijd als ik ziek was (en dat was vroeger helaas vrij regelmatig). Vooral het verhaal van Heidi en het sprookje van het meisje met de zwavelstokjes was favoriet.

Verder hadden we ook veel Disney Club boeken, die las ik ook graag. Oh en ik herinner me dat we vroeger een boekje hadden van Goudlokje en de drie beren wat ik een heel fijn boekje vond. Toen zal ik 5 of 6 geweest zijn ofzo.

En 'Ik ben vandaag zo vrolijk' van Herman van Veen. Alfred J Kwak vond ik maar stom maar het liedje vond ik altijd heel fijn. Ik zing hem tegenwoordig ook nog best regelmatig, trouwens.
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers