Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Auto: private lease of kopen?

<<

Anoniem296

Bericht 22 Aug 2020 15:33

Auto: private lease of kopen?

Wij wonen in een stad en hebben alles binnen fiets afstand. Normaal gesproken maken we gebruik van Greenwheels als we een auto nodig hebben om bijvoorbeeld naar familie te gaan.
Maar nu corona doorzet zitten we erover te denken een auto te kopen. Vooral omdat we gebruik kunnen maken van vakantiehuisjes van vrienden en familie in het buitenland. Het geeft vrijheid om spontaan die kant op te rijden, zonder steeds een auto te moeten huren.

Ik heb gekeken naar tweedehands auto's, maar zie ook de optie van private lease langskomen. Heeft iemand hier ervaring mee? Hebben jullie andere tips waar op te letten, websites die me op weg kunnen helpen? We zijn op zoek naar een praktische stadsauto zodat we wel makkelijk kunnen parkeren thuis.
<<

Janne

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:08

Bericht 22 Aug 2020 18:01

Re: Auto: private lease of kopen?

Mijn vriend least zijn auto via justlease en is daar erg tevreden over. Hij heeft nooit hele splinternieuwe auto's, maar auto's waar net de kop vanaf is qua km's.
Let wel goed op het aantal vrije km's en wat je moet bijbetalen als je over die km's heen gaat. Vriend heeft een contract waarbij hij geloof ik iets van 1.500 vrije km's heeft per maand. Hij rijdt nu een Toyota Aygo uit 2018 voor €250 per maand.
<<

Anoniem296

Bericht 22 Aug 2020 18:05

Re: Auto: private lease of kopen?

Thanks Janne! Ik ga even een kijkje nemen bij Justlease.
<<

Anoniem295

Bericht 22 Aug 2020 18:27

Re: Auto: private lease of kopen?

Wij leasen een Renault Clio, via de Renault dealer zelf geregeld. Ik vind het fijn, geen onverwachte uitgaven, maar het is wel een enorme smak geld. Als je het geld hebt, zou ik je toch aanraden om een auto te kopen. Ook als je van plan bent binnenkort een nieuwe hypotheek af te sluiten, zou ik niet gaan leasen.
Ik heb trouwens geen spijt van ons leasecontract, vooral omdat onze spaarrekening niet toereikend was om echt een goede auto te kopen die betrouwbaar genoeg is om lange afstanden mee te rijden (familie aan de andere kant van het land). Voor ons was dit dus de beste oplossing. Maar als dit leasecontract afloopt dan zou ik toch liever een occasion aanschaffen denk ik, waar net het nieuwe vanaf gereden is.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers