Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Herkent iemand dit?

<<

ChiQ

Bericht 04 Nov 2013 14:26

Herkent iemand dit?

Misschien ben ik wel getikt hoor, maar soms dan heb ik al in de ochtend al geen zin meer in moederen. Julian is nu in een fase dat hij letterlijk niet meer te houden is, hij klimt overal op (en valt er vanaf...) staat op aan de tafel, loopt rondjes eromheen waardoor hij alles eraf gooit, is ook niet zo erg, niets kan breken of hem pijn doen, hij trekt zo'n 231x per dan stekkers eruit, heeft van de week voor de 10de keer de grote sta lamp omgegooid en toen ging die kapot, moesten gisteren een nieuwe halen, gelukkig bij de Ikea. Hij trekt als je niet oplet dat de laptop ver genoeg geschoven is, zo de laptop van het bureautje af, boeken scheurt hij in ontelbare stukjes, trekt keukenkasten open, klimt de trap op. As we speak heeft hij voor de zoveelste keer zijn boxlade open gemaakt en gooit alles eruit, trekt alle billendoekjes een voor een eruit, klimt in de shutters en waag het om nee te zeggen dan gaat hij heel theatraal zich op de grond werpen en met zijn hoofd op zijn armen huilen en daarna kwijl uitvegen op de grond. Hij is obsessed met wielen van auto's, zijn wagen, en alle rest waar maar een wieltje onder zit, dus als hij de kans krijgt de gang in te komen gaat hij aan die vieze wielen likken.. Soms ben ik het zó ontzettend zat. Nu zit hij onder mijn stoel aan mijn been te trekken. Als we was gaan ophangen dan trekt hij mijn rek om, als hij de koelkast hoort gaat hij er pal voor zitten.. Vandaag is weer zo'n dag. Ik kan zo weinig hebben. Julian slaapt bijna niet, in de ochtend 30 minuten, dus dan ga ik douchen en rustig eten, en in de middag heel soms met heel veel moeite een half uurtje maar echt met moeite. Eerst moet ik hem ontelbare keren terug leggen. En dan doe ik mijn huishouden. We kunnen nu ook niet wandelen omdat het weer er niet naar is. Echt alles is een strijd met Julian, aankleden? Hij huilt alsof hij wordt mishandelt, verschonen? Huilt alsof hij vermoordt wordt. Eten? Hij werkt alles zo naar buiten, gaat ermee lopen smeren, in zijn haar, kinderstoel, kleding..

Ik heb zo weinig tijd voor mezelf. Is dit normaal? Hij kan zich hooguit 15 minuten vermaken alleen maar gaat daarna echt jammeren. Ik werk ook niet dus ik heb Julian elke dag om me heen. Mijn man doet heel veel als hij er is na werk maar dan ben ik met het eten bezig en afruimen etc en speelt hij met Julian en daarna gaat Julian slapen maar ik ben daarna niet te genieten. Ik ben serieus gewoon kapot van zo'n dag. Ik zie ook eigenlijk weinig oplossingen.

Op het consultatiebureau zeggen ze dat het een actief en nieuwsgierig kind is en dat ik 'er door heen' moet maar wat de f is dat voor advies? Ik ben moe, niet te genieten, snauw echt veel..Kan iemand mij misschien wat tips geven? Of in ieder geval jou situatie schetsen? Het lijkt wel of ik als enige een dondersteen heb en de rest lief slaapt..

Ik ben dolbij dat hij er is, hij is absoluut een verrijking in ons leven maar ik snap naar gewoon een hele dag geen Julian.
<<

Anoniem57

Bericht 04 Nov 2013 14:32

Re: Herkent iemand dit?

Ik had én heb precies hetzelfde, rustig corrigeren werkt hier ook niet, het vergt alle kracht om haar te kalmeren en te corrigeren. Daarom vonden wij dat eerste jaar ook zo belachelijk zwaar. Het enige is dat L wel goed slaapt, dat is het enige wat ons erdoorheen sleept.

Is er geen mogelijkheid hem toch een dag naar de opvang te doen per week? Heb jij een dag vrij per week, en hij vriendjes en vriendinnetjes om mee te spelen, ze leren natuurlijk ook van elkaar.
<<

Steep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2940

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:52

Woonplaats: Arnhem

Bericht 04 Nov 2013 14:38

Re: Herkent iemand dit?

Wat ik probeer te doen is af en toe een dagje echt voor mezelf te plannen (hetzij met een vriendin of alleen). Zo'n dag als jij hebt nu, had ik afgelopen vrijdag. Hij werd al sjago wakker, niks was goed. Brood en yoghi vlogen door de kamer. Slaan, mij, de hond. Gooien met spullen. Gillen, huilen, drammen. Niks was goed. Ik kan dan niks met m. Ik kan m niet ombuigen, tenzij ik 24/7 dora opzet en laat ik dat nou net niet willen. Als het echt heel erg is zet ik Dora aan en ga ik ff douchen, zelf even ontspannen. Maar zoals ik het lees kun je Julian nog niet alleen laten dus dat is voor jou geen optie. Hij is nu bijna een jaar toch (10 maanden?). Wil hij nog in de box?

Na zo'n dag ben ik ook echt kapot en lig ik om 20.30 in bed. Niet gezellig nee, maar of ik nou op de bank slaap of in bed, mijn man heeft niks aan me.

Verder is het hopelijk echt een fase..
Ruben: 22-07-2011
Mirthe: 25-12-2013
<<

Anoniem85

Bericht 04 Nov 2013 14:42

Re: Herkent iemand dit?

Heel herkenbaar je verhaal, enige voordeel bij mij is dan mijn zoontje minstens 3 uur slaapt overdag, verdeeld over 2 slaapjes. Daarnaast zit ik in een depressie en lijkt alles nog 10x zwaarder en kan ik het ook niet hebben als er eten op de grond wordt gegooid terwijl ik nes alles met pijn en moeite gedweild heb, dat soort dingen kan ik heel slecht hebben.

Tips om rust te krijgen;
Ik werk drie dagen, daar geniet ik van, ben ik geen moeder.
Op vrije dagen, zet ik hem gerust een half uur voor de tv vast gesnoerd in zijn maxi cosi, dit klinkt heel zielig, maar hij geniet van de tv, we hebben geen box meer, en zo kan ik even aankleden of in de keuken het een en ander opruimen.
Veel samenspelen voorkomt hier echt vervelend gedrag.
Omkleden doe ik als volgt. De luier verschoon ik op de commode, wassen ook, daarna romper en kleding aan doe ik op ons bed. Maken we er een spelletje van, is vermoeiend maar scheelt wel een hoop strijdt.
Dingen waar hij niet aan mag komen zet ik zoveel mogelijk buiten hand bereik, de rest blijf ik consequent nee zeggen of uhuh. Vriendin van mij verklaart me voor gek dat ik alles wegzet, zij vindt dat ze het maar moeten leren, maar ik heb de rust ook nodig dat hij zonder gevaar kan spelen.
Verder denk ik af en toe ook een dag voor jezelf nemen, maar dat doe ik zelf ook nooit, maar misschien dat dat wat rust geeft?
<<

Artemis

Bericht 04 Nov 2013 14:44

Re: Herkent iemand dit?

Ah joh, het duurt een paar jaar, maar dan heb je het ergste wel gehad :cheering:

Herkenbaar hoor, het wordt echt wel beter, maar kleine kinderen zijn vermoeiend, zeker als je daarnaast niets te doen hebt. Ik ben nu ook thuis, maar ik heb grote kinderen die naar school gaan en dus tijd zat voor mezelf.

Werken was wel echt mijn redding toen ze klein waren :)
<<

Artemis

Bericht 04 Nov 2013 14:44

Re: Herkent iemand dit?

En ducttape, ducttape helpt altijd.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 04 Nov 2013 14:46

Re: Herkent iemand dit?

Slaapt hij in de wagen wel? Ik ging met Ezra vaak naar de bibliotheek, dan ging ik op de achterste rij waar toch niemand was heen en weer lopen tot hij sliep en dan ging ik daarna lekker met hem in de wagen aan een tafeltje zitten lezen tot hij weer wakker was. Dat kan ook met slecht weer.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem25

Bericht 04 Nov 2013 14:46

Re: Herkent iemand dit?

Als hij goed kan kruipen en klimmen, zou je ook eens een ochtend naar balorig kunnen gaan. Daar hebben ze een speciaal gedeelte voor baby's met zachte foam dingen waar ze op kunnen klimmen. Dan kan hij wel zn energie kwijt en hoef jij niet de hele tijd te corrigeren. En daarna volgde bij ons altijd uitputting waardoor hij ineens een uur sliep...

Verder is het vooral uitzitten en zorgen dat je spullen ergens veilig staan. Luuk klom ook op de krabpaal, heeft het scherm van de laptop gesloopt, was elke dag op oorlogspad. Nu gaat het echt beter en kan hij ook gewoon heel lief en rustig spelen.
<<

Anoniem85

Bericht 04 Nov 2013 14:48

Re: Herkent iemand dit?

Aimee schreef:Als hij goed kan kruipen en klimmen, zou je ook eens een ochtend naar balorig kunnen gaan. Daar hebben ze een speciaal gedeelte voor baby's met zachte foam dingen waar ze op kunnen klimmen. Dan kan hij wel zn energie kwijt en hoef jij niet de hele tijd te corrigeren. En daarna volgde bij ons altijd uitputting waardoor hij ineens een uur sliep...

Verder is het vooral uitzitten en zorgen dat je spullen ergens veilig staan. Luuk klom ook op de krabpaal, heeft het scherm van de laptop gesloopt, was elke dag op oorlogspad. Nu gaat het echt beter en kan hij ook gewoon heel lief en rustig spelen.

JA inderdaad ballorig, wat een uitkomst is dat.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 04 Nov 2013 14:49

Re: Herkent iemand dit?

Ballorig of iets soortgelijks is een goed plan. Wel checken of het geen vakantie is, want dan is het een regelrechte hel. In die indoorspeeltuinen waar ik ben geweest, komen die grote kinderen dan ook gewoon in het gedeelte voor de kleintjes en zijn dan ontzettend ruw en onvoorzichtig.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem66

Bericht 04 Nov 2013 14:49

Re: Herkent iemand dit?

Afbeelding
<<

Anoniem83

Bericht 04 Nov 2013 15:00

Re: Herkent iemand dit?

Ja herkenbaar. Hier is de jongste ook zo'n handenbinder. Ik probeer er op zo'n dag even uit te gaan. lekker in de kinderwagen, lekker rustig. Hij is al zo sinds dat hij een maand of 8 is en het duurt gewoon voort (nu 15 maanden), alles opentrekken, leegtrekken, op klimmen, ruzie maken met zijn zus (afpakken en haren trekken) enz. enz.
Gaat gelukkig voorbij. Ik ben af en toe heeeeeeeeeeeeel blij dat we in Nederland zijn en ze even naar opa en oma kunnen.
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2886

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 04 Nov 2013 15:06

Re: Herkent iemand dit?

Wat Luce zegt. :laughcry:

Ik heb ook een tijd gehad dat het hier net zo moeizaam ging, ik was soms ook de wanhoop nabij. Maar nu is het alweer een paar maanden zoveel beter! Hij kan beter communiceren, luistert veel beter en ik heb ook geleerd me iets minder snel op te laten naaien. Er zijn uiteraard nog steeds genoeg momenten dat ik hem wel achter het behang kan plakken, maar in vergelijking met een half jaar geleden is het echt pais en vree hier in huis. Dus ik hoop dat het bij jou ook snel weer beter wordt, weet hoe frustrerend het is om midden in die ellende te zitten en dan ook nog 's zowat 24/7 omdat je niet buitenshuis werkt. Tot die tijd... doorzetten, proberen adem te halen en zo vaak als kan J. even uitbesteden zodat jij een paar uurtjes of een hele dag voor jezelf hebt. Sterkte! :hug:
<<

Anoniem7

Bericht 04 Nov 2013 15:07

Re: Herkent iemand dit?

Haha, sorry, ik moet er eigenlijk om lachen om de manier waarop je het omschrijft :) Ik denk dat J. z'n kind-zijn gewoon vreselijk aan het uitbuiten is. En ookal is het geen weer om naar buiten te gaan, schaf een goedkope desnoods tweedehands buggy aan, regenkleding voor hem en voor jou en ga desnoods toch maar. Waarschijnlijk ligt hij helemaal dubbel als mama keihard in de plassen stampt en het water langs zijn buggy heen tegen z'n wangetjes spat :wink: En hij wordt er hopelijk nog een beetje moe van ook.

Op m'n werk zijn ze ook wel eens zo, dan stuur ik ze ook gewoon naar buiten. Weer of geen weer. Alleen met onweer laat ik hoe dan ook ze binnen.
<<

ChiQ

Bericht 04 Nov 2013 15:11

Re: Herkent iemand dit?

Haha, Artemis, inderdaad Duct tape! Ik heb wel een paar rollen nodig want hij is ook echt beresterk. Het punt is ook misschien een beetje dat ik het te goed wil doen. Mijn moeder zegt ook dat ik hem niet 4x op een dag hoef om te kleden als we gewoon thuis zijn *dat doe ik wel en vervolgens baal ik van de enorme was* maar ik vind het zo onfris als hij er vies en smoezelig uitziet. Mijn man zegt heel makkelijk: nou dan eet je niet, ook goed. Ik ga dan lopen pushen/moeilijk doen, spelletje ervan maken, terwijl mijn man meteen er al klaar mee is en hem dan uit de stoel tilt en op de grond zet.

Het zorgt ook wel voor grappige situaties, Julian vindt de hengsels van mijn tas heel leuk dus hij lag daar lief op de grond mee te spelen en ik de grote boodschappen opruimen. Op een gegeven moment hoor ik: 'Mmm, mmm, mmmm' dat doe thij dus als hij iets lekkers eet. Ik keek dus om, zat hij daar op de grond, hij had die middag wortelchips van Goodies en die had ik vlug in mijn tas gedaan na het afrekenen omdat het dus open was.. had hij alle chips op de grond gegooid en zat te eten haha. Ik moet er nog om lachen.

Ik moet ook misschien gaan werken maar ik wil dan graag 3 dagen, voor 3 dagen werk zal ik hooguit 1500,- verdienen en dan moet ik wel een goede baan vinden, maar omdat we boven een inkomensgrens zitten kost dat ons bij onze opvang voor 3 dagen 1134,- dus dat loont totaal niet. Mijn man zegt dan wel dat ik niet werk voor het geld, maar dat is onzin. Natuurlijk werk je dan voor het geld en verdienen is wel de motivatie want anders doe je het ook nergens voor..

Julian hebben is leuker dan ik ooit had kunnen denken maar het is ook zwaarder dan ik ooit had kunnen bedenken.
<<

ChiQ

Bericht 04 Nov 2013 15:14

Re: Herkent iemand dit?

HAHAHA Luce, ik moet keihard lachen!! Die ga ik facebooken. Het is inderdaad een monster.

En ballorig, ik zou daar heel graag heen willen maar mijn nicht zei dat het geen plek is voor een baby. Misschien toch maar doen als er zo'n babystuk is.
<<

Anoniem83

Bericht 04 Nov 2013 15:17

Re: Herkent iemand dit?

Kids zijn inderdaad heel leuk, maar inderdaad zwaarder dan ik ook dacht. Wat LG ook zegt, zodra ze beter kunnen communiceren wordt het beter. En zelf wat makkelijker worden helpt denk ik ook wel.
<<

Anoniem193

Bericht 04 Nov 2013 15:22

Re: Herkent iemand dit?

Ik sluit mij even aan bij Luce ;)

Chiq, ik zou gewoon ballorig doen, zeker nu er geen vakantie meer is, is het op de ochtenden heerlijk rustig en zul je maar met een paar anderen daar zijn. Zelf ging ik regelmatig met de jongste, dat was echt een verademing.

Dure opvang btw, bij ons kost 1 dag per week 287 euro per maand. Dat is 10 uur per dag.
<<

ChiQ

Bericht 04 Nov 2013 15:23

Re: Herkent iemand dit?

Alibi schreef:Ik sluit mij even aan bij Luce ;)

Chiq, ik zou gewoon ballorig doen, zeker nu er geen vakantie meer is, is het op de ochtenden heerlijk rustig en zul je maar met een paar anderen daar zijn. Zelf ging ik regelmatig met de jongste, dat was echt een verademing.

Dure opvang btw, bij ons kost 1 dag per week 287 euro per maand. Dat is 10 uur per dag.


Ja ik vind het ook heel erg duur, maar het is wel de beste uit onze buurt.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 04 Nov 2013 15:24

Re: Herkent iemand dit?

Oh, ik word al af en toe zo moe van het voor L. zorgen de hele dag, zeker op 'van die dagen' en dan kan hij nog niet eens lopen, kruipen of weet ik veel wat, hij eet goed (normaal gesproken) en huilt niet om alles. Moet je nagaan!

Ik zou inderdaad gewoon tóch naar buiten gaan al is het prut weer, of naar plekken waar hij zich uit kan leven zonder je huis te mollen.
En ik probeer ook relaxed te zijn. Hij zal heus geen honger lijden als hij een keer niet eet (kijk maar hij vist zelfs de chips van de grond ;-)) en als hij vies en smoezelig is en je trekt hem iets schoons aan en het moet een uur later weer dan is dat vrij nutteloos want dan heeft hij effectief maar weinig tijd een echt schoon shirt aan. Kinderen worden nu eenmaal vies. Ik trek L. 's ochtends iets schoons aan en vervang het alleen als het echt drijfnat is of er poep aan zit of zo.

Maar goed, nogmaals, ik vind het ook niet altijd tof. En ik snap je gevoel rond het werken wel, dat schiet natuurlijk gewoon niet op en ik vind het zelf ook stimulerend als ik geld verdien, dat is gewoon een van de dingen waar je het voor doet. Ik tenminste wel.
<<

Anoniem124

Bericht 04 Nov 2013 15:28

Re: Herkent iemand dit?

Sjiek, hier hebben we dit gedaan in het kader van pick your battles:

Stopcontacten dicht gemaakt
Stekkers buiten bereik
Stalampen tijdelijk elders in huis ondergebracht
Babydolfijn snap gebruik in een la
Laptop hoog en droog op de eettafel
Ipad en iPhone tussen de spleten van de bank indien niet in gebruik :lol:
Traphekje in de deur van de woonkamer zodat ze er uit uit kunnen
Van die anti baby klemmen in de lades zodat ze die niet open krijgen
Stoel staat tegen de muur zodat ze er niet over donderen bij het klimmen
Boekenplanken zo vol gepropt dat ze niet sterk genoeg zijn de boeken eruit te trekken

Uhm moet ik doorgaan?

Anyway, de woonkamer is dus vrij babyproof omdat ik anders gek werd. Ja, ze koeten leren dat niet alles mag, maar dat doe ik wel een andere keer want we hadden hier de hele dag een snert sfeer omdat ik de hele dag nee liep te roepen.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 04 Nov 2013 15:33

Re: Herkent iemand dit?

Cheese schreef:Babydolfijn snap gebruik in een la


Heuh?
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem124

Bericht 04 Nov 2013 15:34

Re: Herkent iemand dit?

Huhh jeeeeemig ik kan niks met m'n ipad
<<

ChiQ

Bericht 04 Nov 2013 15:34

Re: Herkent iemand dit?

Cheese schreef:Sjiek, hier hebben we dit gedaan in het kader van pick your battles:

Stopcontacten dicht gemaakt - check
Stekkers buiten bereik - niet check, is maar op 30 cm van de grond, was nog duur ook om als meerwerk te doen. 2x afgezet dus. Kind zit er de hele dag aan.
Stalampen tijdelijk elders in huis ondergebracht - geen optie. Pikdonker hier na 17:00
Babydolfijn snap gebruik in een la - He, dat is een heel goed idee.
Laptop hoog en droog op de eettafel - Check
Ipad en iPhone tussen de spleten van de bank indien niet in gebruik :lol: :cheering:
Traphekje in de deur van de woonkamer zodat ze er uit uit kunnen - dat is een goed idee.
Van die anti baby klemmen in de lades zodat ze die niet open krijgen - Ik zag ze net inderdaad op de babyparksite
Stoel staat tegen de muur zodat ze er niet over donderen bij het klimmen - de stoelen hier zijn niet te tillen dus hij mag er wel op, maar hij dondert er zo af.
Boekenplanken zo vol gepropt dat ze niet sterk genoeg zijn de boeken eruit te trekken - wij hebben geen boeken in de woonkamer maar hij had zich er aan vergrepen toen ik een boek had laten slingeren.

Uhm moet ik doorgaan?

Anyway, de woonkamer is dus vrij babyproof omdat ik anders gek werd. Ja, ze koeten leren dat niet alles mag, maar dat doe ik wel een andere keer want we hadden hier de hele dag een snert sfeer omdat ik de hele dag nee liep te roepen.



Thnx voor de tips haha ik heb het aangevuld.
<<

Anoniem124

Bericht 04 Nov 2013 15:34

Re: Herkent iemand dit?

Moet zijn: babydoekjes na gebruik in de la
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers