Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Camper-klets en tips topic

<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 20 Aug 2020 10:45

Camper-klets en tips topic

Na, of eigenlijk tijdens onze vakantie hebben we besloten de camper die we huurden, te kopen.
Momenteel staat ie nog op de tijdelijke camping, maar eind september wordt ie officieel van ons.

Ik ben me natuurlijk al helemaal gek aan het maken qua opknappen en inrichten. Van buiten is ie vlak voor de zomer helemaal geschilderd dus daar doen we vooralsnog niks aan.
Van binnen is ie nog helemaal origineel (lees: bruin). Enerzijds wil ik het originele wel behouden, hij stond ook te huur als "de bruine beer". Vonden we wel grappig. Bruin wordt dus wel het uitgangspunt, maar gecombineerd met wit.
Het opknappen zal dus niet verder gaan dan een lik verf, nieuwe gordijnen, mooi beddengoed etc.

Zijn er meer meiden in het bezit van een camper?
Heb je er veel aan gedaan om het naar je zin te maken?

Het lijkt me leuk om wat tips uit te wisselen (wat is bijv. super handig om mee te nemen, of wat juist niet?) of toffe camperplekken te delen etc.

Onze eerste trip staat op de planning in de herfstvakantie. Nog geen idee waar we naar toe willen en kunnen (vanwege de corona situatie), dus daar zijn tips ook welkom voor!


Dit is 'm :) (let niet op de troep; heb snel foto's gemaakt toen we aan het inpakken waren). Aan de achterkant zit een 2persoons bed en boven de stoelen aan de voorkant is een 2persoons hefbed. Alleen daar heb ik geen foto's van.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem295

Bericht 20 Aug 2020 10:59

Re: Camper-klets en tips topic

Oh dit lijkt me zoooo cool! Één keer eerder op vakantie geweest in een camper, in Canada en dat was zo fijn. We zouden best een camper aan willen schaffen. Misschien voor in de toekomst, nu hebben we andere prioriteiten. Maar ik ga dit topic wel volgen, jullie plaatsen toch ook wel pimp-my-camper foto's?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 20 Aug 2020 11:43

Re: Camper-klets en tips topic

Wat leuk Ooh La La! Dat klinkt ook echt als een super tof opknap project. Niks voor mij ? maar zeker wel voor jou!

Weet je al wie waar gaat slapen?

Wij hebben vorig jaar natuurlijk een camper gehuurd en ik vond 't heerlijk dat O z'n eigen kamertje had. Maar je hoort ook genoeg mensen waarbij de kinderen gewoon prima in dezelfde ruimte slapen.

Durf je er zelf in te rijden ook? Dat vond ik eerst wel een dingetje (onze huur camper was 10 meter!) maar uiteindelijk heb ik de halve vakantie gereden. Was wel ander soort vakantie natuurlijk, echt een road trip dus elke dag rijden, ipv langer op één plek staan. Dat is ook direct wel het nadeel van een camper tov een caravan denk ik, dat je je huisje ook echt mee moet nemen als je gaat rijden. Dat hebben wij uiteindelijk wel als hinderlijk ervaren.

Het lijkt me heerlijk aan een eigen camper dat je echt je eigen spulletjes kunt gebruiken. Ik zou zelf zorgen voor genoeg (bamboe of melamine) servies, genoeg handige keuken dingetjes zoals flesopener enzo. En in de badkamer misschien handige bakjes maken per persoon zodat iedereen duidelijk z'n spulletjes heeft zonder dat het een chaos wordt? En een aparte speelgoed kast voor de meiden maken. Goed overzichtelijk houden. Bij ons merkten we na verloop van tijd wel wat waar handig was.

Veel plezier met jullie aankoop! Ik heb geen tips voor waar naar toe te reizen ivm corona komende tijd. Valt haast niet te plannen denk ik, maar meer op korte termijn.
Let's discover the world together.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 20 Aug 2020 11:59

Re: Camper-klets en tips topic

Maple; ik ga zeker wel foto's plaatsen tzt van het opknappen!

Marin; de meiden slapen in het hefbed boven het dashboard en stoelen en wij achterin op het vaste bed. Dit hebben we in de vakantie ook zo gedaan en vonden we allemaal top. Er kan eventueel een gordijn langs het hefbed gehangen worden (er zit al een rails) zodat dat ook 'afgesloten' is.

Zelf rijden durf ik wel gewoon, das het punt niet. Zal vooral even oefenen zijn met bijzondere verrichtingen ;) Deze camper is bijna 7 meter lang. Met de huidige eigenaren hebben we laatst even koffie gedronken (ze bleken in hetzelfde dorp als wij te wonen) om wat praktische vragen te stellen. Inderdaad ook; hoe doe je dat als je ergens naar toe wilt, of boodschappen wilt doen. Wij zullen sowieso nooit heel lang op eenzelfde plek blijven, dat doen we met de tent nu ook niet. Hooguit 3 dagen. Er zit een fietsendrager op waar 2 grote en 2 kinderfietsen op kunnen. Dat zal dus op een plek voor iets langere tijd het hoofd vervoersmiddel zijn. Dat is prima. Onder het vaste bed zit veel opbergruimte. Dat wilde ik gebruiken voor de spullen van de meiden.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1935

Geregistreerd: 23 Apr 2015 09:55

Bericht 20 Aug 2020 19:16

Re: Camper-klets en tips topic

.
Laatst gewijzigd door Indigo op 21 Aug 2020 21:18, in totaal 1 keer gewijzigd.
2011 2012 2017
<<

Anoniem336

Bericht 20 Aug 2020 19:45

Re: Camper-klets en tips topic

Ooh gaaf, jaloers!

Ik volg op insta veel families die reizen in een opgeknapte camper. Echt zoveel leuke ideeën. Het lijkt mij ook zo leuk om gewoon op een donderdagavond te denken....vrijdag na het werk gaan we een weekendje op pad.

Mag ik vragen wat jullie ongeveer kwijt zijn qua verzekering en wegenbelasting? En kunnen jullie de camper bij huis stallen?


Benieuwd naar de opknapfoto's tzt.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 20 Aug 2020 21:09

Re: Camper-klets en tips topic

Elja schreef:Mag ik vragen wat jullie ongeveer kwijt zijn qua verzekering en wegenbelasting? En kunnen jullie de camper bij huis stallen?


Wegenbelasting en verzekering weet ik niet uit m’n hoofd. Zou ik even bij m’n man moeten checken. Die heeft dat geregeld ?

Stalling bij huis kan bij ons niet, dan moet ie op de openbare weg staan. We hebben een overdekte stalling geregeld, zo’n 20 km van onze woonplaats. Bij ons in de omgeving is dat vrij prijzig. In A.lmere is het al aanzienlijk goedkoper dan in het gooi. We wilden niet veel verder weg dan dit, want nu kan 1 van ons er op de racefiets naar toe om de camper op te halen.

De vrijheid om op donderdag te bedenken dat we vrijdagmiddag weg willen trekt ons ook enorm!
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 11:00

Bericht 21 Aug 2020 09:46

Re: Camper-klets en tips topic

Super leuk Ooh la la! Jullie gaan er vast iets heel mooist van maken. Mijn vriend en ik hebben afgelopen lente onze caravan van binnen helemaal opgeknapt. Was erg leuk om te doen en het is heel mooi geworden. Alles is ook relatief eenvoudig te strippen en weer te monteren. Het schilderen was de grootste klus uiteraard, omdat alles eerst in de primer moet.
<<

Anoniem336

Bericht 21 Aug 2020 13:17

Re: Camper-klets en tips topic

Heb je nog foto's van jouw project toet?
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 21 Aug 2020 13:22

Re: Camper-klets en tips topic

Wat leuk Ooh La La! Hoe vinden je meiden het?

Wij zitten af en toe te dromen over een stacaravan ergens op een camping in een bosrijke omgeving. Lijkt me ook zo tof om dat helemaal eigen te maken.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Bericht 21 Aug 2020 13:37

Re: Camper-klets en tips topic

Wat super leuk. Dat zou voor mij bijna de enige reden zijn om ooit nog mijn rijbewijs te halen.
10-08-2017 ♥
<<

Loïs

Kletskop

Berichten: 713

Geregistreerd: 14 Aug 2019 20:51

Bericht 21 Aug 2020 13:58

Re: Camper-klets en tips topic

Super leuk, en heerlijk hè die vrijheid. En dat alles lekker van jeZelf is, is ook zo fijn straks.

Volgens mij is een camper vrij van wegenbelasting.

Voor diegene die het vroeg;
Wij hebben geen camper, wel een caravan, en betalen voor de stalling 400 euro per jaar. Caravan is in totaal 7 meter lang. 2x per jaar gratis ophalen en 20 euro als je hem extra ophaalt. Afkopen kon ook, dan kan je hem altijd halen en brengen zonder extra kosten, maar dat is voor ons (3 a 4x per jaar halen we hem op) niet rendabel.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 21 Aug 2020 19:05

Re: Camper-klets en tips topic

Teun schreef:Wat leuk Ooh La La! Hoe vinden je meiden het?

Wij zitten af en toe te dromen over een stacaravan ergens op een camping in een bosrijke omgeving. Lijkt me ook zo tof om dat helemaal eigen te maken.


De meiden vonden het super tof en zijn heel enthousiast over de aankoop!

Loïs; een camper is niet vrij van wegenbelasting. Pas als ie 40 jaar oud is. Voor de stalling betalen wij straks €50 en kunnen dan onbeperkt ophalen.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 22 Aug 2020 14:59

Re: Camper-klets en tips topic

Mag je met deze camper trouwens gewoon rijden met je normale rijbewijs? Wij hebben weleens de camper van m’n schoonouders willen lenen maar dat kon niet met onze gewone rijbewijs.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 22 Aug 2020 17:02

Re: Camper-klets en tips topic

Ja met deze kan dat gewoon. Dat was voor mij wel een stevige eis. Heb geen zin in gehannes met een groot rijbewijs enzo. En stel we willen ‘m eens verhuren, dan is dit toegankelijker dan zo’n grotere.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 22 Aug 2020 17:24

Re: Camper-klets en tips topic

Nou idd! Wat handig! Die camper van mijn schoonouders is niet eens zó groot maar heeft vast ook met gewicht te maken dan.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 22 Aug 2020 17:36

Re: Camper-klets en tips topic

Ja klopt. Is vaak het gewicht. Die oude hymers zien er super lomp uit maar zijn heel licht.
Er is in die van ons nog ruim 900 kg vrij gewicht. Das heel wat.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 06 Mei 2021 21:50

Re: Camper-klets en tips topic

Ik zag vandaag een oud campertje en kreeg zo'n heimwee naar het camper reizen. Enige ervaring die ik er mee heb is in Amerika en Canada hoor, maar m'n grootouders hadden vroeger ook een camper en als kind vond ik het ook magisch voelen in dat ding. Voelde heel nostalgisch, toen ik dat oude campertje zag vandaag. Krijg helemaal zin om er eentje te huren voor deze zomer ofzo. 😅

Hoe is het met Bruno, OLL? Jullie waren lekker weg hè.
Let's discover the world together.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 07 Mei 2021 07:02

Re: Camper-klets en tips topic

Ik zeg doen, Marin! :smile:

Met Bruno gaat alles goed! Hij staat sinds 2,5 week op een toffe camping met nog veel meer vintage campers en caravans, waarin je een weekje kunt logeren.
Met pasen konden wij er zelf nog een weekendje mee weg, maar tot eind juli staat ie lekker daar. In augustus gaan we dan zelf nog op pad. Hopelijk kunnen we tegen die tijd 'gewoon' naar Denemarken en/of Zweden. Zo niet, dan laten we 'm wat langer op de camping staan en doen we zelf daar een weekje (vorig jaar huurden we Bruno op diezelfde camping).

Qua onderhoud heb ik er helaas nog amper iets aan kunnen doen, alleen het vervangen van de koelkast. Die hield er met Pasen mee op dus dat was noodzakelijk voor de verhuur. Bij onze stalling mogen we niet klussen en de paar keer dat ie hier een dag in de straat stond werden de buren al gek. Dus daar moeten we nog even een oplossing voor bedenken.
Laatst gewijzigd door Ooh La La! op 07 Mei 2021 07:08, in totaal 1 keer gewijzigd.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 07 Mei 2021 07:06

Re: Camper-klets en tips topic

Wat leuk zeg! Dat klinkt heel gezellig!
Is Bruno dan ook te huur als jullie er niet in zitten?
Hopelijk kunnen jullie er komende zomer heel veel van genieten!

Pff lastig dat je een aparte plek moet bedenken waar het onderhoud dan moet.
Let's discover the world together.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 07 Mei 2021 07:10

Re: Camper-klets en tips topic

Ja! Je kunt 'm dus huren via die camping. Zo lang ie daar staat, kunnen wij er niet in. Ik denk niet dat we 'm gaan verhuren via GoBoony bijvoorbeeld, want dan gaan mensen ook echt er mee rijden en dat vind ik geen relaxt idee haha. Er is het eerste verhuurde weekend al wat gesloopt. Dat voelt toch echt rotter als een ander het doet dan wanneer je zelf iets stuk trekt.

Voor het onderhoud moeten we 'm denk ik een (lang) weekend meenemen naar Friesland en 'm bij mijn ouders neerzetten. Die hebben de ruimte. En m'n vader de handigheid om te helpen ;)
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 07 Mei 2021 08:51

Re: Camper-klets en tips topic

Oh ja met hulp van je vader is helemaal ideaal.

Als we dit jaar echt niet naar het buitenland kunnen ga ik misschien wel kijken naar een huur camper ja!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem336

Bericht 31 Jul 2021 18:38

Re: Camper-klets en tips topic

Whoopwhoop, na een lange zoektocht hebben we een camper gevonden! Nog op de valreep voor onze vakantie. We zijn nu bezig met de praktische zaken. Vanochtend naar Obelink geweest. En wil wat nieuw servies , we hadden nog wat uit de tijd van de vouwwagen, maar niet volledig. Het is een Hymer op een Fiat onderstel. Zijn er erg blij mee. Op naar mooie avonturen!

Hebben jullie er overigens een stuurslot of wielslot op?
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 31 Jul 2021 18:44

Re: Camper-klets en tips topic

Wat gaaaaaf! Ik ben mega jaloers! Ondanks dat we het denk ik praktisch gezien de komende tijd niet willen kriebelt het wel enorm! Waar heb je er eentje gevonden?

Onze huurcamper had een bear lock. Voelde heel fijn en veilig.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem336

Bericht 31 Jul 2021 19:05

Re: Camper-klets en tips topic

Marktplaats! De markt is vergelijkbaar met de huizenmarkt. Binnen no time verkocht. Heel frustrerend en stressvol. Geen goede aspecten voor mijn mentale gesteldheid :) Deze camper stond gelukkig niet zo heel ver van ons huis. Maar als we voor een bezichtiging van zuid naar noord zouden moeten, dan ben je veel tijd kwijt, en we wilden onze vaders ook nog een keer meenemen. Dus binnen paar uur afspraak gemaakt, dag erna weer gekeken en daarna meteen overgeschreven.

Echt een wens die we beide al lange tijd hadden. Hebben 2 x met een huurcamper door Amerika gereden met de oudste kinderen, toen zeiden we al....dit willen we ooit ook!

Idealiter zouden we er een klein jaar mee rond gaan reizen, maar iets met leerplicht. Boehoe.

Zijn jullie naar het noorden gereden? Vrij kamperen? Lijkt mij heel gaaf, maar man wil liever wat meer zongarantie....dus het zal dit jaar Slovenië worden, of toch weer zuid Frankrijk.
Volgende

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers