Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Botox en kosten ervan?

<<

Anoniem301

Bericht 19 Aug 2020 22:06

Re: Botox en kosten ervan?

Bliss schreef:Ik heb nog weinig rimpels, maar ik vind het eerlijk gezegd totaal geen probleem om ze te krijgen. Is toch een natuurlijk proces? Wat ik erg vind, zijn mensen van 60+ met een gladgestreken gezicht.

Ik zou het alleen overwegen in Harri's geval, als je echt klachten krijgt zoals hoofdpijn.

Even kort door de bocht: het maakt niet uit of jij dat dat erg vindt. Hun lichaam, hun hoofd, hun gladgestreken gezicht. Ben er echt heel erg voor dat mensen lekker zelf moeten weten wat ze willen doen met hun eigen lichaam.
<<

Anoniem326

Bericht 19 Aug 2020 22:21

Re: Botox en kosten ervan?

Natuurlijk mag iedereen zelf bepalen wat hij/zij met haar lichaam doet. Maar je kan het waarom wel ter discussie stellen. Wil je een rimpelloos voorhoofd omdat jij dat mooi vindt of vind je dat mooi omdat het je (in)direct wordt ingegeven door een westers schoonheidsideaal of door de sociale omgeving waarin je je bevindt. Het is altijd goed je af te vragen waarom je de dingen die je mooi vindt mooi vindt. We worden door veel meer (onbewuste) processen gestuurd dan alleen vrije wil/eigen mening.
<<

Anoniem326

Bericht 19 Aug 2020 22:45

Re: Botox en kosten ervan?

https://www.openrotterdam.nl/documentai ... -afrohaar-’the-big-chop’-in-première/content/item?1072611

Dit is bijvoorbeeld echt de moeite waard om te kijken. Waarom willen die vrouwen gladde steile haren hebben? Omdat ze het zelf mooi vinden? Ik heb een aantal interviews gelezen met vrouwen die jarenlang hun haren hebben behandeld met chemicaliën, omdat ze dachten dat gladde steile haren mooier waren dan hun eigen haar.

Ik weet dat dit een ander onderwerp is. En ook veel meer beladen. Maar ik denk dat het voor elke vrouw die Botox gebruikt goed is om na te gaan waarom je je huid injecteert met een gif.
<<

Anoniem326

Bericht 19 Aug 2020 22:49

Re: Botox en kosten ervan?

En ik hoop dat niemand zich nu aangevallen voelt, want in mijn eerste reactie zeg ik dat ik het bij mijn vriendinnen mooi vind. En ik begrijp de keuze om het wel te doen heel goed.
<<

Anoniem307

Bericht 20 Aug 2020 01:04

Re: Botox en kosten ervan?

Als ik Botox wil of fillers, dan doe ik dit uit cosmetisch oogpunt. Om me mooier te voelen en om waarschijnlijk ook mooier te zijn. Ik heb al een hekel aan ouder worden sinds mijn 20e en heb altijd gezegd dat als ik het geld heb, dat ik aan de botox/fillers ga. Mijn moeder omarmt haar rimpels, maar als je het hier en daar wat kunt oppoetsen, dan is daar ook niets mis mee.

De afspraak is nu dat als ik rijk ben geworden, dat we gaan haha. Dan trakteer ik haar op botox/fillers. We gaan zien wat de toekomst brengt. :P
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 20 Aug 2020 04:00

Re: Botox en kosten ervan?

Het is vaak niet alleen de wens om rimpelloos door het leven te gaan. Als ik naar mezelf kijk werd door mijn overactieve frons mijn hele gezichtsuitdrukking bozig. Ik werd daar echt onzeker van. Nu ik vooral ‘s nachts mijn hoofd kan ontspannen scheelt dat veel hoofdpijn en het continue drukkende gevoel is weg.

Maar wat je zegt over je dochters HGL vind ik ook heel belangrijk. Ik had het hier met mijn rimpelloze (dat dan weer wel) cosmetisch arts over en zij en veel van haar patiënten ervaren hetzelfde dilemma. Het is goed en erg belangrijk om voor jezelf na te gaan wat je beweegredenen zijn inderdaad al voordat je de kliniek instapt.

Overigens zie ik in de wachtkamer altijd normale mensen waarvan je op het eerste gezicht niets zou opvallen. Een goede arts zorgt dat je je eigen natuurlijke uitstraling behoudt. Dus het beeld van de typische Hollywood vrouwen en rimpelloze 60 jarigen herken ik niet. Een arts vertelt je dan ook dat het niet meer natuurlijk is, dan word het je eigen keuze om een strakgetrokken of platgespoten uit te zien.
<<

ChiQ

Bericht 20 Aug 2020 04:30

Re: Botox en kosten ervan?

Ik ben 36 en ik heb 0 rimpels. Die 3 spuitjes in mijn frons zorgen ervoor dat ik niet frons, want los van cosmetisch mooier helpt het echt enorm tegen mijn hoofdpijn die ik door het gefrons krijg. Merk het direct als het uit begint te raken. Ik accepteer mezelf en hoor, heeft niets met acceptatie te maken. Ik heb ook niets te klagen wat dat betreft if i may say so. Maar zo kan je alles wel ter discussie stellen, natuurlijk. Wel vind ik too much van alles zorgelijk. Ik ben er trouwens heel open over, dus andere mensen vaak ook tegen mij. Dus ik ken een hele hoop die het wel doen?
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 20 Aug 2020 05:00

Re: Botox en kosten ervan?

Ja precies, ik ken ook heel wat mensen. Dus Bliss, jij kent misschien ook wat meer mensen met Botox dan je denkt. ?
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25046

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 20 Aug 2020 06:29

Re: Botox en kosten ervan?

Carrie schreef:
Bliss schreef:Ik heb nog weinig rimpels, maar ik vind het eerlijk gezegd totaal geen probleem om ze te krijgen. Is toch een natuurlijk proces? Wat ik erg vind, zijn mensen van 60+ met een gladgestreken gezicht.

Ik zou het alleen overwegen in Harri's geval, als je echt klachten krijgt zoals hoofdpijn.

Even kort door de bocht: het maakt niet uit of jij dat dat erg vindt. Hun lichaam, hun hoofd, hun gladgestreken gezicht. Ben er echt heel erg voor dat mensen lekker zelf moeten weten wat ze willen doen met hun eigen lichaam.


Tuurlijk, dat zei ik in mijn vorige reactie ook. Iedereen moet het lekker zelf weten. Maar ik mag het wel gewoon niet mooi en onnatuurlijk vinden als een oudere vrouw compleet strakgetrokken door het leven gaat.
❤ 7 juni 2018
<<

ChiQ

Bericht 20 Aug 2020 06:38

Re: Botox en kosten ervan?

Maar 'compleet strak getrokken' klinkt wel een beetje naar. Plus, dat is natuurlijk geen botox meer. Je kan niet álles met de naald? dat zijn facelifts bijv. Ik sluit niets uit, misschien doe ik dat ook wel als ik 60 ben.
<<

Anoniem301

Bericht 20 Aug 2020 07:02

Re: Botox en kosten ervan?

De link doet het bij mij niet HG, lijkt me heel interessant.

Alleen vind dat inderdaad iets totaal anders en niet te vergelijken. Dit gaat om westerse standaarden die al jaren heersen. Vanaf de slavernij is bij mensen van kleur ingeprent dat kroes haar vies is, onverzorgd, lelijk etc. Dat is een heel ander probleem.

Ik snap wat je zegt over je dochters. Dit gaat ook weleens door mij heen. Maar er is een verschil tussen strakgetrokken (hoeveel strakgetrokken personen ken jij Bliss, ik geen) of subtiel 3 prikjes in een fronsrimpel. Heb een afspraak gemaakt in september, ik heb ook vaak hoofdpijn. Zou een fijne bijkomstig zijn als dat daardoor ook minder wordt.

En dan nog steeds vind ik: you do you. Ik heb een ommekeer gemaakt ? Iedereen moet echt lekker zelf zelf weten wat ze met hun lichaam of gezicht doen. Ben je heel erg dik, of wil je je haar roze, tattoos, een piercing op je 60e, dikke filler-lippen, een hoofddoek dragen, een Afro rocken of het juist steil maken, een kort rokje op je 50e, transvrouw zijn, helemaal zelf weten. Al is die laatste geen keuze.

Wij vrouwen worden al zoveel beoordeeld itt tot mannen. Ook door vrouwen onderling. Ben daar helemaal klaar mee.
<<

Anoniem301

Bericht 20 Aug 2020 07:13

Re: Botox en kosten ervan?

https://youtu.be/1Ff36AHmack
<<

Anoniem301

Bericht 20 Aug 2020 07:14

Re: Botox en kosten ervan?

Bliss schreef:
Carrie schreef:Even kort door de bocht: het maakt niet uit of jij dat dat erg vindt. Hun lichaam, hun hoofd, hun gladgestreken gezicht. Ben er echt heel erg voor dat mensen lekker zelf moeten weten wat ze willen doen met hun eigen lichaam.


Tuurlijk, dat zei ik in mijn vorige reactie ook. Iedereen moet het lekker zelf weten. Maar ik mag het wel gewoon niet mooi en onnatuurlijk vinden als een oudere vrouw compleet strakgetrokken door het leven gaat.


Ja, zeker mag dat. Maar dat is niet aan jou (of mij) om daar iets van te vinden. Ze leeft voor zichzelf, niet voor jou of mij.
<<

Anoniem326

Bericht 20 Aug 2020 07:42

Re: Botox en kosten ervan?

Ik ben het voor een groot deel met je eens. Maar ik vind dat je niet moet uitvlakken dat westerse vrouwen opgelegd krijgen dat mooi zijn verbonden wordt aan jong/jeugdig zijn. En dat dat niet, of in veel mindere mate, geldt voor mannen. Waarom is dat zo? En zijn we het daar mee eens? Willen we dat zo in standhouden? Waarom zeggen we bij vrouwen zo vaak “ze ziet er nog goed uit voor haar leeftijd” of “ze heeft nog een goed figuur voor een moeder”. Je kan gewoon zeggen dat iemand mooi is of er goed uitziet, ongeacht de leeftijd. Dat hoeft er helemaal niet bij. Vind ik.

Ik vind je haar paars verven, een kort rokje dragen als je 50 bent (daar heb je het al, dit is een suggestieve opmerking. Kan dat nog wel als je 50 bent) of een piercing in je gezicht nemen echt iets anders dan tekenen van veroudering tegengaan.

En ja het is jouw lichaam en je moet er mee doen wat je wil. Maar je bent wel een voorbeeld voor je dochters. Jouw onzekerheden en houding ten opzichte van je uiterlijk en schoonheidsideaal geef je door. Heb je dunne lippen net als je dochter en spuit je ze vol dan geef je indirect door dat je dunne lippen niet mooi vindt.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25046

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 20 Aug 2020 07:51

Re: Botox en kosten ervan?

Ja, helemaal eens met HG! Mooi verwoord.

Nu is het wel zo, ik vergeet dat soms gewoon, dat ik in het verleden een paar keer bij een plastisch chirurg ben geweest (eerste keer all op m'n 16e) om (veel) moedervlekken uit mijn gezicht te laten verwijderen. Ik had daar psychisch heel veel last van en er een groot minderwaardigheidscomplex door (werd er ook weleens mee gepest). Dus dat is in mijn optiek toch anders. Ben overigens wel bang dat m'n dochter ze ook krijgt, het kan erfelijk zijn. Ik hoop dat die ellende haar bespaard blijft.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem301

Bericht 20 Aug 2020 07:51

Re: Botox en kosten ervan?

Met je eerste alinea ben ik het helemaal eens.

En met een rokje op je 50e probeer ik zelf geen suggestie te wekken want het maakt mij niks uit. Alleen ik weet dat er bekrompen mensen zijn die daar wel wat van vinden, vandaar dat ik dat noem.
Vorige

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers