Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kinderspycholoog

<<

Anoniem112

Bericht 04 Nov 2013 15:15

Kinderspycholoog

Ik heb een verwijzing gekregen voor de kinderpsycholoog van onze huisarts, voor mij ter ondersteuning van onze pittige 3,5 jarige.
Wie heeft er ervaring mee? En kun je mij er misschien wat meer over vertellen?
<<

Anoniem171

Bericht 04 Nov 2013 17:24

Re: Kinderspycholoog

Zelf ben ik orthopedagoog (dus qua ervaring zit ik aan de andere kant van de tafel). Wat zou je graag willen weten?
<<

Anoniem112

Bericht 04 Nov 2013 18:00

Re: Kinderspycholoog

Nana ik stuur je vanavond even een pm
<<

Lizzy

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 178

Geregistreerd: 04 Sep 2013 23:27

Bericht 04 Nov 2013 18:01

Re: Kinderspycholoog

Een psycholoog voor een kind van 3? Hmmm...
Afbeelding
<<

Anoniem112

Bericht 04 Nov 2013 18:04

Re: Kinderspycholoog

Lizzy schreef:Een psycholoog voor een kind van 3? Hmmm...


Jij hebt blijkbaar niet goed mijn openingspost gelezen..jammer
<<

Lizzy

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 178

Geregistreerd: 04 Sep 2013 23:27

Bericht 04 Nov 2013 18:13

Re: Kinderspycholoog

Annemijn schreef:
Lizzy schreef:Een psycholoog voor een kind van 3? Hmmm...


Jij hebt blijkbaar niet goed mijn openingspost gelezen..jammer


Jawel, denk alleen als je al een psycholoog nodig hebt bij het opvoeden van een kind van 3, je het nog heel zwaar gaat krijgen :(
Afbeelding
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 04 Nov 2013 18:14

Re: Kinderspycholoog

Ben jij altijd zo kortzichtig, Lizzy?
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Lizzy

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 178

Geregistreerd: 04 Sep 2013 23:27

Bericht 04 Nov 2013 18:17

Re: Kinderspycholoog

Wat heeft dat nou weer met kortzichtig te maken?
Afbeelding
<<

Anoniem 42

Bericht 04 Nov 2013 18:20

Re: Kinderspycholoog

Ja precies, dat kan natuurlijk alleen maar verder bergafwaarts gaan, zeker ook met de hulp van die psycholoog :suspect: .
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 04 Nov 2013 18:23

Re: Kinderspycholoog

De vervelende manier waarop je oordeelt over een situatie waar je helemaal niks van weet.

Ik vind het in elk geval juist getuigen van goed ouderschap om hulp te vragen als je het gevoel hebt dat je kind daar baat bij heeft. Ik denk eerder dat je het zwaar gaat krijgen als je dat vertikt omdat je vindt dat je alles maar zelf op moet kunnen lossen omdat je kind toevallig een bepaalde leeftijd heeft waarvan jij het plaatje in je hoofd hebt dat je het als ouders dan zelf moet kunnen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem272

Bericht 04 Nov 2013 18:24

Re: Kinderspycholoog

Ga toch lekker fietsen Lizzy. @TO: ik heb daar (positieve!) ervaringen mee. Je mag me PM-en als je wilt.
<<

Jorja

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2778

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:55

Bericht 04 Nov 2013 18:24

Re: Kinderspycholoog

Lizzy schreef:Wat heeft dat nou weer met kortzichtig te maken?


Nou het is een behoorlijk veroordelende reactie, alsof het raar is dat ze het allemaal niet aankan?
Niet elke 3 jarige is een nette beschaafde peuter. Juist in deze levensfase kan het nodig zijn om hulp te krijgen om elkaar beter te begrijpen. Over een paar jaar is het misschien juist makkelijker omdat je kind zichzelf dan beter kan uiten.

@ TO: Succes! Ik hoop dat het de gewenste resultaten heeft. Goed juist dat je hulp hebt gezocht!
<<

Bruintje beer

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 484

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:10

Bericht 04 Nov 2013 18:35

Re: Kinderspycholoog

Hier krijgen we hulp van GGnet voor ons zoontje en mij. Dit is meer voor mij. Maar voor zoontje gaan we. Intergrale vroegehulp inschakelen om te kijken wat we met hem kunnen. Omdat zijn gedrag soms ook echt onacceptabel is. Hij kan zich heel moeilijk uiten dit komt ook mede doordat hij nog niet zo veel praat.

Ik vind jou reactie echt krom lizzy. Ieder kind is anders en soms moet aar extra hulp bij komen omdat een moeder erdoor helemaal onderdoor kan gaan. Ook omdat het kind de hele sfeer in en gezin kan bepalen en andere kinderen meeneemt in die sfeer en vooral als je als moeder al ontzettend onzeker ben.
Born to be loved.......
Grote meid 05-08-2009
Grote knul 04-06-2011
Kleine knul 03-12-2013
<<

Lizzy

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 178

Geregistreerd: 04 Sep 2013 23:27

Bericht 04 Nov 2013 22:00

Re: Kinderspycholoog

Oh, nou, sorry hoor! Succes dan maar.
Afbeelding
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 04 Nov 2013 22:26

Re: Kinderspycholoog

Wij hebben ook hulp van een kinderpsycholoog. Voor eventuele vragen kun je me altijd PM-en.
<<

Anoniem29

Bericht 04 Nov 2013 22:30

Re: Kinderspycholoog

Whoo. Ik heb niet eens een kind en vind de reactie van Lizzy al echt veel te ver gaan.

Heb je wel nagedacht voordat je die reactie postte?
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 04 Nov 2013 22:35

Re: Kinderspycholoog

Jorja schreef:
Lizzy schreef:Wat heeft dat nou weer met kortzichtig te maken?


Nou het is een behoorlijk veroordelende reactie, alsof het raar is dat ze het allemaal niet aankan?
Niet elke 3 jarige is een nette beschaafde peuter. Juist in deze levensfase kan het nodig zijn om hulp te krijgen om elkaar beter te begrijpen. Over een paar jaar is het misschien juist makkelijker omdat je kind zichzelf dan beter kan uiten.

@ TO: Succes! Ik hoop dat het de gewenste resultaten heeft. Goed juist dat je hulp hebt gezocht!


Ik denk dat geen enkele peuter beschaafd is, dat moeten ze namelijk nog leren.
Het verbaast mij eerlijk gezegd een beetje hoeveel kinderen en moeders hier hulp hebben.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5466

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 04 Nov 2013 22:36

Re: Kinderspycholoog

Wat goed dat je hulp krijgt. Hopelijk krijg je practische en bruikbare handvatten.

Lizzy, wat een nare oordelende reactie.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Pleun

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 746

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:18

Bericht 04 Nov 2013 22:42

Re: Kinderspycholoog

Is het niet zo dat iemand die geen ervaring heeft op het gebied van kinderpsychologie wellicht denkt aan het "traditionele" bezoekje van een volwassene aan een psychiater? Dus, zitten en praten over problemen? Als Lizzy nou op deze manier over kinderpsychologie denkt, dan kan ik haar reactie uitleggen alsof ze het wat overdreven vindt om een driejarige naar een psycholoog te sturen. Nu denk ik heel erg voor iemand, Lizzy zelf is mij niet eerder opgevallen in reacties dus misschien oordeel ik verkeerd.
Ik ben orthopedagoog en weet dus wel welke hulp en ondersteuning mijn vakgebied kan bieden, deze stap maken vind ik eigenlijk altijd een positieve. Soms is het veranderpunt makkelijker te bereiken als iemand met je meekijkt en je weer even terug in je kracht zet. Er zijn diverse vormen van begeleiding mogelijk, ik ben oprecht benieuwd naar het traject waar je instapt. Succes!
<<

Anoniem272

Bericht 04 Nov 2013 22:44

Re: Kinderspycholoog

Daar zullen ze vast een goede reden voor hebben Surya. In mijn geval werd ik in mijn zwangere buik geschopt door mijn kind en kon ik hem gewoon niet aan. Ik heb daar toen een topic over geopend en kreeg heel veel reacties in de trant van 'gewoon je grens aangeven'. Moeilijk vond ik dat om te lezen, want tuurlijk heb ik duidelijk gemaakt dat mijn zoon een grens over ging! Maar de manier waarop werkte blijkbaar niet. Met hulp van een kinderpsycholoog hebben we een manier gevonden die beter werkt.
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 04 Nov 2013 22:47

Re: Kinderspycholoog

Ik bedoel het niet aanvallend, tuurlijk zal daar een goede reden voor zijn.
Maar het verbaast mij wel een beetje.
<<

Anoniem 42

Bericht 04 Nov 2013 22:51

Re: Kinderspycholoog

Wat verbaast je dan als je wel denkt dat er een goede reden voor is?
<<

Anoniem112

Bericht 04 Nov 2013 22:52

Re: Kinderspycholoog

Bedankt voor jullie reacties, ik ga zeker een aantal een pm sturen, heel fijn!

De reactie van Lizzy deed mij veel verdriet eerlijk gezegd.
<<

Surya

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 996

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:27

Bericht 04 Nov 2013 23:08

Re: Kinderspycholoog

Twellie schreef:Wat verbaast je dan als je wel denkt dat er een goede reden voor is?


Een goede reden is natuurlijk al dat moeder en kind er samen niet uit komen, wat daar dan ook de oorzaak van is.
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 04 Nov 2013 23:17

Re: Kinderspycholoog

Net als dat ik niet oordeel over een volwassen die een psycholoog bezoekt, vind ik het ook niet nodig dat er over een bezoek aan een kinderpsycholoog geoordeeld hoeft te worden. Denkt men dat ouders met kinderen voor hun lol naar zoiets toegaan?

Surya en Lizzy, hebben jullie een idee hoe het in zijn werk gaat bij een kinderpsycholoog of een orthopedagoog?
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers