Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Helemaal niet sporten

<<

Anoniem309

Bericht 11 Aug 2020 20:07

Re: Helemaal niet sporten

Ik sport ook niet. Heb het altijd al vreselijk gevonden. Maar ik wandel buiten de zomer wel heel veel. Tijdens de zomer niet want dat is te warm en dan kan ik ook nooit genoeg water meenemen. En verder heb ik ook nog dagelijks wel beweging omdat ik dagelijks met 6 emmers water de berg op loop voor de planten.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11415

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 11 Aug 2020 21:35

Re: Helemaal niet sporten

Kira schreef:
Jip schreef:Ik mag hier niet meepraten natuurlijk.

Toch vroeg ik mij wel wat af: vinden jullie sport niet belangrijk voor je gezondheid? We leven al in een veelal zittende samenleving en sporten zou daar wel tegenover mogen staan om balans te geven en zo lichamelijke klachten te voorkomen.


Ik loop op m'n werk 4 uur per dag en dan met de hond nog minimaal 1,5. Dus vind dat ik beweging genoeg heb.


Snap ik!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 11 Aug 2020 21:55

Re: Helemaal niet sporten

Ik heb ook jaren niet gesport van vind/vond het vreselijk. Vorig jaar rond deze tijd met e-gym gestart en dat vind ik best oké. Daarvoor doe ik 15-30 min cardio, dat vind ik nog net te doen omdat ik tegelijkertijd tv kan kijken. Ik moet me er vaak wel toe zetten om te gaan, maar merkte dat na een paar maanden de rugklachten die ik al heel lang had weg waren, dat motiveert me nu wel weer meer het weer op te pakken nu de sportschool weer open is.
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 12 Aug 2020 15:41

Re: Helemaal niet sporten

Ik sport met periodes, meestal als ik af wilt vallen. Zo heb ik vorige zomer 3x per week zo’n dansles/Zimba achtig en dan met gewichtjes gedaan. Prima, maar daarna stopt het dan weer. Ik vind en vond het vaak wel leuk, maar de zin maken en de tijd maken is lastig.
Door de dieren ben ik veel in beweging en hoef ik het voor mijn gevoel nu ook niet.
Yoga lijkt mij trouwens wel echt leuk en goed voor mij, maar ik wacht eerst wel even de Corona-tijd af.
<<

Jeanette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 955

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:31

Bericht 12 Aug 2020 16:06

Re: Helemaal niet sporten

Hier nog eentje haha! Ik haat sporten. Vanalles geprobeerd, maar vind er gewoon geen hol aan. Tegenwoordig zet ik leuke muziek in huis op en ga daar helemaal op los. Toch wat beweging haha! Ik moet wel iets gaan doen, maar zou niet weten wat.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 12 Aug 2020 17:04

Re: Helemaal niet sporten

Jip schreef:Ik mag hier niet meepraten natuurlijk.

Toch vroeg ik mij wel wat af: vinden jullie sport niet belangrijk voor je gezondheid? We leven al in een veelal zittende samenleving en sporten zou daar wel tegenover mogen staan om balans te geven en zo lichamelijke klachten te voorkomen.


Ik beweeg elke dag behoorlijk veel. Zou ik dat niet doen, dan zou ik misschien gaan sporten, maar eerlijk gezegd vind ik sporten gewoon echt een ontzettend saaie bezigheid, dus als ik het gevoel heb dat ik op een andere manier aan mijn beweging kom dan ga ik het er niet voor mijn lol nog eens bij doen. Hooguit wil ik vanaf september de oefeningen die ik thuis doe iets uitbreiden.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem315

Bericht 12 Aug 2020 19:00

Re: Helemaal niet sporten

Ik ben ook geen typische sporter. Ben pas een jaar na de geboorte van I. begonnen met hardlopen, omdat ik wilde zien hoe mijn conditie eigenlijk was. Ik heb wel altijd paardgereden, maar niet als sport. Meer als ontspanning (leverde me wel goede buik- en rugspieren op). Toen ik jong was, heb ik wel altijd gesport, turnen, jazz ballet, volleybal... Maar na mijn 20e niet meer.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 12 Aug 2020 19:10

Re: Helemaal niet sporten

Ik vind sporten echt heel stom...
Snap niet dat mensen daar de lol van inzien.

Ik wil wat kilo's kwijt en wat meer kracht kweken, dus wéét dat het daarbij wel handig is om te sporten. Ik sleep me dan ook echt naar de sportschool om wat te doen, maar bedenk terwijl ik bezig ben elke keer weer dat ik er geen zak aan vind :palm: :nopompom:

Fietsen vind ik tegenwoordig wel leuk om te doen, maar dan gewoon recreatief op mijn elektrische fietsje. Niet al racend of spinnend ofzo..
<<

Anoniem295

Bericht 12 Aug 2020 19:17

Re: Helemaal niet sporten

De mensen die sporten het vreselijk vinden: vinden jullie de voldoening naderhand, en het effect wat je merkt op je lichaam dan niet fijn? Ik vind het sporten zelf ook echt nog altijd totaal niet tof. Maar de voldoening naderhand, daar deed ik het wel voor. Een soort afrenalinekick ofzo, ik weet het niet.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13492

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 12 Aug 2020 19:20

Re: Helemaal niet sporten

Maple schreef:De mensen die sporten het vreselijk vinden: vinden jullie de voldoening naderhand, en het effect wat je merkt op je lichaam dan niet fijn? Ik vind het sporten zelf ook echt nog altijd totaal niet tof. Maar de voldoening naderhand, daar deed ik het wel voor. Een soort afrenalinekick ofzo, ik weet het niet.


Nee, want ik krijg er geen voldoening van :nopompom:
Ik denk elke keer weer: goddank, dat zit er op..
<<

Anoniem304

Bericht 12 Aug 2020 19:41

Re: Helemaal niet sporten

Maple schreef:De mensen die sporten het vreselijk vinden: vinden jullie de voldoening naderhand, en het effect wat je merkt op je lichaam dan niet fijn? Ik vind het sporten zelf ook echt nog altijd totaal niet tof. Maar de voldoening naderhand, daar deed ik het wel voor. Een soort afrenalinekick ofzo, ik weet het niet.

Nee, het leven is echt te kort om dingen te doen die stom zijn haha.
Ik denk naderhand alleen maar; Jezus dat zweet, what was i thinking?
<<

Anoniem309

Bericht 12 Aug 2020 20:12

Re: Helemaal niet sporten

Maple schreef:De mensen die sporten het vreselijk vinden: vinden jullie de voldoening naderhand, en het effect wat je merkt op je lichaam dan niet fijn? Ik vind het sporten zelf ook echt nog altijd totaal niet tof. Maar de voldoening naderhand, daar deed ik het wel voor. Een soort afrenalinekick ofzo, ik weet het niet.


Nee, voldoening krijg ik er niet van. Ik krijg voldoening van doelen behalen. dus van A naar B lopen, klussen te klaren in de tuin of met een doel als paddestoelen zoeken een wandelingen te maken. Een rondje mountainbiken geeft me wat dat betreft ook geen voldoening omdat ik het echt doelloos vind om een rondje te fietsen. Het enige wat mij vroeger voldoening gaf in de sportschool was de beloning om daarna de sauna in te duiken.

En jip, ik snap jouw vraag dat sporten zeker goed voor de gezondheid. Alleen vind ik dat je ook gewoon genoeg kan bewegen i.p.v. sporten. Ik krijg voldoende beweging doordat ik veel in de tuin werk, met emmers water loop en ook regelmatig wandel en zwem. En hoewel ik dus niet sport kan toch oprecht zeggen dat ik me kwa kracht behoorlijk sterk voel.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 12 Aug 2020 20:16

Re: Helemaal niet sporten

Maple schreef:De mensen die sporten het vreselijk vinden: vinden jullie de voldoening naderhand, en het effect wat je merkt op je lichaam dan niet fijn? Ik vind het sporten zelf ook echt nog altijd totaal niet tof. Maar de voldoening naderhand, daar deed ik het wel voor. Een soort afrenalinekick ofzo, ik weet het niet.


Nee die heb ik nooit gekregen. Alleen echt een vrij intense haat en pijn en drang om in bed te liggen. Ja sorry.
Alleen bij hardlopen gaat dat nog wel. Geen runners high maar iig geen haat.
Let's discover the world together.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 12 Aug 2020 20:18

Re: Helemaal niet sporten

Maar denken jullie (die niet sporten) aan sporten gelijk aan de sportschool / fitness?

Daar heb ik namelijk niets mee, maar de sport met een tegenstander die ik beoefen kan ik alles in kwijt. Met een wedstrijd element is een sport vind ik leuker dan vrijblijvend op de sportschool.
<<

Anoniem304

Bericht 12 Aug 2020 20:21

Re: Helemaal niet sporten

Nee ik denk echt aan alle sport.
En behoefte aan competitie of wedstrijden heb ik al helemaal niet, dan wordt het nog moeten ook (soms in het weekend).

Dat vind ik 2x leuk en dan gooi ik de kont in de krib.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 12 Aug 2020 20:23

Re: Helemaal niet sporten

Savi schreef:Nee ik denk echt aan alle sport.
En behoefte aan competitie of wedstrijden heb ik al helemaal niet, dan wordt het nog moeten ook (soms in het weekend).

Nou precies, daar heb ik ook echt totaal geen zin in.

Iets wat ik nog redelijk leuk vind - als ik het eenmaal aan het doen ben - is schaatsen/skeeleren. Maar dan ook weer niet zo leuk dat ik het op regelmatige basis ga doen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem304

Bericht 12 Aug 2020 20:27

Re: Helemaal niet sporten

Ja precies. Ik wil ook best wel een potje korfballen of volleyballen ofzo. Ik ben er ook altijd wel voor in om mee te doen met toernooien in het dorp, werk of voor dorpsfeesten enzo. Dat is 1 of 2x oefenen en dan 'voor het echie'. Dat vind ik dan ook echt leuk!
Ik doe graag mee, ken de regels ook wel van de meeste sporten en anders heb ik het vrij snel onder de knie, maar elke week (of vaker) weer? Hell no!

Als ik elke week iets anders kon doen zou ik misschien wel sporten haha. Vroeger hadden we ook elk jaar zeskamp met verschillende sporten/spellen, vond ik ook altijd leuk!
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 12 Aug 2020 20:27

Re: Helemaal niet sporten

Fred: Mag ik vragen waarom je de sport zelf nooit benoemd? Je hebt het er regelmatig over, maar deelt nooit de naam. Of heb ik dit gemist? Als het echt zo leuk is, zijn er misschien meer mensen die dit willen doen :)
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Patsy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1689

Geregistreerd: 01 Jan 2019 11:13

Bericht 12 Aug 2020 20:32

Re: Helemaal niet sporten

Tafeltennis toch? Of heb ik het heel erg mis?

Ik haat sporten ook. Vroeger werd ik uitgelachen omdat ik de traagste, meest onhandige was. Dat heeft niet geholpen. Ik vind fietsen wel heerlijk, lekker over de heide of door het bos, dat doe ik wel regelmatig. Ik loop de hele dag op mijn werk (3 of 4 dagen per week) dus ik vind het wel prima zo.
💙 25 februari 2014
💙 5 juni 2015
<<

Anoniem295

Bericht 12 Aug 2020 20:44

Re: Helemaal niet sporten

En mountainbiken.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 12 Aug 2020 21:00

Re: Helemaal niet sporten

Klopt tafeltennissen en mountainbiken. Alleen bij tafeltennissen dus ook wedstrijden.
Ik durf wel te stellen dat het een van de moeilijkste sporten is. Dit komt doordat je al honderden verschillende soorten rubbers en slagen hebt waardoor je effect goed moet kunnen lezen. Voor een leek is dit is dit lastig te snappen, maar het is zo'n mooie sport omdat je altijd je spel kunt proberen te verbeteren dmv trainingen en je spel kunt aanpassen door de rubbers / batje. Als ik een wedstrijd verlies maar wel erg goed heb gespeeld met mooie rally's haal ik daar meer voldoening uit dan een wedstrijd met 2 vingers in de neus winnen.

Maar goed ik kan op zich wel begrijpen dat als nooit hebt gesport het lastig is om onder een sportclub te gaan op deze leeftijd. Je hebt een enorme achterstand in techniek etc... en ik merk ook dat ik dan liever niet tegen beginners speel. Voor mij is dat natuurlijk geen uitdaging en dan is het alleen de bal op tafel houden zodat de ander een beetje balgevoel kan krijgen.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5496

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 12 Aug 2020 21:40

Re: Helemaal niet sporten

Maar wat ik wel herken is dat ik nu niet heel fit ben en dan sporten ook minder leuk vind. Mijn lijf werkt dan minder goed mee en heb ook sneller ongemak of spierpijn. Terwijl toen ik begon met sporten en steeds fitter werd (jaren geleden) ik het ook steeds leuker en makkelijker vond. Dit klinkt vast heel stom maar kan me voorstellen dat met overgewicht sporten ook echt heftig is. Doe mij een rugzak om met 20kg extra en ik vind het echt niet leuk (nu al niet omdat ik me niet sterk voel en geen kracht heb).

En als je in bed ligt te huilen van de pijn dan klinkt het wel alsof je veel te hard gaat. Ik wil je echt niet aan het sporten krijgen hoor (doe het zelf ook amper) maar denk wel dat er dan ook een manier is die minder pijnlijk kan zijn.

Maar dat blije gevoel heb ik wel altijd achteraf. Niet per se euforie (laatste was ik ook moe en pijn en dacht ik waarom doe ik dit?) maar ik ben dan wel trots op mezelf omdat ik het goed vind dat ik dan beweeg. Als je dat gevoel al niet hebt is het denk ik wel heel lastig ja.
<<

Anoniem326

Bericht 12 Aug 2020 21:53

Re: Helemaal niet sporten

Ik krijg er geen positief gevoel van achteraf. Wel prestatiedrang en dat vind ik in mijn vrije tijd een vervelende eigenschap.

Ik denk dat ik voor mijn gezondheid niet hoef te sporten. Bewegen en veel wandelen in mijn dagelijks leven vind ik voldoende. Poweryoga zou mooie aanvulling zijn.
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:10

Bericht 13 Aug 2020 13:53

Re: Helemaal niet sporten

Savi schreef:
Pannetoet schreef:actieve vakanties vind ik ook verschrikkelijk, laat mij maar lekker op het strand liggen met een boek met zo af&toe een paar uur een activiteit :palm: Ik moest trouwens vroeger wel altijd sporten van mijn moeder dus dat deed ik ook met veel tegenzin haha. Ik heb ook vrij veel gedaan omdat ik niks écht leuk vond..

Haha precies, heel herkenbaar. Ik ben ook niet zo'n actief persoon verder. Wandelen vind ik wel leuk, met een doel. Dus om een hond uit te laten of naar de supermarkt te gaan. En in de herfst of met sneeuw in het bos, dan vind ik het wel mooi.


Gelukkig ben ik niet de enige haha! Iedereen, bijna iedereen, kijkt mij altijd heel raar aan als ik zeg dat ik een strandvakantie heerlijk vind.. Nichtje van mij gaat elk jaar met haar vriend backpacken, zo'n VW-busje mee en helemaal down to earth (koken op een gasstelletje, kamperen in de wildernis, van alles beklimmen) en dan denk ik echt bij mijzelf 'Waarom"? WAAROM zou je dat willen? Je komt vermoeider terug dan je van te voren was'' :palm: Hetzelfde dat sommigen op vakantie het halve land willen zien, het één na het ander bezoeken, tientallen km's per dag lopen.. ugh vreselijk.

Marin schreef:Ja het zou zeker beter voor mij zijn Jip, daar heb je helemaal gelijk in.
Ik heb wel vaker een tijdje in een sportschool gesport maar de laatste keer werd ik echt zo ongelukkig daarvan. Ik lag echt te huilen in bed van de spierpijn daarna. Dan ben ik vast een watje en na verloop van tijd zal 't vast beter zijn geworden maar dan ben ik dus wel een sjaak afhaak. Een vrij intense haat was het. ?


Haha dat haat ik ook! Ik heb ook wel eens afschuwelijk veel spierpijn gehad dat ik dacht 'Waarom doe ik dit?' Sindsdien train ik nooit mijn borst meer (die spierpijn is ook hel!) en schouders zijn ook niet favoriet.. Ik train precies goed zodat ik het wel iets voel maar spierpijn als hel niet meer voorkomt :) Ik snap mensen ook nooit die zwaar trainen lekker vinden en de volgende dag zieke spierpijn hebben haha
Wat als het lukt
<<

Anoniem290

Bericht 13 Aug 2020 14:09

Re: Helemaal niet sporten

Fred schreef:Maar denken jullie (die niet sporten) aan sporten gelijk aan de sportschool / fitness?

Daar heb ik namelijk niets mee, maar de sport met een tegenstander die ik beoefen kan ik alles in kwijt. Met een wedstrijd element is een sport vind ik leuker dan vrijblijvend op de sportschool.



Andersom heb ik dus echt een hekel aan wedstrijdsporten (of balsporten). Ik ben dus zo iemand die zwaar trainen lekker vindt en ik vind spierpijn ook lekker.

Ik ben echt een voorstander van sporten (maar goed, Ik ben dan ook instructeur). Maar dat hoeft echt niet op een club of sportschool te zijn. Je kunt ook gewoon lekker wandelen, fietsen, skeeleren enz. Maar bewegen is natuurlijk erg belangrijk voor je gezondheid.

Ik vind het belangrijkst dat je iets doet wat je graag doet. Als ik mensen in mijn les heb die elke week weer met tegenzin komen (en het dan naderhand ook niet leuk vonden, of blij zijn dat ze weer zijn geweest), dan heb ik respect voor hun discipline om het toch weer elke keer te doen, maar raad ik ze aan om toch te gaan zoeken naar een sport (of manier van bewegen) die ze wel leuk vinden.

Zoals HG al aangeeft dat Power yoga wel iets voor je zou zijn, dan zou je daar echt veel meer aan hebben om dat te gaan doen, dan wanneer je met tegenzin in de fitness gaat staan of achter een bal aan gaat rennen die je toch niet raakt (story of my life).
VorigeVolgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers