Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Even lekker klagen over het weer

<<

Anoniem290

Bericht 09 Aug 2020 13:16

Even lekker klagen over het weer

We kunnen er niks aan doen en het blijft nog wel even heet, klagen heeft natuurlijk totaal geen zin, maar wat vinden jullie nou echt vervelend aan deze hitte?

Ik vind het vooral vervelend dat je nergens koelte kunt opzoeken (we hebben geen airco, in huis is het nu 28 graden beneden en 30 boven). Voor mijn gevoel was het vroeger altijd koeler in de avonden, ik herinner me dat ik dan altijd een vestje droeg. Nu was het hier gisteren om 23 u nog 28 graden.

Verder vind ik het sneu voor onze dochter. Ze zweet de hele dag zo en soms klaagt ze zelfs dat ze het warm vindt (ze is 2,5). We zweten allemaal ons bed uit.

En het laatste vind ik het gewoon een heel erg naar gevoel om het zo warm te hebben. Mijn voetzolen doen pijn, mijn hele lichaam gloeit zo en hwt voelt alsof er te weinig zuurstof in de lucht zit. Op het werk vind ik het vervelend om de hele dag te typen met die opgezwollen vochtige warme handen.

Zo, dat is eruit ;). Nu mogen jullie even klagen.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 09 Aug 2020 13:26

Re: Even lekker klagen over het weer

Ik vind bijna alles vervelend aan dit weer, ik hou er gewoon echt niet van. Ik vind de hitte niet lekker, dat felle licht ook niet. Geef mij maar 23 graden en een beetje bewolkt. Voor de kinderen is het wel leuk dat ze lekker buiten kunnen zwemmen, maar dat kan ook met tien graden minder, dan is het vaak nog stukken rustiger ook.

Wij moeten midden op de dag drie honden uitlaten en dat is echt niet te doen, zelfs al zoek je schaduwrijke paadjes, dan nog moet je hele stukken door de zon. En die honden maar treuzelen. Ik ga nu voor vertrek steeds even met mijn jurk aan onder een koude douche staan, dan is het te doen, anders niet.

De nachten vind ik ook k*t. En 's avonds wil ik altijd nog een beetje schrijven, aan een verhaal werken, maar ik kan me helemaal niet concentreren zo. Ik vind het ook vervelend dat het zo lang duurt. Eerst zou het donderdag al afkoelen, nu wordt het alsnog >30 graden en zelfs vrijdag nog heel warm.

O, en één van de allerirritantste dingen met dit weer is van die mensen die - als je het niet lekker vindt - gaan roepen: 'Het is ook nooit goed, hè?' Ik vind het hartstikke goed als het gewoon zo rond de 23 graden is, maar ik ga dan niet de hele dag lopen roepen hoe lekker ik het vind.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1893

Geregistreerd: 14 Apr 2014 11:58

Bericht 09 Aug 2020 13:31

Re: Even lekker klagen over het weer

Ik vind het vooral vervelend voor de beestjes. Zowel onze kippen, cavia's en poezen zien flink af.
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ Boy january 2014
♡ Girl january 2016
♡ Girl march 2019
♡ Girl september 2020
<<

Sugarfall

Kletskop

Berichten: 836

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:04

Bericht 09 Aug 2020 13:32

Re: Even lekker klagen over het weer

De nachten. Dat plakken, dat benauwde gevoel, dat niet diep/rustig slapen door de hitte, dat vind ik echt het allerergste. Ik zou een stuk minder moeite hebben met de hitte als ik wist dat er in de slaapkamer een airco is en ik dus wel een normale nachtrust zou hebben.

En ik vind het vervelend dat het soms zo benauwd aanvoelt, ik krijg dan snel migraine. Deze temperaturen vind ik nog niet eens zo heel erg, zolang het maar niet benauwd aanvoelt.
<<

Geel

Bericht 09 Aug 2020 13:36

Re: Even lekker klagen over het weer

Zelfde als Sugarfall en Susan. Ik vond de zomer tot nu toe echt top: constant tussen 20-25 graden, af en toe, af en toe regen - top! Dit is gewoon niet mijn ding, ik vind dit echt vervelend weer.

Het zieligste vind ik het voor mijn baby die nog twee slaapjes doet en dat ze ‘s middags in een kamer ligt waar het 33 graden is. Ik overweeg nu toch een airco te kopen, dit is gewoon te hoog.
<<

Anoniem304

Bericht 09 Aug 2020 13:44

Re: Even lekker klagen over het weer

Precies wat Geel zegt. Tot deze week was het echt 'mijn zomer'. Wisselvallig en een prima temperatuur, heerlijk.

Dit weer is sowieso niks voor mij, maar nu zwanger al helemaal niet. Krijg er nu heel erg hoofdpijn van en een naar gevoel.
<<

Anoniem290

Bericht 09 Aug 2020 13:47

Re: Even lekker klagen over het weer

Ja de afgelopen maanden vond ik dus wel super! Ik hoorde op de radio: en dan wordt het helemaal topweer, 35 graden, heerlijk! Nou ik ken dus niemand die dat heerlijk vindt.

Ik had echt airco moeten nemen toen ik dit huis kocht. Had ik er nu al 9 zomers plezier van gehad. Maar nu gaan we volgend jaae toch verhuizen. Vriendin van me had er een in haar appartement, daar had ze maar 1500 euro voor betaald. Dat vind ik dus echt niet duur!
<<

Anoniem290

Bericht 09 Aug 2020 13:48

Re: Even lekker klagen over het weer

Oh Savi jij hebt echt klaagvrijstelling hoor! Als je nu ook nog zwanger bent is het helemaal een ramp. We gaan zo naar vrienden, maar zelfs daarvoor vind ik het eigenlijk te warm. Gelukkig is het een half uur rijden. Lekker 2x een half uur in de airco zitten.
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3589

Geregistreerd: 23 Jun 2016 20:23

Bericht 09 Aug 2020 13:49

Re: Even lekker klagen over het weer

Het drukkende, benauwde gevoel dat dit weer mij geeft. Krijg er hoofdpijn en word er misselijk van.
En de plaknachten inderdaad.

20-25 graden is voor mij ideaal.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 09 Aug 2020 13:51

Re: Even lekker klagen over het weer

Poppy schreef:Ja de afgelopen maanden vond ik dus wel super! Ik hoorde op de radio: en dan wordt het helemaal topweer, 35 graden, heerlijk! Nou ik ken dus niemand die dat heerlijk vindt.

Ik had echt airco moeten nemen toen ik dit huis kocht. Had ik er nu al 9 zomers plezier van gehad. Maar nu gaan we volgend jaae toch verhuizen. Vriendin van me had er een in haar appartement, daar had ze maar 1500 euro voor betaald. Dat vind ik dus echt niet duur!


Voor sommige mensen is het echt hoe heter, hoe beter, maar ik snap dat dus ook niet. Al die dingen die je nu kunt doen - zwemmen, zonnen, op een terras zitten - kun je ook met 25 graden, alleen kun je dan ook nog andere dingen doen, waar het nu te warm voor is.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem325

Bericht 09 Aug 2020 13:55

Re: Even lekker klagen over het weer

Ik vind het nu ook too much. Kan eigenlijk sinds een paar jaar niet meer zo goed tegen dit soort warmte. En dan bedoel ik dat het ‘ineens’ 30+ graden is en zo goed als windstil. Ik kan hier gewoon niks mee. Ik vind het benauwd, als ik knipper met mijn ogen loopt het zweet al overal bij wijze van spreken, ik kan gewoon niet echt goed uit de weg nu. Ik slaap ook super slecht, nu een dutje doen gaat net met dit weer, dus ben gesloopt. En ik vind het zielig voor mijn kat. Die weet ook niet goed wat hij moet nu. Loopt rond, ploft steeds op een nieuw koud stukje neer voor verkoeling, zo zielig.

Het is in huis gelukkig wel iets koeler, maar ook nog te warm helaas. Alles zit potdicht, we hebben waaiers staan, maar de zon staat heel de dag vol op de achterkant van het huis dat het bijna niet tegen te houden is. In de avond zetten we op de slaapkamer wel de airco aan, maar zodra die uit gaat is het meteen weer heet. We krijgen binnenkort wel rolluiken aan de achterkant, dus hopelijk is het een van de laatste keren dat het zo warm is binnen.

Als het gelijkelijk aan warmer wordt kan ik er wel beter tegen. Maar hoe het hier altijd gaat, dat ineens warme weer, dat vind ik helemaal niks.
<<

Anoniem307

Bericht 09 Aug 2020 13:55

Re: Even lekker klagen over het weer

Ik vind dit weer absoluut verschrikkelijk. Altijd al gevonden. Ik zweet, ik plak en het ergste vind ik nog dat ik extreem veel vocht vasthoud. Ik ben zo al tonnetje rond (bovenkant voornamelijk, benen niet), maar nu lijk ik helemaal op een Michelinmannetje. Erger vind ik dat het ontzettend pijnlijk is en ik er in de avond bijloop als een eend (waggel, waggel, waggel).

Omdat dit kwaaltje van mijn moeder komt, weet ik dat het de komende jaren alleen maar erger wordt. En ik weet welke pijnen ze heeft. Ik zie er niet naar uit.
<<

Anoniem290

Bericht 09 Aug 2020 13:57

Re: Even lekker klagen over het weer

Ik ken iemand die amper zweet. Dat lijkt me al schelen. Zij heeft het ook minder snel warm. Ik plak gewoon aan alle kanten. Kan mijn haar amper vastdoen, omdat zowel mijn haar als mijn handen vochtig zijn. Mijn kleren zijn meteen vochtig, ik was me te pletter. Vandaag al 3 wasjes gedraaid. Of een jurkje aantrekken en dan van die vieze natte billen hebben. De huid onder mijn oksels, onder mijn bh en onder mijn horlogebandje gaan er stuk van.
<<

Anoniem290

Bericht 09 Aug 2020 13:59

Re: Even lekker klagen over het weer

Isles ik heb dat dus ook een beetje. Ik houd ook snel vocht vast en met deze hitte doen mijn voeten en handen gewoon continu pijn. Boven de 20 graden draag ik geen schoenen, dat doet gewoon pijn (en ze passen niet eens meer). Heb jij iets gevonden wat verzacht? Ik stop mijn handen en voeten vaak onder de koude kraan,dat verlicht wel even. Veel water drinken en proberen minder zout te eten (wat ik dan weer lastig vind, omdat ik door het vele zweten veel behoefte heb aan zout).
<<

Kreeft

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4227

Geregistreerd: 04 Sep 2013 01:06

Bericht 09 Aug 2020 14:12

Re: Even lekker klagen over het weer

Ohhh het is echt té nu idd. Bij ons binnen is het gelukkig heel goed te doen, en we hebben boven airco (slapen op zolder, is niet te doen anders). Hebben we gekregen van mijn vader toen we 10 jaar geleden kwamen wonen. Nog steeds zo blij mee, een goede nachtrust is zo fijn!

Voor onze hond is het ook echt té warm, het uitlaten is niet de doen. Maar het moet natuurlijk. Hij heeft een eigen badje in de tuin en daar gaat hij uit zichzelf een paar keer per dag in. En hij ligt binnen voor de ventilator. Op een koelmat wil hij niet. En geef hem regelmatig een ijsklontje. Verkoelend en hij vind het leuk om mee te spelen.
<<

Anoniem295

Bericht 09 Aug 2020 14:22

Re: Even lekker klagen over het weer

Ik vind dit weer echt vreselijk, kan er echt helemaal niets mee. Op zich vind ik alles overdag haast nog wel oké, daar kan ik me bij neerleggen (los van dat vuurrode tomatenhoofd wat ik de hele dag heb). Maar de náchten... ?

As we speak zitten we trouwens aan de voorkant op de galerij, op het noorden dus in de schaduw en met een redelijk windje. Dat is wel even genieten!
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 09 Aug 2020 14:26

Re: Even lekker klagen over het weer

Vind het vooral vervelend dat ik geen zin heb om ook maar iets te doen maar daardoor superonrustig ben!

Gister wel naar het strand gefietst maar dat was meer dan een uur fietsen en dat vond ik echt zwaar met een hond van 10 kilo voor in m’n mand. Ga zo denk ik maar naar het water hier in de buurt maar daar is het dan weer afgeladen vol :(

De nachten vind ik ook echt helemaal niets. Ik moet echt onder een dekbed slapen maar dat kan nu niet. Vannacht maar natte handdoek op m’n voeten gelegd en toen viel ik gelukkig eindelijk in slaap!
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 09 Aug 2020 14:36

Re: Even lekker klagen over het weer

Ja, het is een beetje te warm. Ik werk op zolder, ik zie erg op tegen komende week. Maar, ik heb dit wel veel liever dan dat het de hele dag zou regenen. Hoewel dat wel beter is voor de natuur.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 09 Aug 2020 14:52

Re: Even lekker klagen over het weer

Ik heb eigenlijk vooral last van hoofdpijn. Heb ik altijd al veel maar niet zo lang en hele dagen/weken zoals nu met dit weer. Ik ben het gewend dus laat er niks om maar chill is anders.

Verder vind ik het jammer dat het gewoon nét te heet is om echt op pad te gaan met 2 jonge kids. Zij zijn sloom en wij ook. Deze wk gaan we iig wel aan het einde van de dag (na werk en opvang) het water opzoeken. Dat vind ik wel heel leuk, dat kan normaal nooit!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem307

Bericht 09 Aug 2020 14:53

Re: Even lekker klagen over het weer

Poppy schreef:Isles ik heb dat dus ook een beetje. Ik houd ook snel vocht vast en met deze hitte doen mijn voeten en handen gewoon continu pijn. Boven de 20 graden draag ik geen schoenen, dat doet gewoon pijn (en ze passen niet eens meer). Heb jij iets gevonden wat verzacht? Ik stop mijn handen en voeten vaak onder de koude kraan,dat verlicht wel even. Veel water drinken en proberen minder zout te eten (wat ik dan weer lastig vind, omdat ik door het vele zweten veel behoefte heb aan zout).


Zweten doe ik zo nu en dan, maar niet meer zo overmatig als ik voorheen deed. Gisteren een fout gemaakt in het eten, want ik had erge zin in pizza. Ik lijk nu 3 maanden of meer zwanger. En een pijn dat het doet. Maar ja, had ik maar geen pizza moeten eten. Als er iets zou is, dan is het pizza. :palm:
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 15:20

Bericht 09 Aug 2020 15:12

Re: Even lekker klagen over het weer

Ik trek het nog redelijk. Ik merk wel dat de gebroken nachten me emotioneler maken. Ik ben sneller geïrriteerd, maar ook sneller boos of verdrietig. Daarnaast vind ik het irritant dat er soms al zweetdruppels op mijn voorhoofd staan terwijl ik alleen maar een boek zit te lezen.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 09 Aug 2020 15:23

Re: Even lekker klagen over het weer

Noem het klagen, maar ik voel me gewoon echt rot met dit weer. Ik merk het vooral, omdat ik slecht wil eten (emo-eten). Er bestaat vast wel zoiets als een hittedepressie. Ik heb maar besloten dat het oké is om me zo te voelen.
L2014 & H2017
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 09 Aug 2020 15:31

Re: Even lekker klagen over het weer

Ik kan me er ook echt rot door voelen, hoor, het voelt ook gewoon een soort... unheimisch. Ik kan er geen goed woord voor bedenken. En dat het nog zoveel dagen duurt vind ik ook echt ellendig, ik word er zelfs een soort bozig van. Ik zit ook de hele tijd het weerbericht te checken uit angst dat de voorspellingen veranderen en dat de hitte nog langer gaat duren.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2502

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 09 Aug 2020 15:36

Re: Even lekker klagen over het weer

Op zich kan ik er wel tegen, maar ik haat het gewoon. In mijn jeugd werd ik daar gek op aangekeken, hoe kun je nou niet van de zomer houden?! Dat helpt niet, nu haat ik het met nog meer passie.

Baby is sinds de warmte gewoon niet meer naar bed te krijgen. Die keet door tot een uur of 11. Zelf kan ik ook niet goed slapen. Vanochtend zat ik even in de tuin toe het nog koeler was en voelde me ineens gesloopt.

Ik ben nu allemaal rotklusjes aan het doen. Kledingkast uitmesten enzo. Het is toch te warm voor wat leuks, dus als ik me dan toch niet lekker voel, kan ik maar wat stomme dingen gedaan hebben.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 09 Aug 2020 15:46

Re: Even lekker klagen over het weer

Ik moet zeggen dat het hier nog redelijk meevalt. Kinderen hebben gelukkig weinig last, slapen er eigenlijk niet minder om (en zijn erg blij met de extra ijsjes, haha). Wel vind ik het vervelend dat je zo weinig kan. Beetje om huis rond lummelen, maar verder is het eigenlijk overal te warm voor. Mijn man is nu een hoogslaper in elkaar aan het zetten, heb echt met hem te doen. Hij zweet zich kapot.. En ik kijk niet uit naar het werk komende week, op een zolder waar het 30 graden is.
Heb me wel echt ingesteld op warmte en weinig doen, dat helpt misschien wel een beetje.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
Volgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers