Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat is voor jou uitslapen?

<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 06 Aug 2020 18:09

Re: Wat is voor jou uitslapen?

MissBitchy schreef:Wow ik durf het bijna niet te zeggen haha ? met al die ochtendmensen hier.

Maar als ik geen wekker zet, word ik op z’n vroegst een keer om 9:30u wakker... Uitslapen red ik mákkelijk tot 11 uur!

Heb kids, maar co-ouderschap, dus om het weekend ben ik er echt niet voor 10 of 11u uit (als ik geen plannen ofzo heb natuurlijk).

Heb ik ook. Mijn man is wel een ochtendmens. De kinderen houden net als ik van laat naar bed en rustig opstarten.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem325

Bericht 06 Aug 2020 19:16

Re: Wat is voor jou uitslapen?

SoGood schreef:Maar als jullie op een normaal tijdstip wakker worden, dan draai je je om en val je vanzelf weer in slaap?


Als ik een paar slechte nachten heb gehad lukt me dit inderdaad en dat vind ik dan heerlijk. Maar ik kan sowieso goed uitslapen. Ik vind het heerlijk om op een zondag bijvoorbeeld tot een uur of 10 of zelfs 11 te slapen. Maar 8:30-9:00 is ook al wel uitslapen voor mij.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 06 Aug 2020 19:31

Re: Wat is voor jou uitslapen?

Ik kan ook niet goed meer uitslapen tegenwoordig, maar zou het wel willen! Soms in het weekend slapen we wel tot 9.00 uur, N ook. Lekker! Maar ik ben sowieso dan al wel minstens één keer wakker geweest om te plassen. Nu met het thuiswerken staan we meestal ergens tussen 7.15 en 8.00 uur op, dat is voor ons een normale tijd.
❤ 7 juni 2018
<<

Smurfin

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 114

Geregistreerd: 19 Jul 2016 15:04

Bericht 06 Aug 2020 19:43

Re: Wat is voor jou uitslapen?

Mijn mam heeft weinig slaap nodig, maar eens in de maand slaapt hij ook lang uit en dat is wel tot een uur of 11.
Zelf heb ik veel slaap nodig en ben ik eigenlijk nooit voor 9uur wakker, en uitslapen is wel tot 11uur. Wel ben ik echt een avond mens en werk ik ook vaak savonds/snachts.
Als we kinderen mogen krijgen zal het voor mij nog wel een ding worden.?
Liefde is een gevoel dat je voelt als je een gevoel voelt dat je nog nooit gevoeld hebt!


Afbeelding
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12154

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 06 Aug 2020 20:33

Re: Wat is voor jou uitslapen?

ik word standaard om 7 uur wakker. Dus alles daarna is uitslapen. Wij gaan ook al vroeg op bed meestal rond 10 uur. Ik kijk dan nog tv tot half 12.
Echt uitslapen zo als vroeger tot 12 uur kan ik echt niet meer.
Afbeelding
<<

Anoniem326

Bericht 06 Aug 2020 20:43

Re: Wat is voor jou uitslapen?

Ik ben helemaal geen ochtendmens. Uitslapen is voor mij tussen 8.30 en 9.30. Dat lukt nu in de vakantieperiode met kinderen ook weleens. Ik ga nu een traject in om mijn slaappatroon te resetten. Mensen met ad(h)d vallen pas later in slaap. Ik meestal tussen 2 en 3 maar moet wel om 6.30 opstaan. Hierdoor heb ik al jaren chronische slapeloosheid. Door de paniek die ik vanaf 1.30 voel (o nog maar zoveel uur), slaap ik de uren tussen 3 en 6.30 ook onrustig of nauwelijks.

Middels slaaprestrictie, medicatie, therapie en lichttherapie ga ik het komende half jaar proberen mijn slaappatroon aan te passen aan de maatschappij. Dus ik hoop ook een ochtendmens te worden.
<<

Anoniem290

Bericht 06 Aug 2020 20:50

Re: Wat is voor jou uitslapen?

Oh Holly wat fijn dat je er voor behandeld wordt! Wat lijkt me dat toch vervelend zeg. Ik heb ook add, vroeger sliep ik vaak ook van 2 tot 6. Ik had daar destijds niet veel moeite mee, maar ik had toen een beroep waarbij ik veel in beweging was. Toen ik op kantoor zat, was ik veel vermoeider na zulke nachten.
<<

Anoniem326

Bericht 06 Aug 2020 20:55

Re: Wat is voor jou uitslapen?

Poppy schreef:Oh Holly wat fijn dat je er voor behandeld wordt! Wat lijkt me dat toch vervelend zeg. Ik heb ook add, vroeger sliep ik vaak ook van 2 tot 6. Ik had daar destijds niet veel moeite mee, maar ik had toen een beroep waarbij ik veel in beweging was. Toen ik op kantoor zat, was ik veel vermoeider na zulke nachten.


Ja ik ben nu in behandeling bij een slaapcentrum. Ik durf bijna niet te geloven dat ik er vanaf kom, maar zij hebben toch goede hoop.

Ik trok het vroeger ook op 3 of 4 uur slaap. En nu nog steeds want het moet. Maar ik vind het echt onverantwoord om bijvoorbeeld auto te rijden met chronisch slaaptekort. En ik voel me gewoon altijd moe. Maar ik ben ook geen 20 meer. Dat speelt denk ik het meeste mee.
<<

Anoniem290

Bericht 06 Aug 2020 21:59

Re: Wat is voor jou uitslapen?

Ja en of je wel of geen kinderen hebt, dat vind ik het grootste verschil. Vroeger was slapen echt slapen en nu ga ik toch slapen met het gevoel dat ik waakzaam moet zijn.

Zodra je iets meer gaat slapen, ga je ineens niet meer functioneren op adrenaline. Ik was ineens veel moeier (Zeg je dat zo?) toen ik niet meer maar 2 of 3 uur achter elkaar kon slapen, maar rond de 5 uur sliep. In de tijd dat add net was geconstateerd heb ik een tijdje ritalin geslikt. Toen sliep ik ook beter, omdat mijn hoofd dan eindelijk even rustig was.

Klinkt simpel en ik weet dat het niet zo is, maar probeer vertrouwen te hebben in het slaapcentrum. Zij hebben er verstand van en wie weet gaat het lukken!
<<

Anoniem326

Bericht 07 Aug 2020 11:49

Re: Wat is voor jou uitslapen?

Bedankt voor je lieve berichtje. Ik ‘overleef’ het inderdaad op adrenaline en wilskracht zoals ze het daar zo mooi zeggen. Ik ga starten met ritalin voor een rustiger hoofd. Hoe vond jij ritalin en waarom gebruik je het niet meer?
<<

Anoniem321

Bericht 07 Aug 2020 12:25

Re: Wat is voor jou uitslapen?

Sterkte Holly, hoop dat het jou echt verbetering brengt de komende tijd.

UItslapen (als in laat wakker worden) heb ik serieus niet meer gedaan sinds onze zoon er is, hij is nu 4.5.
Hij is 's ochtends altijd redelijk vroeg wakker. Tegenwoordig is dit tussen 7 uur en half 8. het is ook wel eens tussen half 6 en 6 uur geweest en daar was ik niet blij mee.

Ik denk dat uitslapen voor mij betekent dat ik 's ochtends uit mezelf wakker word zonder gewekt te worden door een kind of de wekker. Tja, en als het dan half 7 is, dat maakt dan niet zoveel uit.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6231

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 07 Aug 2020 12:40

Re: Wat is voor jou uitslapen?

Uitslapen kon ik vroeger al niet vaak/goed, maar sinds J er is al helemaal niet meer.
Hij werd een tijd lang wakker tussen 6 en 6:30, dat is we vroeg. Nu met vakantie tussen 7 en 7:30 meestal, veel beter al.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 19:18

Bericht 07 Aug 2020 13:05

Re: Wat is voor jou uitslapen?

Als ik geen wekker zet kan ik zo tot 10/11 uur slapen. Geen probleem.
K geniet er nog maar even van nu het nog kan :D
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Kira

Bericht 07 Aug 2020 17:46

Re: Wat is voor jou uitslapen?

Ik slaap het liefst tot 8.30, dat is dan ook uitslapen voor mij. Soms wordt het een uurtje later.
Ik val makkelijk weer in slaap in de ochtend maar word sowieso een paar keer per nacht wakker en val dan weer in slaap.
<<

Anoniem309

Bericht 07 Aug 2020 18:54

Re: Wat is voor jou uitslapen?

Meestal ben ik rond 8.30 wakker, maar als ik me dan nog eens omdraai kan ik makkelijk weer doorslapen. Wat ik wel opvallend vind is dat ik in de winter makkelijker lang kan uitslapen dan in de zomer. Als ik nu uitslaap ben ik meestal wel om 9.30 wakker terwijl ik in de winter prima tot 11 uur kan blijven slapen.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11588

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 07 Aug 2020 19:02

Re: Wat is voor jou uitslapen?

Door j zit ik nu in een ander ritme en wordt ik zelden na 9:00 wakker. Nu ga ik ook veel eerder naar bed als vroeger. Maar ik heb nog steeds moeite met opstaan voor 8 uur. Dat vind mijn lichaam absoluut niet tof. Van de 14 dagen kan ik er 3 wakker worden zonder wekker en dat is eigenlijk net niet genoeg.
2015 💙
<<

Anoniem317

Bericht 07 Aug 2020 20:28

Re: Wat is voor jou uitslapen?

Uhm.. Voor mij is 8 uur al uitslapen. Ik ben een ochtendmens. Nu we een dochter hebben, ben ik vaak tussen 7 en half 8 wakker.
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:08

Bericht 07 Aug 2020 20:37

Re: Wat is voor jou uitslapen?

Ik kan niet goed uitslapen, 7.30 (en meestal al wel eerder) ben ik altijd wel wakker of de kinderen dat nou al zijn of niet. Maar ik kan heeeeel goed lading in bed blijven liggen. Gaat mijn vriend al met ze naar beneden en lig ik nog heerlijk te dutten, boek te lezen enz.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4414

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 07 Aug 2020 22:04

Re: Wat is voor jou uitslapen?

Ik kan niet meer echt uitslapen sinds de kinderen er zijn. Alles na 7.00 voelt als enorme luxe. De jongste heeft maanden slecht geslapen en wordt erg vroeg wakker en nu word ik dus ook vaak rond 5.00-5.30 wakker en ik kan dan niet meer terug in slaap komen. Nu gaat het met periodes beter, maar ik ben vermoeider na een langere nacht en zo'n periode van goed slapen duurt uiteraard nooit lang genoeg om er echt aan te wennen. Ik ben heel erg jaloers op die uitslapende kinderen! Ooit kon ik ook wel tot na 9.00 slapen... good times.
december 2016
juli 2019
<<

Anoniem290

Bericht 07 Aug 2020 23:01

Re: Wat is voor jou uitslapen?

HollyGolightly schreef:Bedankt voor je lieve berichtje. Ik ‘overleef’ het inderdaad op adrenaline en wilskracht zoals ze het daar zo mooi zeggen. Ik ga starten met ritalin voor een rustiger hoofd. Hoe vond jij ritalin en waarom gebruik je het niet meer?


Het gaf mij rust, de storm in mijn hoofd ging een beetje liggen. Ik kon ineens in een paar uur mijn huis poetsen bijvoorbeeld (voorheen ging ik dan met een emmer water naar boven, ging naar beneden een doek halen, besloot daar andere klusjes te gaan doen en kwam die emmer pas ‘s avonds weer tegen bijvoorbeeld. Ik ben ook eens wakker geworden met de voordeur open en een keer heb ik een gaspit de hele nacht laten branden, zulke dingen gebeurden niet meer) en op mijn werk kon ik me veel beter concentreren, veel minder van de hak op de tak.

Na een tijdje leek het minder goed te werken en ik vond het ook jammer dat ik mijn creativiteit kwijt raakte. Ik ben wat gaan afbouwen, omdat ik het alleen nodig vond tijdens mijn werk. Dus nam er een om 7, 11 en 14 uur. Steeds vaker vergat ik ze, en eigenlijk ben ik er zo mee gestopt. Soms denk ik dat ik maar beter weer kan beginnen.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 08 Aug 2020 08:14

Re: Wat is voor jou uitslapen?

Alles na 7:00 is voor mij uitslapen ?
L2014 & H2017
<<

Anoniem300

Bericht 08 Aug 2020 09:46

Re: Wat is voor jou uitslapen?

Na 9.00 uur is uitslapen. Wij zijn meestal rond 8 wakker (met wij bedoel ik dan de kids) langer als 9 kan ik ook niet (wordt dan sowieso wakker ook als de kids er niet zijn).
<<

.namasté.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1898

Geregistreerd: 14 Apr 2014 12:58

Bericht 08 Aug 2020 10:42

Re: Wat is voor jou uitslapen?

Na 8 uur vind ik het wel uitslapen bij mij.
"Life happens when you're busy making other plans"

♡ Boy january 2014
♡ Girl january 2016
♡ Girl march 2019
♡ Girl september 2020
<<

Flippin' Bitch

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 238

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:56

Bericht 23 Aug 2020 19:31

Re: Wat is voor jou uitslapen?

Slapen tot 10.00 of later. Vooral als ik alleen ben kan ik soms 12 uur achter elkaar slapen. Ik ben een avondmens en moet vaak meerdere keren per week rond 5.30 op, wat voor mij echt als midden in de nacht voelt...
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 23 Aug 2020 20:15

Re: Wat is voor jou uitslapen?

Poppy je schoonmoeder staat altijd na 8.30 uur op? Dat zou ik dan zonde vinden. Een paar keer week prima maar niet te vaak.

Met de kinderen ben ik meestal tussen half 8 en 8 uur wakker. Als ze er niet zijn dan is het wel eens 9 uur.
2014 2016
VorigeVolgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers