Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Nu ben in bang

<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2376

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 04 Aug 2020 03:16

Nu ben in bang

Ik hoest sinds maart op en af.. dan is het weer een weekje weg en dan komt het weer.
Paar weken geleden wilde ik hiermee toch langs de huisarts maar moest op een Corona test wachten en na dat ik de uitslag had was de hoest ook weer even over dus ben niet gegaan.

Inmiddels is de hoest weer terug dus ga toch maar weer een Corona test aanvragen want wil toch wel langs de dokter.

Want heb gegoogeld op hoesten en kom onder andere longkanker tegen. En nu ben ik bang en kan ik niet meer slapen..

Jullie kunnen er niks mee maar wilde toch even van me af schrijven.
<<

Anoniem332

Bericht 04 Aug 2020 05:14

Re: Nu ben in bang

Vervelend dat je jezelf nu bang maakt. Hopelijk sluit de test uit dat je covid hebt.

Heb je naast het hoesten ook andere klachten zoals gewichtsverlies zonder reden of extreme energie verlies?

Sterkte, hopelijk kan je slapen, het is s nachts moeilijker om iets te relativeren het lijkt dan allemaal erger.
<<

Anoniem295

Bericht 04 Aug 2020 05:22

Re: Nu ben in bang

Ik snap dat je bang bent, maar ik zou vooral eerst even de uitslag van de Coronatest afwachten. Hoestklachten kunnen echt van álles zijn. Ik hoest eigenlijk vrijwel altijd en als het bij mij erger wordt, is het altijd een bovenste luchtweginfectie. Maar het zou ook bronchitis kunnen zijn, overgevoeligheid voor huisstofmijt, hooikoorts... Dat zijn al een paar superveel voorkomende aandoeningen die gepaard gaan met hoest. Om even aan te geven: ik heb alle drie die aandoeningen óók nog eens en je raadt het al: dat uit zich bij mij voornamelijk in hoesten ?

Vervelend dat je zo bang bent, maar probeer echt op te passen met googelen. Je kunt daar zo snel door bang gemaakt worden.

Edit: waarschijnlijk heb je dit topic geplaatst omdat je niet hebt kunnen slapen van de hoest en bent gaan zoeken op internet? Het is vrij normaal dat hoest juist in de nacht tot uiting komt. Je ligt plat en al het slijm in je longen/luchtwegen kan op die manier veel lastiger een weg vinden. In de nacht is (lijkt!) hoesten vaak veel meer aanwezig dan overdag.
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2376

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 04 Aug 2020 07:14

Re: Nu ben in bang

Housebird schreef:Vervelend dat je jezelf nu bang maakt. Hopelijk sluit de test uit dat je covid hebt.

Heb je naast het hoesten ook andere klachten zoals gewichtsverlies zonder reden of extreme energie verlies?

Sterkte, hopelijk kan je slapen, het is s nachts moeilijker om iets te relativeren het lijkt dan allemaal erger.


Ja dat is zo, nu het ochtend is denk ik dat het allemaal wel mee zal vallen maar vannacht viel het me echt gewoon aan.

Nee heb geen gewichtsverlies of extreme energie verlies.

Het enige waar ik soms last van heb is dat ik een beetje benauwd ben maar ik geef het de schuld aan hooikoorts. Heb ook op en af een snotneus.

Ik laag die Corona test doen omdat ik anders niet langs de huisarts mag.
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2376

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 04 Aug 2020 07:19

Re: Nu ben in bang

Maple schreef:Ik snap dat je bang bent, maar ik zou vooral eerst even de uitslag van de Coronatest afwachten. Hoestklachten kunnen echt van álles zijn. Ik hoest eigenlijk vrijwel altijd en als het bij mij erger wordt, is het altijd een bovenste luchtweginfectie. Maar het zou ook bronchitis kunnen zijn, overgevoeligheid voor huisstofmijt, hooikoorts... Dat zijn al een paar superveel voorkomende aandoeningen die gepaard gaan met hoest. Om even aan te geven: ik heb alle drie die aandoeningen óók nog eens en je raadt het al: dat uit zich bij mij voornamelijk in hoesten ?

Vervelend dat je zo bang bent, maar probeer echt op te passen met googelen. Je kunt daar zo snel door bang gemaakt worden.

Edit: waarschijnlijk heb je dit topic geplaatst omdat je niet hebt kunnen slapen van de hoest en bent gaan zoeken op internet? Het is vrij normaal dat hoest juist in de nacht tot uiting komt. Je ligt plat en al het slijm in je longen/luchtwegen kan op die manier veel lastiger een weg vinden. In de nacht is (lijkt!) hoesten vaak veel meer aanwezig dan overdag.


Dankje, ik ben inderdaad gaan googelen omdat in weer eens aan t hoesten was. Maar overdag heb ik het ook wel en dan in ‘aanvallen’. En daarna gaat het weer goed.

Ik heb ook bronchitis, allergie voor huisstofmijt en hooikoorts. Maar heb niet eerder gehad dat ik zoveel maanden achter elkaar moest hoesten.

En eigenlijk zou ik hierom niet eens langs de huisarts gaan maar nu ik mezelf bang heb gemaakt laat ik het toch even checken.
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1965

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 04 Aug 2020 09:06

Re: Nu ben in bang

Misschien heb je er nu meer last van omdat je meer thuiszit dan normaal?
Ik hoest al veel door m'n astma, maar ik merk ook dat het de laatste maanden erger is door het vele binnen zitten en thuiswerken. Normaal fiets ik 's ochtends naar m'n werk en helpen die tien minuutjes in de buitenlucht heel goed tegen m'n allergieën. Hopelijk is het bij jou ook zoiets.

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers