Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Bed opmaken

<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9471

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 05 Aug 2020 20:27

Re: Bed opmaken

Ik sla het altijd half terug en trek het netjes. M'n man stapt er zo uit.

De dekbedden was ik altijd zodra ze terug gaan de kast in. Dus zodra het winter deel erop gaat was ik het zomerdeel en andersom.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8166

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 05 Aug 2020 21:20

Re: Bed opmaken

Burn schreef:De dekbedden was ik altijd zodra ze terug gaan de kast in. Dus zodra het winter deel erop gaat was ik het zomerdeel en andersom.


Hier ook zo, alleen vergeet ik altijd of ik heb gewassen toen het in de kast ging of dat ik dat nog moest doen dus de kans bestaat dat ik die 2x pj was ?
30-04-2017
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 05 Aug 2020 21:28

Re: Bed opmaken

Ik wist niet eens dat je dekbedden mocht wassen. Ik dacht alleen stomen... ? Ik heb laatst nog voor een godsvermogen alle dekbedden laten stomen. Wat dom dan.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem304

Bericht 05 Aug 2020 21:29

Re: Bed opmaken

Marin schreef:Ik wist niet eens dat je dekbedden mocht wassen. Ik dacht alleen stomen... ? Ik heb laatst nog voor een godsvermogen alle dekbedden laten stomen. Wat dom dan.

Bepaalde soorten mogen ook alleen gestoomd worden geloof ik. Ligt er dus aan wat voor materiaal je hebt.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11577

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 05 Aug 2020 22:23

Re: Bed opmaken

Savi schreef:
Marin schreef:Ik wist niet eens dat je dekbedden mocht wassen. Ik dacht alleen stomen... ? Ik heb laatst nog voor een godsvermogen alle dekbedden laten stomen. Wat dom dan.

Bepaalde soorten mogen ook alleen gestoomd worden geloof ik. Ligt er dus aan wat voor materiaal je hebt.


Klopt donsdekbedden wil je echt niet zelf wassen tenzij je graag luxe verhuisdekens wil hebben. Wij hebben allemaal hypoallergene dekens die synthetisch zijn maar wel een fijne warmte afgeven. Deze mogen zelfs op 60 graden gewassen worden. Wat echt super fijn is met een kind dat nog wel eens spuugt of toen hij net zindelijk was.
2015 💙
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 06 Aug 2020 13:29

Re: Bed opmaken

Oh ja wij hebben wel dons inderdaad. Oké dan was 't niet nutteloos haha.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem332

Bericht 06 Aug 2020 14:18

Re: Bed opmaken

Het hangt een beetje af van de tijk van je donzen dekbed. Maar je kan het zelf wassen. Maar zeker niet 2 x per jaar. 1 x per 3/5 jaar.

Je kan het chemisch of natuurlijk laten reinigen door een bedrijf maar ook zelf wassen. Het drogen moet goed gebeuren, dan kan je het beste een natte uitgewrongen handdoek erbij doen in de droogtrommel
<<

Neno

Kletskop

Berichten: 503

Geregistreerd: 09 Feb 2020 09:45

Bericht 06 Aug 2020 14:20

Re: Bed opmaken

Elke ochtend trek ik het bed glad, deken half terug opengeslagen en kussens keren. 1x per week beddengoed in de was en af en toe de moltons. Het dekbed zelf was ik1x per jaar, denk deze week want dan heb ik m toch niet nodig op bed en is het buiten zo droog gewapperd
<<

Anoniem295

Bericht 06 Aug 2020 16:53

Re: Bed opmaken

Grappig, het dekbed was ik wel iedere maand, ongeveer. As we speak zitten ze weer in de was, want idd toch niet nodig vanncht. Maar ze drogen sowieso vrij snel, in de ochtend wassen, even over een deur hangen en ze kunnen in de avond er weer op. Wij hebben allebei trouwens een 1 persoons dekbed. Het molton wassen vind ik een grotere opgave...
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 06 Aug 2020 19:06

Re: Bed opmaken

Ik was mijn donzen dekbed gewoon, gaat prima als je het goed doet. Denk dat ik het 1x per 2 jaar doe.
Verder sla ik het bed altijd open ‘s ochtends. Trek dat wel strak dus ziet er best netjes uit. In het weekend maak ik dan na een paar uur het bed echt op. Door de weeks niet, ik wil het bed minstens een paar uur laten luchten want heb een keer gelezen dat het heel goor wordt als je dat niet doet haha. Verschoon het bed minstens 1x per week maar nu met postbevallingzweet en warmte om de dag.
<<

Anoniem325

Bericht 06 Aug 2020 21:14

Re: Bed opmaken

SoGood schreef:Hoe vaak wassen jullie de dekbedden zelf eigenlijk? Ik (toevallig nu mee bezig) maar eens per jaar op 60 graden. Het is zo’n gedoe en in de zomer droogt het tenminste snel. Ik durf het risico niet aan om in de winter onder een klam dekbed te liggen, word al naar bij het idee.


Oeh ik heb dit ook nog nooit gedaan bij die van ons. Misschien eens doen deze week, kan het lekker buiten drogen.
<<

Anoniem301

Bericht 07 Aug 2020 07:11

Re: Bed opmaken

Geel schreef:
SoGood schreef:Hoe vaak wassen jullie de dekbedden zelf eigenlijk? Ik (toevallig nu mee bezig) maar eens per jaar op 60 graden. Het is zo’n gedoe en in de zomer droogt het tenminste snel. Ik durf het risico niet aan om in de winter onder een klam dekbed te liggen, word al naar bij het idee.
Ik doe dit eigenlijk zodra de temperatuur erg verandert en we een dekbed extra of juist minder nodig hebben. Dus als het straks herfst wordt, haal ik het winterdeel van zolder, was die, en doe hem er daarna op. Het zomerdeel was ik dan ook, berg ik op, en haal ik erbij als het winter wordt en was ik dan weer. Dus beide delen (het is een vierseizoenendekbed) worden 2 tot 4 keer per jaar gewassen.

Zo doe ik het ook.
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2086

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:04

Bericht 08 Aug 2020 14:18

Re: Bed opmaken

Geïnspireerd door dit topic ben ik vandaag maar eens mijn dekbedden en kussens gaan wassen. Was wel weer eens tijd en droogt lekker hard zo.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 08 Aug 2020 16:15

Re: Bed opmaken

Haha ik heb gisteren door dit topic ook alles voor het eerst eens gewassen. Was met een paar uur droog! ?
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 16:20

Bericht 11 Aug 2020 11:01

Re: Bed opmaken

Ik twijfel een beetje om het dekbed zelf te wassen. Ik vrees dat mijn wasmachine dat niet aankan met centrifugeren, omdat het dekbed dan helemaal vol zit met water. Al zie ik dat jullie daar geen last van hebben blijkbaar haha. Anders had je het niet zelf gewassen.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 11 Aug 2020 11:12

Re: Bed opmaken

We hebben net een nieuwe grote wasmachine, daarom durfde ik het wel! De vorige was ook denk ik net te klein geweest.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 12 Aug 2020 07:38

Re: Bed opmaken

Misschien een domme vraag, maar op wat voor programma wassen jullie het dekbed? Die van ons gaat er zo ook maar even in.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17374

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 12 Aug 2020 08:44

Re: Bed opmaken

60 graden normaal programma, katoen is dat geloof ik bij ons.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
Vorige

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers