Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Toerist in eigen land per trein - tips?

<<

Anoniem295

Bericht 28 Jul 2020 21:58

Toerist in eigen land per trein - tips?

Ik overweg om binnenkort voor een paar maandjes een weekend-vrij abonnement bij de NS af te sluiten. Het lijkt me vooral heel fijn om dan eens naar naar plekken te gaan waar ik anders niet zo snel kom. Ik zou dan m’n camera meenemen en vooral veel foto’s schieten. Ik hou daarin vooral van lekker kneuterige stadjes/dorpjes, vooral lekker buiten dus, maar het Forum in Groningen staat bijvoorbeeld ook op mijn lijstje.

Stel dát ik zo’n abonnement zou afsluiten, welke plaatsen zijn mooie tips om naartoe te gaan? Ben dus op zoek naar plaatsen met een NS-station. Oh en ik vind het gouden uurtje na zonsopgang ook supertof om te fotograferen, vooral in combinatie met water (een meer, rivier, brede vaart, noem maar op). Tips daarvoor zijn ook heel erg welkom! Wie weet nog het overwegen waard voor de donkere maanden, aan het eind van het jaar.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43731

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 28 Jul 2020 22:02

Re: Toerist in eigen land per trein - tips?

De kleine straatjes van Haarlem! Das wel een grote stad maar je kunt zo heerlijk door die kleine straatjes dwalen. Oh en de hofjes. Er is zelfs een hofjeswandeling online te vinden. Ik houd van de oude huizen en de bankjes voor de huizen en kleine voortuintjes vol planten en bloemen.

Elburg schijnt ook heel leuk te zijn maar daar zit denk ik geen station. Vast wel een bus vanaf een station.
Harderwijk is trouwens ook leuk en heeft wel een station.

Toevallig las ik vanochtend of gisteren nog een artikel over de mooiste Nederlandse dorpjes maar kan die natuurlijk niet meer vinden.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem308

Bericht 28 Jul 2020 22:17

Re: Toerist in eigen land per trein - tips?

Vlissingen, vanaf het station kan je zo mooi naar het dorp lopen.
Harlingen haven als de boot vertrekt of aankomt.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17384

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 28 Jul 2020 23:19

Re: Toerist in eigen land per trein - tips?

Leuk dat je naar het forum zou willen! Elburg heeft geen station maar Kampen is vlakbij en prima te fietsen. Elburg is cute idd!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3616

Geregistreerd: 23 Jun 2016 21:23

Bericht 29 Jul 2020 05:43

Re: Toerist in eigen land per trein - tips?

Deventer.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1430

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:26

Bericht 29 Jul 2020 06:01

Re: Toerist in eigen land per trein - tips?

Hoorn
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

Anoniem314

Bericht 29 Jul 2020 06:24

Re: Toerist in eigen land per trein - tips?

AMM schreef:Vlissingen, vanaf het station kan je zo mooi naar het dorp lopen.
Harlingen haven als de boot vertrekt of aankomt.

En als je dan toch in de trein naar Harlingen zit kun je ook uitstappen in Franeker. Dat heeft ook mooie stukjes gracht en een bolwerk.
<<

Anoniem295

Bericht 29 Jul 2020 06:48

Re: Toerist in eigen land per trein - tips?

Wat een leuke tips al! Dank jullie wel!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 29 Jul 2020 08:17

Re: Toerist in eigen land per trein - tips?

Zaanse Schans is ook leuk als je een dagje de toerist uit wilt hangen, is goed te bereiken met de trein (station Zaandijk Zaanse Schans, heel verrassend ?).
❤ 7 juni 2018
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 29 Jul 2020 09:07

Re: Toerist in eigen land per trein - tips?

Zwolle is ook leuk voor dat doel. Niet meteen de Diezerstraat in maar bv de Kamperstraat/straatjes daarom heen zijn leuk voor dat doel, Sassenstraat, Koestraat en omgeving, maar ook omgeving Assendorperstraat/zijstraatjes. Daar heb ik in eerste coronaweken paar keer gewandeld en gefotografeerd. Relatief rustige straten.

Elburg is echt leuk, paar weken geleden straatjes gefotografeerd.

Zutphen is denk ik ook leuk. Middelburg, Zierikzee, meeste Friese steden, Groningen. Deventer. Kampen ook wel, heb ik ook fotowandeling gedaan afgelopen maanden.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem332

Bericht 29 Jul 2020 09:19

Re: Toerist in eigen land per trein - tips?

Naast steden bezoeken, kan je ook kijken voor NS wandelingen, routes van station tot station.

Heb je een OV fiets Abonnement ?
Wij zijn een keer naar ede Wageningen gegaan met de trein, daar met een Ov fiets over de Veluwe naar kruller muller museum gefietst.

Het zelfde kan je doen met museum voorlinde in Wassenaar.
<<

Anoniem325

Bericht 29 Jul 2020 09:29

Re: Toerist in eigen land per trein - tips?

Den Bosch? Weet niet of je er al eens geweest bent, maar is ook een mooie stad. En Maastricht vind ik een geweldige stad.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3499

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 29 Jul 2020 09:56

Re: Toerist in eigen land per trein - tips?

Ik zou naar Baarn toe gaan, en dan door het bos heen lopen naar paleis Soestdijk en daarna rondje centrum en daar lekker lunchen bij de bakker.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

waterkoker

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 379

Geregistreerd: 23 Jul 2019 12:11

Bericht 29 Jul 2020 10:05

Re: Toerist in eigen land per trein - tips?

- Rhenen, (Centrum en omgeving met Grebbeberg hoog en laag langs het water)

- vanaf station Kesteren richting de Marsdijk met uitzicht Oa. naar Rhenen en Blauwe Kamer (al is Blauwe Kamer zelf ook erg mooi voor fotografie).

- Leerdam
<<

Anoniem295

Bericht 29 Jul 2020 13:31

Re: Toerist in eigen land per trein - tips?

Housebird schreef:Naast steden bezoeken, kan je ook kijken voor NS wandelingen, routes van station tot station.

Heb je een OV fiets Abonnement ?
Wij zijn een keer naar ede Wageningen gegaan met de trein, daar met een Ov fiets over de Veluwe naar kruller muller museum gefietst.

Het zelfde kan je doen met museum voorlinde in Wassenaar.

Oh die wandelingen, goed idee, nooit aan gedacht! En een OV fiets abonnement krijg ik erbij als ik een weekend vrij Flex abonnement neem dus dat moet ook lukken ??

Bedankt voor de tips tot nu toe, ik ga ze vanavond eens allemaal uitpluizen. Staan in elk geval al leuke ideeën tussen ?
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:08

Bericht 29 Jul 2020 13:36

Re: Toerist in eigen land per trein - tips?

Heel slecht want geen idee of er een trein heen gaat, maar wel heel fotogeniek denk ik; Giethoorn. Ik vond het er zo leuk uitzien allemaal (in het oude gedeelte aan het water dan). Lekker op een bootje en dan foto's maken.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 29 Jul 2020 18:53

Re: Toerist in eigen land per trein - tips?

waterkoker schreef:- Rhenen, (Centrum en omgeving met Grebbeberg hoog en laag langs het water)

- vanaf station Kesteren richting de Marsdijk met uitzicht Oa. naar Rhenen en Blauwe Kamer (al is Blauwe Kamer zelf ook erg mooi voor fotografie).


Dit is inderdaad een mooie omgeving. Kom daar ook graag.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1385

Geregistreerd: 11 Sep 2013 13:24

Bericht 30 Jul 2020 08:40

Re: Toerist in eigen land per trein - tips?

Hier in de buurt, het kleine oude vestingstadje Ravenstein. Met station, en dat is echt nog en soort openluchtmuseumidee als ik daar rondwandel :)
<<

Dionne1980

Noob

Berichten: 4

Geregistreerd: 18 Sep 2020 10:22

Bericht 18 Sep 2020 12:14

Re: Toerist in eigen land per trein - tips?

Zwolle is idd een leuke stad om met de trein een dagje te bezoeken. Leuk om daar te bezoeken is de Broerenkerk. Daar zit nu een gigantische boekwinkel in!
<<

Jeanette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 955

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:31

Bericht 21 Sep 2020 06:08

Re: Toerist in eigen land per trein - tips?

Naar Valkenburg met de trein. Is ook het oudste bestaande station van Nederland
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 21 Sep 2020 09:50

Re: Toerist in eigen land per trein - tips?

In het verleden op de Kruidvat treinkaartjes deden wij dat ook wel eens. We pakte dan meerdere stadjes aan elkaar. Bijv. Enkhuizen en Hoorn is een goede combinatie in een dag te doen. Beide leuke oude historische stadjes.

Ook Middelburg en Bergen op Zoom hebben we zo gecombineerd met elkaar.

Het is wel vrij vermoeiend om zo twee plaatsen te bezoeken. We vertrokken vaak heel vroeg (zeker bij Enkhuizen en Hoorn) en waren dan meestal vrij laat terug en je loopt op zo'n dag erg veel. Goede schoenen zijn wel een vereiste.
<<

Anoniem295

Bericht 21 Sep 2020 10:28

Re: Toerist in eigen land per trein - tips?

Haha, dat lukt me wel hoor Fred! In het verleden Thorn, Roermond, Valkenburg en Maastricht op één dag gedaan en een dag later Zaanse Schans, Hoorn en Enkhuizen ?? Geen voeten meer over daarna, maar wel erg leuk.

Bedankt voor de tips zo ver! Ik heb nog geen abonnement afgesloten maar ga dat in oktober/november wel voor een par maanden doen. Staan leuke ideeën tussen!
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 21 Sep 2020 10:55

Re: Toerist in eigen land per trein - tips?

Zaltbommel is wellicht ook een optie. Heeft ook een oud cetrum. Is iets groter dan Ravenstein. Die 2 zijn wellicht te combineren.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:20

Bericht 24 Sep 2020 21:09

Re: Toerist in eigen land per trein - tips?

Ik vond Dordrecht verrassend leuk!
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3406

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:35

Bericht 24 Sep 2020 22:42

Re: Toerist in eigen land per trein - tips?

Er is nu nog een aanbieding: als je voor 1 oktober de Flex weekend vrij besteld kost het je maar 25 euro per maand (in plaats van 31 euro). Die prijs is een jaar lang geldig. Tussendoor kun je het per maand stopleggen/omzetten.

Heb ik gekocht. Heb al zo veel ideeën, vooral in combinatie met mijn museumkaart kan ik heel voordelig leuke dingen doen.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
Volgende

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers