Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vliegtuigen spotten schiphol

<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2376

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 28 Jul 2020 16:32

Vliegtuigen spotten schiphol

Wij willen volgende week vliegtuigen gaan spotten bij Schiphol. Zal toch wel de moeite zijn? Of is het niet meer zo dat er een stuk minder vluchten zijn vanwege Corona?

Op welke spot plaats kan je het beste gaan staan?
<<

ekiaam87

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1500

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:38

Bericht 28 Jul 2020 16:39

Re: Vliegtuigen spotten schiphol

Is nog steeds leuk :) je kan het handigst deze site gebruiken, hier staan ook de spottersplaatsen en welke baan/banen er in gebruik zijn.

http://www.vliegtuigenspotter.nl/schiphol/
Mocht je nog vragen hebben, geef een gil!
<<

ekiaam87

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1500

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:38

Bericht 28 Jul 2020 16:40

Re: Vliegtuigen spotten schiphol

En je kan op www.schiphol.nl natuurlijk kijken hoeveel er vertrekt of aankomt tussen bepaalde tijden. Dan kan je altijd nog bepalen hoe laat je er gaat staan.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17370

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 28 Jul 2020 17:22

Re: Vliegtuigen spotten schiphol

Ik heb dit een paar dagen geleden nog gedaan. Ik vond het wel ff het toppunt #boysmum momentje hoor haha. We stonden bij de Polderbaan. Prima plek, waar ze toen landden. Maar het echte landen was een eindje verder waardoor het niet zó spectaculair was.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem295

Bericht 28 Jul 2020 18:29

Re: Vliegtuigen spotten schiphol

Haha, Zora, ik ook een paar dagen geleden, zondag, ook bij de Polderbaan. Was echt super druk qua spotters/dagjesmensen! De Buitenveldertbaan vind ik ook best leuk, die spottersplek zit naast de McDonalds.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17370

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 28 Jul 2020 19:26

Re: Vliegtuigen spotten schiphol

Wij waren er zaterdag! Het regende wat, dus niet heeeel druk.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2376

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 29 Jul 2020 08:55

Re: Vliegtuigen spotten schiphol

ekiaam87 schreef:Is nog steeds leuk :) je kan het handigst deze site gebruiken, hier staan ook de spottersplaatsen en welke baan/banen er in gebruik zijn.

http://www.vliegtuigenspotter.nl/schiphol/
Mocht je nog vragen hebben, geef een gil!



Dankjewel zal eens kijken!!
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2376

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 29 Jul 2020 08:56

Re: Vliegtuigen spotten schiphol

Zora schreef:Ik heb dit een paar dagen geleden nog gedaan. Ik vond het wel ff het toppunt #boysmum momentje hoor haha. We stonden bij de Polderbaan. Prima plek, waar ze toen landden. Maar het echte landen was een eindje verder waardoor het niet zó spectaculair was.


Leuk he!! We zijn er al eens eerder geweest alleen toen was de oudste nog zo klein.

Maar had je daar iets verderop ook kunnen staan of dat niet?
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17370

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 29 Jul 2020 09:32

Re: Vliegtuigen spotten schiphol

Ja dat had gekund. Daar was niet meer de spottersplek maar er liep een fietspad langs waar we heen hadden kunnen lopen.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Patsy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1689

Geregistreerd: 01 Jan 2019 11:13

Bericht 29 Jul 2020 10:06

Re: Vliegtuigen spotten schiphol

Dat wil ik ook nog zó graag een keer doen met mijn jongens. Vinden ze vast geweldig (en mama ook).

We hebben wel een keer bij het vliegveld in Eelde gekeken, dat was ook erg leuk, hoewel veel minder spectaculair dan Shiphol natuurlijk. De vliegtuigen stegen recht voor ons op.
💙 25 februari 2014
💙 5 juni 2015
<<

ekiaam87

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1500

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:38

Bericht 29 Jul 2020 16:52

Re: Vliegtuigen spotten schiphol

Patsy schreef:Dat wil ik ook nog zó graag een keer doen met mijn jongens. Vinden ze vast geweldig (en mama ook).

We hebben wel een keer bij het vliegveld in Eelde gekeken, dat was ook erg leuk, hoewel veel minder spectaculair dan Shiphol natuurlijk. De vliegtuigen stegen recht voor ons op.


Leuk achter het grote raam bij het restaurant in Eelde, dan zit je inderdaad lekker dichtbij!

Bij Rotterdam Airport kan je ook leuk zitten bij Brasserie Waalhaven en er is een panoramadek in het terminalgebouw maar ik weet niet of je daar nu met Corona naar toe mag.
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4823

Geregistreerd: 22 Nov 2013 08:57

Bericht 29 Jul 2020 18:48

Re: Vliegtuigen spotten schiphol

Die spottersplek bij de Polderbaan is inderdaad erg leuk!
Maar vooral als ze opstijgen, haha. Dit kun je checken via www.lvnl.nl.

Het punt waar ze echt landen is inderdaad wel een stukje verder, maar je kunt wel langs het fietspad een stuk die kant op lopen.

Zeker toen T. nog niet op school zat, waren we hier wel 1x per week te vinden.
<<

Anoniem295

Bericht 29 Jul 2020 18:51

Re: Vliegtuigen spotten schiphol

Ik mis nog altijd de spottersplek naast de Kaagbaan. Die was toch wel het allerfijnst.
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2376

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 29 Jul 2020 21:47

Re: Vliegtuigen spotten schiphol

Nu kom ik op internet tegen dat ze adviseren om geen vliegtuigen te gaan spotten vanwege de Corona. Dat de politie en marechaussee toezicht houden.


Kunnen ze toch niet tegenhouden? Iedereen of nou ja, de meesten met gezond verstand weten toch ook wel dat ze afstand moeten houden en niet hutje mutje moeten gaan staan.

We zijn van plan om maandag te gaan, mits het weer een beetje meezit.
<<

ekiaam87

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1500

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:38

Bericht 29 Jul 2020 22:20

Re: Vliegtuigen spotten schiphol

Maple schreef:Ik mis nog altijd de spottersplek naast de Kaagbaan. Die was toch wel het allerfijnst.


Ja eens! Je kan nu wel aan het eind/begin van de Kaagbaan staan (auto even stukje terug in een zijstraatje zetten) dan vliegen ze over je hoofd :)
<<

ekiaam87

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1500

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:38

Bericht 29 Jul 2020 22:22

Re: Vliegtuigen spotten schiphol

ShallY schreef:Nu kom ik op internet tegen dat ze adviseren om geen vliegtuigen te gaan spotten vanwege de Corona. Dat de politie en marechaussee toezicht houden.


Kunnen ze toch niet tegenhouden? Iedereen of nou ja, de meesten met gezond verstand weten toch ook wel dat ze afstand moeten houden en niet hutje mutje moeten gaan staan.

We zijn van plan om maandag te gaan, mits het weer een beetje meezit.


Zolang je zelf afstand houdt en als het echt druk is je in/bij je auto blijft moet het wel kunnen denk ik hoor. En op een maandag zal het wel meevallen qua drukte neem ik aan. (Misschien niet rond lunchtijd bij de Buitenveldert (MC Donalds zijn, dat is denk ik wel druk)
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2376

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:36

Bericht 02 Aug 2020 15:17

Re: Vliegtuigen spotten schiphol

We gaan eerst bij de Polderbaan kijken morgen maar als dat niks is doen we die andere bij de mc donalds. Hoe kan ik dat adres vinden (voor navigatie) dan heb ik dat alvast.
<<

Anoniem295

Bericht 02 Aug 2020 15:30

Re: Vliegtuigen spotten schiphol

Polderbaan: Ijweg 614 in Vijfhuizen
Buitenveldertbaan/Mac: Loevesteinse Randweg 200, Schiphol.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 02 Aug 2020 15:35

Re: Vliegtuigen spotten schiphol

Zora schreef:Ik heb dit een paar dagen geleden nog gedaan. Ik vond het wel ff het toppunt #boysmum momentje hoor haha. We stonden bij de Polderbaan. Prima plek, waar ze toen landden. Maar het echte landen was een eindje verder waardoor het niet zó spectaculair was.

Haha! Je maakt mij er denk ik nóg gelukkiger mee dan mijn jongens!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

ekiaam87

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1500

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:38

Bericht 02 Aug 2020 16:50

Re: Vliegtuigen spotten schiphol

Gister reed ik 2x langs Schiphol en 2x was mijn favoriete vliegtuig thuis en kon ik haar ook 2x zien (dat was mij nog niet eerder gelukt) ?? ik zat dus heel blij in de auto.
(Ph-bva, orange pride van de klm die is oranje-blauw)
<<

ekiaam87

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1500

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:38

Bericht 02 Aug 2020 16:52

Re: Vliegtuigen spotten schiphol

O ja, via Flightradar24.com kan je ook de vliegtuigen zien die aankomen of vertrekken :) ‘mijn’ vliegtuig landt morgen ochtend om 7.35, staat nog niet of ze morgen ook weer vertrekt, grote kans van wel.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17370

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 02 Aug 2020 16:53

Re: Vliegtuigen spotten schiphol

Lady schreef:
Zora schreef:Ik heb dit een paar dagen geleden nog gedaan. Ik vond het wel ff het toppunt #boysmum momentje hoor haha. We stonden bij de Polderbaan. Prima plek, waar ze toen landden. Maar het echte landen was een eindje verder waardoor het niet zó spectaculair was.

Haha! Je maakt mij er denk ik nóg gelukkiger mee dan mijn jongens!


Haha ja? Ik vond het helaas ook niet zo spectaculair maar denk dat ik dat leuker zou vinden als we dichterbij hadden gestaan!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem295

Bericht 02 Aug 2020 16:57

Re: Vliegtuigen spotten schiphol

ekiaam87 schreef:Gister reed ik 2x langs Schiphol en 2x was mijn favoriete vliegtuig thuis en kon ik haar ook 2x zien (dat was mij nog niet eerder gelukt) ?? ik zat dus heel blij in de auto.
(Ph-bva, orange pride van de klm die is oranje-blauw)

Afbeelding

Deze, haha. Ook mijn vriend zijn grote liefde binnen de KLM-vloot. Samen met de 747 die toch ineens weer wel vliegt.
<<

ekiaam87

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1500

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:38

Bericht 02 Aug 2020 21:00

Re: Vliegtuigen spotten schiphol

Maple schreef:
ekiaam87 schreef:Gister reed ik 2x langs Schiphol en 2x was mijn favoriete vliegtuig thuis en kon ik haar ook 2x zien (dat was mij nog niet eerder gelukt) ?? ik zat dus heel blij in de auto.
(Ph-bva, orange pride van de klm die is oranje-blauw)

Afbeelding

Deze, haha. Ook mijn vriend zijn grote liefde binnen de KLM-vloot. Samen met de 747 die toch ineens weer wel vliegt.

Jaaaaaa ??
Afbeelding ??
<<

ekiaam87

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1500

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:38

Bericht 02 Aug 2020 21:02

Re: Vliegtuigen spotten schiphol

O trouwens de fotograaf van die foto die jij post, is een bekende van mij.
Mijn missie bij mijn foto was: mijn oranje auto met mijn vliegtuig op de foto ? na 800 pogingen, 799 baanwissels op het laatste moment is het gelukt. Heb staan springen en mijn broertje verklaarde mij voor gek ???
Volgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers