Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Nijmegen

<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 25 Jul 2020 22:40

Nijmegen

Wij hebben net een weekendje Nijmegen geboekt, we gaan over twee weken. Hebben jullie nog leuke tips voor restaurants, lunchplekken, bezienswaardigheden of andere activiteiten?

Ik ben vroeger veel in Nijmegen geweest, vooral om uit te gaan. Maar goed, dat is nu niet echt aan de orde, dus ik ben benieuwd naar leuke tips!
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem313

Bericht 25 Jul 2020 22:59

Re: Nijmegen

Ik hou van de Plak voor lunch, borrel of avondeten!
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2887

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:44

Bericht 26 Jul 2020 06:29

Re: Nijmegen

Als je iets met duurzaamheid hebt is Van Nature een hele leuke winkel om rond te snuffelen.
De Pannenkoekenboot als je met kind(eren) gaat.
Picknicken in het Kronenburgerpark.
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1430

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:26

Bericht 26 Jul 2020 08:18

Re: Nijmegen

Het muzieum
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 26 Jul 2020 08:28

Re: Nijmegen

Huppekee schreef:Het muzieum


Ja hier wil ik sowieso heen! Ben er ooit geweest, maar dat is denk ik al minstens vijftien jaar geleden, vond het toen erg interessant.
❤ 7 juni 2018
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11843

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 26 Jul 2020 09:54

Re: Nijmegen

Als jullie speciaal bier gaan drinken heb je café Jos ( buiten het centrum maar een aanrader). In het centrum café samson, opera, de deut. Die hebben leuke bierkratten

Vorige week bij bankoh gegeten. Aziatische stijl in de vorm van tapas. Zeker een aanrader. Wil jeeen leuke WijnSpijs combinatie dan is Glaswerk aan te raden. Deze zit in Nijmegen Oost.

Op het honing complex zit meesterproef en stoom. Laatste is zelf eten halen aan de bar. Meesterproef wordt wel geserveerd. Beide prima keuken prijs kwaliteit. Daar zit trouwens ook nog een koffie tentje. Die schijnbaar goede koffie heeft.

Boswandeling maken op de duivelsberg en dan daar pannenkoeken gaan eten. Mooi stukje natuur en lekkere pannenkoeken.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3199

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 26 Jul 2020 09:56

Re: Nijmegen

Of wandelen in de Ooij en lunchen bij Oortjeshekken.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 26 Jul 2020 13:56

Re: Nijmegen

Ga je met of zonder kind?

Met kind: Tivoli, Leemkuilen, Afrikamuseum.

Zonder kind: N70 wandeling (pittige 15 km wandeling),
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 26 Jul 2020 14:04

Re: Nijmegen

We gaan met z'n tweeën, dus zonder kind! Alsnog is 15 km wandelen me veel te veel. ?
❤ 7 juni 2018
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 26 Jul 2020 18:36

Re: Nijmegen

We gaan trouwens met de trein denk ik, dus waarschijnlijk blijven we wel in en om het centrum, tenzij iets goed te bereiken is met het ov. Of kun je ergens handig gratis parkeren toevallig? Bij het hotel is het 17.50 per nacht, beetje te duur.
❤ 7 juni 2018
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1937

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:18

Bericht 26 Jul 2020 18:46

Re: Nijmegen

Op de wedren kun je parkeren met dagkaarten die goed te betalen zijn. Euro of 8 betaal je daar per 24 uur. Dat ligt echt naast het centrum.
Juli 2015
Maart 2017
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 26 Jul 2020 18:50

Re: Nijmegen

Pure* schreef:Op de wedren kun je parkeren met dagkaarten die goed te betalen zijn. Euro of 8 betaal je daar per 24 uur. Dat ligt echt naast het centrum.


Goede tip! Is echt heel dicht bij ons hotel zie ik, dus ik denk dat we dan toch met de auto gaan!
❤ 7 juni 2018
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 26 Jul 2020 18:54

Re: Nijmegen

ov is goed in Nijmegen. Er rijden voldoende stadsbussen ook naar bijv. Afrika museum en Vrijheidsmuseum in Groesbeek.

Binnenstad Nijmegen vind ik de parken het Valkhof en Kronenburgerpark (bekend van het liedje van Boudewijn de Groot) mooi. Ook vanwege de historische context (ruïnes). Zaterdag is het markt (Geen idee hoe dat nu verloopt), maar op het Valkhof kocht ik dan een gebakken vis die ik dan in alle rust op een bankje in het Valkhof op eet. Ook hebben ze meerdere frietzaken in het centrum die verse friet verkopen.

Of je zet de auto in de buurt van de Graafse weg dichtbij station Goffert maar dan in de aan de andere kant van de Graafse weg. Daar sta je gratis en vervolgens neem je een bus die over de Graafse weg gaat en dat zijn er veel (niet alleen stadsbussen nemen dat traject maar ook veel bussen naar de zuiderlijke plaatsen onder Nijmegen).
<<

Anoniem313

Bericht 26 Jul 2020 20:32

Re: Nijmegen

Kronenburg Park is van Frank Boeijen (groep)!
Verder zou ik in een kleine stad als Nijmegen persoonlijk niet met bussen gaan klooien maar lekker lopen of een fietsje pakken.
Veel plezier vast!
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11843

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 26 Jul 2020 21:06

Re: Nijmegen

Nijmegen Centrum is inderdaad allemaal goed te lopen.

Een leuke wijnbar om nog een wijntje te gaan doen in het centrum is Lebowski. Deze zit vlak bij plein 44.
http://bar-lebowski.nl/

Voor de niet grote winkel krentend kan je leuk door de ringstaten lopen en de lange hezestraat.

Misschien ook leuk om aan de andere kant van de Waalbrug te gaan zitten op het waalstrandje uitkijkende op Nijmegen. Ik vind dat nog steeds super om te zien. Of vanaf het valkhof park over de Waal uit te kijken. Mis dat wel een beetje nu.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 26 Jul 2020 21:11

Re: Nijmegen

Valkhof is leuk inderdaad, daar kwam ik met de Vierdaagsefeesten weleens. Leuke tips komen er voorbij, thanks!
❤ 7 juni 2018
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 26 Jul 2020 21:14

Re: Nijmegen

Het centrum is goed te lopen, maar zou je bijv naar het Afrika museum willen dan moet je toch echt de bus hebben. Als tussen de Waalkade en Oranjesingel blijft heb je inderdaad geen bus nodig, maar dan kom je dus nauwelijks het winkelcentrum uit.

Museum Valkhof of Fietsmuseum kan ook interessant zijn. De kerken (zeker Stevenkerk) bezoeken is ook interessant.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 31 Jul 2020 08:22

Re: Nijmegen

Ik zie dat het heet wordt volgend weekend! Tips om lekker ergens te zwemmen zijn dus ook welkom. Ik ken het Waalstrand, maar zijn daar ook voorzieningen zoals een toilet bijvoorbeeld?
❤ 7 juni 2018
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11843

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 31 Jul 2020 08:39

Re: Nijmegen

Soms wil de gemeente er dixies wegzetten. Maar dit jaar geen idee.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 31 Jul 2020 09:27

Re: Nijmegen

Bliss schreef:Ik zie dat het heet wordt volgend weekend! Tips om lekker ergens te zwemmen zijn dus ook welkom. Ik ken het Waalstrand, maar zijn daar ook voorzieningen zoals een toilet bijvoorbeeld?


De Berendonck bij Wijchen (eigenlijk net buiten Nijmegen tussen Wijchen en Nijmegen in) is een recreatieplas met een strand en heeft ook nog een goede sauna.

Je hebt zelfs 4 recreatieplassen in de buurt van Nijmegen. De Groene Heuvels is een van de vier recreatieplassen in de regio Nijmegen. De overige plassen betreffen de Berendonck (gelegen tussen Wijchen en Nijmegen), het Wylerbergmeer (Gemeente Ubbergen, bij de grens met Duitsland) en het iets verder van Nijmegen gelegen Mookerplas (Gemeente Mook en Middelaar, nabij de kern Plasmolen).

Om te zwemmen / zonnen is denk ik Berendonck het fijnste (stoppen ook meerdere bussen, oa lijn 99 naar Uden en een bus naar Wijchen).
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 31 Jul 2020 10:50

Re: Nijmegen

Thanks! We gaan met de auto, dus alles is sowieso goed bereikbaar.
❤ 7 juni 2018
<<

Loïs

Kletskop

Berichten: 724

Geregistreerd: 14 Aug 2019 21:51

Bericht 31 Jul 2020 20:51

Re: Nijmegen

Aan het strand liggen kan niet ver van het centrum, bij de Lentse plas. Je moet dan parkeren bij de Pathé bioscoop. Daar zit ook een gezellige horeca gelegenheid. Geen idee of het eten goed is want het is onlangs van eigenaar gewisseld en heet nu Moeke. Bij het strandje staan toiletten die je gratis kunt gebruiken. Stuk dichterbij dan Beerendonck.
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3199

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 31 Jul 2020 21:26

Re: Nijmegen

Loïs schreef:Aan het strand liggen kan niet ver van het centrum, bij de Lentse plas. Je moet dan parkeren bij de Pathé bioscoop. Daar zit ook een gezellige horeca gelegenheid. Geen idee of het eten goed is want het is onlangs van eigenaar gewisseld en heet nu Moeke. Bij het strandje staan toiletten die je gratis kunt gebruiken. Stuk dichterbij dan Beerendonck.


Het eten en de service is dik verbeterd met de nieuwe eigenaar!
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 04 Aug 2020 20:01

Re: Nijmegen

We gaan in elk geval naar De Berendonck, heb daar ook twee SUP-boards gehuurd, want dat wilde ik altijd nog eens proberen. Zal mij benieuwen hoe dat gaat! Maar misschien dat we ook nog wel naar de Lentse Plas gaan, het wordt zo heet dat we wel lekker de verkoeling willen opzoeken denk ik!
❤ 7 juni 2018
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25121

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 09 Aug 2020 19:55

Re: Nijmegen

We hebben een heerlijk weekend gehad! Het was meer een mini-zonvakantie dan een stedentrip door het weer, maar we hebben genoten. Vrijdag gesupt bij De Berendonck, supermoeilijk! Maar wel heel leuk. 's Avonds lekker gegeten bij La Cubanita, gistermiddag naar de Lentse Plas geweest om even te zwemmen en te lunchen bij Moeke en 's avonds gegeten aan de Waalkade (lekker briesje) en daarna nog paar drankjes gedaan op twee andere terrassen. Vanmorgen nog naar het MuZIEum geweest, erg interessant, daarna geluncht bij Fika en toen weer naar huis. Was top! Supermooi hotel ook (Blue).
❤ 7 juni 2018
Volgende

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers