Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Maart/April/Mei 2021 mama’s

<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 05 Jan 2021 11:18

Re: Maart/April/Mei 2021 mama’s

Ja en maak je er niet zo druk om! Deze tijd is zo kostbaar, je hebt er zolang op moeten wachten dat je nu gewoon alle reden hebt om lekker egocentrisch alleen voor jezelf te kiezen. Dus laat die mensen lekker. En zeg het ze ook maar 'wij doen het op onze manier', of juist iets feller.

Je zal zien dat je sowieso meer voor jezelf dadelijk op gaat komen met een kleintje, dus kan je nu mooi oefenen ;-).

En qua kleertjes: wat ik heb geleerd is dat je vooral aantrekt dat je zelf hetb uitgekozen. Vergeet niet dat het bezoek ook minder is nu tijdens Corona dan 'regulier'. Ik heb echt minder gekregen dan verwacht, puur omdat mensen niet langs konden komen. Dat was dan ook echt wel tijdens de piek van de eerste golf maar toch. En er is niks leukers dan de kleertjes aantrekken die je zélf hebt uitgekozen. Met zoveel zorg en liefde. En ze groeien er zo snel uit dat je wellicht geen 20 pakjes per maat nodig hebt. Alhoewel, bij een spuugbaby misschien wel ;-).

Laat je dus niet gek maken. En doe wat júllie willen. Al bestel je de hele Prenatal.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 05 Jan 2021 12:21

Re: Maart/April/Mei 2021 mama’s

Lief van jullie. Ik vind het gewoon zo sneu voor mijn man. Die laat het hun vol trots zien en dan z'n reactie. En als die het mijn ouders laat zien die reageren enthousiast.
Afbeelding
<<

Anoniem325

Bericht 05 Jan 2021 13:31

Re: Maart/April/Mei 2021 mama’s

Dat is ook sneu voor je man. Hij is hartstikke trots dat hij vader wordt en dan is het fijn als je ouders daar enthousiast op reageren. Gelukkig reageren jouw ouders wel enthousiast. Genieten met z'n tweeën van deze hele bijzondere tijd, maar ik weet zeker dat jullie dat doen!

Het is logisch en leuk dat mijn buik groeit trouwens, maar hij begint wel steeds meer 'in de weg' te zitten haha. Heb het idee dat het best hard gaat ineens nu :wtf:
<<

Believe

Yipyapper

Berichten: 1608

Geregistreerd: 29 Okt 2016 06:13

Bericht 05 Jan 2021 14:40

Re: Maart/April/Mei 2021 mama’s

Wat vervelend dat je schoonouders zo reageren Sarah!
Dat is gewoon niet leuk, voor jullie allebei niet. Hopelijk kun je het naast je neer leggen en overschaduwt het niet jullie gevoel rondom bijv de kleding. Ik vind het overigens heel erg meevallen. Hier liggen echt al 8/9 pakjes in maat 56. :P
En daarnaast, dat is je goed recht om te kopen als je dat leuk vindt. Heeft een ander niets over te zeggen..

Auxo, dat is herkenbaar hoor, hier groeit mijn buik ook enorm hard. Als ik veel gegeten heb is ie zo groot als bij de andere twee met een week of 32/34 :palm: .
Super fijn dat jullie de naam al hebben!

Uffe, vervelend dat je zo druk maakte om het werken met kids thuis. Is het gelukt?
Hier zitten we altijd met dat probleem helaas, heel vervelend..
Vandaag zitten we ook weer samen aan de keukentafel met twee kids om ons heen waarvan we er 1 aan het schoolwerk moeten houden. Ze moet leren klokkijken bijv, super fijn -not-! Kost echt veel uitlegtijd. :palm:

Tuttebel wat fijn, zo weinig vuurwerk. Hier ging het behoorlijk los. :12:

Hier gaat alles zijn gangetje, mijn buik groeit mega hard, niet normaal. De baby is heel de dag door lekker druk en we zijn nog steeds druk bezig met vanalles op de zolder. Weinig te melden wat dat betreft.
♥ 2015
♥ 2017
♥ 2021
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 05 Jan 2021 18:09

Re: Maart/April/Mei 2021 mama’s

leuk dat jullie buikjes groeien auxo en believe ik zie echt nog niks aan mijn buik. Nu heb ik echt mega veel overschot aan vel daar. Maar merk wel aan kleding dat het groeit. Ben trouwens ook maar 1 kilo aangekomen.

Auxo succes morgen bij de pop poli
Afbeelding
<<

Anoniem309

Bericht 05 Jan 2021 18:31

Re: Maart/April/Mei 2021 mama’s

Wat vervelend dat je schoonouders zo reageren, sarah. Ik snap best dat jullie zelf enthousiast jullie spulletjes willen verzamelen na al die jaren en het ook belangrijk vinden dat alles bij elkaar past. Dan is het inderdaad niet leuk als mensen die dicht bij je staan daar niet leuk op reageren.Inderdaad doen wat Caro zegt en aangeven dat jullie het op jullie manier doen. In ieder geval wel fijn dat jouw ouders wel leuk reageren.
Bij mij viel er trouwens ook nog niet zoveel te zien aan mijn buik met die termijn. Komt vanzelf. En ik was toen ook nog maar 2 kilo aangekomen. Inmiddels merk ik wel dat het steeds meer begint te groeien al blijft het een bescheiden buikje.

Succes morgen op de pop poli Auxo. Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Fijn dat het bij jou ook allemaal goed gaat Believe! Hier ook zo’n druktemaker die de hele dag laat weten dat ie er is.

Uffe, hoe gaat het met het online lesgeven. Is het een beetje te doen?
We hebben de reis iets opgeschoven omdat ik 13 januari nog een contole heb. Dan krijg ik ook de vaccinatie dus vanaf dat moment gaan we eerst in quarantaine en rijden we in de laatste week van Januari naar NL. Zoals het er nu naar uitziet kan het gewoon doorgaan, maar het is wel steeds alle regels in diverse landen in de gaten houden. Hopelijk wordt er verder niets aangescherpt.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 05 Jan 2021 20:14

Re: Maart/April/Mei 2021 mama’s

Bah wat stom Sarah, lekker kopen voor jullie kleintje. Doe ik ook! Ik heb net als Believe denk al wel 8 of 9 pakjes. Ook wel wat gekregen dingen en dingen die van ons neefje zijn geweest. Is ook sneu voor je man!

Auxo, leuk dat jullie de naam hebben, bijzonder om het hardop te zeggen. Mijn buik groeit helemaal niet echt. Hoe is het met je misselijkheid? Hier gaat dat echt beter!

Believe, kids waren niet eens thuis, zag gewoon op tegen het online werken. Gelukkig viel het heel erg mee. Bij jullie lijkt me erger! Leren klokkijken? Dat is al vroeg of niet?
Ben benieuwd naar je buik, we moeten echt even thee drinken binnenkort!

Krijg jij de corona vaccinatie tuttebel? Ik duim echt voor jullie dat je nog lekker even naar NL kan. Ook voor je schoonfam dat ze je nog zwanger kunnen zien!

Ik ben nog steeds niet aangekomen, zit nu bijna aan m'n startgewicht en dat met 27 weken. Is wel vergelijkbaar met de vorige zwangerschappen. Verder hebben we een naam, nu een geboortekaartje zoeken!

Ik wil misschien de babykamer toch nog schilderen 🤦🏼‍♀️

Dit is trouwens de wikkeldoek:

Afbeelding
⁠♡♡♡
<<

Anoniem325

Bericht 05 Jan 2021 20:54

Re: Maart/April/Mei 2021 mama’s

Jij ook al zo’n drukke baby Believe. En jij ook tuttebel. Die van mij kan er sinds een paar weken ook wat van haha. Heel leuk vind ik het.

Ik hoop voor je dat de trip gewoon door kan gaan. Vind je het niet spannend, zo’n stuk rijden (of ga je niet met de auto?) vrij laat in de zwangerschap? Wat voor vaccinatie krijg je, de kinkhoestvaccinatie?

Uffe, heel bijzonder om hardop te zeggen inderdaad! We hadden ook al een geboortekaartje op het oog, dus die heb ik nu als proefdruk besteld. Even kijken hoe het eruit ziet op papier.
Hier gaat de misselijkheid ook veel beter! Slik al een tijdje geen emesafene meer, alleen als ik moe ben voelt ik me wat misselijk, maar vergeleken met hoe het was is dit niks. Fijn dat het bij jou ook zo goed gaat. Scheelt zoveel energie vind ik! Op naar het laatste trimester zonder misselijkheid voor ons! :wink:
Leuk dat jullie ook de naam al hebben. En wat een mooie doek! Is van Koeka of zie ik dat verkeerd? Eens kijken of ik ook een leuke kan vinden.

Ik ben trouwens wel een aantal kilo aangekomen, maar volgens de VK niks om me zorgen over te maken.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 05 Jan 2021 21:13

Re: Maart/April/Mei 2021 mama’s

Tuttebel ik hoop dat jullie trip naar nl door kan gaan

Uffe mooie wikkeldoek waar is die van. Helmaal onze kleur.


Hoe ver zijn jullie met de uitzet?
Ik zie overal lijstjes zoveel dekens zoveel lakens. En overal verschillend.

Wij hadden trouwens wel wat roze dingen. En ben gewoon brutaal geweest bij de winkels en gevraagd of we het mochten ruilen en mocht allemaal. Hadden een paar dingen de kaartjes al af dat ging niet meer. En kledinghangers maar die ruil ik met schoonzus. Uiteindelijk een paar dingen nog. Oh en had van jip van het forum een schoenendoos vol meisjes kleding gekocht diverse maten dus als iemand nog meisjes spul zoekt ik heb nog wat
Afbeelding
<<

Anoniem325

Bericht 05 Jan 2021 21:19

Re: Maart/April/Mei 2021 mama’s

De meeste grote dingen hebben wij inmiddels al. Moet alleen nog een maxicosi (krijgen we) en de Tripp Trapp willen we nog halen. En een babyfoon. Maar vind dat moeilijk welke we moeten halen.
Dekentjes en lakentjes en zo vind ik ook lastig, net als een slaapzak. Is die echt nodig? En wat voor een dan?

Ik merk trouwens dat ik sinds een paar dagen wat onrustig ben omdat ik alles af wil hebben of zo. Is dit nou wat ze noemen een soort van nesteldrang? 🙈

Groot gelijk dat je terug bent gegaan naar de winkel Sarah. Toch mooi dat je wat dingen hebt kunnen ruilen.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 05 Jan 2021 21:25

Re: Maart/April/Mei 2021 mama’s

Doek is inderdaad van Koeka, de Elba. Had bij L. de meisjesversie en die vond ik zo mooi dat ik nu de jongens wilde!

Fijn dat jullie veel konden ruilen Sarah! Ik heb nog 2 neutrale dekens, wil nog wel een nieuwe deken en moet nog wat lakentjes en hoeslakens. Grote hydrofielen wil ik ook nog wat nieuwe, die zijn zo fijn!
Kruiken heb ik bijv. uitgeleend maar weet niet meer aan wie😖
Badje is nog bij m'n zusje moet nog terug.

We hebben eigenlijk alles dus wel maar nog niet op de juiste plaats 🤣

Fijn Auxo dat het met de misselijkheid ook beter gaat. In de vakantie kon ik zonder emasafene, nu neem ik het weer. Slaapzak zou ik nog niet kopen hoor!
⁠♡♡♡
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 05 Jan 2021 21:28

Re: Maart/April/Mei 2021 mama’s

Ga je toch voor de Tripp Trapp, Auxo?
Lakentjes en dekentjes zijn gedoe idd, ik stoeide er zelfs de tweede keer mee. Mijn ervaring is dat je twee wieglakentjes en dekentjes nodig hebt, een dekentje voor in de kinderwagen en iets voor in de maxicosi (maar kun je ook uit de kinderwagen pakken natuurlijk).
Een slaapzak is meestal pas nodig gaan rollen. Gezien het seizoen zal dat waarschijnlijk in de zomer zijn voor jullie kindjes (mijn zoontje is van zelfde seizoen) en volstaat een dun slaapzakje waarschijnlijk. Maar dat kan je tzt wel kopen hoor, dat hoeft echt nog niet.


Sarah, zou je 't nog leuk vinden om een pakketje met jongenskleertjes te krijgen?
Eerlijk zeggen hoor, als je liever alles nieuw hebt snap ik 't ook. Maar ik zoek met liefde wat bij elkaar en stuur het naar je op als je wilt.
Die paar meisjesdingen die ik had gestuurd mag je gerust weggeven hoor.
Fijn dat je de meeste dingen kon ruilen zeg. Nette service.
Let's discover the world together.
<<

Believe

Yipyapper

Berichten: 1608

Geregistreerd: 29 Okt 2016 06:13

Bericht 05 Jan 2021 21:39

Re: Maart/April/Mei 2021 mama’s

Wat fijn dat jullie uit de naam zijn Uffe. Toch nog best snel. Ben heel benieuwd :D .
En super mooie doek! Wij hadden ook de Elba bij L. en nu ook tweedehands een voor de baby.
Maar heb ook een nieuwe, Riga geloof ik. Die lijn is ook mooi!

Sarah, je buik komt vanzelf, komt goed. Het is de eerste. :)
Bij mij zag je toen ook lang niks.

Ik heb niet echt een uitzetlijst met wat we nog moeten kopen. Moet straks eens kijken of we nog wat nodig hebben. Alles is gelukkig zo gehaald of besteld.
Grote dingen hebben we wel of kunnen we lenen.

Wat fijn dat de reis tot nu toe door kan gaan Tuttebel, fingers crossed!

Auxo succes bij de POPpoli morgen!
Slaapzakken zou ik niet op voorhand halen hoor.

Grappig dat jullie de naam hardop zeggen, wij doen dat nog niet met de favoriet. Klinkt ook gek ofzo.

Hier ook best wat kilo’s erbij. Echt niet fijn..
Maar het hoort erbij en zat al op +3 met 12 weken 😰.
Laatst gewijzigd door Believe op 05 Jan 2021 21:41, in totaal 1 keer gewijzigd.
♥ 2015
♥ 2017
♥ 2021
<<

Anoniem325

Bericht 05 Jan 2021 21:40

Re: Maart/April/Mei 2021 mama’s

Ja toch de Tripp Trapp. Vinden we allebei mooier dan de Steps. Voor de newbornset wil ik kijken of ik op Marktplaats of zo iets kan vinden. Al mogen we ‘m kopen (ook deze krijgen we, wij worden echt schandalig verwend door de opa’s en oma’s).
Bedankt voor de tip over de slaapzak en de dekentjes, ook van jou Uffe. Daar wacht ik dan mooi nog even mee, en dekentjes/lakentjes gewoon 2/2. Er staat ook zoveel op die uitzetlijsten, als je dat allemaal echt zou moeten kopen... Fijn om dit van ervaringsdeskundigen te lezen haha.

Ik ga meteen even voor de doek kijken!
<<

Anoniem325

Bericht 05 Jan 2021 21:41

Re: Maart/April/Mei 2021 mama’s

Bedankt voor de succeswensen voor morgen trouwens. Ik ben benieuwd of ik er iets aan heb. Al gaat het de laatste tijd gewoon goed eigenlijk.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 05 Jan 2021 21:44

Re: Maart/April/Mei 2021 mama’s

Jaaa lakentjes zijn echt drama Auxo. Ik had uiteindelijk dit voor mijn oktober baby:
- voetenzak in maxi cosi
- gebreid dekentje voor box/nestje en in de wandelwagen (heel fijne van Jollein)
- wiegdeken van Koeka
- 2 of 3 lakentjes (voor onder de deken)
- 3 wieg hoeslakens (aerosleep) gebruikte er ook 1 in de kinderwagen

Voor zijn ledikant (gebruikte wij pas na maanden) had ik ook 2/3 hoeslakens en 2 dekentjes (dikkere en dunnere) en 3 lakentjes. Misschien gebruik jij geen wieg, dan zou ik alleen een hoeslakentje aanschaffen dat in de wandelwagen past qua maat. Is het zo al overzichtelijk 😅?

Slaapzak niet nodig, pas na 2/3 maanden of zo.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 05 Jan 2021 21:47

Re: Maart/April/Mei 2021 mama’s

Ja! Ik heb hem toen bij jullie gezien! Ik heb hem nog bewaard en in L. haar bak gedaan. Die Riga lijn is ook echt prachtig, mooie kleuren 🤩

Lakentjes had ik er wel 4 ofzo, daar wilde nog wel eens spuug opkomen en geen zin om de was aan te zetten voor een lakentje, daarom ook hydrofiele doeken genoeg.

Fijn dat het goed gaat Auxo, wellicht is een gesprek voor nu voldoende!
⁠♡♡♡
<<

Anoniem325

Bericht 05 Jan 2021 21:52

Re: Maart/April/Mei 2021 mama’s

Lot schreef:Jaaa lakentjes zijn echt drama Auxo. Ik had uiteindelijk dit voor mijn oktober baby:
- voetenzak in maxi cosi
- gebreid dekentje voor box/nestje en in de wandelwagen (heel fijne van Jollein)
- wiegdeken van Koeka
- 2 of 3 lakentjes (voor onder de deken)
- 3 wieg hoeslakens (aerosleep) gebruikte er ook 1 in de kinderwagen

Voor zijn ledikant (gebruikte wij pas na maanden) had ik ook 2/3 hoeslakens en 2 dekentjes (dikkere en dunnere) en 3 lakentjes. Misschien gebruik jij geen wieg, dan zou ik alleen een hoeslakentje aanschaffen dat in de wandelwagen past qua maat. Is het zo al overzichtelijk 😅?

Slaapzak niet nodig, pas na 2/3 maanden of zo.

Wij hebben een wieg, dus de eerste maanden zal vooral die gebruikt worden denk ik. En dan gewoon 1 laken (even eventueel deken) voor het ledikant, ziet er ook gewoon mooier uit haha. Heb je met een april baby wel een deken nodig? Alles is nieuw en wil het best kopen, maar alles voor niks kopen is ook zo zonde.

Ja Uffe zo denk ik ook. Kan nooit kwaad.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 05 Jan 2021 21:57

Re: Maart/April/Mei 2021 mama’s

Ja voor de wieg wel een deken doen! Misschien niet de dikste/warmste deken. TOG waarden zijn ook wel handig om over te lezen.
En leuk dat je toch de Tripp Trapp kiest, mooie stoel voor het leven!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem325

Bericht 05 Jan 2021 22:03

Re: Maart/April/Mei 2021 mama’s

Marin schreef:Ja voor de wieg wel een deken doen! Misschien niet de dikste/warmste deken. TOG waarden zijn ook wel handig om over te lezen.
En leuk dat je toch de Tripp Trapp kiest, mooie stoel voor het leven!


Bedankt voor de tip!
<<

Believe

Yipyapper

Berichten: 1608

Geregistreerd: 29 Okt 2016 06:13

Bericht 06 Jan 2021 07:40

Re: Maart/April/Mei 2021 mama’s

Oh grappig dat je die bij ons had gezien Uffe. Blijft een mooie lijn he? Jammer dat die er uit is nu. Waren ook fijn wat dunner dan alles met badstof voering.

Auxo, ik zou nog geen ledikantlakens kopen.
Mijn kinderen lagen ook eerst in een wieg & tegen de tijd dat ze over gingen lagen ze al in een slaapzak & was een laken niet meer nodig. Een deken erover deden wij in de koudere nachten, maar er zijn ook genoeg kindjes die alleen in een dikke slaapzak liggen.

Voor de wieg zou ik wel dekens kopen, misschien niet te dikke en evt 2 over elkaar dan mocht het koud zijn.
♥ 2015
♥ 2017
♥ 2021
<<

sokpop

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 256

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:44

Bericht 06 Jan 2021 15:11

Re: Maart/April/Mei 2021 mama’s

Hier ben ik ook weer eens, heb wel steeds meegelezen maar reageren schoot er steeds bij in.

Sarah wat fijn dat jullie 20 weken echo goed was. Leuk hoor een jongen, al was het voor jullie vast even wennen. Jammer van de reactie van je schoonouders, maar ik zou dat inderdaad ook proberen naast je neer te leggen.

Tuttebel wat fijn dat je man bij de echo kon zijn en jullie zoontje ook heeft gezien. Hier ook al zo'n bewegelijke baby, vind het ook altijd wel een gezellig gevoel. Hopelijk kan jullie reis naar Nederland gewoon doorgaan eind van deze maand. Ik duim voor jullie!

Believe bijzonder he dat je buik de 3e keer dan nog weer sneller groeit. Dat is bij mij inderdaad ook zo. En wat is jullie slaapkamer mooi geworden!

Uffe fijn dat jullie uit de naam zijn. Volgens mij hebben jouw middelste dochter en mijn dochter dezelfde naam. Ben dus wel benieuwd welke jongensnaam jullie gekozen hebben.

Auxo succes vandaag bij de pop poli, hopelijk kunnen ze iets voor je betekenen.

Miss_z en Giorgia hoe is het met jullie?

Hier gelukkig alle coronaklachten weer weg en ook geen restklachten dus dat is wel heel fijn. Al heeft dat uiteindelijk wel even geduurd.

Wij zijn ook uit de naam, maar moeten nog wel op zoek naar een geboortekaartje. Heb al wel gekeken maar kan nog niet echt iets vinden wat we allebei leuk vinden.

Hier ook de suikertest gehad en helaas was mijn nuchtere waarde weer net iets te hoog. Nu dus mijn eten aanpassen. Ze doen hier in het ziekenhuis een onderzoek naar welke behandeling nodig is bij zo'n kleine afwijking. Het is dus nu nog even de vraag in welke groep ik kom. Of de groep die onder controle blijft bij de verloskundige zonder extra controles e.d. of toch naar de gynaecoloog en 1 keer per week een dag mijn waardes prikken en doorgeven aan de diabetesverpleegkundige. En dan wordt de baby na de geboorte ook geprikt om haar suikers in de gaten te houden. Hoop eigenlijk dat ik in de groep kom die bij de verloskundige onder controle mag blijven. Vond het bij mijn zoontje heel zielig dat hij steeds geprikt moest worden. Maar goed als het goed is dan hoor ik dat deze week.

Verder heb ik ondertussen ook wel wat last van mijn bekken, dus ik probeer het wat rustig aan te doen.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 06 Jan 2021 19:38

Re: Maart/April/Mei 2021 mama’s

Zo ik heb eindelijk weer even tijd en energie om te reageren. Het gaat hier even wat minder en ik was dan ook heel moe. Ik heb heel erg last van jeuk op mijn buik momenteel icm hele heftige uitslag. Het is zo naar en doet zo'n pijn dat ik er soms misselijk van ben en al een paar keer een flinke huilbui heb gehad. Ik heb wel een zalfje gekregen van de huisarts, nu ook nog een crème erbij van de apotheek en tussendoor smeer ik mentholgel en gebruik ik talkpoeder. Ik hoop dat het nu wat gaat afnemen.
Verder werd ik vorige week woensdag vroeg al gebeld door de verloskundige dat de suikertest een afwijkende waarde had dus daar was ik ook wel overstuur van want ik had dat niet verwacht. Zelf denk ik dat het gewoon een momentopname/pech was, of een bijwerking van mijn utrogestan/opbouw extra progesteron. Ik heb vrijdag een telefonische afspraak met de diabetes verpleegkundige dus dan kan ik wel mijn vragen stellen en ga ik vragen of ik misschien nog een keer nuchter mag prikken om te kijken of het dan wel goed is. Op zich denk ik ook dat het allemaal niet zo heel ernstig is aangezien ik meer dan anderhalve week na de uitslag pas die afspraak heb, als het echt ernstig was geweest was dat vast eerder geweest. Morgen heb ik ook een telefonische afspraak mee de diëtiste. Ben heel benieuwd wat die zegt want ik heb het foldertje al gelezen en heb al wat aanpassingen in mijn eten gedaan dus volgens mij kan zij me niet heel veel nieuws vertellen. Verder moet ik nu onder behandeling van de gynaecoloog maar dat was ik toch al dus daarin verandert niets. Daar moet ik trouwens volgende week weer heen, die afspraak stond al gepland en daaraan is eigenlijk niets veranderd. Maar ik word wel een beetje gek van de vele afspraken en al het geregel. Al met al had/heb ik even een wat mindere periode dus even minder energie. Maar ik ga kijken of ik even op iedereen kan reageren (daar maak ik even een nieuwe post voor aan, anders wordt dit wel een heel lang verhaal).
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 06 Jan 2021 20:15

Re: Maart/April/Mei 2021 mama’s

Sokpop, fijn dat je je weer beter voelt, en gelukkig geen restklachten. Jij dus ook al een 'slechte' suikertest. Had je dit in je vorige zwangerschap ook?

Vervelend al die bekkenklachten bij meerdere meiden! Dat gaat bij mij de laatste weken echt een heel stuk beter gelukkig. Ik had niet heel erg laat maar moest er wel op letten niet te veel te doen en tussendoor te gaan liggen. Maar eigenlijk is dat ook niet eens meer steeds nodig.

Auxo, ik heb/had bij zoontje het volgende aan beddengoed:
Voor wiegje en kinderwagen (dat was dezelfde maat):
- 3 moltons
- 3 hoeslakens
- 3 lakentjes
- 1 dekentje voor het wiegje (mijn zoontje was van juni en ik heb het dekentje ook veel gebruikt)
- 1 dekentje voor de wagen
(Ik ga binnenkort even kijken wat nog goed is en ik ga denk ik 1 molton, hoeslaken en laken bijhalen zodat ik 2 setjes heb voor zowel wiegje als wagen, en omdat het altijd leuk is wat bij te halen haha)
Voor het ledikant:
- 2 moltons
- 4 hoeslakens
- 2 lakentjes
- 2 dekens (1 was genoeg geweest)
Hiervoor koop ik voorlopig nog niks bij, de baby hoeft toch nog lang niet in het ledikant. En bovendien moeten we eerst zoontje er nog uit zien te krijgen haha 😂 Overigens worden de ledikantlakens hier nog steeds gebruikt dus die zou ik zeker wel kopen. Zo zie je maar, dat verschilt zo per persoon. Slaapzakjes zou ik gewoon pas kopen tegen de tijd dat je die nodig hebt, dan kun je de maat en dikte ook goed inschatten.
Hoe was het bij de Pop poli?

Sarah, wat een stomme reactie van je schoonouders. Ik vind helemaal niet dat je veel gekocht. En al had je 30 pakjes gekocht, dan moet je dat toch zelf weten. Niet leuk voor je man ook.
Wat fijn dat je veel dingen nog kon ruilen zeg.

Verder ben ik het even kwijt wie precies wat heeft geschreven, en er is ook wel veel geschreven de laatste dagen, en zo op mijn mobiel kan ik het niet zo makkelijk teruglezen dus ik reageer nog even op wat dingen die ik wel onthouden heb maar niet meer wie het zei.

Ik las dat er al wat mensen uit zijn met de naam. Ik ben heel benieuwd! Wij inmiddels ook. De eerste naam hadden we al, voor de jongensnaam waren we wel overtuigd, voor de meisjesnaam hadden we twee namen maar de ene springt er nu toch echt uit. We zaten nog even te stoeien met de tweede namen/vernoemingen maar ineens hadden we een goed idee. Van de week hebben we diverse proefkaartjes besteld en toen de namen daarop stonden voelde het helemaal goed dus wij zijn eruit. Nu nog een keuze maken, want eigenlijk alle kaartjes waren heel leuk. Dat wordt dus nog moeilijk, al denk ik dat we toch wel stiekem een favoriet hebben (die me op de computer juist het minst leek 😂)

Verder zijn wij nu heel druk met de kamer van zoontje geweest. Dat begint nu wat te worden. Deze week komen als het goed is de gordijnen binnen en wat leuke aankleding. Dus ik denk dat we een eind komen dit weekend. En als hij dan over is (dat wordt nog een dingetje haha) kunnen we met de babykamer aan de slag (maar op wat leuke aankleding na zal dat niet veel werk zijn). Ook hebben we in de vakantie de hele zolder opgeruimd. Eind van de week horen we hopelijk meer van de aannemer over de planning, maar ivm corona hebben ze veel problemen met leveranciers dus ik ben bang voor vertraging.

Hoe gaat het met het online lesgeven Uffe? Ik moest er maandag ook weer aan geloven. Wij deden al een groot deel online maar nu dus alles. Na twee weken vakantie en even wat minder in mijn vel zitten zag ik er wel een beetje tegenop, maar eigenlijk ging het wel prima. Ik probeer het ook maar positief te zien, minder reistijd en ik kan makkelijk tussendoor uitrusten. Na deze week hoef ik trouwens nog maar 5 weken te werken. Dat gaat hard!
<<

Anoniem324

Bericht 07 Jan 2021 15:34

Re: Maart/April/Mei 2021 mama’s

Ik moet me ook nog eens verdiepen in lakens/dekens en wat ik nog heb. Ik heb al wat kleertjes gekocht, maar toen bedacht ik me opeens dat ik waarschijnlijk voor het verkeerde seizoen heb gekocht 🙈 Hoewel de eerste weken de baby's altijd wel redelijk warm aangekleed worden, toch? Tenzij het heel warm buiten is natuurlijk. Ik weet het allemaal niet meer zo goed! Nou ja, ik word in ieder geval wel blij van al die kleine kleertjes in de kast 😍.
Wij hebben wel een idee wat we met het kamertje willen, maar we willen even wachten tot de bouwmarkten weer open gaan om een kleurtje voor de muur uit te kiezen. Eigenlijk kan ik geen dag langer meer wachten hahah.

Verder gaat het niet echt lekker. Mijn buik (en gewicht 😔) groeit echt hard. Heb gewoon echt al een forse buik en eigenlijk is alles (zitten, liggen, lopen) oncomfortabel. Ik probeer wel af te wisselen en dan gaat het redelijk goed. Maar ik vind het wel zwaar, ook omdat ik nog wel een tijdje te gaan heb. Wandelen gaat nog steeds niet goed, omdat het litteken dan pijn doet. Ik zou graag gaan zwemmen, maar ja. En daarnaast heb ik 24 uur per dag maagzuur. Echt afzien vind ik dat. Had ik bij de vorige zwangerschap ook. Volgens het fabeltje krijg dus een baby met een bos haar 😁 (klopte bij de eerste ook!). Maar goed, eigenlijk mag ik van mezelf niet klagen want ik ben natuurlijk heel blij met deze zwangerschap! Dus volgende keer weer een positieve post!

Sarah ik ben heel benieuwd hoe het nu met je vader gaat? Ik moet vaak aan jullie denken!
Hoe gaat het met de rest? En in combinatie met werken?
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers