Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Nav: jouw kledingstijl

<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7550

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 25 Jul 2020 14:12

Nav: jouw kledingstijl

Nav het topic over de kledingstijl van jouw partner ben ik ook wel benieuwd naar jullie eigen kledingstijl. Hoe zou je deze omschrijven? Wat draag je graag? Is je stijl erg veranderd met de tijd of draag je al jaren hetzelfde? En bij welke winkels/merken koop je graag? Ben je tevreden met je stijl?
<<

Anoniem313

Bericht 25 Jul 2020 14:32

Re: Nav: jouw kledingstijl

Oh leuk!
Mijn stijl is minimalistisch, met veel gedempte koele kleuren. Niet sportief maar wel altijd wat contrast tussen netjes en casual zeg maar - ik draag bijvoorbeeld heel vaak de combi jurk-sneakers. En soms dan toch ineens een drukke pint in de vorm van een bloemetjesjurk of de Fabienne Chapot blouse die ik gisteren kocht.
Ik probeer de laatste jaren de slag te slaan naar minder en beter kopen en dat lukt bij vlagen uitstekend. Ik hou van COS, Minimum, Samsoe & Samsoe, Joline Jolink, Nümph, YAS, en Selected Femme. Maar ik hou niet van fysiek winkelen, dat doe ik alleen bij Joline Jolink want daar is het leuk.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7550

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 25 Jul 2020 14:51

Re: Nav: jouw kledingstijl

Ik zal zelf ook nog even antwoord geven trouwens. Ik denk dat mijn stijl over het algemeen te omschrijven is als casual/sportief.
In mijn vrije tijd draag ik bijna altijd een spijkerbroek, bovenkleding varieert nav het weer/mijn stemming/de activiteiten. Meestal een shirtje of blouse, soms met een vestje. In de herfst en winter ook wel een trui of warmer vest. Qua kleuren houd ik wel van zwart, grijs, blauw, groen, bordeaux. Pastelkleuren vind ik niets, op mintgroen na. Je zult mij nooit zien in iets roze of geels. Ik draag er meestal sneakers onder, in de winter ook wel enkellaarsjes.
Naar het werk ook meestal een (nette) spijkerbroek, met een nette blouse, of een topje met jasje. Ook met enkellaarsjes of sneakers. Ik pas het een beetje aan op de werkdag, maar ik word vaak jonger geschat, dus ik wil er iig niet hetzelfde uitzien als mijn studenten ;-).
Ik heb niet zo veel met dure merkkleding, dus mijn kledingkomt overal en nergens vandaan. Ik shop wel graag in fysieke winkels, online shoppen vind ik vreselijk en doe ik alleen als ik een item anders nergens kan vinden.
Ik draag eigenlijk vrijwel nooit jurkjes en rokjes. Ik vind dat niet bij me passen en ik vind het bij mezelf ook niet mooi staan vaak, maar dat laatste dan vooral omdat ik me niet zo op mijn gemak voel erin.
<<

Anoniem309

Bericht 25 Jul 2020 15:31

Re: Nav: jouw kledingstijl

Mijn stijl is over het algemeen heel basic. Ik heb al jaren dezelfde kleding. In de zomer draag ik vaak leuke rokjes of kleurrijke korte broeken met een simpele top. Jurkjes draag ik ook graag en die hebben meestal wel fleurige of bloemenprints. In de winter draag ik meestal vrij saaie en vaak donkere kleding. Maar omdat ik dan veel in de tuin werk moet dit vooral niet de laatste mode of lichte kleding zijn omdat ik het zonde zou vinden als m’n nieuwe kleding daardoor vies zou worden.
<<

Peanutbuttercup

Bericht 25 Jul 2020 16:34

Re: Nav: jouw kledingstijl

Ik vind mezelf wel vrij basic (als ik het hier met vriendinnen over heb, beginnen ze altijd heel hard te lachen als ik dit zeg) maar met in ieder geval altijd 1 opvallend item.
Ik houd van pofmouwen, prints, glitters en kleur, maar dan wel zo gecombineerd zodat ik er niet bijloop als een wandelende kerstboom.
Zo'n 10 jaar geleden was ik heel erg van de jurkjes (met zwarte legging haha) en had ik heel veel hakken. Als ik dan op stap ging was dat sowieso altijd op hakken.
Inmiddels heb ik m'n verzameling pumps ingeruild voor een verzameling sneakers.
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1465

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:58

Bericht 25 Jul 2020 17:32

Re: Nav: jouw kledingstijl

Same als Caulfield, alleen dan meer met warme herfstkleuren. En zonder Joline Jolink trouwens, want dat ken ik niet, maar zou wel een goed idee zijn gok ik.
Smile, it's free!
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 25 Jul 2020 18:47

Re: Nav: jouw kledingstijl

Ik ben nogal van de skinny jeans, capuchonvest en enkellaarsjes, maar daar wil ik een beetje vanaf, ik wil wat netter, maar ook draagbaar, want ik werk veel thuis en dan ga je (ik althans) niet snel in een jurkje met panty zitten. Ik heb nu een aantal nette, soepele broeken gekocht met nette vestjes, truitjes en bloesjes erop. Wil er nog een paar zwarte enkellaarsjes onder.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 25 Jul 2020 19:37

Re: Nav: jouw kledingstijl

Ik draag juist veel liever rokjes en jurkjes dan broeken en vind dat over het algemeen heel comfortabel zitten. Dat zijn dan dus ook meestal geen nette jurkjes maar van tricot of gebreid in de winter bijvoorbeeld, in de zomer veel zwierige rokjes met een basic shirt er op.

Meestal combineer ik jurkjes en rokjes met sneakers, maar ik heb ook cowboylaarzen met zo’n ijzeren neus, gouden enkellaarsjes, Timberlands en lak leren dr. Martens. Een beetje stoer en meisjesachtig gecombineerd. Ik hou er wel van als het een klein beetje schuurt tegen ordinaire maar door het juist te combineren nog steeds stijlvol is.

Qua broeken draag ik bijna alleen nog maar flared, ik heb nog maar 1 zwarte skinny jeans eigenlijk.

Tien jaar geleden combineerde ik meisjes achtig en stoer ook al wel, toen droeg ik eigenlijk bijna nooit broeken. Ik denk dat er niet heel veel veranderd is in mijn stijl behalve dat het met de tijd en mijn leeftijd mee gegroeid is.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem317

Bericht 25 Jul 2020 19:47

Re: Nav: jouw kledingstijl

Ik vind het lastig om er echt een woord aan te hangen. Ik heb vaak van die periodes. Dan draag ik veel broeken, dan veel jurkjes, dan veel rokken, dan weer jumpsuits, het is maar hoe het me uitkomt. Momenteel draag ik weer veel jurkjes.
Je zult me niet snel in een joggingbroek zien. Daar voel ik me niet prettig in.
<<

Anoniem318

Bericht 25 Jul 2020 19:52

Re: Nav: jouw kledingstijl

Ik ben zoekende. Momenteel heb ik 3 borstvoedingsshirts die ik afwissel en droeg tot gisteren nog een zwangerschapsbroek. Niet zo spannend dus.

Voor de zwangerschap hield ik van de franse stijl en franse merken, beetje Parisienne achtig, casual chique. Maar nu zou ik heel graag back to basic willen gaan. Heel mijn kledingkast leegmaken en voor elk seizoen max een 15tal degelijke items die best iets meer mogen kosten. Bijv winter: 3 truien (Merino wol, cashmere), 5 shirts / bloesjes (stevig katoen, zijde), 4 broeken (2 jeans, 2 nette) en 3 rokjes (leer en nog iets moois). Zoiets. Denk dat dat veel rust zou geven.
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:08

Bericht 25 Jul 2020 20:04

Re: Nav: jouw kledingstijl

Eigenlijk zou ik het niet echt weten. Ik hou van basic, casual, minimalistisch, maar ook vind ik het leuk om net wat anders dan een ander te doen/hebben.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Anoniem307

Bericht 25 Jul 2020 21:38

Re: Nav: jouw kledingstijl

Mijn kledingstijl is nooit veranderd, alleen nu in de juiste maat. ?

Ik noem het zelf sportief klassiek. Ik vind het heerlijk om in bloesjes en blazers te lopen. Maar ik heb ook een zwak voor sportschoenen en gaten in mijn spijkerbroek.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 25 Jul 2020 21:43

Re: Nav: jouw kledingstijl

Basic, casual. Ik heb eigenlijk altijd een skinny jeans aan (grijs of blauw, heel soms zwart) met een shirtje. Veel zwart en donkerblauw/groen/grijs. Als het kouder is met een vestje er overheen of een blousje met een vestje. In de winter ook truien/sweaters. Heb een paar jaren eigenlijk alleen sweaters gehad, sinds afgelopen winter ook een paar wat 'nettere' truien.
Qua schoenen meest sneakers (voorjaar, zomer, herfst) of laarsjes/Dr. Martens. Alles zonder hak, dan kan ik echt niet aan kinderen aan rennen of om de trein te halen, haha.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem332

Bericht 26 Jul 2020 07:39

Re: Nav: jouw kledingstijl

Hier ook een minimalistische kleding stijl.

Heel soms een print, maar meestal effe kleuren.
Fijn zittende stoffen.
Wat ik vreselijk vind zijn teksten op kleding.

Liefst ga ik naar,
Samsoe samsoe
Hutspot
&other stories
Scotch and soda

En sneakers draag ik, nette schoenen heb ik bijna niet omdat ik rare voeten heb en nog nooit fijne gevonden die ik bij mij vind passen.
Wel heb ik al jaren een paar goede hakken en open schoenen met hak voor speciale gelegenheden.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 26 Jul 2020 09:46

Re: Nav: jouw kledingstijl

Ik houd ook van minimalistisch met hier en daar een romantische noot in de vorm van een bloemenprint of kant.

Merken/winkels die/waar ik graag shop:

- Second Female
- Samsoe & Samsoe
- Sissy Boy
- Cos
- Selected Femme
- Zilch
- MbyM
- ByBar

Qua schoenen draag ik meestal sneakers, ook naar mijn werk. In de winter draag ik graag mijn dr Martens of simpele zwarte enkellaarsjes met blokhak.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11149

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 26 Jul 2020 10:38

Re: Nav: jouw kledingstijl

Ik koop nooit dure kleding, en dat is nooit anders geweest.

Ik heb een aantal jaar niet echt geld gehad en had toen geen stijl ofzo, ik droeg kleding die ik kreeg.

Nu koop ik wel kleding maar meestal only of h&m. Op mijn werk probeer ik er wel altijd netjes uit te zien. Ik draag daar witte sneakers of zwarte hakken met een nette Skinny en een blouse.
Ik voel me zelf thuis het beste in een shortje met een T-shirt met lange mouwen. Nu draag ik een zwarte short en een shirt van O'Neill, zwart wit gestreept.

Qua kleuren draag ik meestal okergeel, donkergroen en donkerrood.
R. 2013
D. 2016
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17384

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 26 Jul 2020 10:39

Re: Nav: jouw kledingstijl

Moeilijk om er een naam aan te geven!

Ik heb veel baggy/blousejurken waar ik sneakers onder draag. In de zomer met blote benen, in de winter met panty en een colbertje of groot vest eroverheen.

Heb ook een aantal mom jeans die heel fijn zijn, met high waist, en ook m’n andere broeken (paar skinny en flared) zijn tegenwoordig high waist. Zo fijn! Daar draag ik ook sneakers onder of laarsjes met (hoge) hak.

Voor werk heb ik ook een heel aantal nette jurkjes, en pantalons. Waar ik dan soms alsnog (nettere) sneakers onder draag, maar ook vaak laarsjes. En heb veel bloesjes, met korte of lange mouw. Bij korte bloesjes dan weer vaak een colbertje eroverheen.

Momenteel ben ik nog steeds het meest blij met mijn enkellange lichtgrijze tussenjas. Die maakt elke outfit zo leuk! Jammer dat ie dan alleen voor buiten is ?
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11588

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 26 Jul 2020 11:08

Re: Nav: jouw kledingstijl

Ik hou van jurkjes, ik heb naar mijn zin op dit moment echt te weinig jurkjes in de kast.

Wat ik draag: jeans zijn allemaal skinny (levi 711) daarboven een simpele trui, blouse of t-shirt. Op mijn werk draag ik daar regelmatig een blazer bij omdat het te koud is.

Jurkjes het liefst pencildresses of gebreide aansluitende jurkjes.

Thuis loop ik het liefste in sportkleding.

Schoenen draag ik weinig laarzen door mijn xl kuiten dat vind ik wel jammer. Ik ga dit jaar wel weer investeren in een mooi paar. Verder veel pumps, birckenstock of sneakers. Ik mis echt een goeie schoenenkast om goed overzicht te houden. Dat is wel jammer.
2015 💙
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2089

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:04

Bericht 26 Jul 2020 12:34

Re: Nav: jouw kledingstijl

Ik draag vooral casual, neigend naar chique/beetje kak. Spijkerbroek is mijn favoriete basic en daar draag ik vaak een shirtje of blouse op. Ik draag minder blouses dan ik zou willen, omdat ik een hekel aan strijken heb?, dus vooral kreukvrije blouses.
Ik houd er ook van mij een beetje chique aan te kleden als ik bijv uit eten ga. En daar draag ik dan ook gerust pareloorbellen oid bij, dus vandaar beetje kak.
Je zult mij niet snel in een sportieve outfit zien, behalve als ik daadwerkelijk ga sporten. In een comfi broek met hoodie voel ik mij totaal niet ‘aantrekkelijk’. Dan vind ik een spijkerbroek met simpele trui veel fijner.
<<

Pannetoet

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1556

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:10

Bericht 26 Jul 2020 14:11

Re: Nav: jouw kledingstijl

Mijn stijl is voornamelijk basic/sportief denk ik.. Over het algemeen draag ik een spijkerbroek (zwart of blauw) met een blouse/t-shirt/spijkerjasje en in de zomer altijd sneakers en in de winter een enkellaarsje. Ik loop bijna nooit op hakken omdat ik daar rugklachten van krijg :( Vind het wel heel mooi dus met feestdagen bijv heb ik wel eens hakken aan. Rokjes draag ik nooit, jurkjes zo af&toe.. misschien dat daar verandering in komt als ik nog wat meer afgevallen ben want ik vind rokjes/jurkjes wel heel leuk! Ik draag nooit 'dure' kleding want dat vind ik gewoon zonde geld, mijn kleding komt nu vooral van H&M of C&A omdat ik aan het afvallen ben en het zonde vind om €30 voor een blouse te betalen die mij 1-2 maand later alweer te groot is.. Oja ik loop echt nooit in een joggingbroek/hoodie omdat ik mij daar slonzig in voel :palm: Ik heb niet eens een joggingbroek haha maar een sportlegging vind ik als chill outfit (op een zondag bijv) wel weer heel fijn! Mijn bovenkleding (shirts en blouses) hebben bijna allemaal een print want dat vind ik heel leuk :)
Wat als het lukt
<<

Anoniem326

Bericht 26 Jul 2020 16:47

Re: Nav: jouw kledingstijl

Ik ben in ieder geval niet minimalistisch. Ik ben Little house on the prairie ?. Bloemrijk, romantisch en zwierig. Maar dan wel braaf. Als ik echt uitpak dan trek ik een needle and thread jurk aan. Voor werk wel bloemen, maar dan zakelijk. Vaak Ralph lauren. En naar de speeltuin of in en om het huis mango en Zara. Altijd bloemen en of romantisch. Ik draag zelden sneakers. Ik heb ook maar 1 paar sneakers. Ik draag cowboylaarsjes, enkellaarsjes, regenlaarzen (hunter) sandalen of instappers. Nog maar zelden hoge hakken. Ik draag altijd kleur. Je zal me niet snel in het zwart zien. Qua make-up en accessoires houd ik het wel minimaal.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 26 Jul 2020 16:59

Re: Nav: jouw kledingstijl

Ik denk dat ik ook richting minimalistisch ga, maar ik draag ook wel graag oversized en baggy kleding, en soms een jurk of rok (nooit kort, altijd maxi of midi). Van alles eigenlijk :)

Qua schoenen voornamelijk sneakers en cowboylaarsjes.

M’n fijne merken zijn MbyM, Nümph, Mödstrom, Ichi, Obey, Selected Femme, Edited, Samsoe&Samsoe.


Edit: omdat ik een kleurenanalyse heb laten doen twee jaar geleden weet ik dat vooral gedempte koele kleuren mij mooi staan, dus die draag ik veel. Ik combineer vaak lichtgrijs met blauwtinten.
Laatst gewijzigd door Urban Naked op 26 Jul 2020 19:09, in totaal 1 keer gewijzigd.
#teammaple🍁
<<

Plum

Kwebbel

Berichten: 451

Geregistreerd: 09 Sep 2013 12:33

Bericht 26 Jul 2020 19:04

Re: Nav: jouw kledingstijl

Ik ben ook wat zoekende.
Meestal jeans met een shirt of blouse. Volgens mijn man draag ik teveel zwart, grijs of donkerblauw.
Ik probeer er nu wat meer op te letten. Dan neem ik een blouse in de kleur blauw met wat gekleurde bloemetjes erop ;)
Mijn kleding is vooral van Only en Vero Moda, beetje g-star en esprit.
<<

ChiQ

Bericht 26 Jul 2020 22:09

Re: Nav: jouw kledingstijl

Haha, over the top. Ik hou echt niet van basic. Ben altijd overdressed. Ik hou ervan. Wel heb ik, vind ik, een leuke smaak. Niet ordinair of te kort of te strak maar ik ben zelden 'saai' of minimalistisch.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12154

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 26 Jul 2020 23:16

Re: Nav: jouw kledingstijl

Ik heb niet echt een stijl, ik vind het nog steeds erg moeilijk, heb vaak het idee dat iets mij niet staat.

Ik draag vaak een zwarte broek met een shirt. Je zal mij nooit zien in een gekleurde broek. Hoe leuk ik het bij anderen zie staan zou ik zelf niet doen. Voor mijn werk draag ik ook een zwarte broek met shirt. Met feestjes draag ik wel jurkjes dat vind ik wel leuk tegenwoordig. Maar voor mijn werk niet handig.

Kortom ik ben vooral nog steeds erg zoekende.
Afbeelding
Volgende

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers