Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vouwwagen

<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 25 Jul 2020 13:08

Vouwwagen

Wij kwamen net tijdens onze vakantie spontaan terecht in een showroom met vouwwagens. Ik ben opgegroeid met vakanties in vouwwagens en heb daar hele goeie herinneringen aan. Ik heb vriend nooit zover gekregen om zich er eens in te verdiepen want het leek hem nooit wat. Maar nu keek hij zijn ogen uit, en ik ook weer. Wat zijn er mooie tegenwoordig! En niet eens zó duur.

Heeft iemand van jullie een vouwwagen? We zijn ons nu een beetje aan het verdiepen of we ooit misschien zo’n ding willen aanschaffen. Wat zijn je tips, aanraders, dingen om op te letten?



Met zo’n ubercute kindertentje onderin ?
Laatst gewijzigd door Zora op 03 Dec 2020 08:17, in totaal 1 keer gewijzigd.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem309

Bericht 25 Jul 2020 14:37

Re: Vouwwagen

Wat leuk Zora! Ik kan me voorstellen dat je daar erg van gecharmeerd bent. Wat ik je alleen wel als tip wil meegeven is dat een tent wel enorm warm kan zijn als je daarmee naar een warm gebied gaat. Familie van ons heeft in P. een paar safaritenten en hun gasten vinden het in de zomer vaak echt te warm in de tent. Dus als je dat koopt, houd dan wel rekening met de temperaturen op de plekken waar je naar toe gaat.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 25 Jul 2020 15:22

Re: Vouwwagen

Jaa, wij gingen vroeger ook altijd in een vouwwagen en ik heb daar zulke goede herinneringen aan! Wel het 'echte kamperen' van een tent (dat vind ik zelf met een caravan toch minder), maar veel minder gedoe dan een tent om op te zetten, haha. En best veel ruimte!

Ik denk dat wij volgend jaar eerst eens een tent gaan huren en daarna maar eens kiezen of we een tent/vouwwagen willen of dat we rent a tent dingen doen elk jaar.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 25 Jul 2020 15:36

Re: Vouwwagen

Dat weet ik ook nog wel van vroeger, Tuttebel! Maar, deze heeft een panoramadak dat open kan! Koelt snel af dus, sowieso beter dan een tent ? Aan de andere kant, we gaan graag naar Scandinavië dus dan is dit probleem wat minder groot hehe.

Arwyn, idd! En deze vouwwagens waren nog veel meer tentachtig dan die wij vroeger hadden. Het blijkt ook een samenwerking tussen De Waard en die toko, dat zie je wel.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 25 Jul 2020 16:53

Re: Vouwwagen

Tof! Wij zitten er ook over te denken om een vouwwagen aan te gaan schaffen. Alleen willen we dan graag een Holtkamper en die zijn nogal duur..

En nadeel is wel dat mijn man in een soort eindeloze nadenk-loop terecht komt als hij in een vouwwagen zit. Dat klinkt vreemd maar is wel echt nadelig: hij gaat dan 24/7 nadenken over systemen die nog beter zouden werken en dat in z’n hoofd uittekenen en testen. Ik heb dan niets meer aan hem tijdens de vakantie ?
#teammaple🍁
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 25 Jul 2020 17:28

Re: Vouwwagen

Haha dat klinkt onhandig idd! Hoewel het ook wel weer leuk is dat dat blijkbaar zijn vakantieding dan is.

Voorheen wilde ik ook een holtkamper. Die zijn mooi! Vroeger ging mijn vader op de camping altijd als een snelle Jelle onze (Crappy retro) vouwwagen opzetten en dan heel snel een rondje over de camping maken om te kijken of er een holtkamper stond. En als dat zo was, dan ging hij elke avond na de koffie met een sigaartje daarlangs lopen ?

Maar, deze vind ik zelfs mooier dan een holtkamper! En vriendelijker qua prijs.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem331

Bericht 25 Jul 2020 17:37

Re: Vouwwagen

Ja!! Wij hebben er 1. Nu geen tijd om te reageren, maar zal dat later wel doen!

Vinden het heerlijk, super makkelijk en fijn!
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 25 Jul 2020 17:43

Re: Vouwwagen

Mijn man wil er ook 1 kopen. We lenen nu de caravan van mijn ouders maar die is a) boven budget en b) onze auto kan die niet trekken.
R. 2013
D. 2016
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:47

Bericht 25 Jul 2020 19:09

Re: Vouwwagen

wij hebben er 1, een jamet jametic. staat echt super snel en veel opbergruimte .

waar ik op zou letten is hoe snel je hem op kan zetten,aantal keer gezien dat mensen echt heel lang bezig waren om tent/voortent in elkaar te zetten

heerlijk om mee op pad te gaan, dit jaar helaas niet maar volgend jaar zeker weer meerdere keren,.
Laatst gewijzigd door Bolus26 op 25 Jul 2020 19:11, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:08

Bericht 25 Jul 2020 19:10

Re: Vouwwagen

Oeh zo leuk!!! Wij zouden er ook ooit wel een willen. We hebben ons er verder nog niet in verdiept, maar het lijkt ons zo gezellig. Wij gingen vroeger zelf ook met de camper weg, geen idee welk merk ofzo, we hebben toen van mijn oom en tante kunnen overnemen. Mijn vriend ging altijd met de caravan, maar die vond een vouwwagen altijd veel leuker. Dus ooooit komt er vast wel een.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Mikado

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 870

Geregistreerd: 22 Sep 2013 18:25

Bericht 25 Jul 2020 19:33

Re: Vouwwagen

Ja wij! Een Cabanon Mercury, we zijn er erg blij mee. Hij staat vlot, genoeg slaapplaatsen en naast een ruime voortent ook een grote luifel. Inderdaad echt het kampeergevoel maar ook een hoop gemak!
2014 2016 2019
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 25 Jul 2020 19:43

Re: Vouwwagen

Leuk Mikado en Bolus, die ga ik eens opzoeken. Hoe doen jullie het buiten het seizoen qua stalling? En gaan jullie in het seizoen ook echt vaker even weg omdat je alles qua kampeer spul zo bij je hebt? Als je een camper hebt doe je dat denk ik heel snel. Met een vouwwagen ook?

Snel opzetten is volgens mij bij alle nieuwere tenten wel in orde. Ik kan me dat idd goed herinneren. Mijn ouders hadden met het opzetten iig altijd steevast de eerste vakantieruzie ?
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Mikado

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 870

Geregistreerd: 22 Sep 2013 18:25

Bericht 25 Jul 2020 20:30

Re: Vouwwagen

Hier zet mijn man hem alleen op (ik help even met de opstart) en ga ik ondertussen met de kinderen even naar de speeltuin, of een ijsje eten oid... ?

We stallen hem bij een boer in de buurt en mogen hem halen wanneer we willen, we zijn tot nu toe 2x een weekendje weggeweest, hebben hem vorige zomer aangeschaft. Ging prima!
2014 2016 2019
<<

Mikado

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 870

Geregistreerd: 22 Sep 2013 18:25

Bericht 25 Jul 2020 20:31

Re: Vouwwagen

Een tip: na de zomer gaan bij veel winkels de vouwwagens in de ‘uitverkoop’ of kun je showmodellen, of modellen uit voorraad voordelig aanschaffen. Dat hebben wij vorig jaar gedaan!
2014 2016 2019
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 25 Jul 2020 21:19

Re: Vouwwagen

Ja dat dacht ik ook al! Denk dat we eerst maar eens moeten huren maar als het bevalt kunnen we misschien volgend jaar na het seizoen aanschaffen. Nu al zin in!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem331

Bericht 25 Jul 2020 22:23

Re: Vouwwagen

Wij hebben een roadmaster runner s.

Vorig jaar nog met de Jamet gekampeerd, maar voor ons een te kleine luifel, en een te krappe voortent met slecht weer en 3 kinderen.

Dit jaar in onze grote roadmaster dus. Gekampeerd met 2 volwassenen, 3 kinderen, een hond en 2 logees (oké, we hadden een tentje mee)

Heel fijn kamperen, snel en makkelijk opzetten, veel ruimte, en toch fijn achter je auto om op plaats bestemming te komen.
Het enige nadeel wat ik aan deze vorm van kamperen heb? Je voelt alles! Dit jaar was het wat mij betreft echt de laatste keer dat onze kleuter in de vouwwagen sliep, en gaat hij volgend jaar net als beide andere kinderen onderin. Elk kuchje en gedraai voel ik (slechte slaper) en dat breekt echt op. Een week is nog te doen, 2 weken niet.

Ik zou als tip echt naar de afmetingen kijken, want er zit veel verschil in. Ook zou ik niet bezuinigen op je beddengoed. Een goed matras is goud waard.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 26 Jul 2020 09:33

Re: Vouwwagen

Ja dat zagen we in die showroom idd wel! Ook echt fantastisch mooie kleinere voor maar 2 pp maarja :)

Bedoel je dat je je kind onderin in zo’n kindertentje onderin ligt? Dat vonden wij vooral er zo leuk uit zien! Ik denk dat de jongens daar nu nog samen zouden kunnen slapen maar niet nog een paar jaar. En als kind dan in het 2e volwaardige bed ligt dan voel je alles? Hmm da’s wel een nadeel ja!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem331

Bericht 26 Jul 2020 12:33

Re: Vouwwagen

Ja dat vind ik het grote nadeel. Maar genoeg ruimte onderin. Dus volgend jaar doen we dat zo.
Wij hebben een 8 persoons. Dus ook onderin ruimte genoeg. En mijn kinderen vinden het dan fijn een eigen plekje te hebben.
<<

kippie

Lady-post-a-lot

Berichten: 1276

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:34

Bericht 20 Aug 2020 13:09

Re: Vouwwagen

'wij hebben ook een vouwwagen, maar ik ben er hele klaar mee.. haha

Wat een werk elke keer, wij hebben een Jamet Louisiana.

Ik kan niet uit tassen leven, dus alles moet in kastjes.. :palm:

Maar als hij eenmaal staat, hebben wij er heel veel plezier aan.

Graag wil ik de stap maken naar een caravan.
Je kan dan thuis al veel klaar maken, denk aan kastjes inrichten.
Wij gaan meestal naar het buitenland, en als we dan een overnachting doen lijkt het mij dat ook handig met een caravan.
Natuurlijk kan je ook wat huren, maar dat vind ik altijd zonde geld :palm:
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 20 Aug 2020 14:29

Re: Vouwwagen

Ik heb geweldige herinneringen aan wekenlang campings in Zuid Frankrijk maar weet nóg het drama in het begin met onze vouwwagen. Elke keer als iemand draaide waren we wakker. Gelukkig kochten mijn ouders toen een caravan en daarna mocht ik alleen in een tent.

Over de hitte: wij kamperen hier altijd in de hitte. We hebben ventilators in de tent die draaien op een oplaadbare batterij (want natuur campings en geen stroom) en ‘s avonds koelt natuurlijk wel af. Kamperen is bij ons ook vaak: vroeg erin, vroeg eruit, vanwege de hitte.

Dit jaar hebben we een dark room tent gekocht: heeft grote voortent en 2 slaapkamers die pikzwart zijn zodat we niet om 5 uur ‘smorgens al wakker zijn en de tent ook wat koeler houdt (en hele goede doorluchting).

Mijn droom is echter ooit een mooie gemiddelde camper, dat is echt de gulden middenweg van de herinneringen van vroeger en nu.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem297

Bericht 20 Aug 2020 14:42

Re: Vouwwagen

-
Laatst gewijzigd door Anoniem297 op 17 Feb 2021 15:52, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 20 Aug 2020 16:38

Re: Vouwwagen

Ja die wij nu zouden willen zou ook 12,500 euro zijn ? bedankt voor alle ervaringen! We gaan volgend jaar zomer eerst eens wat huren om te kijken hoe het bevalt, want helemaal zeker weten doen we het nog niet. Wat nu een belangrijk minpunt is, is de grootte van de campingplek die je moet hebben. Zijn we best een beetje van geschrokken eigenlijk!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem336

Bericht 20 Aug 2020 18:05

Re: Vouwwagen

kippie schreef:'wij hebben ook een vouwwagen, maar ik ben er hele klaar mee.. haha

Wat een werk elke keer, wij hebben een Jamet Louisiana.

Ik kan niet uit tassen leven, dus alles moet in kastjes.. :palm:

Maar als hij eenmaal staat, hebben wij er heel veel plezier aan.

Graag wil ik de stap maken naar een caravan.
Je kan dan thuis al veel klaar maken, denk aan kastjes inrichten.
Wij gaan meestal naar het buitenland, en als we dan een overnachting doen lijkt het mij dat ook handig met een caravan.
Natuurlijk kan je ook wat huren, maar dat vind ik altijd zonde geld :palm:



Hé, herkenbaar. Hier ook een Louisiana. Grote voortent en genoeg ruimte. Maar wat een rotding om op te bouwen en af te breken. Was er ook helemaal klaar mee, wil ook graag flexibel zijn en door kunnen reizen Dit jaar geprobeerd te verkopen...hij staat nog achter het huis. Blugh. Volgend jaar nieuwe poging.
Zijn dit jaar met caravan van schoonouders geweest, is ook niet echt mijn ding. Idealiter een camper, maar kassa!
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2365

Geregistreerd: 08 Sep 2016 15:43

Bericht 20 Aug 2020 18:10

Re: Vouwwagen

Wij hadden een campertje (wel bekend hier denk ik ;) ) en vonden het lastig dat we dan alles moesten opruimen als we vanaf de camping een dagje naar de dierentuin oid gingen. We gingen ook wel op de fiets naar een treinstation en dan met de trein naar de dierentuin. Maar de auto "los" lijkt ons handiger. Wij willen dus ook een vouwwagen. Lijkt ons vooral fijn omdat het minder groot is dan een caravan. Handiger met stalling en rijden.
Denk dat wij gaan voor een holtkamper kyte, met xl kindertent er aan vast en de bamboe keuken
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Anoniem336

Bericht 20 Aug 2020 18:25

Re: Vouwwagen

Klopt, dat lijkt mij ook een groot nadeel van een camper.
Wij blijven nog even twijfelen.
Volgende

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers