Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


De juiste kledingmaat.

<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2086

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:04

Bericht 24 Jul 2020 16:53

Re: De juiste kledingmaat.

Ik heb eigenlijk al jaren dezelfde maat. Die pak ik ook als eerste uit het rek als ik ga passen. Als dat voor geen meter past bent ik er meestal wel klaar mee, want dan ga ik er vanuit dat dat merk gewoon niet zo goed bij mij past.
Maar als het ongeveer goed zit, maar ik bijv. twijfel of het niet net te strak zit of de mouwen net te kort zijn pak ik gerust een maatje groter.
Het is dus niet zo dat ik uit principe altijd dezelfde maat draag, ik kijk wel welke het beste zit. Maar in de praktijk is dat vaak wel dezelfde maat, hooguit een keer een maatje verschil.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 24 Jul 2020 17:38

Re: De juiste kledingmaat.

Ik denk trouwens dat ik mezelf meestal dikker vind dan dat ik in werkelijkheid ben. Maar ondertussen ben ik vooral bang dat ik mezelf slanker zie dan dat anderen mij zien ?.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Charles

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 620

Geregistreerd: 17 Okt 2016 11:32

Bericht 24 Jul 2020 17:43

Re: De juiste kledingmaat.

Mijn broeken draag ik op maat en bovenkleding bijna altijd een maat te groot. Dan heb ik meer bewegingsvrijheid als ik werk ik wordt heel snel geïrriteerd van te strakke kleding.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 24 Jul 2020 18:04

Re: De juiste kledingmaat.

Lady schreef:Ik denk trouwens dat ik mezelf meestal dikker vind dan dat ik in werkelijkheid ben. Maar ondertussen ben ik vooral bang dat ik mezelf slanker zie dan dat anderen mij zien ?.


Zoiets heb ik ook. Ik vind mezelf op foto's altijd dikker dan in de spiegel, tegelijk roepen anderen altijd dat ik heel slank ben.

Maar goed, ik vind mezelf ook eigenlijk bijna altijd stom op de foto staan.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem317

Bericht 24 Jul 2020 18:27

Re: De juiste kledingmaat.

Ik hoop kleding in een maat waarin ik mij prettig voel. In m'n kast heb ik het meest in maat L hangen. Als iets groter over kleiner valt, pak ik een maat groter of kleiner. Ik geef niet zoveel om maten.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9471

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 24 Jul 2020 19:43

Re: De juiste kledingmaat.

Liv schreef:Ik loop kleding in een maat waarin ik mij prettig voel. In m'n kast heb ik het meest in maat L hangen. Als iets groter over kleiner valt, pak ik een maat groter of kleiner. Ik geef niet zoveel om maten.

Dit eigenlijk. Al vind ik maten groter soms wel wat lastig, vooral bh's.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Anoniem304

Bericht 24 Jul 2020 20:17

Re: De juiste kledingmaat.

Liv schreef:Ik hoop kleding in een maat waarin ik mij prettig voel. In m'n kast heb ik het meest in maat L hangen. Als iets groter over kleiner valt, pak ik een maat groter of kleiner. Ik geef niet zoveel om maten.

Ik ook meestal niet, maar ik vind het soms wel frustrerend dat bijv. bij H&M de maten zo vreselijk ongelijk zijn. Helemaal van positiekleding.
Bij m'n vorige zwangerschap had ik broeken van maat 36 tot XXL, het viel allemaal als maat 40.
En nu heb ik doorgaans L of XL, zag ik zo'n leuke broek, maar zelfs XXXL kwam ik niet in. Hoe dan?
Er zat ook amper verschil tussen L en XXXL als je ze op elkaar legde dus er zal zeker iets mis zijn met het model, maar dan baal ik toch wel van 'maten'. :palm:
<<

Anoniem316

Bericht 24 Jul 2020 20:19

Re: De juiste kledingmaat.

Beachgirl schreef:Ik let wel op mijn maat maar ik draag vooral mijn shape, niet mijn maat.

Zoals Josine Wille van TheBiggerBlog zegt: Shop you're shape, not your size.


Dit. In mijn kast lopen de maten echt enorm uit een. Valt geen pijl op te trekken, zelfs niet als het kledingstukken zijn van hetzelfde merk, zelfde type maar een andere kleur.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3493

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 24 Jul 2020 20:29

Re: De juiste kledingmaat.

Ik snap ook niet waarom je het kleiner moet kopen, meestal maakt het juist dikker en staat het minder mooi.

Ik koop gewoon m’n maat, en in m’n hoofd vind ik het wel “rot” als het kleiner valt omdat ik trots ben op m’n nieuwe lijf / maat (op paar kg na)
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Anoniem307

Bericht 24 Jul 2020 23:52

Re: De juiste kledingmaat.

Ik dacht echt dat dit een kul bericht zou zijn, maar blij dat iedereen hun ervaring deelt.

Ik draag 1 merk. Het shirtje van Villa had nog een maat groter gemogen dan 40. Het is het net niet.

Maar voor mij zijn kledingmaten leidend. Ik kon me voorheen niet sexy voelen met alles boven 36. Niet alleen eetgestoord, maar ook matengestoord. Het gaat beter nu. ?

Ik realiseerde me alleen niet dat ik met mijn geforceerde 36, maat 46 leek. Het is nu gelukkig meer in balans.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 25 Jul 2020 14:16

Re: De juiste kledingmaat.

Ik draag wat goed past, ongeacht de maat. Meestal is dat 36/38 (incidenteel ook 34 of 40), s/m (incidenteel ook xs). Ik pak eerder een maat te groot, vooral bij bovenkleding, ik houd niet zo van strakke shirts (behalve als het oversized moet vallen, dan vaak een maatje kleiner omdat ik er anders in verzuip vaak). Te kleine kleding snap ik niet zo, dat staat toch voor geen meter en kan bovendien nooit erg lekker zitten volgens mij.
<<

Anoniem309

Bericht 25 Jul 2020 15:11

Re: De juiste kledingmaat.

Ik moet bij dit topic trouwens wel ineens denken aan het moment dat ik mijn trouwjurk in China bestelde. De maten zijn daar zo anders. Het was een XXXL terwijl ik normaal gesproken een S ben. En toen die binnen kwam kreeg ik hem net niet over mijn heupen heen :palm: . Dat was echt even een slecht moment voor m’n ego. Gelukkig kon ik hem na 2 kilootjes afvallen wel aan.
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 19:18

Bericht 25 Jul 2020 16:05

Re: De juiste kledingmaat.

Lady schreef:Ik denk trouwens dat ik mezelf meestal dikker vind dan dat ik in werkelijkheid ben. Maar ondertussen ben ik vooral bang dat ik mezelf slanker zie dan dat anderen mij zien ?.



Lady schreef:Ik vind het toch altijd wel fijn wanneer ik gewoon maast S kan kopen en maat 29 jeans, dit zijn mijn maten. Ik weet dat het per merk en kledingstuk kan verschillen maar wanneer ik dan een M nodig heb, dan ben ik toch stiekem bang dat ik wat te dik begin te worden.




serieus hoor.... met maat S en maat 29 ben je echt niet dik. Daar pas ik nog niet eens met mijn kuit in.

Ik voel me hier pas dikt met mijn L/XL en maat 46 :palm: Naja voelen, ik ben ook dik. En heb er vrede mee :dance:
Laatst gewijzigd door Beachgirl op 25 Jul 2020 16:10, in totaal 1 keer gewijzigd.
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 25 Jul 2020 16:06

Re: De juiste kledingmaat.

Ik koop kleding in de maat die past, ook als dat een grotere maat is. Ook al weet ik dat maten heel merk en model afhankelijk zijn, vind ik het alsnog ergens wel fijner om een 38 te moeten hebben dan een 42.

In mijn kast hangt wel kleding die net te groot of klein (geworden) is. Die draag dan soms nog wel, zit natuurlijk minder fijn, maar ik vind het ook zonde om gelijk weg te gooien.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 29 Jul 2020 08:09

Re: De juiste kledingmaat.

Ik heb eigenlijk altijd wel dezelfde maat. Maar ik kom ook vaak bij dezelfde winkels.
Ik heb ook idd van een jurkje wel maat 38 en 40. De donkerdere valt kleiner. Tsjah dan neem ik wel gewoon 40 mee.
Ik heb wel moeite met mijn broek maat. Die was altijd 28 of 29 maar sinds de bevalling ben ik breder in de heupen en past dat niet meer. 30 zit prima.
Laatst gewijzigd door Salome op 29 Jul 2020 21:30, in totaal 1 keer gewijzigd.
2016
<<

Anoniem307

Bericht 29 Jul 2020 20:13

Re: De juiste kledingmaat.

Ik heb trouwens ook jeansmaat 29, maar ik ben wel dik. Het probleem is de lengtemaat. Ik kom niet verder dan 30, anders verzuip ik. :P

Vandaag kreeg ik een broek binnen van G-star. De laatste 15 jaar alleen geleefd op goedkoop en veel stretch. Ik was bang dat de jeansmaat 29 alleen zou passen als het met stretch was, maar gelukkig is dat niet het geval. :)
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 29 Jul 2020 21:29

Re: De juiste kledingmaat.

Ik draag ook G-star jeans.
Neem ik lengtemaat 28 van. Ideaal.
Maar als je in maat 29 past Isles ben je zeker niet dik!
2016
<<

Anoniem307

Bericht 29 Jul 2020 23:16

Re: De juiste kledingmaat.

Salome schreef:Ik draag ook G-star jeans.
Neem ik lengtemaat 28 van. Ideaal.
Maar als je in maat 29 past Isles ben je zeker niet dik!


Ik heb lengtemaat 30. Maar mijn probleemgebied is echt mijn buik. Ik kan me, vooral, op het eind van de dag erg onzeker voelen om mijn pens. Want hij zet uit. En dat heeft er vandaag mee te maken dat ik ongesteld moet worden, maar dan voel ik me toch opeens een partij dik. Maar qua benen heb ik geluk. Want ben ik dan? Een peer-vorm? Zo niet mijn ding, maar dat is diëten ook niet. :P
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 30 Jul 2020 08:46

Re: De juiste kledingmaat.

Isles schreef:
Salome schreef:Ik draag ook G-star jeans.
Neem ik lengtemaat 28 van. Ideaal.
Maar als je in maat 29 past Isles ben je zeker niet dik!


Ik heb lengtemaat 30. Maar mijn probleemgebied is echt mijn buik. Ik kan me, vooral, op het eind van de dag erg onzeker voelen om mijn pens. Want hij zet uit. En dat heeft er vandaag mee te maken dat ik ongesteld moet worden, maar dan voel ik me toch opeens een partij dik. Maar qua benen heb ik geluk. Want ben ik dan? Een peer-vorm? Zo niet mijn ding, maar dat is diëten ook niet. :P


Dan ben je denk ik een appel. Want volledig bovenstaande post had ik geschreven kunnen hebben, inclusief de lengtemaat ?.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 30 Jul 2020 14:20

Re: De juiste kledingmaat.

En jij hebt echt een mooi lijf Lady!
Kan me nu dus ook niet voorstellen dat je echt dik bent Isles, met die maten.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Weilandjes

Noob

Berichten: 197

Geregistreerd: 18 Apr 2020 09:26

Bericht 01 Aug 2020 23:19

Re: De juiste kledingmaat.

Ik koop wat past.
En soms is dat van het ene merk een M en van het andere merk XL.
Vorige

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron