Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Amsterdam: originele tips

<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3397

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:35

Bericht 20 Jul 2020 22:36

Amsterdam: originele tips

Ik ga van 3 tot 8 augustus een week vakantie houden in Amsterdam. Heel veel zin in. Wil veel doen en zien, ben al volop aan het googelen op van alles en nog wat. En loop mijn wandelschoenen al in?

Wie heeft er nog tips buiten de standaard dingen om. Speciale gebouwen en architectuur? Mooie wijken om door heen te wandelen? Zijn er toch nog optredens of zo in deze week ook al gaan de meeste evenementen niet door? Bijzondere musea waar ik niet aan denk? Streetart (NDSM terrein ken ik al)? Culinaire dingen die ik echt niet mag missen?
Laatst gewijzigd door rapa nui op 20 Jul 2020 23:18, in totaal 1 keer gewijzigd.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3397

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:35

Bericht 20 Jul 2020 22:49

Re: Amsterdam: originele tips

Wat staat al op mijn lijstje: evt ook als tip voor anderen:

High Tea bij Cafe Americain op het Leidseplein

Nederlands Uitvaart Museum Tot Zover.

Op vrijdagavond naar het Concertgebouw: BankGiro Loterij ZomerSessie: Sjors van der Panne - Altijd zo gegaan

Micropia (bij Artis)

Museum Het Schip organiseert de rondleiding / wandeling Van Samenwerking tot Coöperatie. Deze wandeling van 1,5 uur, onder leiding van een deskundige gids, start op het Roelof Hartplein bij de openbare bibliotheek, de poort tot Plan Zuid van Berlage. Hier staan Amsterdamse School-gebouwen als Het Nieuwe Huis en Huize Lydia

Museum het Schip: De rondleiding/wandeling 'Schatten van de Volkshuisvesting' neemt u in 1,5 uur mee door de beroemde volkswijk de Spaarndammerbuurt.

Museum het Schip zelf met tentoonstelling over Bruno Taut.

Van Eesteren Museum / paviljoen en daarna wandeling onder begeleiding van een gids door de Tuinstad Slotermeer, het buitenmuseum van het Van Eesteren Museum. Slotermeer is vanaf 1951 gebouwd en werd ontworpen door de stedenbouwkundige Cornelis van Eesteren

Ik ga zelf wandelen over de Zuidas: van Station Rai met NHhow Rai hotel naar Station Amsterdam Zuid en verder via VUMC en Tripolis naar Olympisch stadion om alle nieuwe architectuur te bekijken. Ben nog nooit in buurt Olympisch stadion geweest.

Wil Houthavens nog doen en Amsterdam Noord, nieuwbouw rondom eindstation Noord Zuidlijn. Maar begreep dat Amsterdam Noord ook wel originele straten moet hebben?

Kolenkitbuurt.

Portugese Synagoge en lunchen in het restaurant van het JKC met joodse / koosjere gerechten

Broodje Zeedijk eten.

Wil eigenlijk wel dimsum eten maar vindt dat vaak wat lastig voor 1 persoon.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3397

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:35

Bericht 21 Jul 2020 00:30

Re: Amsterdam: originele tips

Is het Hembrugterrein de moeite waard om te bezoeken?
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 21 Jul 2020 08:13

Re: Amsterdam: originele tips

rapa nui schreef:Is het Hembrugterrein de moeite waard om te bezoeken?
Ja ik vind het Hemterrein erg tof! Je kunt de agenda bekijken maar het terrein zelf is al mooi.

Ga je alleen lopen? Je zou een fiets kunnen huren, met het pontje en de fiets naar het hemterrein!
#teammaple🍁
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 21 Jul 2020 08:16

Re: Amsterdam: originele tips

Als je naar noord gaat: in het Eye is nu een mooie tentoonstelling van Chantal Akerman. Sowieso is het Eye leuk om te bezoeken!
#teammaple🍁
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3397

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:35

Bericht 21 Jul 2020 09:06

Re: Amsterdam: originele tips

Urban Naked schreef:
rapa nui schreef:Is het Hembrugterrein de moeite waard om te bezoeken?
Ja ik vind het Hemterrein erg tof! Je kunt de agenda bekijken maar het terrein zelf is al mooi.

Ga je alleen lopen? Je zou een fiets kunnen huren, met het pontje en de fiets naar het hemterrein!


Goede tip van dagje fiets huren voor het Hemterrein, zou dan wel handig zijn en een leuk uitje. Wordt anders lastig om er te komen. Had er zelf niet aan gedacht.

Eye komt er ook op. Ben ik nog nooit geweest en spreekt me qua tentoonstelling en gebouw wel aan.

Zit alleen met musea wat met het tijdslot reserveren. Of je dat vrij spontaan, uur / half uur van te voren nog kan doen of dat dan alles vol zit. Wordt anders haast niet leuk meer dat je echt alles moet vastleggen en moet bekijken hoe laat je er kunt zijn met tram of lopend.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 21 Jul 2020 09:10

Re: Amsterdam: originele tips

De laatste twee keer dat ik in het stedelijk was (dat was in de afgelopen twee maanden) kon ik voor de deur reserveren voor dat moment. Maar jij zit wel in een iets drukker seizoen natuurlijk. Ik denk dat ik het er de eerste keer gewoon op zou wagen met een risico dat het niet lukt, en een backupplan maken :)
#teammaple🍁
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 21 Jul 2020 09:11

Re: Amsterdam: originele tips

Nee ik zou op 1 aug even online alle musea checken op de tijden dat je er ongeveer heen zou willen, dan heb je een redelijk overzicht van welke al vol zijn (en je dus vooraf moet reserveren) en welke niet.
#teammaple🍁
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 21 Jul 2020 09:15

Re: Amsterdam: originele tips

Ik kwam dit dus tegen vandaag https://www.nu.nl/ondernemen/6065552/on ... ucten.html

Misschien is het wat!
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 21 Jul 2020 10:44

Re: Amsterdam: originele tips

Ik was laatst een nachtje in Amsterdam en heb toen wat wijkjes en musea bezocht die ik nog niet eerder had gezien. Misschien heb je er wat aan.

- MoCo museum met o.a. een toffe tentoonstelling van Banksy

- Rembrandthuis met interessante en actuele tentoonstelling: zwart in Rembrandts tijd. Ik weet niet tot wanneer deze loopt maar ik vond het zeker de moeite.

- Ons hotel zat bij De Hallen. Ook een leuke nieuwe hotspot waar je kunt eten, met leuke boetiekjes etc
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 21 Jul 2020 10:45

Re: Amsterdam: originele tips

Caro schreef:Ik kwam dit dus tegen vandaag https://www.nu.nl/ondernemen/6065552/on ... ucten.html

Misschien is het wat!


JA dit is ook tof! Een vriendin van mij werkte mee aan dit project en ze is er (natuurlijk :) ) heel enthousiast over. Ik ga die wandeling ook een keer maken, lijkt me heel interessant.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3397

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:35

Bericht 21 Jul 2020 17:53

Re: Amsterdam: originele tips

Mocomuseum lijkt me ook leuk maar ik wil niet voor de volle prijs?, en de Social Deal aanbieding zit al vol. Tikt alles bij elkaar best wel aan dus doe eerst musea met museumkaart.

Rembrandthuis komt wel op het lijstje.

Die wallenwandeling klinkt leuk maar doe het niet omdat de wallen op dit moment weer hartstikke druk zijn. Ik probeer die plekken en echte drukte wel wat te vermijden dus wil ook de drukke winkelstraten over slaan

De Hallen vind ik leuk, al paar keer geweest. Vind cafe Belcampo ook leuk voor koffie en taart of broodje
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 25 Jul 2020 15:28

Re: Amsterdam: originele tips

Nog even over het hemterrein: daar is nu ook nog een hele toffe expo die de moeite waard is: https://hethem.nl/

Chapter three

Het is beneden in het gedeelte waar de munitie getest werd.
#teammaple🍁
<<

Mikado

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 870

Geregistreerd: 22 Sep 2013 18:25

Bericht 25 Jul 2020 20:39

Re: Amsterdam: originele tips

Een Streetart route lopen, biefstuk eten bij het eerste restaurant van Loetje (Johannes Vermeerstraat... :-)
2014 2016 2019
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3397

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:35

Bericht 25 Jul 2020 22:15

Re: Amsterdam: originele tips

Mikado schreef:Een Streetart route lopen, biefstuk eten bij het eerste restaurant van Loetje (Johannes Vermeerstraat... :-)


Goede ideeën! Streetart stond al op mijn lijstje maar had ik me nog niet echt in verdiept. Heb nu vraag uitstaan bij het Street Art museum of die nu ook nog dagelijks een tour hebben door Nieuw West. Ga anders die buurt zelf wel proberen te ontdekken.

En heb https://amsterdam.streetartcities.com
bekeken. Die site heb ik bv in München ook gebruikt, dus Amsterdam ook maar zo ontdekken.

En dat eerste restaurant van Loetje is ook wel origineel om te doen, biefstuk met geschiedenis?
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 26 Jul 2020 18:55

Re: Amsterdam: originele tips

Ohh broodje Zeedijk is echt mijn lievelings haha! Leuk. Je kunt die saus tegenwoordig ook per fles kopen. ‘S avonds zou je naar een film kunnen gaan in een van de oude bioscopen zoals the Movies. Museum Ons lieve heer op solder is ook de moeite waard vind ik.

En er zijn zoveel goede restaurants in Amsterdam dat ik Loetje zou overslaan maar er zijn genoeg mensen die wel van Loetje houden :)
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3397

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:35

Bericht 02 Aug 2020 19:46

Re: Amsterdam: originele tips

The Movies komt ook op mijn lijstje. Wil ik qua zaal eigenlijk ook wel zien. Morgen bekijken wat hun programma is voor komende week.

Nog tips voor schaduwrijke parken, schaduwrijke plekjes waar je lekker eind volgende week kunt zitten bij tropische temperaturen? Veel musea zullen wel airco hebben, andere ideeën bij temperaturen van rond de dertig graden?

Qua eten denk ik dat ik wel zie waar ik beland en ook qua tijdstip. En kijken waar nog plekje vrij is op terras. En anders worden het broodjes en andere afhaaldingen om op bankje op te eten. En dan bv begin van de middag uitgebreider lunchen
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3397

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:35

Bericht 04 Aug 2020 11:39

Re: Amsterdam: originele tips

Aanrader om te doen: tot eind augustus kun je op dinsdag 11.00 uur of in de middag een rondleiding van een uur doen door de Beurs van Berlage. Kost 7,50 euro inclusief achteraf drankje in het Bistro-café. Vooraf aanmelden. Wat een pracht van een gebouw, met zoveel details. Vanochtend gedaan, leuk gedaan met veel weetjes.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 04 Aug 2020 12:02

Re: Amsterdam: originele tips

Dat is zo’n ontzettend mooi gebouw inderdaad!
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Peanutbuttercup

Bericht 04 Aug 2020 13:37

Re: Amsterdam: originele tips

Heb je nog tips nodig, of ben je al helemaal volgepland?
Ik bedenk net dat ik een boek heb wat '111 dingen in Amsterdam die je gezien moet hebben' heet, gekregen van een vriendin toen ik hier kwam wonen. Staan leuke dingen in!
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3397

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:35

Bericht 04 Aug 2020 15:44

Re: Amsterdam: originele tips

Dat boek had ik aangevraagd bij de bieb maar was helaas nog niet binnen. Maar Google nog wat en tempo zal eind van de week met de hitte wel lager komen te liggen. Maar originele tips zijn nog welkom.

Begin van de middag naar het Stadsarchief aan de Vijzelstraat geweest. Klinkt misschien saai maar was leuk in interessant. Boven in archief gratis tentoonstelling over Amsterdam en de Slavernij. In aantal verhalen. Beneden de Schatkamer bezocht (met musejaarkaart), die zijn in de kluizen van de voormalige bank met unieke dikke kluisdeuren.

Nu lekkere high tea (lunch en denk ik ook wel avondeten) bij Café Americain aanhet Leidseplein. Lekker en leuk.

Zo meteen naar Roelof Hartstraat voor wandeling door Plan Zuid, wijk van de Amsterdamse School.

Gisteren wandeling door de Baarsjes gemaakt, rond Mercatorplein.

Morgenochtend streetarttour met gids door Nieuw West. Lijkt me ook erg leuk.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Anoniem313

Bericht 04 Aug 2020 17:34

Re: Amsterdam: originele tips

Wat doe jij onwijs leuke dingen RN!
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3397

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:35

Bericht 04 Aug 2020 21:14

Re: Amsterdam: originele tips

Vind ik zelf eigenlijk ook wel Caulfield? ik geniet volop en vind dingen nog leuker dan misschien gedacht.

Vanmiddag zoiets leuks en unieks gedaan. Toevalstreffer. Na de high tea bij Café Americain gevraagd of ik de trappenhuizen nog even mocht zien (dacht dat die nog klassiek waren) in plaats daarvan vroeg de manager of ik tourtje wou hebben door het net compleet gerenoveerde en op 12 juni geopende Hardrock Hotel. Natuurlijk, dus de portier heeft me uitgebreide rondleiding door oa het Rock Royalty deel gedaan met ontzettend veel weetjes over de geschiedenis van Hotel American en de nieuwe kamers. Ik mocht ook bij 3 kamers naar binnen waaronder de VIP-room, de Rock Star Suite. Deze exclusieve suite biedt 120 m2 luxe en kost 1.200 euro per nacht. Van hun site: "Your song is a regular on the radio. You are firmly on the A-List. Now take the next step and reserve our Rock Star Suite" een kamer voor de echte sterren. Voor 50 euro per nacht extra voor een kamer in het Rock Royalty deel krijg je allerlei extra's. Je kunt diverse gitaren in je kamer krijgen, in elke kamer staat een Fender. Beddengoed met ingeweven gitaren. De Rock Star Suite heeft een Mata Hari toilet. Er is een pracht van een trap, de mooie Mata Hari lounge. Bij de VIP-room kreeg ik rondleiding door de speciale medewerker voor de VIP, die heeft een privé-incheck met luxe stoeltjes en privé-lift. Er is een spiksplinternieuwe sportschool, die ruikt nog nieuw in plaats van naar zweet. Was echt zo leuk. Zo leuk gedaan ook deze privé-tour. Ze hebben voor de rest ook niets te doen door de corona dus ze waren al lang blij met zo'n enthousiaste dame als ik
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 05 Aug 2020 08:24

Re: Amsterdam: originele tips

Wow wat gaaf Rapa! Heel cool!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 05 Aug 2020 08:27

Re: Amsterdam: originele tips

Wat leuk en origineel zo! Bijzonder dat jij die tour mocht krijgen.
Let's discover the world together.
Volgende

Terug naar Hobby's, uitgaan & vrije tijd

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers