Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Cognac leren tas verzorgen

<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 18 Jul 2020 19:18

Cognac leren tas verzorgen

Hoe doe ik dat? Ik heb vorig jaar een hele mooie, leren rugtas gekocht, in cognackleur. Nou is hij inmiddels erg licht geworden en heeft echt wat goede verzorging nodig. Ik was bij een schoenrepareur en die zei dat ik geen leervet moet gebruiken maar een wax. Die had ik toevallig nog in huis maar het resultaat was maar van heel korte duur. In de schoenwinkel zeiden ze weer dat ik geen wel leervet moet gebruiken maar geen schoensmeer.

Ik kom er dus niet echt uit. Wie heeft de gouden tip voor mij?

Het gaat om deze tas, inmiddels oogt hij dus lichtbruin:
Afbeelding
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6818

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 18 Jul 2020 20:00

Re: Cognac leren tas verzorgen

Lijkt op hetzelfde materiaal als onze bank. Die verzorg ik met een vuil/waterafstotende spray met uv filter. Misschien zorg je er dan iig voor dat de tas niet nog lichter wordt ?
2016
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 18 Jul 2020 20:59

Re: Cognac leren tas verzorgen

Ik wil juist de kleur weer wat terugkrijgen, maar fijn dat je meedenkt. Zo’n spray heb ik nog wel staan geloof ik.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 18 Jul 2020 21:26

Re: Cognac leren tas verzorgen

Het is officieel voor schoenen, maar ik ben hier fan van:
https://www.papoutsi.nl/nl/webshop/thin ... leerbalsem

Ik heb een bepaald paar leren schoenen en die worden heel snel wat lichter/een beetje vaal. En ik kon geen schoensmeer vinden in de juiste kleur. Dit werkt goed moet ik zeggen, het verzorgt het leer goed en de kleur wordt ook weer mooier. Ik moet het wel elke paar weken smeren als ik ze vaak draag. En dus voor schoenen, maar ik neem aan dat het ook voor andere leren spullen gebruikt kan worden.. Maar of het de juiste verzorging is voor je tas weet ik natuurlijk niet, ook niet handig dat je verschillende adviezen hebt gekregen over wat je er wel of niet voor moet gebruiken.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 18 Jul 2020 21:47

Re: Cognac leren tas verzorgen

Super. Dank je!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Geel

Bericht 18 Jul 2020 23:06

Re: Cognac leren tas verzorgen

Geen idee, maar ik vind je vraag hoe je cognac leert een tas verzorgen uitermate interessant. Teréchte vraag ook.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 19 Jul 2020 07:22

Re: Cognac leren tas verzorgen

?
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 20 Jul 2020 22:47

Re: Cognac leren tas verzorgen

Ik heb uiteindelijk bruin ledervet gekocht en hij ziet er echt weer heel mooi uit ?.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers