Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Outlet collecties

<<

Anoniem290

Bericht 16 Jul 2020 21:10

Outlet collecties

Hoe dit dat eigenlijk? Een vriendin zei dat sommige merken speciale outletcollecties maken van mindere kwaliteit en dat andere merken oude collecties gebruiken. Ik heb 2 keer een spijkerbroek gekocht (van 7 for all mankind) en merkte beide keren dat de kwaliteit echt minder was. De pasvorm was minder, de broeken liepen veel sneller uit, eentje ging zelfs snel kapot.

Ik heb ook wel eens Nike kleding gekocht en dat was wel prima.

Weet iemand hoe dat zit en of je kunt achterhalen welke merken met b-kwaliteit werken?
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15901

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 17 Jul 2020 08:28

Re: Outlet collecties

Geen idee hoe het zit. Maar ik had onlangs een bestelling bij Otrium gedaan, ook een outlet site. Allemaal Scotch en Soda, ik heb uiteindelijk maar één trui gehouden want voor de rest vond ik het echt beduidend minder goede kwaliteit. Dunne stofjes enzo. Dus ik geloof het in die zin gelijk .
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem304

Bericht 17 Jul 2020 08:31

Re: Outlet collecties

Ik weet niet hoe het zit met kleding, maar bijvoorbeeld Mattel heeft verschillende 'collecties' Barbies. Bij de kwaliteitscontrole krijgen ze een cijfer. De toppers gaan naar de Mattel site zelf en sites zoals Amazon en de kwaliteit daarna gaat naar de normale speelgoedwinkels en de 'het kan er nog mee door' collectie gaat naar de Action en dat soort budget winkels.
<<

Anoniem301

Bericht 17 Jul 2020 09:56

Re: Outlet collecties

Jeetje tamelijk belachelijk dat dit gedaan wordt.
Ik ga meestal 2 keer per naar naar de sample sale van Tommy Hilfiger, (is geen outlet, maar toch) en daar is dit gelukkig niet aan de orde. Sommige dingen die daar hangen zijn zelfs dan nog te koop bij bijvoorbeeld Zalando, altijd leuk om even de originele prijs op te zoeken :smile:
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 17 Jul 2020 10:07

Re: Outlet collecties

Savi schreef:Ik weet niet hoe het zit met kleding, maar bijvoorbeeld Mattel heeft verschillende 'collecties' Barbies. Bij de kwaliteitscontrole krijgen ze een cijfer. De toppers gaan naar de Mattel site zelf en sites zoals Amazon en de kwaliteit daarna gaat naar de normale speelgoedwinkels en de 'het kan er nog mee door' collectie gaat naar de Action en dat soort budget winkels.


Ja, die mindere Barbies ken ik wel, met van die holle plastic benen met zo'n naad aan de zijkant. Ik kocht vaak Barbies bij de kringloop, daar had je nog die ouderwets goede met massief rubberen benen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 17 Jul 2020 10:08

Re: Outlet collecties

Lady schreef:Geen idee hoe het zit. Maar ik had onlangs een bestelling bij Otrium gedaan, ook een outlet site. Allemaal Scotch en Soda, ik heb uiteindelijk maar één trui gehouden want voor de rest vond ik het echt beduidend minder goede kwaliteit. Dunne stofjes enzo. Dus ik geloof het in die zin gelijk .


Ik bestel voor de kinderen af en toe bij Otrium, bij die kleren heb ik het idee niet dat het mindere stofjes zijn. Ik dacht altijd dat het gewoon de vorige collectie was o.i.d.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem304

Bericht 17 Jul 2020 10:54

Re: Outlet collecties

Susan schreef:
Savi schreef:Ik weet niet hoe het zit met kleding, maar bijvoorbeeld Mattel heeft verschillende 'collecties' Barbies. Bij de kwaliteitscontrole krijgen ze een cijfer. De toppers gaan naar de Mattel site zelf en sites zoals Amazon en de kwaliteit daarna gaat naar de normale speelgoedwinkels en de 'het kan er nog mee door' collectie gaat naar de Action en dat soort budget winkels.


Ja, die mindere Barbies ken ik wel, met van die holle plastic benen met zo'n naad aan de zijkant. Ik kocht vaak Barbies bij de kringloop, daar had je nog die ouderwets goede met massief rubberen benen.

Ja dat heb je ook nog, dat zijn echt verschillende modellen, maar dat bedoel ik niet helemaal.

Je hebt bijvoorbeeld nu de Fashionistas. Die zijn allemaal hetzelfde, maar die bijvoorbeeld met warrig haar in de doos zitten of ietwat scheel zijn liggen bij de Action. Die zijn dan letterlijk niet zo mooi uit de verf gekomen.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 17 Jul 2020 11:00

Re: Outlet collecties

O oké, dus het is niet dat ze die met die holle benen speciaal maken voor winkels als de Action en dat ze ook een productielijn hebben met goede benen?
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem304

Bericht 17 Jul 2020 11:09

Re: Outlet collecties

Susan schreef:O oké, dus het is niet dat ze die met die holle benen speciaal maken voor winkels als de Action en dat ze ook een productielijn hebben met goede benen?

De rubberen benen zoals vroeger bestaan niet meer, maar er zit wel een groot verschil tussen de kwaliteit van de verschillende lijnen.

Je hebt vaak een lijn met opgeprint badpak (budget), dan een lijn met een saai jurkje (budget), dan een 'goedkope' lijn met wat kleding erbij en de fashionistas, en dan komen de speelsets met poppen en de beweegbare poppen (made to move) en dan zitten daarboven nog pink, silver, gold en platinum collecties met elk hun eigen prijskaartje.

Dit geldt uiteraard alleen voor echte Barbies van Mattel. Je hebt ook hele goedkope 'merken' die wel speciaal voor budget winkels produceren en voor de kermis enzo. Die hebben zulke holle benen dat je ze gewoon kunt knakken haha.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 17 Jul 2020 11:24

Re: Outlet collecties

O ja, die ken ik.

Y wilde meestal speciale Barbies van de Disney Store, ze had bijvoorbeeld ook Flynn Rider en Kristoff. Ik vulde da het poppengezelschap wat aan met Barbies uit de kringloop. Die uit de speelgoedwinkel heeft ze dus weinig gehad.

Ze had wel naast de echte Rapunzel een nep-Rapunzel van de Action mét rubberen benen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15901

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 17 Jul 2020 16:27

Re: Outlet collecties

Susan schreef:
Lady schreef:Geen idee hoe het zit. Maar ik had onlangs een bestelling bij Otrium gedaan, ook een outlet site. Allemaal Scotch en Soda, ik heb uiteindelijk maar één trui gehouden want voor de rest vond ik het echt beduidend minder goede kwaliteit. Dunne stofjes enzo. Dus ik geloof het in die zin gelijk .


Ik bestel voor de kinderen af en toe bij Otrium, bij die kleren heb ik het idee niet dat het mindere stofjes zijn. Ik dacht altijd dat het gewoon de vorige collectie was o.i.d.

Ik zie er inderdaad ook wel kleding voorbij komen die ik zelf in huis heb. Misschien heb ik net de verkeerde items getroffen, dat kan natuurlijk ook.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 17 Jul 2020 17:34

Re: Outlet collecties

Ik had het ook bij Otrium Lady! Twee weken terug ofzo voor het eerst besteld, maar alle items een slechte pasvorm of kwaliteit. Heb uiteindelijk 1 shirtje en blazer gehouden, die als enige uit mijn bestelling niet van S&S waren.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 17 Jul 2020 19:49

Re: Outlet collecties

Oh, ik heb net een broek en blouse besteld daar van S&S, ben benieuwd dan haha
30-04-2017

Terug naar Beauty & mode

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers