Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Op kamp, wat geef je mee?

<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 15 Jul 2020 12:06

Op kamp, wat geef je mee?

Mijn dochters gaan voor het eerst op kamp en nu hebben we wel een vrij algemeen lijstje gekregen wat ze mee moeten, beddengoed, voldoende kleding, de standaard dingen.
Ik heb al gemaild over geld, moeten ze geld mee? Het moet niet het mag wel, er staat een snoepautomaat dan kunnen ze wat kopen. Ze gaan verder het terrein niet af dus ze gaan niet ergens heen waar je iets kan kopen.
Telefoon, mag dat? Geen idee of ik dat wil maar ik wil eerst weten of het mag, nou het mag mits verantwoord gebruik. Nu nog bedenken wat ik daarmee wil.

Het is hun eerste kamp en dus ook die van mij en ik dacht ik kan wel wat tips gebruiken. Dus als je kinderen op kamp gaan of zijn geweest waarvan zeg je dan, dat is handig dat moet je ze meegeven. Of heel veel kinderen hadden dat mee dat zou ik dus ook meegeven als ze de volgende keer gaan?
:heart: :heart: 2011
<<

Neno

Kletskop

Berichten: 503

Geregistreerd: 09 Feb 2020 09:45

Bericht 15 Jul 2020 12:14

Re: Op kamp, wat geef je mee?

Leuk dat Ze op kamp gaan! Mijn dochter is net terug van eerste scoutingkamp.

Ze mochten geen telefoon of geld mee, ik heb ze snoep meegegeven om uit te delen, leiding had dat in beheer.

- eigen kussen en knuffels natuurlijk
- vochtige washandjes
- kaartjes met adressen en postzegels erop, leuk om wat van ze te horen!
- anti muggenspul en afterbite
- een paar extra haarelastiekjes

Verder inderdaad gewoon wat op de paklijst staat.

Naar wat voor kamp gaan ze?
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 15 Jul 2020 14:37

Re: Op kamp, wat geef je mee?

Vooral oude kleren die kapot mogen of waar vlekken in mogen komen die er niet meer uit gaan. En heel veel sokken!

Verder zo min mogelijk. Die slaapzalen zijn vaak 1 grote ontploffing waar kleren echt door elkaar vliegen en er een stapel gevonden voorwerpen achter blijft. Zelfs met alleen volwassenen is het op een slaapzaal lastig om netjes te houden en met kinderen is het helemaal een drama.

Qua zakgeld zou ik echt een euro of 5 doen. Ook al gaan ze de accomodaties niet af. Zelf een snoepje kunnen kopen is wel superstoer.

Telefoon zou ik niet doen. Jij kan ze in geval van nood bereiken en de leiding kan jou in geval van nood bereiken.

Regenkleding is wel super handig. Wij deden altijd bosspellen ‘s avonds en dan is in ieder geval een regenbroek ideaal maar dat ligt ook aan het soort kamp.
2015 💙
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1691

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 15 Jul 2020 15:32

Re: Op kamp, wat geef je mee?

Hier mogen er geen telefoons, tablets enz mee. Ik zou ook zo min mogelijk waardevolle spullen meegeven want als ik altijd zie hoeveel gevonden voorwerpen ermee terug komen...
Ik zou een paar euro meegeven om iets lekkers te kopen meer hebben ze dan niet nodig.

En inderdaad oude kleding. De eerste keer dat zoon op kamp ging was hij zo vies dat ik een half uur z'n voeten heb lopen schrobben thuis. En zonnebrand geef ik ook altijd mee omdat ze veel buiten zijn.
2010 2012
<<

Lavendel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1465

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:58

Bericht 15 Jul 2020 15:53

Re: Op kamp, wat geef je mee?

Ooooh zo leuk kamp! Good memories! Vond dat altijd zo fantastisch op de basisschool.

Sowieso snoep of chips oid. Dat hoort er wel bij.
Zaklamp
Zonnebrand
Doucheslippers
Sportkleding en schoenen
Zwemkleding
Muziek op een stickje of andere dingen voor bonte avond?
Zonnebril
Dagrugzak
Waterfles
Fototoestel? (Bij gebrek aan telefoon)
Smile, it's free!
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 15 Jul 2020 19:05

Re: Op kamp, wat geef je mee?

Ze gaan op ponykamp :-)
Bedankt voor de andere tips, ik ga dit weekend wel een zak snoep met ze scheppen nemen ze dat sowieso mee.
Tablet gaat niet mee dat was ik ook niet van plan.
Over een bonte avond heb ik niks gehoord dus denk niet dat dat er is en dat we daar iets voor moeten mee geven.
Ik ga hun op het hart drukken dat ze hun spullen meteen in de tas doen, maar verwacht wel dat er iets kwijt raakt. Dus ik moet zelf goed onthouden wat er in de tas gaat kan ik controleren wat er mee terug komt. En niet te waardevol, dat zal ik onthouden. Al zijn de paardrij laarzen en cap al duur zat, maar ik denk dat ik daar maar een sticker op plak met naam.
:heart: :heart: 2011
<<

Neno

Kletskop

Berichten: 503

Geregistreerd: 09 Feb 2020 09:45

Bericht 15 Jul 2020 19:57

Re: Op kamp, wat geef je mee?

Leuk ponykamp studiebol! Kijk eens bij Decathlon voor paardrijspullen, fijne prijsjes en kwaliteit is prima om mee te beginnen
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 15 Jul 2020 20:52

Re: Op kamp, wat geef je mee?

Neno schreef:Leuk ponykamp studiebol! Kijk eens bij Decathlon voor paardrijspullen, fijne prijsjes en kwaliteit is prima om mee te beginnen


Bedankt voor de tip maar ze zijn niet echt meer beginners ze rijden al 3 jaar :-) De paardrijbroeken haal ik idd daar, maar de caps daar wil ik goed advies over (naast wat ik zelf weet) en dat krijg je niet bij de Decathlon vind ik .
:heart: :heart: 2011
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2086

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:04

Bericht 15 Jul 2020 21:42

Re: Op kamp, wat geef je mee?

Een naam op alle spullen is sowieso handig (ook bijv op het merkje van de jas). Ik ben zelf een aantal keren als leidster mee geweest en het is best lastig zoeken naar ‘een’ roze jas bijv. Kinderen weten dan zelf vaak ook niet meer precies welke van hun is.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron