Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Maximum snelheid

Rij jij na 19u 130km per uur?

Ja
43
86%
Nee
4
8%
Soms
3
6%
 
Aantal stemmen : 50
<<

Radler

Yipyapper

Berichten: 1704

Geregistreerd: 31 Dec 2018 18:26

Bericht 12 Jul 2020 11:32

Re: Maximum snelheid

Lady schreef:
Beachgirl schreef:Ik rij bijna nooit 100, altijd 110/120. Tenzij het echt druk is en alles 100 rijdt, dan rij ik netjes met het verkeer mee. Ik hoef maar een klein stukje snelweg richting mijn werk en daar is het meestal vrij rustig, dus rij ik gewoon lekker door dat kleine stukje dat het kan.
Ik weet het, ben een boefje :angel:

Ik ook. En ‘s avonds ga ik dus zeker naar de 130(+).


Hier idd ook.
Vind 100 echt niks. Zeker niet omdat ik regelmatig naar het westen rij, lang stuk. Als je dan ergens 130 mocht ipv 120 vond ik dat al heel fijn.
Rij op snelwegen altijd wel wat harder eigenlijk, als dat mogelijk is natuurlijk.
Juli 2019
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 19:18

Bericht 13 Jul 2020 11:35

Re: Maximum snelheid

Lady schreef:
Beachgirl schreef:Ik rij bijna nooit 100, altijd 110/120. Tenzij het echt druk is en alles 100 rijdt, dan rij ik netjes met het verkeer mee. Ik hoef maar een klein stukje snelweg richting mijn werk en daar is het meestal vrij rustig, dus rij ik gewoon lekker door dat kleine stukje dat het kan.
Ik weet het, ben een boefje :angel:

Ik ook. En ‘s avonds ga ik dus zeker naar de 130(+).


Mijn koekblik red denk ik 140 max haha maar idd, ik rij lekker door.
Heb zelfs stukken onderweg naar mijn werk waar je 70 mag, en waar iedereen me met 100 voorbij komt blazen. Dit kan ik dan ook niet laten.

Ben niet echt bang voor een boete nee, het stukje snelweg wat ik moet rijden is iets van 3km. Echt maar heel kort. Sowieso in de lockdown tijd werd er nog amper gecontroleerd. Ik let altijd wel goed op of ik geen auto's ineens o een vreemde plek langs de weg zie staan, dan laat ik mijn gas wel even los :P
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Fjell

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1579

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:27

Bericht 22 Jul 2020 11:07

Re: Maximum snelheid

De politie had wat tweets geschreven over boeren die een bekeuring hadden gekregen n.a.v. te langzaam rijden. Ik moest toen aan dit topic denken.

Enkele voertuigen onderweg naar De Bilt reden langzamer dan toegestaan en brachten de verkeersveiligheid in gevaar. De politie heeft deze bestuurders bekeurd. De minimum snelheid op de snelweg is 60km per uur.

Toelichting/ nuancering: 60 km gaat over minimale constructiesnelheid van het voertuig niet het minimum. (Te) langzaam rijden zonder aanleiding (file of andere oorzaak) kan onnodig gevaar of hinder tot gevolg hebben voor het overig verkeer. (art 5 WvW)
-Jeg har det som plommen i egget-
<<

Anoniem316

Bericht 22 Jul 2020 11:10

Re: Maximum snelheid

Spencer schreef:
Lady schreef:Ik ook. En ‘s avonds ga ik dus zeker naar de 130(+).


Zijn jullie niet bang voor een boete?


Je kunt gerust 110 op de teller rijden. De echte kilometers liggen dan rond de 104/105, en daar gaat dan de correctie nog van af. Dus krijg je geen boete ;) Zinloos misschien, maar als ik 100 mag rijden, dan ga ik ook 100 rijden (en dus geen 95 wat de meesten dus doen)
<<

ekiaam87

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1500

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:38

Bericht 22 Jul 2020 13:16

Re: Maximum snelheid

Spencer schreef:
Lady schreef:Ik ook. En ‘s avonds ga ik dus zeker naar de 130(+).


Zijn jullie niet bang voor een boete?


Flitsmeister aan en gaan!
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6229

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 22 Jul 2020 13:39

Re: Maximum snelheid

ekiaam87 schreef:
Spencer schreef:
Zijn jullie niet bang voor een boete?


Flitsmeister aan en gaan!

Of Waze, werkt ook prima.

En idd, 100 op de teller is minder ‘in het echt’.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11210

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:38

Bericht 22 Jul 2020 13:53

Re: Maximum snelheid

Maar het verschilt wel per auto hoeveel het scheelt (snelheid op de teller en in het echt). Ik test het wel altijd eerst met mijn gps :angel:
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4410

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 22 Jul 2020 14:13

Re: Maximum snelheid

Suus schreef:Maar het verschilt wel per auto hoeveel het scheelt (snelheid op de teller en in het echt). Ik test het wel altijd eerst met mijn gps :angel:


Haha ja doe ik ook!
december 2016
juli 2019
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6229

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 22 Jul 2020 16:50

Re: Maximum snelheid

Ik volg, als hij aanstaat, de snelheid van Waze, das ook GPS. En anders op gevoel ?. Scheelt wel dat ik zelf niet veel lange afstanden rijdt en richting het dorp rijd ik altijd op cruise/begrenzer.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43709

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 22 Jul 2020 17:04

Re: Maximum snelheid

Flitsmeister én Waze hier. ?
Ik heb heus wel eens een boete maar niet vaak. Ik ben nog het meest bang voor een ongemarkeerde politieauto op de snelweg en dat je dan moet volgen.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem304

Bericht 22 Jul 2020 17:06

Re: Maximum snelheid

Ik heb op de snelweg nog nooit een boete gehad.
Ik ben ook eerder 'bang' voor undercover auto's. Al blijf ik altijd binnen de marge dat ik niet m'n rijbewijs kwijt ben. ?

Bijna altijd.
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 22 Jul 2020 17:31

Re: Maximum snelheid

Beachgirl schreef:
Lady schreef:Ik ook. En ‘s avonds ga ik dus zeker naar de 130(+).


Mijn koekblik red denk ik 140 max haha maar idd, ik rij lekker door.
Heb zelfs stukken onderweg naar mijn werk waar je 70 mag, en waar iedereen me met 100 voorbij komt blazen. Dit kan ik dan ook niet laten.

Ben niet echt bang voor een boete nee, het stukje snelweg wat ik moet rijden is iets van 3km. Echt maar heel kort. Sowieso in de lockdown tijd werd er nog amper gecontroleerd. Ik let altijd wel goed op of ik geen auto's ineens o een vreemde plek langs de weg zie staan, dan laat ik mijn gas wel even los :P


Waarom hou je je op een stukje van 3 km niet gewoon aan de snelheid, dat vind ik vreemd.

Ik hou me wel aan de 100km, misschien 110. Juist vanwege het milieu, ik vind dat we wel zuiniger op onze planeet mogen zijn.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Anoniem325

Bericht 22 Jul 2020 17:55

Re: Maximum snelheid

Oh ik vind 100 rijden op de snelweg zo vervelend, net dat ik niet vooruit kom!
<<

Fjell

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1579

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:27

Bericht 22 Jul 2020 20:06

Re: Maximum snelheid

Ik vind het overdag eigenlijk wel heel relaxed. Vind het ook fijn dat je dan niet meer zo hoeft op te letten op waar je 100 moet rijden en waar je 120/130 mag. En dat het goed voor het milieu en mijn portemonnee is vind ik ook alleen maar fijn. Mensen die langzamer rijden dan 100 vind ik dan wel weer irritant.

's Avonds is het maar net waar ik zin in heb. Soms rijd ik 110-120 en soms wel echt 130.
Laatst gewijzigd door Fjell op 22 Jul 2020 21:58, in totaal 1 keer gewijzigd.
-Jeg har det som plommen i egget-
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2084

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:04

Bericht 22 Jul 2020 21:54

Re: Maximum snelheid

Ik rijd niet vaak lange stukken, maar van de week toevallig wel. En hoewel 100 soms wel frustrerend langzaam voelt, vind ik het eigenlijk wel lekker relaxed rijden. Een rustiger wegbeeld ofzo. Alleen het inhalen van vrachtwagens vind ik wel vervelend. Dan rijd ik wel even iets harder (110 oid) om er wat sneller voorbij te zijn.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5361

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 23 Jul 2020 00:11

Re: Maximum snelheid

ekiaam87 schreef:
Spencer schreef:
Zijn jullie niet bang voor een boete?


Flitsmeister aan en gaan!


Deed mijn vriend ook op de motor, die is nu zijn rijbewijs kwijt omdat bij politie in burgerauto inhaalde ?
10.04.17
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 19:18

Bericht 23 Jul 2020 10:35

Re: Maximum snelheid

MrsMath schreef:
Beachgirl schreef:
Mijn koekblik red denk ik 140 max haha maar idd, ik rij lekker door.
Heb zelfs stukken onderweg naar mijn werk waar je 70 mag, en waar iedereen me met 100 voorbij komt blazen. Dit kan ik dan ook niet laten.

Ben niet echt bang voor een boete nee, het stukje snelweg wat ik moet rijden is iets van 3km. Echt maar heel kort. Sowieso in de lockdown tijd werd er nog amper gecontroleerd. Ik let altijd wel goed op of ik geen auto's ineens o een vreemde plek langs de weg zie staan, dan laat ik mijn gas wel even los :P


Waarom hou je je op een stukje van 3 km niet gewoon aan de snelheid, dat vind ik vreemd.



Omdat ik dan na 40 minuten trutten en file rijden door Den Haag eindelijk het laatste stukje richting mijn huis eens lekker gas kan geven!
Ik rij ook motor dus heb altijd geleerd vlot te rijden, en slim mee te rijden met het overige verkeer. Iedereen geeft op dit stukje gas, als ik daar 100 ga rijden heb ik grote kans dat er iemand op mijn achterbumper gedrukt zit.
Ik zeg wel eens tegen mijn man dat ik in de auto net zo rij als op de motor. Alleen jammer dat ik niet tussen de file door kan....
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Saji

Kletskop

Berichten: 580

Geregistreerd: 23 Jul 2020 10:31

Bericht 23 Jul 2020 11:23

Re: Maximum snelheid

Wij rijden vaak ook standaard iets harder dan de toegestane snelheid. Hebben helaas wel een bekeuring gekregen.
Reden 110 op teller, 108 gemeten, na correctie 104.
<<

Anoniem295

Bericht 23 Jul 2020 12:06

Re: Maximum snelheid

Beachgirl, dat je met je motorrijlessen altijd hebt geleerd om vlot te rijden dat geloof ik direct, maar ik denk niet dat je instructeur bedoelde dat je daarmee de maximale toegestane snelheid mag negeren. Dus motor of auto... Ik vind het een beetje een kulargument om dan maar echt ver boven de toegestane snelheid te gaan rijden, maar dat zie je zelf ook wel in, denk ik :wink:
Ik zeg niet dat ik nooit te hard rij trouwens, ik trap hem vaak onbewust ook door naar de 60 waar je 50 mag en 90 waar je 80 mag. Maar ik heb wel een beetje moeite met argumenten die mensen verzinnen om het maar recht te praten.
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 19:18

Bericht 23 Jul 2020 21:14

Re: Maximum snelheid

Maple schreef:Beachgirl, dat je met je motorrijlessen altijd hebt geleerd om vlot te rijden dat geloof ik direct, maar ik denk niet dat je instructeur bedoelde dat je daarmee de maximale toegestane snelheid mag negeren. Dus motor of auto... Ik vind het een beetje een kulargument om dan maar echt ver boven de toegestane snelheid te gaan rijden, maar dat zie je zelf ook wel in, denk ik :wink:
Ik zeg niet dat ik nooit te hard rij trouwens, ik trap hem vaak onbewust ook door naar de 60 waar je 50 mag en 90 waar je 80 mag. Maar ik heb wel een beetje moeite met argumenten die mensen verzinnen om het maar recht te praten.


Ik probeer het zeker niet recht te praten hoor, ik geef gewoon eerlijk toe dat ik graag harder rij dan toegestaan. Ben k heel eerlijk in.

Bij motorrijden is het ook wel anders. Daar moet je soms juist eventjes ietsjes harder rijden voor je eigen veiligheid. Met inhalen bijv. niet naast een vrachtwagen blijven plakken bijvoorbeeld. En dit doe ik dus automatisch met de auto dan ook niet.
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Anoniem304

Bericht 21 Aug 2020 21:03

Re: Maximum snelheid

Ik denk dat ik mijn eerste boete van een overtreding op de snelweg binnen ga krijgen binnenkort.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9471

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 21 Aug 2020 22:55

Re: Maximum snelheid

Gelaserd vandaag?
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

ekiaam87

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1500

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:38

Bericht 21 Aug 2020 23:05

Re: Maximum snelheid

Saga schreef:
ekiaam87 schreef:
Flitsmeister aan en gaan!


Deed mijn vriend ook op de motor, die is nu zijn rijbewijs kwijt omdat bij politie in burgerauto inhaalde ?


Oeps! Zoveel te hard rijd ik nou ook weer niet. Vanmiddag reed ik 84 op de linkerbaan omdat ze voor mij gewoon niet doorreden (er was genoeg ruimte om 100 of meer dan 100 te rijden ?‍♀️)
Ik vind 100 ook niks, het verschil met vrachtwagens is te weinig, waardoor lekker inhalen gewoon amper gaat. Zeker in / nabij de Benelux en Botlektunnel waar ik regelmatig rijd. Hierdoor gaan mensen al snel op de middelste baan rijden met 90. Waardoor wanneer je in wil halen je ‘gedwongen’ bent om 2 banen op te schuiven. Waar dan weer iemand met 101 rijdt om diezelfde auto’s/vrachtwagens in te halen ?‍♀️, gevolg, mega rij op de linkerbaan.
Ook ik heb geleerd dat je wanneer je iemand in gaat halen je sowieso wat harder mag rijden dan de maximum snelheid en met het verkeer mee rijden.
<<

Anoniem304

Bericht 22 Aug 2020 07:59

Re: Maximum snelheid

Burn schreef:Gelaserd vandaag?

Donderdag. Naar de Babydump.
Ik kwam daar aan en hoorde toen op de radio dat er een flitser stond ?

Grappig detail. Toen ik zwanger was van G zijn we door een motoragent van de weg geplukt omdat m'n vriend te hard reed. Ook op weg naar de Babydump. ?
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8165

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 22 Aug 2020 08:50

Re: Maximum snelheid

Dure winkel die babydump ?
30-04-2017
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers