Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Maximum snelheid

Rij jij na 19u 130km per uur?

Ja
43
86%
Nee
4
8%
Soms
3
6%
 
Aantal stemmen : 50
<<

Anoniem316

Bericht 10 Jul 2020 21:32

Re: Maximum snelheid

Hoewel beide auto's een stuk zuiniger rijden nu, vind ik het nog steeds verschrikkelijk op de snelweg. Als we bijvoorbeeld naar Duitsland willen, zie ik nu al tegen dat lange eind naar de grens op. Dat is normaal al doodsaai, laat staan nu ? Ik zet wel altijd de cruise controle er op, want anders rijd ik in no time te hard.

Dus na 19u, gaat het gas er zeker op.
<<

Anoniem307

Bericht 10 Jul 2020 21:45

Re: Maximum snelheid

Fiederilsje schreef:Dat er niets aan wordt gedaan in de vorm van snelheidsbeperking, wil niet zeggen dat er geen stikstof probleem is ?.


Zeg ik dat dan? Nee, dat zeg ik niet. Ik zeg dat Nederland aansteller nummer 1 is als het op stikstof aankomt. Ontken niet dat we een probleem hebben. Maar dat ligt echt niet alleen aan de boeren. Verder kijken zou een hele goede optie zijn.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 10 Jul 2020 22:41

Re: Maximum snelheid

Huh maar dat de maximumsnelheid naar beneden is gehaald geeft toch aan dat er verder wordt gekeken dan alleen de boeren? :) Ik volg je niet.
#teammaple🍁
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4414

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 11 Jul 2020 07:41

Re: Maximum snelheid

Ik vind 100 erg langzaam, zeker bij inhalen. Ik rij meestal met navigatie en dan rij ik 100 op de indicatie van Google Maps, dat is net geen 110 op de teller ? na 19.00 rij ik gewoon 130, maar ik zit niet vaak in de auto rond die tijd. Naar mijn werk scheelt het weinig, laatste stuk snelweg was al 100, maar het voelt inderdaad zoveel langzamer. Overigens is er om me heen genoeg verkeer dat zich niet aan die 100 houdt, daar stoor ik me dan wel weer aan ?
december 2016
juli 2019
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 11 Jul 2020 07:45

Re: Maximum snelheid

Maar eigenlijk is 't toch een gekke vraag of je na 19u wel of niet 130 km/u rijdt? Mits het op die plek mag natuurlijk. Maar je behoort gewoon de snelheidslimiet te rijden, althans, hoogstens met enige marge eronder maar als je 100 blijft rijden lijkt 't me best gevaarlijk. Het is geen optie van 100 óf 130 dan toch lijkt me...
Let's discover the world together.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17384

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 11 Jul 2020 08:27

Re: Maximum snelheid

Je behoort zeker niet de Max snelheid te rijden Marin. De minimum snelheid is geloof ik 50 of 60, haha of 90 op de snelweg? iig mag je het andere verkeer niet hinderen met je traagheid, dan riskeer je wel een boete. Maar als je 100 rijdt waar je 130 mag, dan is dat prima toegestaan.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8166

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 11 Jul 2020 08:30

Re: Maximum snelheid

Het is een Maximum snelheid Marin, je mag natuurlijk best na 19u 80 rijden op de rechterbaan. Niks gevaarlijkst aan als je maar wel goed op blijft letten en anticipeert op de rest van het verkeer, maar dat moet je ook als je 100 of 130 rijd.

Het is eeuwen geleden dat ik na 19u nog op de snelweg zat dus ik heb eigenlijk geen idee, het zal afhankelijk zijn van de rest van het verkeer ws. Rijden die 130 dan zal ik dat ws ook gaan doen.
30-04-2017
<<

kerel

Lady-post-a-lot

Berichten: 1385

Geregistreerd: 11 Sep 2013 13:24

Bericht 11 Jul 2020 08:38

Re: Maximum snelheid

Marin schreef:Maar eigenlijk is 't toch een gekke vraag of je na 19u wel of niet 130 km/u rijdt? Mits het op die plek mag natuurlijk. Maar je behoort gewoon de snelheidslimiet te rijden, althans, hoogstens met enige marge eronder maar als je 100 blijft rijden lijkt 't me best gevaarlijk. Het is geen optie van 100 óf 130 dan toch lijkt me...


Mwah, nee. Een maximumsnelheid is de hoogst toegelaten snelheid. Er is geen minimumsnelheid, er is alleen de snelheid die je voertuig moet kunnen halen om de rijksweg op te mogen. En de verplichting om je veilig te verplaatsen. Maar nee, niet iedereen hoeft 130 te rijden in de avond, of 100 overdag.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 11 Jul 2020 08:59

Re: Maximum snelheid

Ik heb altijd geleerd dat het wel echt gevaarlijk is als je ruim 40 km (of zoiets, gewoon echt een stuk lager bedoel ik) onder de snelheidslimiet gaat rijden, ook al rijd je rechts. Dat je wel echt een beetje met het verkeer mee moet rijden. Maar dat zal ik dan wel verkeerd hebben.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem300

Bericht 11 Jul 2020 09:09

Re: Maximum snelheid

ik rijd heel weinig op de snelweg maar als ik er rijd dan rijd ik wel netjes wat mag of dat dan 100 of 130 is, wel met cruise erop want rijd nogal snel te hard.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... iesnelheid.

In de link over wel of geen minimum snelheid.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8166

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 11 Jul 2020 09:49

Re: Maximum snelheid

Marin schreef:Ik heb altijd geleerd dat het wel echt gevaarlijk is als je ruim 40 km (of zoiets, gewoon echt een stuk lager bedoel ik) onder de snelheidslimiet gaat rijden, ook al rijd je rechts. Dat je wel echt een beetje met het verkeer mee moet rijden. Maar dat zal ik dan wel verkeerd hebben.


En verkeer met een lagere maximum dan? Met aanhangwagen msg je neit harder dan 80km. Je kan toch prima rechts met de vrachtwagens en caravans en aanhangwagens meerijden zonder gevaarlijk te zijn?
30-04-2017
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43732

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 11 Jul 2020 10:47

Re: Maximum snelheid

Ja dat is ook wel zo.
Bij mijn rijlessen werd er wel op gehamerd dat als je geen reden hebt (zoals zware aanhanger) je wel gewoon beetje door moet kachelen, anders kan je wel tot last zijn van het overige verkeer.
Let's discover the world together.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17384

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 11 Jul 2020 10:50

Re: Maximum snelheid

Ja dat is zo hoor Marin! Je mag het andere verkeer niet hinderen met superlangzaam rijden als de rest wel doorrijdt. Maar je moet dus niet per se de maximum snelheid rijden. Best een subjectieve regel is het!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem295

Bericht 11 Jul 2020 11:12

Re: Maximum snelheid

Ik heb vooralsnog niet eerder na 19:00 op de snelweg gereden, maar mijn vriend wel, hij rijdt dan rond de 106 als hij zuinig wil rijden, maar vaker tussen de 115 en de 130/135. Dat we er langer over doen interesseert ons dan minder, we zijn het gewend om urenlang onderweg te zijn met het OV dus dat halfuurtje langer nemen we op de koop toe.
Overdag rij ik wel vaker op de snelweg, dan rij ik meestal tussen de 98 en de 106, op cruisecontrol en dan een beetje anticiperend op het verkeer voor me en om me heen. Ik vind dat (nu nog) veel relaxter rijden dan 120/130. Wie weet hoe dat is als ik langer mijn rijbewijs heb.

Ik moet altijd wel lachen om mensen die overdag standaard tóch met 130-140 op de linkerbaan willen rijden en dan compleet gefrustreerd raken als ik dan op de linkerbaan rij en dan met 110 (dus ook al te hard) aan het inhalen ben. Laatst ook, dikke Tesla in m'n kofferbak, en maar kleven en nijdig handgebaren maken. Heb maar even vriendelijk naar hem gezwaaid toen ik een baantje naar rechts op kon schuiven. Dag hoor.
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 19:18

Bericht 11 Jul 2020 13:40

Re: Maximum snelheid

Ik rij bijna nooit 100, altijd 110/120. Tenzij het echt druk is en alles 100 rijdt, dan rij ik netjes met het verkeer mee. Ik hoef maar een klein stukje snelweg richting mijn werk en daar is het meestal vrij rustig, dus rij ik gewoon lekker door dat kleine stukje dat het kan.
Ik weet het, ben een boefje :angel:
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1430

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:26

Bericht 11 Jul 2020 14:30

Re: Maximum snelheid

Kees schreef:
Marin schreef:Ik heb altijd geleerd dat het wel echt gevaarlijk is als je ruim 40 km (of zoiets, gewoon echt een stuk lager bedoel ik) onder de snelheidslimiet gaat rijden, ook al rijd je rechts. Dat je wel echt een beetje met het verkeer mee moet rijden. Maar dat zal ik dan wel verkeerd hebben.


En verkeer met een lagere maximum dan? Met aanhangwagen msg je neit harder dan 80km. Je kan toch prima rechts met de vrachtwagens en caravans en aanhangwagens meerijden zonder gevaarlijk te zijn?


Daarvan kun je makkelijker inschatten dat ze langzamer rijden. Van een personenauto verwacht je niet dat ie 80 rijd waar 130 is toegestaan.
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:58

Bericht 11 Jul 2020 17:41

Re: Maximum snelheid

Ik vind 100 echt langzaam, maar ik hou me er netjes aan. Na 19:00 uur rij ik gewoon 130.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Anoniem315

Bericht 11 Jul 2020 18:57

Re: Maximum snelheid

Urban Naked schreef:Huh maar dat de maximumsnelheid naar beneden is gehaald geeft toch aan dat er verder wordt gekeken dan alleen de boeren? :) Ik volg je niet.


Wij Hollanders zijn toch allemaal boeren ?
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1307

Geregistreerd: 17 Dec 2014 21:51

Bericht 11 Jul 2020 19:53

Re: Maximum snelheid

Ik vind het irritant. Maar zit dan ook best veel in de spits op de weg. Vooral de mensen die op hun eigen tellertje 100 rijden, maar waar dit in werkelijkheid zon 95 is.
Check ff de gps snelheid denk ik dan.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 11 Jul 2020 21:59

Re: Maximum snelheid

Exogenesis schreef:
Urban Naked schreef:Huh maar dat de maximumsnelheid naar beneden is gehaald geeft toch aan dat er verder wordt gekeken dan alleen de boeren? :) Ik volg je niet.


Wij Hollanders zijn toch allemaal boeren ?

Sowieso! Maar snap de hele reactie gewoon niet :)
#teammaple🍁
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 11 Jul 2020 23:59

Re: Maximum snelheid

Hollanders zijn geen boeren, dat is immers de Randstad (Noord en Zuid Holland ligt immers daar).
Het is niet voor niets dat het publiek van oa PSV en de Graafschap 'boeren' roept op de tribunes, omdat het voor oorsprong provincieclubs / plattelands clubs zijn.
<<

Anoniem315

Bericht 12 Jul 2020 00:31

Re: Maximum snelheid

Urban Naked schreef:
Exogenesis schreef:
Wij Hollanders zijn toch allemaal boeren ?

Sowieso! Maar snap de hele reactie gewoon niet :)


Ik ook niet ? De enige verklaring die ik kan bedenken is dat Isles vindt dat we allemaal boeren zijn en dat we daarop 'beboet' worden door de regering en dat de regering in Duitsland haar volk anders ziet ofzo. Maar dat gaat wat ver. Ik vermoed dat haar reactie gewoon niet goed door haarzelf is nagelezen.
<<

Anoniem315

Bericht 12 Jul 2020 00:33

Re: Maximum snelheid

Fred schreef:Hollanders zijn geen boeren, dat is immers de Randstad (Noord en Zuid Holland ligt immers daar).
Het is niet voor niets dat het publiek van oa PSV en de Graafschap 'boeren' roept op de tribunes, omdat het voor oorsprong provincieclubs / plattelands clubs zijn.


Neem het niet zo serieus joh! Of ben je nu Isles iets aan het uitleggen? ??‍♀️
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 12 Jul 2020 09:53

Re: Maximum snelheid

Beachgirl schreef:Ik rij bijna nooit 100, altijd 110/120. Tenzij het echt druk is en alles 100 rijdt, dan rij ik netjes met het verkeer mee. Ik hoef maar een klein stukje snelweg richting mijn werk en daar is het meestal vrij rustig, dus rij ik gewoon lekker door dat kleine stukje dat het kan.
Ik weet het, ben een boefje :angel:

Ik ook. En ‘s avonds ga ik dus zeker naar de 130(+).
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11149

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 12 Jul 2020 10:32

Re: Maximum snelheid

Lady schreef:
Beachgirl schreef:Ik rij bijna nooit 100, altijd 110/120. Tenzij het echt druk is en alles 100 rijdt, dan rij ik netjes met het verkeer mee. Ik hoef maar een klein stukje snelweg richting mijn werk en daar is het meestal vrij rustig, dus rij ik gewoon lekker door dat kleine stukje dat het kan.
Ik weet het, ben een boefje :angel:

Ik ook. En ‘s avonds ga ik dus zeker naar de 130(+).


Zijn jullie niet bang voor een boete?
R. 2013
D. 2016
VorigeVolgende

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Google [Bot]