Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kombucha

<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 09 Jul 2020 20:46

Re: Kombucha

Als je op marktplaats zoekt op ‘scoby’ dan kom je ze tegen! Bij mij in de buurt onwijs veel, maar goed misschien is het dan iets wat meer in de randstad speelt dan in de rest van het land.
#teammaple🍁
<<

Anoniem309

Bericht 09 Jul 2020 23:02

Re: Kombucha

Wat leuk UN. Best interessant ook. Ik kende het ook nog niet maar ben benieuwd hoe je het gaat vinden.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 18 Jul 2020 21:48

Re: Kombucha

Update: na 9 dagen ziet het er superranzig uit. Er had een mooi zwammetje op moeten groeien onderhand maar er zit een rimpelig vel op en de vloeistof er onder zit vol vlokken.

Ik heb de kombucha Facebook groep geraadpleegd. Sommigen zeggen ‘niet ok weg ermee’ en iemand anders zegt ‘wacht nog even af’ dus ik ben in twijfel.

Bah.
#teammaple🍁
<<

Anoniem309

Bericht 19 Jul 2020 01:07

Re: Kombucha

Wat jammer dat het niet gaat zoals het eigenlijk zou moeten. Ruikt het wel lekker of zoals het zou moeten ruiken?
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 19 Jul 2020 09:01

Re: Kombucha

Het smaakt en ruikt alsof er niets gebeurd is.

Ik heb degene gecontact van wie ik de moederscoby had gekregen. Zij denk dat het niet bedorven of beschimmeld is en dat ik de moederscoby weer opnieuw kan gaan opstarten. Dus dat ga ik maar proberen!
#teammaple🍁
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 19 Jul 2020 09:12

Re: Kombucha

Heb hier nog nooit van gehoord, maar wat interessant om zelf te maken. Jammer dat het nu nog niet gaat zoals het moet.
Insta: je_ei_kwijt
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43735

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 19 Jul 2020 10:17

Re: Kombucha

Jammer dat het niet zo goed gelukt is Urban Naked maar fijn dat je het opnieuw kan proberen met dezelfde scoby!
Let's discover the world together.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 19 Jul 2020 10:55

Re: Kombucha

Ondertussen ben ik er achter dat ik het vocht waar de moederscoby in dreef toen ik hem kocht niet had moeten wegdoen maar dat dat vocht juist het belangrijkste van alles is. Ha! De azijn die ik had gebruikt om de boel op te starten heeft geen levende cultuur en doet dus niks.

Ik haal vanmiddag een nieuwe scoby met starter op.
#teammaple🍁
<<

Anoniem309

Bericht 31 Aug 2020 23:59

Re: Kombucha

UN, hoe is het uiteindelijk gegaan met de 2de poging?
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 01 Sep 2020 07:32

Re: Kombucha

Heel goed, leuk dat je het vraagt :)
We zitten ondertussen al weer van de vierde batch te drinken. Iedere week (Nouja na 8/9 dagen) bottel ik twee flessen, die zijn dan na 3 dagen ook klaar.

Vooral m’n man is er erg blij mee, die drinkt geen alcohol en vindt het een fijn iets om te drinken eind vd dag.
#teammaple🍁
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43735

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 01 Sep 2020 07:58

Re: Kombucha

Wat leuk UN en ook dat het dus echt zodanig lekker is dat je man er naar uit kijkt!
Let's discover the world together.
Vorige

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers