Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoeveel dagen kinderdagverblijf?

<<

Anoniem290

Bericht 08 Jul 2020 13:40

Hoeveel dagen kinderdagverblijf?

Wij brachten L altijd 2 dagen en mijn vriend was 1 dag thuis, ik werkte 3 dagen (hij 4, plus soms avonden en weekenden). Toen heb ik wegens Corona mijn baan opgezegd. Inmiddels kan ze weer naar de opvang en ik heb inmiddels een baan gevonden. In plaats van 3 dagen ga ik 2,5 dag werken. Mijn vriend kan voorlopig geen dag vrij nemen, L zal dus een halve dag extra naar de opvang moeten. Voor mijn gevoel is 2,5 dag ineens zo veel, dan is ze toch 3 dagen achter elkaar van huis. Maar een andere optie is er niet echt. Hoeveel dagen gaan jullie kinderen?
<<

Anoniem313

Bericht 08 Jul 2020 13:44

Re: Hoeveel dagen kinderdagverblijf?

Hier gingen ze altijd 3 dagen, we waren en zijn beide een dag doordeweeks thuis.
Vindt je vriend het ook veel?
<<

Anoniem314

Bericht 08 Jul 2020 13:46

Re: Hoeveel dagen kinderdagverblijf?

3,5 dag, dus ze is maar 1 dag per week thuis. Gaat prima. Volgens mij zijn er heel veel kinderen die 3 dagen gaan dus daarom zou ik het niet laten. De meeste kinderen vinden het ook gewoon leuk op de opvang, en meer dagen zorgt er ook voor dat ze zich er misschien meer thuisvoelen.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6197

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 08 Jul 2020 13:47

Re: Hoeveel dagen kinderdagverblijf?

Wij hebben 3 dagen opvang. Ik vind het ook veel en keek er tegen op. In de praktijk vind ik het helemaal niet veel en gaat het heel goed.
Ze ging voorheen de extra dag naar oma dus we hadden al wel 3 dagen opvang. Ik vind dit ook wel voordelen hebben tov oma omdat de opvang nooit op vakantie is en ze 3 dagen naar dezelfde plek gaat.
Ik zou graag 3 dagen werken en dan dus 2 dagen opvang hebben maar dat is in mijn huidige werk (nog) niet mogelijk. Dat heeft echter meer met mezelf te maken dan dat ik 3 dagen opvang (te) veel vind.
<<

Anoniem290

Bericht 08 Jul 2020 13:47

Re: Hoeveel dagen kinderdagverblijf?

Nee, die vindt het prima. Hij heeft het er wel over om zijn moeder te vragen, maar ik vind het fijner om de zekerheid te hebben dat ze gewoon elke week kan gaan. Als hij mocht kiezen, zou ik niet werken. Hij heeft het nu zo druk, dat het hem wel goed zou uitkomen als ik wat dingen kan doen. Ik weet overigens ook niet op welke dagen ik nu de dingen voor het huis ga regelen (denk maar gewoon dochter meenemen als ik een badkamer ga uitzoeken enzo), maar dat zien we dan wel. Ik werd doodongelukkig van thuis zitten.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 08 Jul 2020 13:48

Re: Hoeveel dagen kinderdagverblijf?

Gelukkig kiest hij niet dan!
#teammaple🍁
<<

Anoniem290

Bericht 08 Jul 2020 13:50

Re: Hoeveel dagen kinderdagverblijf?

Fijn om te horen Veroline en Joey. Ik denk ook dat ze er zelf echt wel snel aan went en ze vindt het er leuk. Geloof dat ik er vooral zelf moeite mee heb, zeker na deze periode waarin ze 7 dagen per week bij mij was (vriend was veel weg, ook in de weekenden). Misschien is 3 volle dagen ook nog wel beter, dan kan ik ook wat extra werken en heb ik evt af en toe wat uurtjes mijn handen vrij. Dan komen de kosten waarschijnlijk wel hoger uit dan wat ik ga verdienen.
<<

Anoniem290

Bericht 08 Jul 2020 13:51

Re: Hoeveel dagen kinderdagverblijf?

Urban Naked schreef:Gelukkig kiest hij niet dan!


Haha nee dat zou wat zijn.
Maar ik snap hem wel hoor. Hij rent ook zijn benen onder zijn kont uit, zou voor hem wel fijn zijn als ik op de dagen dat ik alleen thuis ben wat administratie kan doen enzo. Maar ik word daar echt niet gelukkig van.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 08 Jul 2020 13:52

Re: Hoeveel dagen kinderdagverblijf?

Mijn kinderen gingen 2,5 dag naar de opvang, soms 3. Ze hebben het daar altijd prima gehad. Ik heb me er niet vervelend over gevoeld, het is iets wat je samen met je partner bepaalt. Als je allebei werkt draag je allebei zorg voor opvang van je kinderen, en bepaal je samen wat je wel en niet wenselijk vindt.
#teammaple🍁
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 08 Jul 2020 13:53

Re: Hoeveel dagen kinderdagverblijf?

Poppy schreef:
Urban Naked schreef:Gelukkig kiest hij niet dan!


Haha nee dat zou wat zijn.
Maar ik snap hem wel hoor. Hij rent ook zijn benen onder zijn kont uit, zou voor hem wel fijn zijn als ik op de dagen dat ik alleen thuis ben wat administratie kan doen enzo. Maar ik word daar echt niet gelukkig van.
Administratie van zijn werk? Of bedoel je van jullie huishouden?

En ja natuurlijk is het fijn als je partner dingen voor je kan oppakken, maar gezamenlijke dingen pak je gezamenlijk op, toch?

Jouw werk is toch net zo belangrijk als het zijns, neem ik aan?
#teammaple🍁
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 08 Jul 2020 13:55

Re: Hoeveel dagen kinderdagverblijf?

Het lijkt me overigens HEERLIJK als er iemand in mijn huis de boel aan kant maakt, de boodschappen en de administratie doet terwijl ik aan het werk ben. Liefst ook nog voor me koken. Maar dat verlang ik niet van m’n partner want die werkt ook :)

(Dit slaat niet perse op jou hoor Poppy ?)
#teammaple🍁
<<

Anoniem304

Bericht 08 Jul 2020 13:56

Re: Hoeveel dagen kinderdagverblijf?

3 dagen. Eerst 2 dagen KDV en 1 dag opa en oma, maar sinds kort 3 dagen KDV.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8165

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 08 Jul 2020 13:58

Re: Hoeveel dagen kinderdagverblijf?

E gaat momenteel 1 dag naar een oma en 2 dagen opvang.
We zijn weer aan het opbouwen dat ze ook op maandag weer een deel van de dag naar een oma gaat zodat ik kan studeren, dat schiet er nl heeeeel erg bij in sinds corona.
Ze gaat dan dus op:
maandag van 9:30u-16u naar oma1
Dinsdag van 7:30u-18:15u naar oma2
(vlgd week draaien we de oma's om)
Woensdag 7:45u-17:15u opvang
Donderdag thuis
Vrijdag 7:45u-17:15u opvang
30-04-2017
<<

Anoniem290

Bericht 08 Jul 2020 13:59

Re: Hoeveel dagen kinderdagverblijf?

Wij zijn een huis aan het bouwen in eigen beheer. Mjn vriend werkt zelf ook in het vastgoed, dus die coördineert alles zelf en werkt ook veel mee. We hebben al heel veel tegenslag gehad, dus hij is echt veel daar (ook echt noodzakelijk). De bouw moet geadministreerd worden, dat zou ik dus kunnen doen.

Zijn werk is het belangrijkst, omdat hij 10x zoveel verdient als ik en omdat hij voor zichzelf werkt, kan hij ook niet altijd van tevoren bepalen of en wanneer hij vrij kan nemen (vaak ook wel, dus dat maakt last minute weggaan soms juist gemakkelijker, maar soms moeten we alsnog afzeggen). Ik beweeg dus een beetje mee met zijn werk en de bouw.

Maar daar ging dit topic niet over, ik vroeg me af of 2,5 of 3 dagen opvang voor kindjes oké is.
<<

Anoniem290

Bericht 08 Jul 2020 14:00

Re: Hoeveel dagen kinderdagverblijf?

Urban Naked schreef:Het lijkt me overigens HEERLIJK als er iemand in mijn huis de boel aan kant maakt, de boodschappen en de administratie doet terwijl ik aan het werk ben. Liefst ook nog voor me koken. Maar dat verlang ik niet van m’n partner want die werkt ook :)

(Dit slaat niet perse op jou hoor Poppy ?)



Mij ook! Ik krijg het niet voor elkaar hoor en ik vind er ook echt niks aan. Op mijn vrije dagen ga ik dus ook leuke dingen doen. Hardlopen, sporten, lunchen met vriendinnen. In het nieuwe huis willen we een poetshulp. Ik vind het altijd zo’n rotklus.

Edit; op die dagen begin ik wel altijd met poetsen. Dat de belangrijkste dingen iig gedaan zijn. En ik ga dan naar de fysio enzo.
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 08 Jul 2020 14:22

Re: Hoeveel dagen kinderdagverblijf?

2 dagen. Man heeft op maandag ouderschapsverlof en ik ben op dinsdag en donderdag thuis voor de kinderen.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 08 Jul 2020 14:26

Re: Hoeveel dagen kinderdagverblijf?

Poppy schreef:Maar daar ging dit topic niet over, ik vroeg me af of 2,5 of 3 dagen opvang voor kindjes oké is.


Wat is ‘ok’? Je vindt het zelf iets teveel geloof ik, en je man niet, da’s lastig.

In dit topic ga je een opsomming krijgen van wat andere doen/deden, maar gaat dat er voor zorgen dat jij ok wordt met die 2,5 dagen?

Er zijn kinderen die 5 dagen per week naar de opvang gaan. En sommigen gaan nooit. Er is niet zoiets als ‘ok’, want het is altijd een afweging die je maakt in je persoonlijke situatie.
#teammaple🍁
<<

Anoniem290

Bericht 08 Jul 2020 14:28

Re: Hoeveel dagen kinderdagverblijf?

UN, ja ik geloof wel dat ik het daarom vraag. Ik kreeg net van vriendinnen ook al reactie dat hun kinderen ook 2,5 of 3 dagen gingen en dat dat prima ging. Ik wil het geloof ik even horen dat dat je geen slechte ouder maakt ofzo. Het voelt ergens zo gek om precies evenveel geld uit te geven aan opvang als wat ik ga verdienen, alsof ik haar dan zomaar wegstuur voor mijn eigen plezier ofzo. Ik heb nogal een overdreven sterk verantwoordelijkheidsgevoel wat me soms een beetje in de weg zit.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 08 Jul 2020 14:31

Re: Hoeveel dagen kinderdagverblijf?

Maar als jouw werk zo ondergeschikt is aan dat van je man (en ik heb het niet over de bedragen die jullie binnenharken, ik heb het over hoe makkelijk jouw man zegt dat het lekker zou zijn als jij niet zou werken. En over hoe jij er nu zelf over praat) dan vind ik dat niet gek.

Je moet zelf je werk wel belangrijk vinden, en anders maken. Het moet zó belangrijk zijn dat je weet waarom JULLIE je kind naar de opvang brengen.
En jouw verdiensten gaan niet naar de opvang. Jouw verdiensten gaan op de berg van je man en jou samen en JULLIE betalen daar de opvang mee.

Echt hoor, maak jezelf belangrijker en als je man jouw werk bagatelliseert en jij doet het ook dan wordt dit heel lastig.
#teammaple🍁
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 08 Jul 2020 14:34

Re: Hoeveel dagen kinderdagverblijf?

En wat is er mis mee dat mama haar wegbrengt voor haar eigen ontwikkeling en plezier? Moet je dan maar chagrijnig thuiszitten? Wordt daar je gezin vrolijker van?
<<

Anoniem313

Bericht 08 Jul 2020 14:37

Re: Hoeveel dagen kinderdagverblijf?

Poppy schreef: Ik wil het geloof ik even horen dat dat je geen slechte ouder maakt ofzo.

Voelt je vriend zich een slechte ouder als jullie kind 2,5 dag naar de opvang gaat?

Poppy schreef:Het voelt ergens zo gek om precies evenveel geld uit te geven aan opvang als wat ik ga verdienen, alsof ik haar dan zomaar wegstuur voor mijn eigen plezier ofzo.


Jullie brengen haar naar de opvang omdat jullie allebei werken. De kosten gaan niet van jouw salaris af. Edit: dat zegt UN ook al.
<<

Arizona

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 763

Geregistreerd: 16 Sep 2013 19:39

Bericht 08 Jul 2020 15:56

Re: Hoeveel dagen kinderdagverblijf?

Onze oudste gaat 3 dagen naar de bso en onze jongste gaat 3 dagen naar het kdv. Gelukkig is dit op 1 locatie en ze hebben het beiden heel erg goed naar hun zin.

2014 - ♥
2019 - ♥
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6229

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 08 Jul 2020 15:59

Re: Hoeveel dagen kinderdagverblijf?

Onze zoon gaat 3 dagen (op mijn werkdagen) naar het kdv en hij heeft het daar volgend mij prima naar zn zin.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 08 Jul 2020 16:12

Re: Hoeveel dagen kinderdagverblijf?

Ons zoontje gaat nu 2 dagen omdat meer niet nodig is in onze situatie. 3 dagen zou ik anders ook prima vinden. Hij heeft het er tenslotte naar zijn zin.
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 08 Jul 2020 16:20

Re: Hoeveel dagen kinderdagverblijf?

Helemaal eens met UN.

Onze zoon gaat 2 dagen naar de opvang maar we hadden het er van de week nog gekscherend over dat ik eigenlijk weer meer zou moeten gaan werken om onze zoon een plezier te doen. Hij vindt het zo leuk op de opvang dat ik hem een plezier zou doen als hij 3 dagen mag gaan.
Insta: je_ei_kwijt
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers