Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kempervennen

<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11403

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 07 Jul 2020 08:49

Kempervennen

We gaan deze nazomer een week naar de Kempervennen.

Tips om te doen in de omgeving?
Laatst gewijzigd door Jip op 07 Jul 2020 11:28, in totaal 1 keer gewijzigd.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Loïs

Kletskop

Berichten: 721

Geregistreerd: 14 Aug 2019 21:51

Bericht 07 Jul 2020 09:20

Re: Kempervennen

Super leuk park! Toen wij daar een keer verbleven zijn we naar een dierentuintje geweest in de buurt van Eindhoven, dat is wel leuk om met de kids te doen.
Ook Valkenswaard vind ik wel gezellig om doorheen te lopen, te winkelen en terras te zitten.
<<

Anoniem326

Bericht 07 Jul 2020 09:28

Re: Kempervennen

Valkenswaard vind ik juist heel erg ongezellig. Naar wat voor tips ben je opzoek, Jip? Wil je de natuur in? Gaan wandelen? Of ben je opzoek naar speeltuinen? Uitjes met de kinderen?

Bij slecht weer kun je naar Bij de Neut. Wel even van te voren reserveren. Voor volwassenen niet heel erg leuk. Voor kinderen wel. Ik ben niet enthousiast over het eten, maar kinderen vinden het er wel leuk.

Speeltuinen heb ik ook nog tips en voor Eindhoven ook, maar ik weet niet zo goed wat je leuk vindt en waar je naar opzoek bent. Ik kom zelf met mijn kinderen nooit in Eindhoven (behalve Genneperparken).
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2513

Geregistreerd: 26 Mei 2016 19:46

Bericht 07 Jul 2020 09:38

Re: Kempervennen

In Eindhoven is de Splinter leuk, ik geloof wel dat je nu vooraf moet reserveren ivm Corona. Normaal is die doordeweeks gratis, nu een klein bedragje.

Loïs bedoelt misschien de BestZoo? Vind ik zelf wel vrij duur voor eenmalig, wij wonen er in de buurt en bijna iedereen heeft een abonnement, dan is het ineens stukken rendabeler.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 07 Jul 2020 09:40

Re: Kempervennen

Dierenrijk, op de koffie bij Sam, je hebt er mooie bossen, bij de Neut is ook leuk!
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem326

Bericht 07 Jul 2020 09:56

Re: Kempervennen

Speellandschap de Heiberg
<<

Anoniem326

Bericht 07 Jul 2020 10:00

Re: Kempervennen

Klimbim is ook leuk. Daar kom ik wekelijks, maar misschien is jouw dochter nog te jong.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11403

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 07 Jul 2020 10:00

Re: Kempervennen

Haha, op de koffie bij Sam!

We zoeken leuke dingen om te doen met onze -dan bijna- 4 jarig en 1,5 jarige. Speeltuin idd, dierentuin, maar misschien ook een keer makkelijk uit eten.

Ze zou wel heel graag in een klimbos willen, dat is vlakbij ons ook, maar denk idd dat ze nog te klein is.

Eigenlijk hopen we op heel mooi weer, kunnen we lekker bij het meertje spelen!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 07 Jul 2020 10:34

Re: Kempervennen

Huh je gaat toch deze zomer Jip? Jouw oudste is toch net 3,5?

Ik ben eens met D. naar Dierenrijk geweest, dat vond ik erg leuk.

♥♥
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11403

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 07 Jul 2020 11:28

Re: Kempervennen

We gaan na de zomer. Dan duurt het nog 3 maanden ongeveer voor ze 4 is. Dat vind ik wel bijna ;-)
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4569

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:35

Bericht 07 Jul 2020 12:42

Re: Kempervennen

Bij de Neut is idd leuk. Vond ik zelfs al leuk toen ik nog geen kinderen had. Niet echt een stereotiep krijspaleis!

BestZoo is idd ook leuk. Vanaf camping Ter Spegelt kun je een kabouterpad volgen.
Hier staan misschien nog tips in: https://www.brabantsekempenmagazine.nl/
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5683

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 07 Jul 2020 20:17

Re: Kempervennen

De Efteling en Beekse Bergen (eventueel Speelland) zitten er niet zo heel ver vanaf dan.
En AquaBest schiet door mijn hoofd, maar ik weet alleen niet meer waarvoor (en welke leeftijden).
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4410

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 08 Jul 2020 07:14

Re: Kempervennen

Klimbim is erg leuk! Wij komen er ook al sinds M 1,5 is. Er is een heel deel voor de kleintjes en ook een zandbak enzo, erg leuk!

Prehistorisch dorp in Eindhoven is ook leuk met kinderen.

Dierenrijk inderdaad, maar dat is voor een dagje best prijzig.

Speellandschap de Heiberg komen we ook regelmatig. Erg overzichtelijke speeltuin! Kabouterdorp in Veldhoven is ook leuk, daar is ook een stuk met allerlei fietsjes en skelters en een minigolfbaan.
december 2016
juli 2019
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2513

Geregistreerd: 26 Mei 2016 19:46

Bericht 08 Jul 2020 08:08

Re: Kempervennen

High Heels schreef:De Efteling en Beekse Bergen (eventueel Speelland) zitten er niet zo heel ver vanaf dan.
En AquaBest schiet door mijn hoofd, maar ik weet alleen niet meer waarvoor (en welke leeftijden).


Bedoel je Dippiedoe misschien? Denk dat V daarvoor op het randje zit qua leeftijd. Wij zijn er nog niet geweest.

Ik zie hier echt veel leuke ideeën. Ik woon er in de buurt, ga er maar eens een aantal op ons lijstje zetten.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11403

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 08 Jul 2020 08:29

Re: Kempervennen

Bedankt voor zoveel leuke ideeën!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem326

Bericht 08 Jul 2020 08:46

Re: Kempervennen

Niekske schreef:Klimbim is erg leuk! Wij komen er ook al sinds M 1,5 is. Er is een heel deel voor de kleintjes en ook een zandbak enzo, erg leuk!

Prehistorisch dorp in Eindhoven is ook leuk met kinderen.

Dierenrijk inderdaad, maar dat is voor een dagje best prijzig.

Speellandschap de Heiberg komen we ook regelmatig. Erg overzichtelijke speeltuin! Kabouterdorp in Veldhoven is ook leuk, daar is ook een stuk met allerlei fietsjes en skelters en een minigolfbaan.


Woon je ook in W. Niekske? Ik woon op loopafstand van de klimbim.
<<

Anoniem326

Bericht 08 Jul 2020 08:51

Re: Kempervennen

Als je een kabouterpad gaat lopen (vonden mijn kinderen erg leuk), zou ik gaan voor het kabouterpad in Heeze en niet die in Eersel. Al is Eersel (de markt) wel leuk om iets te drinken.

Als je Eindhoven gaat bezoeken zou ik het combineren met de Genneperparken.

Je hebt in Liempde ook het gouden woud, maar volgens mij is dat wel even rijden vanuit de Kempervennen.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4410

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 08 Jul 2020 09:00

Re: Kempervennen

HollyGolightly schreef:
Niekske schreef:Klimbim is erg leuk! Wij komen er ook al sinds M 1,5 is. Er is een heel deel voor de kleintjes en ook een zandbak enzo, erg leuk!

Prehistorisch dorp in Eindhoven is ook leuk met kinderen.

Dierenrijk inderdaad, maar dat is voor een dagje best prijzig.

Speellandschap de Heiberg komen we ook regelmatig. Erg overzichtelijke speeltuin! Kabouterdorp in Veldhoven is ook leuk, daar is ook een stuk met allerlei fietsjes en skelters en een minigolfbaan.


Woon je ook in W. Niekske? Ik woon op loopafstand van de klimbim.


Nee wij wonen in E. We gaan dus met de auto, maar mijn schoonouders nemen ook vaak M en haar nichtje mee op de fiets vanuit E.
december 2016
juli 2019
<<

Anoniem326

Bericht 08 Jul 2020 09:04

Re: Kempervennen

Dat is natuurlijk ook prima te doen. Ik had me eigenlijk nooit gerealiseerd dat mensen van buiten Waalre ook naar de Klimbim kwamen.

Ik denk trouwens, Jip, dat een aantal dingen die we hier noemen gesloten zijn in de periode dat jij gaat. De klimbim, maar vast ook andere speeltuinen sluiten na de herfstvakantie.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11403

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 08 Jul 2020 10:00

Re: Kempervennen

We gaan nog voor de herfstvakantie!

Vanavond eens een rondje googlen naar jullie tips!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 08 Jul 2020 10:02

Re: Kempervennen

Mocht het regenen dan is Ballorig Veldhoven wellicht nog iets om naar toe te gaan.

Genneper parken is inderdaad ook mooi. Zit oa een grote kinderboerderij bij dacht ik. Daar zit ook dat prehistorisch parkje. Is niet zo heel groot en vanaf het pad kun je al aardig wat zien.
Mooi vind ik ook de watermolen in het park.
Ik ben er zelf al 6 a 7 jaar niet meer geweest, maar dit kon ik er nog wel van herinneren.
<<

Anoniem326

Bericht 08 Jul 2020 11:17

Re: Kempervennen

Fred schreef:Mocht het regenen dan is Ballorig Veldhoven wellicht nog iets om naar toe te gaan.

Genneper parken is inderdaad ook mooi. Zit oa een grote kinderboerderij bij dacht ik. Daar zit ook dat prehistorisch parkje. Is niet zo heel groot en vanaf het pad kun je al aardig wat zien.
Mooi vind ik ook de watermolen in het park.
Ik ben er zelf al 6 a 7 jaar niet meer geweest, maar dit kon ik er nog wel van herinneren.


Bij slecht weer zou ik echt naar Bij de Neut gaan en niet naar Ballorig. De Neut zit ook ongeveer naast de Kempervennen.

Genneperparken is erg leuk. Er zijn ook vaak activiteiten. Je kan er picknicken en ijsje halen in de boederijwinkel of je kan gaan zitten bij het Genneperpaviljoen. Daar kunnen kinderen ook spelen.
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2657

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:28

Bericht 08 Jul 2020 14:12

Re: Kempervennen

Als je met de nazomer september bedoelt is er nog wel vanalles geopend, daarna wordt het met buitenspeeltuinen toch wat lastiger denk ik.

Qua eten is de Neut al vaak genoemd, dat is wel leuk.
Bijna tegenover de Kempervennen zit een pannenkoekenrestaurant, de familie Suykerbuyck.
In Valkenswaard heb je ook Etenswaard, daar is een collega van me heel lovend over met kleine kinderen.

Speeltuin de Bucht in Bergeijk is ook leuk.

De Hooiberg in Bladel, binnenspeeltuin met ook buitenterras en buitenspeeltuin.

Toverland is ook niet zo heel ver weg, of Bobbejaanland.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5683

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 08 Jul 2020 18:14

Re: Kempervennen

Nan schreef:
High Heels schreef:De Efteling en Beekse Bergen (eventueel Speelland) zitten er niet zo heel ver vanaf dan.
En AquaBest schiet door mijn hoofd, maar ik weet alleen niet meer waarvoor (en welke leeftijden).


Bedoel je Dippiedoe misschien? Denk dat V daarvoor op het randje zit qua leeftijd. Wij zijn er nog niet geweest.

Ik zie hier echt veel leuke ideeën. Ik woon er in de buurt, ga er maar eens een aantal op ons lijstje zetten.


Ik denk dat het inderdaad daar door komt! Ben alleen zelf nog nooit bij DippieDoe binnen geweest.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Weilandjes

Noob

Berichten: 197

Geregistreerd: 18 Apr 2020 09:26

Bericht 18 Jul 2020 22:25

Re: Kempervennen

De Steenuil in Oirschot. Mogen de kinderen (die kunnen en willen) de boer meehelpen met het voeren van de koeien. Superleuk al die kindjes op een rij met zo'n kinder kruiwagentje.

Het gouden woud in Liempde is ook leuk. Wel wat verder weg maar lekker kliederen met zand en water (binnen) en goud zoeken. Vinden zelfs mij kinderen nog leuk!
Volgende

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers