Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Doen wat je leuk vindt

<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 09:27

Bericht 07 Jul 2020 18:17

Re: Doen wat je leuk vindt

Lastig Lot, ik denk dat HG en Tuttebel goede opties geven.

Misschien leuk om vlak om je heen diverse routes te ontdekken om te lopen? Heb je een tuin, ik heb wel groenten en bloemenzaad voor je. Dan kan je kleinschalig ontdekken of dat wat voor je is.

Met mijn zoontje ging ik voor Corona graag naar de bibliotheek. Ondanks dat ik niet alleen was en de boeken niet voor mij waren, genoot ik er wel echt van. Juist denk ik ook door de goede jeugdherinneringen.

Ik hoop dat je meer balans vind bij jezelf en minder streng word naar jezelf. Dat gun ik je erg!
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11503

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 07 Jul 2020 20:50

Re: Doen wat je leuk vindt

Wat grappig dat je vandaag dit topic opent. Ik had vandaag mijn beoordelingsgesprek op het werk daarin kwam de vraag ook naar voren waar wil je naar toe en wat wil je nog ontwikkelen. Ik kan daarin inmiddels op antwoorden dat ik het oprecht niet weet. Ik heb een brede interesse en vind het dus ook heerlijk om te schakelen met wat nodig is. Ik heb niet 1 groot doel van dat wil ik bereiken. Ik merk juist dat ik heel erg in mijn kracht sta door te schakelen naar wat op dat moment nodig is.
Je hoeft niet altijd alleen maar aan je eigen doelen te werken als je je eigen grenzen maar wel bewaakt. Maakt dit me minder ambitieus nee absoluut niet want ik wil wel blijven ontwikkelen.

En soms zijn dingen eng, bijvoorbeeld alleen dingen doen. De eerste keer dat ik alleen de stad in ging om te winkelen doodeng. Nu ga ik bijna alleen maar alleen. De eerste keer ergens alleen lunchen. En zo kun je steeds kleine stapjes maken.

Vaak denken we heel groot. Maar ook kleine dingen kunnen heel veel voldoening geven. En inderdaad kijk eens wat je als kind leuk vond. Wellicht vinden jou kinderen dat ook leuk. Begin je daar mee onder het mom van voor de kinderen.

@marsy bekijk voor de gein eens een Lego 16+ doos. Dat is verre van suf. Wij mochten via de reviewclub de fiat 500 testen. Echt we hebben zo lekker met zijn tweeen zitten bouwen. Ik moet echt uitkijken dat ik de komende maanden mijn vrije uitgaves niet allemaal ga uitgeven aan Lego.
2015 💙
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 07 Jul 2020 21:37

Re: Doen wat je leuk vindt

Wat goed Tuttebel, dat je zo bewust bent gaan meeschrijven. Zo werkt het ook echt idd, jezelf eerst even pushen en dan voila! En nu ben je echt gewoon geen meelezer maar een heel volwaardige en waardevolle (haha!) forummer!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 07 Jul 2020 21:53

Re: Doen wat je leuk vindt

Wat leuk Minx! Ik vond echter vroeger de bouwdingen niet zo bijzonder, mijn fantasie kwam juist tot leven als ik hele grote machines zelf bouwde of garages voor mijn auto’s maar dan met coole glijbanen enzo haha. Ik ben trouwens wel begonnen om dit met Duplo met zoon te doen en lijkt ook wel beetje in zijn bloed te zitten. Dus wie weet hebben we een grote Lego kamer over paar jaar waar we samen dan uren kunnen spelen (zie het al helemaal voor me met een muziekje op de achtergrond of lekker buiten).
Afbeelding
Afbeelding
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 08 Jul 2020 20:13

Re: Doen wat je leuk vindt

Wolfinschaapskleren schreef:Lastig Lot, ik denk dat HG en Tuttebel goede opties geven.

Misschien leuk om vlak om je heen diverse routes te ontdekken om te lopen? Heb je een tuin, ik heb wel groenten en bloemenzaad voor je. Dan kan je kleinschalig ontdekken of dat wat voor je is.

Met mijn zoontje ging ik voor Corona graag naar de bibliotheek. Ondanks dat ik niet alleen was en de boeken niet voor mij waren, genoot ik er wel echt van. Juist denk ik ook door de goede jeugdherinneringen.

Ik hoop dat je meer balans vind bij jezelf en minder streng word naar jezelf. Dat gun ik je erg!


Wat een lief bericht! Ik denk dat ik van de week naar het tuincentrum rijd en daar wat plantjes ga kopen! Die laatste zin vind ik heel lief!
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 08 Jul 2020 20:15

Re: Doen wat je leuk vindt

Minx schreef:Je hoeft niet altijd alleen maar aan je eigen doelen te werken als je je eigen grenzen maar wel bewaakt.


Goede dit, ik denk dat dat weleens mis gaat. Over je werk: mooi dat je flexibel wil zijn en snel kan schakelen. Maar zelf een richting op willen is ook fijn toch? Dan kan je altijd nog bij sturen indien nodig.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 08 Jul 2020 21:36

Re: Doen wat je leuk vindt

Ik sta er qua werk hetzelfde in als Minx. Het besef dat ik niet één groot doel heb waar ik naar toe wil werken, heeft mij veel rust gegeven. Ik heb ook qua werk heel lang naar hét gezocht wat het nou is dat ik leuk vind. Maar dat bestaat niet en ik kan al helemaal niet bedenken wat ik over 5 jaar bereikt zou willen hebben, omdat ik niet weet hoe de komende 5 jaar gaan lopen. Bij mij kwam het ook deels voort uit verwachtingen die ik mezelf oplegde; heb een goede opleiding, ben intelligent dus ik moet wat maken van m'n carrière voor het te laat is, dat hoort zo. Ben tot de conclusie gekomen dat ik dat zelf mag bepalen ;) en het ook niet erg is dat ik over 30 jaar terugkijk op m'n werkleven en gewoon gewerkt heb zonder iets memorabels gedaan te hebben. Met daarbij het besef dat dit niet betekent dat ik geen ambitie heb, daar worstelde ik dan ook altijd mee. Want dat heb ik wel, komt er alleen niet uit in een carrière lineair naar de top, maar in het feit dat ik me altijd wil ontwikkelen. De richting weet ik heel globaal 'iets met zorg', en verder... Heeft wel jaren geduurd voor ik er bewust zo in sta, heb die onrust en het gevoel niet te weten wat ik wil ook erg lang gehad. Heel vervelend was dat.

In m'n vrije tijd weet ik wel wat ik leuk vind, maar ik eindig toch vaak met m'n telefoon op de bank. Zo stom dat ik niet meer tijd besteed aan dingen die me energie geven. Dat op de bank hangen komt vaak voort uit een gebrek aan energie, dus dat versterkt elkaar lekker.
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 09:27

Bericht 09 Jul 2020 13:01

Re: Doen wat je leuk vindt

Lot schreef:
Wolfinschaapskleren schreef:Lastig Lot, ik denk dat HG en Tuttebel goede opties geven.

Misschien leuk om vlak om je heen diverse routes te ontdekken om te lopen? Heb je een tuin, ik heb wel groenten en bloemenzaad voor je. Dan kan je kleinschalig ontdekken of dat wat voor je is.

Met mijn zoontje ging ik voor Corona graag naar de bibliotheek. Ondanks dat ik niet alleen was en de boeken niet voor mij waren, genoot ik er wel echt van. Juist denk ik ook door de goede jeugdherinneringen.

Ik hoop dat je meer balans vind bij jezelf en minder streng word naar jezelf. Dat gun ik je erg!


Wat een lief bericht! Ik denk dat ik van de week naar het tuincentrum rijd en daar wat plantjes ga kopen! Die laatste zin vind ik heel lief!


Ik gun het je!
En heerlijk naar het tuincentrum.
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2076

Geregistreerd: 08 Nov 2018 15:38

Bericht 09 Jul 2020 14:41

Re: Doen wat je leuk vindt

Ik dacht altijd heel lang dat ik passieloos was. Anderen wisten altijd zo goed wat ze echt wilden, ik had geen idee. Vond zo veel dingen leuk eigenlijk. Maar ik heb geleerd dat dat niet erg was en heb zo veel verschillende dingen gedaan en geprobeerd. Het een was meer een succes dan het ander. Op een gegeven moment ben ik dingen gaan opschrijven die ik voor mezelf wilde gaan doen als ik alles kon kiezen wat ik maar zou willen zeg maar. Uiteindelijk sprongen daar wel dingen uit en ging ik verbanden zien. Inmiddels ben ik ook dingen van die lijst gaan doen en heb ik wel mijn passie gevonden. Mij heeft dat dus echt wel geholpen. Overigens is YouTube afstruinen zo nutteloos nog niet. Sommige dingen die ik nu graag doe, ben ik daar voor het eerst tegen gekomen. De kunst is inderdaad vooral de tv uit te laten en je telefoon even opzij te leggen als je wat voor jezelf gaat doen. Echt de tijd nemen voor jezelf.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Anoniem309

Bericht 01 Sep 2020 08:58

Re: Doen wat je leuk vindt

Lot, hoe is het nu? heb je inmiddels wat leuke dingen ontdekt die bij jou passen? Of wellicht dingen geprobeerd waarvan je nu weet dat ze niet bij je passen?
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 01 Sep 2020 12:17

Re: Doen wat je leuk vindt

Hey tuttebel, wat lief dat je dat vraagt! Ik heb het nog niet gevonden helaas, ik heb een paar drukke weken achter de rug en ben nu een beetje aan het bijkomen. Dan komen deze vraagstukken altijd weer even extra omhoog. Hoe is het met de andere dames?
<<

Anoniem309

Bericht 03 Sep 2020 22:01

Re: Doen wat je leuk vindt

Jammer Lot. Maar op zich ook niet gek dat je het nog niet gevonden hebt als je zo druk bent geweest. Nieuwe dingen kan je ook beter proberen als je er de tijd voor neemt. Als er te weinig tijd is of je moet dingen geforceerd in je agenda plannen zal je er waarschijnlijk ook geen voldoening of ontspanning uit halen want dan ben je in je hoofd nog veel te druk om er echt plezier uit te halen. Hopelijk is de komende tijd wat rustiger en kan je het een en ander rustig gaan uitproberen.
<<

Flippin' Bitch

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 238

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:56

Bericht 10 Sep 2020 11:44

Re: Doen wat je leuk vindt

Ik heb zelf geen kinderen, dus heb zelf een iets andere situatie.
Bij mij zijn mijn interesses de afgelopen jaren steeds meer tijd gaan innemen. Toen ik 11 jaar geleden hierheen verhuisde, ging ik hier 1x per week paardrijden en later 1x per week spinning doen.
Vervolgens gestopt bij de manege, een leuk verzorgpaard gevonden waar ik al 10 jaar voor zorg inmiddels, waarvan de laatste jaren 4x per week. Spinning ging ik zo leuk vinden, dat ik meerdere keren per week deed en soms 2 lessen achter elkaar. Op een gegeven moment ging mijn instructeur ook crossfit geven en ben ik daar weer enthousiast over geworden.

Bij helpt het echt om dingen in te plannen. Ik ga 4x per week naar mijn verzorgpaard, op de maandag doe ik altijd een les spinning en een les crossfit en dan plan ik vaak nog iets van 2 lessen in die week in. Of ik neem me bijvoorbeeld bewust voor om op donderdagmiddag lekker te gaan winkelen in de stad of eens een avond Sims te spelen.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 21 Jan 2021 13:25

Re: Doen wat je leuk vindt

Leuk FB!

Ik heb al tijden in mijn hoofd zitten dat foto’s maken me leuk lijkt. Ik vind foto’s van mijn zoon maken best moeilijk omdat hij zo beweeglijk is. Nu dacht ik ik wil een mooie camera en dan een cursus erbij o.i.d. Nu heb ik bedacht dat ik me eerst op onze camera ga richten (een gewone maar wel een redelijk goede volgens mij, geen idee hoe dat heet) misschien kan ik daar ook meer mee dan ik denk. Kan ik een beetje oefenen en kijken of ik het leuk vind.

Oja; een tijd geleden was er op insta een fotocursus over foto’s maken met je telefoon. Weet iemand toevallig wie dit aan bood? Mijn iPhone heeft bijvoorbeeld portret functie en dat zijn ook altijd mooie foto’s.

Oja en ik was gisteren op werk ook creatief bezig geweest (met snijmachientje o.a.) en had in de avond stickers geplakt in het voetbalboek van mijn zoontje en vond dat ook best leuk. Dus denk nu ook na over een andere creatieve activiteit voor thuis.
Laatst gewijzigd door Lot op 21 Jan 2021 13:54, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem303

Bericht 21 Jan 2021 13:54

Re: Doen wat je leuk vindt

Niet gratis, maar wel deze: https://www.derooijfotografie.nl/online ... n-android/

Ik heb via hen ook mijn basiscursus fotografie gevolgd trouwens.

Iets heel anders: Ik moet even zoeken, maar ik heb volgens mij nog een boek thuis liggen over fotografie met je mobiele telefoon. Nooit echt ingekeken verder omdat ik uiteindelijk me ben gaan verdiepen in mijn gewone camera. Als ik hem kan vinden, mag je die tegen verzendkosten wel overnemen, als je wilt?
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 21 Jan 2021 18:04

Re: Doen wat je leuk vindt

Leuk Rixt. Moet eerlijk zeggen dat de stijl van de website me niet meteen aanspreekt maar het is een goed aanbod! Volgens mij was die andere cursus ook meer gericht op mooie gezinsfoto’s maken met je smartphone. Ik ga er eens (niet te lang 🤣) over nadenken.
<<

Vajen

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 382

Geregistreerd: 10 Okt 2013 18:00

Bericht 21 Jan 2021 18:43

Re: Doen wat je leuk vindt

Marlou Vo.lke.rink en Zilverblauw hebben beide zo'n cursus geloof ik, maar er zullen er vast nog meer zijn.
Vorige

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers