Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ouderslaapkamer naast kinderslaapkamer

<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2886

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 05 Jul 2020 07:27

Ouderslaapkamer naast kinderslaapkamer

Wij gaan over een tijdje verhuizen. In ons nieuwe huis zouden mijn man en ik graag de kleinste slaapkamer willen gebruiken, zodat onze kinderen meer ruimte kunnen hebben. Mijn enige ‘zorg’ is dat wij dan een slaapkamermuur zouden delen met onze jongste. Nou maken man en ik over het algemeen ook al zo min mogelijk herrie samen, maar we hebben nog nooit een muur gedeeld met een kinderslaapkamer en ik wil mijn kinderen echt geen trauma’s bezorgen. :laughcry: Wie heeft ervaring met deze indeling? Is het te doen? Heb je misschien extra geluidsisolatie aangebracht?

Thnx alvast.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 05 Jul 2020 07:31

Re: Ouderslaapkamer naast kinderslaapkamer

E slaapt in de kamer naast ons maar daar hebben we echt geen enkel probleem mee hoor.
Extra isolatie klinkt ook wel erg overdreven, tenzij je erg wilde plannen hebt ?

Edit: wij hebben zelfs 2 gaten in de muur omdat de stekker van onze tv en ontvanger in haar stopcontact zit.
30-04-2017
<<

Kira

Bericht 05 Jul 2020 07:35

Re: Ouderslaapkamer naast kinderslaapkamer

Altijd naast de kamer van m'n zoon geslapen en nooit problemen gehad, ook niet als ik in een relatie zat.
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2886

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 05 Jul 2020 07:35

Re: Ouderslaapkamer naast kinderslaapkamer

Haha, nee geen hele wilde plannen. Toen ze kleiner waren maakte ik me er ook niet zo druk om hoor, maar met bijna zes en negen vind ik het toch wat anders worden langzaam. Maar fijn om te lezen dat het bij jullie in ieder geval geen probleem is. :)
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 05 Jul 2020 07:38

Re: Ouderslaapkamer naast kinderslaapkamer

Ja wij delen een muur met de kinderkamer (nu O's kamer, straks van z'n zusje). Er staat wel een kast tussen over de breedte van de kinderkamer, dat zal vast helpen met wat geluidsdemping. Misschien is dat nog een tip.
Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik er verder nog nooit over na heb gedacht dat dit hinderlijk zou kunnen zijn. Maar mijn kindje is ook jonger natuurlijk.
Let's discover the world together.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9454

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 05 Jul 2020 07:38

Re: Ouderslaapkamer naast kinderslaapkamer

Wij liggen tussen beide slaapkamers in. Nog nooit over nagedacht haha.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1936

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:18

Bericht 05 Jul 2020 07:38

Re: Ouderslaapkamer naast kinderslaapkamer

Ik sliep naast m'n ouders vroeger en werd er wel eens wakker van, ecccchtt heel vervelend. Dus ik vind het lief om er rekening mee te houden. Andersom (toen ik ouder was, maar dat gaat miss sneller als je denkt als je oudste al 9 is) hadden mijn ouders later ook last van mij. Ook absoluut niet fijn denk ik.
Maar extra isolatie aanbrengen vind ik wel ver gaan. Misschien kan er een grote kast tegen die wand ofzo?
Juli 2015
Maart 2017
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2886

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 05 Jul 2020 07:39

Re: Ouderslaapkamer naast kinderslaapkamer

Kira schreef:Altijd naast de kamer van m'n zoon geslapen en nooit problemen gehad, ook niet als ik in een relatie zat.
Oh en jouw zoon was natuurlijk toen ook al wat ouder. Fijn. Misschien zit het ook wel vooral tussen m’n oren. Als alles rond is met de hypotheek willen man en ik nog eens in het huis gaan kijken, kan ik in onze beoogde slaapkamer wat seksgeluiden gaan maken en hij in de kamer ernaast luisteren wat er van te horen is. :P Maar is dan weer wat genant met het oog op de huidige bewoners. :lol: Dus jullie ervaringen zijn zeer welkom voorlopig. :smile:
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2886

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 05 Jul 2020 07:41

Re: Ouderslaapkamer naast kinderslaapkamer

Pure* schreef:Ik sliep naast m'n ouders vroeger en werd er wel eens wakker van, ecccchtt heel vervelend.
Dit dus. Lijkt me echt vreselijk.

Die grote kast tegen de muur wordt wat lastig omdat én de deur tegen die muur opent én er een raam haaks opstaat. Maar ongetwijfeld zal elke ‘massa’ die tegen die muur staat al wel iets schelen.
<<

Anoniem295

Bericht 05 Jul 2020 07:46

Re: Ouderslaapkamer naast kinderslaapkamer

Ik heb vroeger de kamer naast mijn ouders gehad, met een heel dun muurtje ertussen. Mijn ouders waren altijd (expres? Don’t know...) wel heel stil, maar toch hoorde ik het wel. Vond ik als puber uiteraard niet heel fijn. Maar nu ik erover nadenk, denk ik ook niet dat ik het fijner had gevonden als mijn broertje die kamer had. Ik kon in die periode sowieso niet zoveel hebben, puberhormonen en super chagrijnig, en mijn broertje wist altijd precies hoe hij mij op de kast moest krijgen. Hij had de zolderkamer, mijn kamer en die van m’n ouders waren op de eerste verdieping. Ik vond het overdag fijn dat ik me op m’n kamer terug kon trekken terwijl er op die verdieping verder niemand anders was. Achteraf gezien denk ik dat dat voor mij veel zwaarder gewogen heeft dan dat ik mijn ouders af en toe eens hoorde. Dan zette ik wel een koptelefoon met muziek op.
Laatst gewijzigd door Anoniem295 op 05 Jul 2020 07:48, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 05 Jul 2020 07:47

Re: Ouderslaapkamer naast kinderslaapkamer

Ik weet natuurlijk niet wat voor huis het is maar heb je geen zolder die je kunt ombouwen tot parent loft? Zie je ook heel veel tegenwoordig en doe je de kinderen naast elkaar op de eerste verdieping. Even een andere duit in 't zakje.
Wel super leuk voor jullie trouwens. Is dit het oude huis wat je op 't oog had?
Let's discover the world together.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 05 Jul 2020 07:50

Re: Ouderslaapkamer naast kinderslaapkamer

Burn schreef:Wij liggen tussen beide slaapkamers in. Nog nooit over nagedacht haha.


Dit inderdaad.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Kira

Bericht 05 Jul 2020 07:53

Re: Ouderslaapkamer naast kinderslaapkamer

Lonely Goatherd schreef:
Kira schreef:Altijd naast de kamer van m'n zoon geslapen en nooit problemen gehad, ook niet als ik in een relatie zat.
Oh en jouw zoon was natuurlijk toen ook al wat ouder. Fijn. Misschien zit het ook wel vooral tussen m’n oren. Als alles rond is met de hypotheek willen man en ik nog eens in het huis gaan kijken, kan ik in onze beoogde slaapkamer wat seksgeluiden gaan maken en hij in de kamer ernaast luisteren wat er van te horen is. :P Maar is dan weer wat genant met het oog op de huidige bewoners. :lol: Dus jullie ervaringen zijn zeer welkom voorlopig. :smile:


Jaa en hij heeft echt nooit iets gehoord, maar hij slaapt ook erg vast. Hebben ook een keer echt heftige ruzie gehad in de slaapkamer, daarna was de relatie ook over haha, maar ook dat heeft ie niet gehoord.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 05 Jul 2020 07:57

Re: Ouderslaapkamer naast kinderslaapkamer

Burn schreef:Wij liggen tussen beide slaapkamers in. Nog nooit over nagedacht haha.
Ik ook niet eigenlijk. Ik heb de jongens er ook nooit over gehoord dat ze ons gehoord hebben. En m’n puber van 14 zou dat echt wel melden als dat zo was :laughcry: ??‍♀️
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2886

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 05 Jul 2020 08:10

Re: Ouderslaapkamer naast kinderslaapkamer

Marin schreef:Ik weet natuurlijk niet wat voor huis het is maar heb je geen zolder die je kunt ombouwen tot parent loft? Zie je ook heel veel tegenwoordig en doe je de kinderen naast elkaar op de eerste verdieping. Even een andere duit in 't zakje.
Wel super leuk voor jullie trouwens. Is dit het oude huis wat je op 't oog had?
Nee, een andere. Met drie vrij ruime slaapkamers op de eerste verdieping en alleen een bergzolder.
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2886

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 05 Jul 2020 08:12

Re: Ouderslaapkamer naast kinderslaapkamer

Haha, lekker wisselende ervaringen. :thumbup:
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 05 Jul 2020 08:15

Re: Ouderslaapkamer naast kinderslaapkamer

Dat helpt altijd zo lekker haha
30-04-2017
<<

Theeleut

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 669

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:04

Bericht 05 Jul 2020 08:21

Re: Ouderslaapkamer naast kinderslaapkamer

Wij hebben er bijna 2 jaar ook ‘last’ van en wij slapen nog wel op zolder! En nee, wij maken geen heftige geluiden, daar letten we juist heel erg op.

Mijn puberella van 15 jaar komt gewoon naar boven of galmt door het trappenhuis met de mededeling dat we moeten stoppen met seksen.
En dan hoort ze alleen smakgeluiden, dan zoenen we dus alleen maar..

Sinds die tijd is het lastig. Want zij slaapt niet voor 00:00 uur, en zoon van 9 is weer van de partij terwijl wij nog in diepe slaap zijn.

Mega irritant dus! Voor ons, maar ook voor haar dat zij schijnbaar van alles hoort. Nu is ze ook een persoon die door het horen van bepaalde geluiden verandert in een uberchagerijn.
Heeft ze van mij ? (smakken, tikken, hard ademen enz)

Edit: ik zou de wanden isoleren, misschien nu niet nodig, maar alvast voor de toekomst. Pubers zijn heel andere menssoorten?
Laatst gewijzigd door Theeleut op 05 Jul 2020 08:29, in totaal 1 keer gewijzigd.
05-05-2005 01-05-2011
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2886

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 05 Jul 2020 08:26

Re: Ouderslaapkamer naast kinderslaapkamer

Oh Theeleut, wat erg. :laughcry: Lijkt me echt lastig ja. Thuiswerkdagen inplannen en dan los als ze naar school zijn. :lol:

Helaas nog niet genoeg gespaard voor een kasteel met ieder een eigen vleugel.
<<

Theeleut

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 669

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:04

Bericht 05 Jul 2020 08:32

Re: Ouderslaapkamer naast kinderslaapkamer

Lonely Goatherd schreef:Oh Theeleut, wat erg. :laughcry: Lijkt me echt lastig ja. Thuiswerkdagen inplannen en dan los als ze naar school zijn. :lol:

Helaas nog niet genoeg gespaard voor een kasteel met ieder een eigen vleugel.


En dat in Coronatijd?
Ze zit welgeteld 2 a 3 dagen per week op school voor max 3 a 4 uurtjes..

Het is ook echt een huismus, dus ff tussendoor is niet je van het.
Het is maar een fase denk ik dan maar ?
05-05-2005 01-05-2011
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2886

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 05 Jul 2020 08:38

Re: Ouderslaapkamer naast kinderslaapkamer

Theeleut schreef:En dat in Coronatijd?
Ze zit welgeteld 2 a 3 dagen per week op school voor max 3 a 4 uurtjes..
Ohja, had ik even niet bij stilgestaan. Ben verwend met mijn basisschoolkinderen.

Sterkte! :smile:
<<

Peinture

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1297

Geregistreerd: 09 Sep 2013 17:27

Bericht 05 Jul 2020 09:18

Re: Ouderslaapkamer naast kinderslaapkamer

Wij slapen ook tussen ze in. Onze bovenverdieping is helemaal heringericht door de vorige bewoner, en dat zijn vrij dunne wandjes helaas. Wij willen daar graag iets aan doen als ze ouder zijn. Nu vinden we het nog fijn dat we ze goed horen als ze roepen. En ons horen ze niet. Laatst kwam er voor de 1e keer ooit eentje omgelopen tijdens onze activiteit ;) Maar dat kwam niet door ons maar door een enge droom.

Wij willen de tussenmuren laten vullen of ze afbreken en wat nieuws bouwen. Ook hebben we een drempelloze bovenverdieping (op de badkamer na), dus er kan ook wat geluid onder de deuren door. Hoe we dat gaan doen weet ik nog niet.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 05 Jul 2020 10:47

Re: Ouderslaapkamer naast kinderslaapkamer

In mijn oude huis kon het niet anders, daar waren maar 2 kamers. Bij mijn vriend zat toen de badkamer er tussen. J slaapt nu direct naast ons, ook dat kon niet anders. De zolder is te laag en de kamer die nu leeg is past geen tweepersoonsbed. Dus dan hadden we al muren moeten gaan verplaatsen ed. Ik zou hier denk ik ook niet te moeilijk over doen. En heb hier dus ook nooit over nagedacht. Gewoon wat stiller doen.
2015 💙
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 05 Jul 2020 17:44

Re: Ouderslaapkamer naast kinderslaapkamer

Als ik zo denk aan mijn huis, mn oude huis, huis van mn ouders, huis van vrienden en ga zo maar door dan komt iedere indeling wel zo uit. Tenzij je als ouders zijnde op zolder slaapt
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Neno

Kwebbel

Berichten: 499

Geregistreerd: 09 Feb 2020 08:45

Bericht 05 Jul 2020 19:19

Re: Ouderslaapkamer naast kinderslaapkamer

Wij hebben onze slaapkamer ook aan die van de kinderen en delen dus de muur, wij hebben boven een gekke indeling en daardoor ook geen gang en vaak gaan we slapen met de slaapkamerdeur open(direct tussen de kinderen hun en onze kamer). Mijn zoon heeft voorlichting gekregen in groep 8 en zo kwamen we op het gesprek, hij denkt dat wij voor het laatst seks hebben gehad toen hij 2 was(9maanden later is zijn zusje geboren) dus volgens mij krijgen ze er niets van mee?. De kinderen en wij vinden het juist fijn zo dicht bij elkaar!
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers