Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zeeland

<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 02 Jul 2020 13:55

Zeeland

Ik wil ik september graag een weekje weg naar Zeeland. Mijn vriend is niet wild enthousiast, maar ik denk dat ik hem wel kan overtuigen als ik een leuke locatie of leuke uitjes daar kan laten zien. Wie heeft er tips voor Zeeland? Zowel voor een huisje als voor uitjes.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 02 Jul 2020 13:56

Re: Zeeland

Ik vond Port Zelande wel leuk. Leuke appartementjes aan het water (en ook gewoon bungalows natuurlijk), mooi breed strand.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 02 Jul 2020 14:12

Re: Zeeland

Zierikzee heeft een mooie oude binnenstad. Is Michiel de Ruyter voor een deel opgenomen. Middelburg is wat groter, maar heeft ook mooie binnenstad en Veerle is ook mooi. Vanaf Veerle gaan ook rondvaartboten.

Cafe-Rest. 'De Heerenkeet' is een mooie locatie aan het water waar je onbeperkt vis kunt eten op bepaalde dagen.

Ligt eraan waar je in Zeeland zit, maar een dagje Brugge of Gent is te doen.

Tiengemeten staat nog op mijn wensenlijstje als ik die kant op ga. Ligt tussen Zeeland en Zuid Holland in.

Goes is wel aardig, Yerseke moet je naar toe gaan als je van mossels houdt. In de haven daar zitten een aantal mosselrestaurantjes, maar verder is er niet veel te doen daar.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 02 Jul 2020 14:17

Re: Zeeland

Veerle ken ik niet Fred, maar Veere is inderdaad een superschattig stadje! Al weet ik niet of je je man kunt overtuigen met superschattig, Joey ;-) Zierikzee is inderdaad ook heel leuk om te bezoeken.

Mijn familie heeft een vakantieappartement in Burgh Haamstede, daar ben ik dus regelmatig te vinden. Ik vind het echt een fantastische plek. Je hebt daar een prachtig bos- en duingebied om in te wandelen en te fietsen, heeele mooie brede stranden, een paar relaxte strandtenten en leuke dorpjes en stadjes in de omgeving. Je kunt de deltawerken bezoeken als dat je interesse heeft, en er is een leuke oude brouwerij in de omgeving waar je lekker kunt eten.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 02 Jul 2020 14:20

Re: Zeeland

Wij gaan komende week naar Bruinisse, dus daarna heb ik wellicht ook wat tips. Zeeland vind ik sowieso erg leuk, ben er al vaak geweest. Middelburg is een leuke stad om te bezoeken en verder kan ik even geen concrete tips bedenken haha. Paar jaar geleden met een stoomtrein van Goes (?? dacht ik) ergens heen gegaan, was ook leuk om te doen.

Komende week wil ik in elk geval naar Neeltje Jans en ergens een boottochtje doen.
❤ 7 juni 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 02 Jul 2020 14:23

Re: Zeeland

Ik vind Domburg een leuk klein plaatsje.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem313

Bericht 02 Jul 2020 16:26

Re: Zeeland

Yerseke vond ik geen klap aan, maar Veere inderdaad leuk. En Burgh-Haamstede ook, daar was ik in een hele leuke strandtent waar ik binnenkort ook eens met de kinderen heen wil, heel relaxed plekje met lekker eten.
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 02 Jul 2020 17:17

Re: Zeeland

Wij hebben afgelopen week op Water Village van Roompot gezeten. Ik vond het een mooi park met fijne huisjes. Het Banjaardstrand is een heel mooi zandstrand in de buurt en Goes/Middelburg/Zierikzee zijn allemaal ongeveer twintig kilometer en dat is op elektrische fietsen goed te doen. Op loopafstand is ook nog een kleiner strand, maar dat is wel wat minder mooi dan het Banjaardstrand. Ik vond Zeeland verrassend leuk!

Groede vonden wij ook een heel leuk plaatsje met brouwerij Dutch Bargain in het centrum.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 02 Jul 2020 17:28

Re: Zeeland

Ik vind Middelburg een prachtige stad! Ben er geboren :) vroeger gingen we vaak op de fiets naar Veere, ijsjes eten! Vlissingen is ook wel leuk, met hele grote vrachtschepen die echt voor je neus op een paar meten afstand langs het strand varen.

Het strand bij Dishoek is heel mooi. En Domburg is ook een leuk plaatsje!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Rayna

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 995

Geregistreerd: 23 Feb 2016 21:09

Bericht 02 Jul 2020 17:41

Re: Zeeland

Wij zijn 2 weken geleden een week naar Landal Port Greve geweest en 5 dagen naar camping Scheldeoord. Allebei super leuk! Beide direct aan een fijn familiestrandje.
Port Greve heeft een leuk binnenzwembad voor kleine kinderen. Op het park leuke speeltuintjes en het huisje was ook heel fijn.
Op camping Scheldeoord heb je een leuk binnen- en buitenzwembad en ook veel speeltuintjes.
Vanuit Port Greve waren Zierikzee en het strand aan de kust leuk om te bezoeken.
Vanuit Scheldeoord zijn we naar Tropical Zoo Berckenhof en naar Goes geweest en je kunt er ook mooi wandelen of fietsen.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 02 Jul 2020 17:58

Re: Zeeland

Waarom is je vriend niet enthousiast en wat voor uitjes vinden jullie leuk? Ik wil namelijk best wel wat tips geven, maar handig als die ook aansluiten op jullie wensen.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6187

Geregistreerd: 31 Aug 2017 14:18

Bericht 02 Jul 2020 18:07

Re: Zeeland

We hadden besloten niet op vakantie te gaan en nu wil ik toch nog even weg. Is vooral even schakelen voor hem denk ik ?.
Wat vinden we leuk.. Natuur, strand en schattige plekjes. Restaurants/beachclubs in een mooie omgeving waarbij een dreumes kan spelen.
Taeda mijn vriend gaat heel goed op superschattig hoor ?.
Leuke dingen worden er al genoemd, ik zal eens even kijken.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 02 Jul 2020 19:17

Re: Zeeland

Nou dan zit je juist geweldig in Zeeland! Heel veel mooie natuur (ga bijvoorbeeld wandelen bij Oranjezon, daar spot je ook herten), heel veel leuke stranden ook met speeltuintjes. Bij Kon Tiki Beach heb je zelfs een zandbak op het strand haha. Waarom denk je dan. Veel strandtenten. En bij Hof poppendamme is het ideaal voor een dreumes (Spreek uit ervaring). Verder zijn er bij laag water vaak plassen water in het strand ontstaan en daar kunnen ze ook heerlijk inspelen, terwijl jij geniet op het strand met een drankje of een boekje. De dorpjes zijn verder oud en schattig. Zierikzee, Veere en Middelburg zijn echt de moeite waard.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 02 Jul 2020 19:18

Re: Zeeland

Oh en in Vlissingen heb je ook het arsenaal. Met aquarium, dat is ook leuk met een dreumes. Lekker visjes kijken, maar niet zo duur als Neeltje jans.
<<

ekiaam87

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1500

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:38

Bericht 02 Jul 2020 21:55

Re: Zeeland

Als je dan toch in de buurt bent van Veere, je hebt bij het Veerse meer vliegveld Midden-Zeeland. Zij hebben een leuk restaurant aan de start en landingsbaan en er vliegt daar van alles. Zwevers, heli’s en vooral 2/3/4 persoonsvliegtuigjes :). Ik kom er altijd graag. En bij het Veerse meer kan je ook altijd leuk zitten. Er is ook een bungalowpark om de hoek en Fletcher hotel Veerse Meer is daar 3.5 jaar geleden geopend.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 03 Jul 2020 06:40

Re: Zeeland

Jij vindt dat leuk hè die vliegtuigjes? Ik denk bij dat soort kleine vliegvelden altijd aan jou tegenwoordig door jouw tips van Texel vorig jaar.
Let's discover the world together.
<<

ekiaam87

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1500

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:38

Bericht 03 Jul 2020 07:36

Re: Zeeland

Ja dat krijg je met een ex als piloot kleine luchtvaart, heb 80% van zijn lessen toen achterin meegevlogen en afgelopen zondag hebben we op Lelystad een rondje gevlogen. Midden Zeeland is vanaf Rotterdam 25 min. vliegen, het is een veld waar veel piloten voor het eerst solo gaan (dan stapt de instructeur uit en mag je zelf wat starts en landingen maken) en het is er erg gezellig om al die vliegtuigjes te zien komen en gaan. Maar het restaurant is open voor iedereen en heeft prima eten :). Wij gaan altijd luxe lunchen zoals we dat noemen, sfeertje op vliegveld Texel en Midden-Zeeland is beide heel goed en veel piloten komen op beide dan ook graag. Daarnaast doen we er met Stichting Hoogvliegers ook onze Hoogvliegersdagen (daar ben ik vrijwilliger), dus ik kom al op dit vliegveld sinds ik denk 2013 en nog altijd met veel plezier!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 03 Jul 2020 07:49

Re: Zeeland

Leuk! Je enthousiasme spat er vanaf.
Let's discover the world together.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 03 Jul 2020 08:13

Re: Zeeland

Ekiaam87, ik blijf het nog steeds een beetje merkwaardig vinden dat je met je ex trips plant en afspreekt. Kun je zo dan wel ooit je hart openen voor een ander?

Vliegveld Texel zijn wij ook geweest. Daar ligt een cache in dacht ik een ijzeren vliegtuigmotor of zo.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 03 Jul 2020 08:53

Re: Zeeland

Fred schreef:Ekiaam87, ik blijf het nog steeds een beetje merkwaardig vinden dat je met je ex trips plant en afspreekt. Kun je zo dan wel ooit je hart openen voor een ander?

Vliegveld Texel zijn wij ook geweest. Daar ligt een cache in dacht ik een ijzeren vliegtuigmotor of zo.


Wat is dit nou toch weer voor iets raars Fred? Mijn ex is mijn beste vriend en ik ben hartstikke met iemand anders getrouwd.
Als je samen niet als stel door kan, om wat voor reden dan ook, wil dat toch niet zeggen dat je niet meer met elkaar kan omgaan? Houden van is ook loslaten en het de ander gunnen z'n dromen na te jagen, ook als jij daar niet in past.
30-04-2017
<<

waterkoker

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 374

Geregistreerd: 23 Jul 2019 11:11

Bericht 03 Jul 2020 09:02

Re: Zeeland

Kees schreef:
Fred schreef:Ekiaam87, ik blijf het nog steeds een beetje merkwaardig vinden dat je met je ex trips plant en afspreekt. Kun je zo dan wel ooit je hart openen voor een ander?

Vliegveld Texel zijn wij ook geweest. Daar ligt een cache in dacht ik een ijzeren vliegtuigmotor of zo.


Wat is dit nou toch weer voor iets raars Fred? Mijn ex is mijn beste vriend en ik ben hartstikke met iemand anders getrouwd.
Als je samen niet als stel door kan, om wat voor reden dan ook, wil dat toch niet zeggen dat je niet meer met elkaar kan omgaan? Houden van is ook loslaten en het de ander gunnen z'n dromen na te jagen, ook als jij daar niet in past.


Dit inderdaad.
<<

ekiaam87

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1500

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:38

Bericht 03 Jul 2020 09:34

Re: Zeeland

Kees schreef:
Fred schreef:Ekiaam87, ik blijf het nog steeds een beetje merkwaardig vinden dat je met je ex trips plant en afspreekt. Kun je zo dan wel ooit je hart openen voor een ander?

Vliegveld Texel zijn wij ook geweest. Daar ligt een cache in dacht ik een ijzeren vliegtuigmotor of zo.


Wat is dit nou toch weer voor iets raars Fred? Mijn ex is mijn beste vriend en ik ben hartstikke met iemand anders getrouwd.
Als je samen niet als stel door kan, om wat voor reden dan ook, wil dat toch niet zeggen dat je niet meer met elkaar kan omgaan? Houden van is ook loslaten en het de ander gunnen z'n dromen na te jagen, ook als jij daar niet in past.


Amen ❤️

@fred Ja die cache heb ik ook gedaan. Op midden-zeeland ligt/lag (weet ik ff niet ivm Corona) ook een cache.
<<

Anoniem295

Bericht 04 Jul 2020 10:59

Re: Zeeland

Fred, heb je soms echt niet even dat je denkt: ‘Misschien moet ik even bedenken of datgene wat ik nu wil plaatsen, ergens op slaat?’ Waarom moet je als exen geen/nauwelijks contact meer hebben? Het kan toch prima zo zijn dat een relatie niet werkt, maar jullie als goede vrienden het wel heel goed leuk kunnen hebben?

Ekiaam, super bedankt voor je tip! Ik heb hem net bij mijn vriend voorgelegd, fervent vliegtuigspotter. Ik vermoed dat er binnenkort een dagje Zeeland aan zit te komen ??
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:20

Bericht 04 Jul 2020 18:40

Re: Zeeland

Wat een goede tips allemaal! Ik heb alleen 2x in Zeeland gedoken maar ben er verder nooit geweest, misschien dat het er deze zomer dan eens van gaat komen.
<<

ekiaam87

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1500

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:38

Bericht 05 Jul 2020 08:05

Re: Zeeland

Maple schreef:Fred, heb je soms echt niet even dat je denkt: ‘Misschien moet ik even bedenken of datgene wat ik nu wil plaatsen, ergens op slaat?’ Waarom moet je als exen geen/nauwelijks contact meer hebben? Het kan toch prima zo zijn dat een relatie niet werkt, maar jullie als goede vrienden het wel heel goed leuk kunnen hebben?

Ekiaam, super bedankt voor je tip! Ik heb hem net bij mijn vriend voorgelegd, fervent vliegtuigspotter. Ik vermoed dat er binnenkort een dagje Zeeland aan zit te komen ??


Oo wat leuk! Nederland heeft heel veel kleine vliegveldjes waar veel gevlogen wordt. Mocht je nog meer willen weten, stuur maar een Pb :) voor we dit topic kapen!
Volgende

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers